ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 135 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    Ääni akkusukille. Miksi kärsiä vapaaehtoisesti, jos ongelmaan olisi ratkaisu olemassa.
    Kompsis.

Kahden ajokerran perusteella suosittelen minäkin akkusukkia.

Onko akkusukka pitkäikäisempi kuin akkupohjalliset?

Tämmöinenkin löytyi...
    https://scandinavianoutdoor.fi/therm...sole-heat-kit/
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Ex-akkupohjailijana äänestäisin ehkäpä sukkien puolesta, joskaan niistä ei kokemusta minulla ole.
    Ja akkujen huonona lataajana tuli hommattua ensin 45nrht Wölvhammerit joista vaihdoin Laken mxz 400:seen.
    En osaa arvioida kummat olisi lämpimämmät mutta Laket on mukavammat/notkeammat jalassa.
    Ei näillä niin kauaa ulkona viihdy kuin sähkön avittamilla järjestelmillä, mutta jonkun puolitoista tuntia pärjäilee -15 asteessa. Varpaat viilenee kyllä mutta ei varsinaisesti ole jääkylmät.
    Vähän nuissakin tuo pitkä varsi tavallaan häiritsee mutta unohtuu kun lähtee ajamaan.
    Mutta vartta taas silloin kiitteelee kun hujahtaa tuonne puoleen reiteen upottavaan polun kupeeseen.

Tuntus välillä että flätit olisi paremmat tuonne talveen mutta niille en oo oikeen mieleistä lämmintä kenkää löytänyt.
    Ja kapeilla poluilla flätit louhii polun reunusta huomattavasti enempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä en kyllä kuuntelis ekaa talveaan viettävän intialaisen neuvoja. Tässä topsussa on ~4000 viestiä koskien enemmän tai vähemmän varpaiden palelua. Niistä vois aloittaa.

Neopreeni on kumia, kuinka lämmittävää kumi on? Laittaisin mielummin villasukkaa kuin kiinalaiset varvaspussit. Laittaisko pakkasella kumihanskat vai villalapaset?
    Kyllä sukeltajatkin tietää, että neopreeni lämmittää, Tuo juttu Intialaisesta vaan sattui osumaan silmiin. Sitäpaitsi kylmään tottumaton luultavasti palelee enemmän kuin täällä ikänsä asunut, ellei nyt sitten ole pahasti palellatunut paikkojaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    -22 ajoin Blazeilla tunnin, tarkoituksella en laittanut neonpreenisuojaa päälle, ei paleltanut. Jalassa paksu ja pitkä merinovilla.
    Piti tätä skenetalvikenkää itsekin kokeilla eilen, pakkasta 20 astetta niin kahden tunnin jälkeen alkoi tuntea kuinka kylmä tulee pohjallisen läpi ja kotona oli varpaat kylmänä. Shimanon kenkiä numeroa isommat Blazet otin ja ovat suht vastaavat. Nyt oli Troy Leen pitkät akryyliset motosukat, veikkaan että pohjallisen vaihtamalla ja merinosukilla menisi vielä tuokin keli. Pitkä sukanvarsi on kyllä maaginen, nilkka kun pysyy lämpimänä, jalkakin pysyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko akkusukka pitkäikäisempi kuin akkupohjalliset?/
    Halvan kokeilun voi tehdä näillä. Eilen ajelin useamman tunnin -23°C tuollaiset Wølgarissa ja hiki tuli.

Onko akkusukka pitkäikäisempi kuin akkupohjalliset?

Tämmöinenkin löytyi...
    https://scandinavianoutdoor.fi/therm...sole-heat-kit/
    Varmaan riippuu ihan sukan rakenteesta. Therm-ic halvemmat sukat eivät ainakaan ole kestävät. Nyt hajosi jo toinen sukka.

Lenzissä näyttää olevan se vastuslanka sukan etupuolella. En sitten tiedä parantaisiko tuo kestävyyttä.

Lämpöpohjalliset eivät kyllä mielestäni oikein kilpaile sukkien kanssa. Omiin kenkiini ei ainakaan mahdu yhtään paksumpaa pohjallista, eikä johtojen kanssa leikkiminen kyllä kiinnosta ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Neopreeni on kumia, kuinka lämmittävää kumi on? Laittaisin mielummin villasukkaa kuin kiinalaiset varvaspussit. Laittaisko pakkasella kumihanskat vai villalapaset?
    Neopreenissa ja villassa molemmissa eniten eristävä asia on rakenteen sisällä oleva ilma, tai neopreenin osalla typpikaasu. Samasta syystä paksummat vaatteet ovat yleensä lämpimämpiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Halvan kokeilun voi tehdä näillä. Eilen ajelin useamman tunnin -23°C tuollaiset Wølgarissa ja hiki tuli.
    No kyllä. Tuntuisi vähän hullulta laittaa 200 euroa sukkiin tai pohjallisiin.

Mulla on Lenzin 5.0 akkusukat käytössä nyt kolmatta talvea. Ei juuri kulumisen merkkejä, mutta tokihan voivat yhtäkkiä ilman merkkejäkin lakata toimimasta. Ja on ollut suht ahkerassa käytössä, viimeistään pakkasten alkaessa käyttöön ja keväälläkin saman lailla pitkään käytössä. Keskimäärin varmaan pari kertaa viikossa ollut käytössä tuolla kaudella. Siinä mielessä ainakin peittoavat pohjalliset, että lämmittävät myös päältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti S50B32 Katso viesti
    Mulla on Lenzin 5.0 akkusukat käytössä nyt kolmatta talvea. Ei juuri kulumisen merkkejä, mutta tokihan voivat yhtäkkiä ilman merkkejäkin lakata toimimasta. Ja on ollut suht ahkerassa käytössä, viimeistään pakkasten alkaessa käyttöön ja keväälläkin saman lailla pitkään käytössä. Keskimäärin varmaan pari kertaa viikossa ollut käytössä tuolla kaudella. Siinä mielessä ainakin peittoavat pohjalliset, että lämmittävät myös päältä.
    Hyvä tietää lenzin kestävän.

Voihan se olla, että nämä uudemmat therm-ic sukatkin jo kestääkin, mutta vähän olen skeptinen. Pitäisi melkein tutkia mikä noista pettää. Vähän veikkaan langan katkeavan jostain kohdasta. Ehkä kantapää alta.

Mutta siis on näitäkin käytetty ja paljon. Ensimmäiset hajosivat nopeasti, nämä toiset tuli 2021 käyttöön.

Ostan helposti vaikka joka talvelle uudet sähkösukat, jos vaihtoehtona on koputella tunnettomia varpaita sauna lauteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hyvä tietää lenzin kestävän.

Voihan se olla, että nämä uudemmat therm-ic sukatkin jo kestääkin, mutta vähän olen skeptinen. Pitäisi melkein tutkia mikä noista pettää. Vähän veikkaan langan katkeavan jostain kohdasta. Ehkä kantapää alta.

Mutta siis on näitäkin käytetty ja paljon. Ensimmäiset hajosivat nopeasti, nämä toiset tuli 2021 käyttöön.

Ostan helposti vaikka joka talvelle uudet sähkösukat, jos vaihtoehtona on koputella tunnettomia varpaita sauna lauteilla.
    Jees, kyllä sitä mukavuudesta maksaakin joo. Tai paleltumien välttämisestä, kuten itselleni tulee hemmetin herkästi lieviä paleltumia.
    Lenzillähän sukat ja akut myydään erikseen. Jos akut vielä pelaa, niin itse sukat on luokkaa 70e. Tuo etenkään ei mielestäni ole kovin pahan investointi, jos vielä useamman talven kestävät.
    Pitäisi varmaan ostaakin kohta jo toiset varalle, jos jostain tarjouksesta sattuisi löytämään.

Kenkinä on ollut 2-3 numeroa isot kalvolliset ja vuorilliset vaelluskengät, joihin saa vielä lämpösukan päälle villasukan. Silti onnistuin tänäkin talvena jo palelluttamaan varpaita, kun ei ollut lämmitys riittävän isolla. Pakkasta ei tainnut olla edes kymmentä astetta silloin. Viikkoon ei saanut muita kuin tosi väljiä kenkiä jalkaan, kun varpaat olivat niin kosketusarat.
    Mun varpaat on kyllä ehdolla universumin huonoiten kylmää sietäviksi.

60e nuo omatkin sukat nyt maksoivat, eli ei paha hinta 3v välein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Neopreenissa ja villassa molemmissa eniten eristävä asia on rakenteen sisällä oleva ilma, tai neopreenin osalla typpikaasu. Samasta syystä paksummat vaatteet ovat yleensä lämpimämpiä.
    Neopreenissa ei ole niin paljon kuplia, että pärjäisi ohuella kerroksella.
    Thinsulate tms. onttokuitu on paras jos kestää sovelluspaikassa. Ei suoraan iholle?
    https://www.activekangas.fi/OEKO-TEX...eneriste-CS100

Onko olemassa mitään tankattavaa lämmitintä? Eli ei kertakäyttöistä.

Siis joku mikä elvytetään kotona uunissa etc.

Entä jos elvyttää sen sähköjohdon nokassa? Riisipussi tuntuu vähän huonolta idealta kengän sisällä.

Tämmösiä olen käyttänyt joskus, mutta taitavat mahtua enintään hanskan sisään. En tiedä saako noita kenkään mitenkään järkevästi.

On niitä keitettäviä olemassa. Ei ollut ainakaan itsellä toimiva systeemi, koska ne oli monesti repussa jo lauenneet itsekseen.

Ekaa talvea sähkösukilla ja myös täältä suositus. Suorastaan omituinen tunne, kun varpaat eivät ole jäässä 2,5h ulkoilun jälkeen.

Tosin mulla on Therm-IC:t, joten hajoamista odotellessa...

Ja tämä on tietysti väärä aika ostaa tuollaisia mutta itse maksoin alle puolet esitetystä 200€:stä akkuineen. Tosin pienimmät akut ja ei mobiiliohjausta.

Nyt vois ehkä maksaakin mobiiliohjauksesta...

Mulle tuli therm-ic fusion uni sukat nyt tilalle. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen tilatessa. Koko on aivan liian iso ja istuvuus muutenkin huonompi kuin vanhoissa. 42-44 yltää polvilumpioon asti. Oma jalka 43-44.

Mulla on fusion outdoor sukat kokoa 42-44, ne on aivan sopivat 43-44 jalkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Mulla on fusion outdoor sukat kokoa 42-44, ne on aivan sopivat 43-44 jalkaan.
    Niin olivat omatkin aiemmat therm-ic sukat. Istuivat paremmin jalkaan, kuin normaalit lämpösukat. Nämä fusion-uni mallit ovat jotain ihan muuta. Nyt noista näyttääkin olevan uusi ND versio, varmaankin juuri mitoitusvirheen vuoksi.

Nuo sinun outdoor mallit ovat aivan saletisti paremmat. Ovat varmaankin paljon paksummat ja suurimmaksi osaksi merinoa. Nämä muut sukathan ovat keinokuitua.

Mulle tuli therm-ic fusion uni sukat nyt tilalle. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen tilatessa. Koko on aivan liian iso ja istuvuus muutenkin huonompi kuin vanhoissa. 42-44 yltää polvilumpioon asti. Oma jalka 43-44.
    Jep, mun jalka on 44-45 ja otin varmuudeksi 45-47. Melkoiset hallit ovat, pienempi olis varmasti riittänyt. Tosin kutistuuko nämä pesussa? Vielä en ole koneessa käyttänyt...

Nyt tein loistavan ostoksen, eikä lompakkokaan ollut pahoillaan. Samoilla noin viiden asteen pakkasilla plus tuulen vaikutus, pystyin ajamaan talvikengillä noin puoli tuntia ja varpaat olivat jäässä.
    Näillä ajelin puolitoista tuntia, eikä jalkoja palellut yhtään. Jalassa oli ohuet puuvillasukat ja hieman paksummat merinovillasukat. Saappaissa on jonkinlaisesta huovasta tehty irrotettava vuori,
    ovat erittäin kevyet ja hyvä pito lumella. Polkimein piikit luultavasti syövät pohjaa aika helposti, kun kumi on pehmeää. Vähän mietitytti kun saapas on aika avoinainen säären kohdalta, mutta ei
    tuossa ajassa sieltäkään kylmä hiipinyt.

Wataya talvisaappat Motonetistä, on pitkä- ja lyhytvartista. Valitsin lyhytvartisen.

https://www.motonet.fi/tuote/wataya-...riant=55-12464

Niin olivat omatkin aiemmat therm-ic sukat. Istuivat paremmin jalkaan, kuin normaalit lämpösukat. Nämä fusion-uni mallit ovat jotain ihan muuta. Nyt noista näyttääkin olevan uusi ND versio, varmaankin juuri mitoitusvirheen vuoksi.

Nuo sinun outdoor mallit ovat aivan saletisti paremmat. Ovat varmaankin paljon paksummat ja suurimmaksi osaksi merinoa. Nämä muut sukathan ovat keinokuitua.
    Noissa Outdooreissa on 54% merinovillaa. Tämän talven olen käyttänyt, kertaakaan en vielä ole pessyt eikä haise.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Noissa Outdooreissa on 54% merinovillaa. Tämän talven olen käyttänyt, kertaakaan en vielä ole pessyt eikä haise.
    Niin on. Muissa malleissa 0-10%

Niin on. Muissa malleissa 0-10%
    Mullo 17%.

Kehtaanko myöntää, etten oo kolmen kauden aikana pessy omia akkulämmitteisiä Bootdocin Hotronic -sukkia vielä kertaakaan? Eivät haise eikä muutakaan ongelmaa. Jalat ei mulla juuri hikoile ja talvella vielä vähemmän. Josko tän kauden jälkeen pesis?

Muistelin että minulla on varastossa yhdet hyvät (ja minusta kalliit) Salomonin talvikengät. Kaivoin ne varastosta esille ja nehän olikin ihan käypäset. Aika jäykät, eli polkimiin ei tule juuri minkäänlaista tuntumaa, mutta eipä palele. Koko on 46, eli eli 44 koivella jää villasukankin kanssa kivasti tilaa. Tietysti flättien piikiit riipii nuo pilalle ajan kanssa. Mutta parempi pitää varpaat lämpöisenä kuin hillota noita 10 vuotta varastossa. Ja nuo täyspitkät säärystimet on oikeasti tarpeen kun läskilenkit menee lumessa möyrimiseen. (Kohta kuva tuolla toisaalla )

XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •