HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 135 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #4021
    42mm routa on kyllä turhan kapoinen, tilaa olisi reilusti.. 45 tai jopa 50mm mahtuisi jos ei olisi korkea profiili, graveliin siis, mitä jengi käyttää?
    Embrace the moment

  2. #4022
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    En tiedä onko noi Black ice mistään kotoisin .. itsehän harkitsin 27.5 kiekkoja (ja maasturia ) mutta en ole osannut kaivata leveämpää rengasta graveliin ja cyclossa ollut jopa kapeammat

  3. #4023
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mahtaisiko Contact Spike 240 28 42mm rullata yhtä hyvin tap paremmin kuin Gravdal? Jos laittaisikin sen graveliin taakse (edessä Gravdal). Säästäisi toista Gravdalia tai laittaisi sen Cyclon etukumiksi.
    38 mm 120tpi Gravdalit ja 42 mm Contact Spiket omistavana mun mielestä Gravdalit rullaa vielä paljon paremmin mitä contit. Gravdalit liki kultaakin arvokkaammat niin niitä en raaskisi vaikka työmatka-ajossa kuluttaa. Siinä contit toimii hyvin.

  4. #4024
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Mulla on tosiaan sekä 60 että 120tpi Gravdal ja sitten olisi korkkaamaton Contact Spike jossa kuvion muoto kyllä antaisi viitteitä rullaavuudesta mutta ehkä sitten Gravdalin kumiseos ja taittuvuus tekee siitä rullaavamman. Graveli on "pyhäpyörä", cyclolla tulee nuo hyötyajosepelit ja asvaltit hinkattua loppuunkuluneilla maratyhon Winter / cyclonappuloilla. Juurikin pihistelyn takia olisin Contin laittanut taakse, katsotaan

  5. #4025
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Ja kyllähän contitkin rullaa ihan kohtuudella riippuen mitä ajaa ja millä vauhdeilla. Itse usein roikun kovempieni kyydissä lenkit niin kaikki apu tarpeen Painonkin huomaa ajaessa, kun conti painaa kilon pintaan ja 120tpi Gravdal oli viimeksi punnittuna 585gr joka on hurjan vähän 252 nastaisesta renkaasta.

  6. #4026
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Uudesta Ice Spikereistä lähti 25 nastaa karkuun ekalla 2h maastolenkillä vaikka lunta jo jonkun verran maastä löytyykin.

    Täytyy varmaan ajaa sisään se tossa autokatoksessa pyörimällä

  7. #4027
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Uudesta Ice Spikereistä lähti 25 nastaa karkuun ekalla 2h maastolenkillä vaikka lunta jo jonkun verran maastä löytyykin.

    Täytyy varmaan ajaa sisään se tossa autokatoksessa pyörimällä
    Kai tuossa on jokin valmistusvirhe?

  8. #4028
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suiza Katso viesti
    Kai tuossa on jokin valmistusvirhe?
    No ei välttämättä, jos lähtee suorilta maastoon möyrimään. Ohjeissa on 50km sisäänajo asfaltilla.

  9. #4029
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Nastojen irtoileminen on varmaan pitkälti tuurista kiinni. Ajoin ekat piikkisiat tunnollisesti sisään ja ekalla maastolenkillä lähti joku yhdeksän nastaa takarenkaasta. Ne renkaathan meni muista syistä takuuvaihtoon ja uusia en todellakaan ruvennut enää ajamaan sisään. No niistä ei ole edelleenkään irronnut yhtään nastaa. Työmatkapyörän Kahvoista on tainnut irrota muutama, ehkä. Mulla on aikapaljon varanastoja, mutta eipä ole tarvinnut

  10. #4030
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Jos lähtee heti kivikkolouhikkoon ja kallioille niin kyllä ne nastat todennäköisemmin irtoaa kuin sisäänajon tai kevyen polkuajelun jälkeen

  11. #4031
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Sisäänajosta, tai oikeastaan sen puutteesta tuo todennäköisesti johtuu. Monta Ice spikeriä on ollut ja niissä on pysynyt nastat hyvin paikallaan, kun on ajanut kovalla pinnalla muutaman kympin ensin pohjille.

    Kävin ajelemassa ~35km kelvejä tolla, mutta sen verran on lunta/jäätä jo tien päällä, että saa nähdä riittääkö.

    On vaan niin tyhmää homma tuo luomutäpärillä teitä pitkin ajelu, että ottaa sisäänajot sipulin päälle

  12. #4032
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Ja kyllähän contitkin rullaa ihan kohtuudella riippuen mitä ajaa ja millä vauhdeilla. Itse usein roikun kovempieni kyydissä lenkit niin kaikki apu tarpeen Painonkin huomaa ajaessa, kun conti painaa kilon pintaan ja 120tpi Gravdal oli viimeksi punnittuna 585gr joka on hurjan vähän 252 nastaisesta renkaasta.
    Näitä ei ilmeisesti enää mistään saa, 60tpi ja painot lähemmäs kilotsua..
    Embrace the moment

  13. #4033
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Nastojen irtoileminen on varmaan pitkälti tuurista kiinni. Ajoin ekat piikkisiat tunnollisesti sisään ja ekalla maastolenkillä lähti joku yhdeksän nastaa takarenkaasta. Ne renkaathan meni muista syistä takuuvaihtoon ja uusia en todellakaan ruvennut enää ajamaan sisään. No niistä ei ole edelleenkään irronnut yhtään nastaa. Työmatkapyörän Kahvoista on tainnut irrota muutama, ehkä. Mulla on aikapaljon varanastoja, mutta eipä ole tarvinnut

    Ensimmäinen Piikkisika tuli hankittua syksyllä 2019 vieläkin pyörii alla, ajettu eturenkaana noin 6000km ei yhtään nastaa ole lähtenyt. Sähkäriin laitoin vuosi sitten taakse Piikkisian ajettu noin 1700 km, eikä siitäkään yhtään nastaa ole lähtenyt. Sisäänajoja ei erityisesti kumpaankaan renkaaseen. Toki täällä ei suuremmin kallioilla ajella, mutta asfaltilla joutuu pakosta välillä ajamaan.

  14. #4034
    Vuosi sitten ostetut Piikkisiat alle ja taas saa ajaa leveällä hymyllä kun alla on ehkä parhaat piikkirenkaat mitä on koskaan valmistettu.

    Dmack Nordic tulee jatkamaan renkaita Lieksassa uudelta pohjalta joten jatkossakin saa kunnon talvirenkaita.
    Kylätason pyöräilijä

  15. #4035
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mun mielestä nuo Piikkisiat oli aika surkeat jääpidoltaan verrattunna ISP. Tuli vedettyä viime vai toissa talvena useat ihan ihmeelliset pannut jäisillä poluilla niillä kun oli tottunu ISP pitoon ja ei nuo sitten pitänytkään läheskään yhtä hyvin. Kuvioltaan ehkä parempi yleisrengas kyllä talveen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  16. #4036
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Aika huoletta on kyllä Piikkisialla saanut ajella jäisillä poluilla. Niin kauan kun rengas pyörii eikä liika jarruttele, niin toimii hienosti. Oikein yllätti viime viikonloppuna, miten hyvin pitoa riitti esim. kulkusuunnasta sivuun viettävälle kalliolla, joka oli jään peitossa. Enemmän siinä pää sanoo, että pito loppuu, vaikkei niin todellisuudessa käykään. Hienot renkaat kyllä!

  17. #4037
    Rengaspaineilla on käsittämättömän suuri vaikutus jää- sekä yleispidossa, ei saa olla liikaa painetta mutta ei myöskään liian löysä. Ainoa missä on Piikkisika lipsunut, lumipuurossa ja sohjossa, silloinkin rengas on kaivanut lumen pohjalta pitoa nastalle ja säkkijärvenpolkasta huolimatta pysytty pystyssä.
    Kylätason pyöräilijä

  18. #4038
    Läski poistui tallista, joten talvipyöräilyyn täytyi hankkia nastat Spessu Epiciin. Paikallisesta kivijalasta löytyi 2,25 ISP:t ja tallissa sattui olemaan vielä käyttämättömät Epicin kiekot. Venttiilit paikalleen, toinen pakka trainerista ja litkua sisään. Napsahti helposti vanteelle mutta etukiekko vuoti jostakin hetken. Venttiilin kiristys, koeajo ja homma vaikutti olevan jees.
    Hyvin rullasi ISP pakkautuneella lumella, 1.2bar edessä, 1.3bar takana. Ehkä voisi vielä hieman pudottaa molemmista.
    Tolkun mies muokkasi tätä : 09.12.2023 at 16.40 Syy: Paineet tarkistettu

  19. #4039
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Mulla on takahaarukka niin kapee, että max 32 millinen mahtuu jollei ole kovin runsaasti nyppylöitä reunassa, ajattelin kuitenkin 30 millistä sinne laittaa. Mites sitten etupää ? Sinne mahtuu jopa 42 millinen, mutta mitä eroa on käytännössä kapeemmalla ja leveemmällä eturenkaalla ? Laitanko eteen kuitenkin 32 millisen joka olisi lähellä takarenkaan leveyttä. Nykyinen eturengas taitaa olla 38 millinen ja tuntuu että se herkästi murtaa lumessa ja tekee ajamisesta vähän epävarmaa.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  20. #4040
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Mulla on takahaarukka niin kapee, että max 32 millinen mahtuu jollei ole kovin runsaasti nyppylöitä reunassa, ajattelin kuitenkin 30 millistä sinne laittaa. Mites sitten etupää ? Sinne mahtuu jopa 42 millinen, mutta mitä eroa on käytännössä kapeemmalla ja leveemmällä eturenkaalla ? Laitanko eteen kuitenkin 32 millisen joka olisi lähellä takarenkaan leveyttä. Nykyinen eturengas taitaa olla 38 millinen ja tuntuu että se herkästi murtaa lumessa ja tekee ajamisesta vähän epävarmaa.
    Oman kokemuksen mukaan lumella ajaessa kapeampi on epävakaampi. Ite laittasin niin leveän kun mahtuu pyörimään.

  21. #4041
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^Eteen niin leveä kuin menee, takana toimii kapeampikin...

  22. #4042
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    kiitos, sitten menen edessä leveällä ja taakse laitan sen 30 millisen joka mahtuu parhaiten sinne pyörimään. On muuten kumma ku 14 vuotta vanhassa Nokian A-laisessa ei oo enää pitoa
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  23. #4043
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Continental 240 spike 42 millisenä tiivistyi todella hienosti roval 38 kehille litkuilla. Edullinen, ja pätevän oloinen rengas. Selvästi kapeampi kuin 42mm pathfinder pro, mutta kuitenkin mukavan joustava ajossa.

    Maasturin etu- Piikkisika 2,8” teräskaapelilla tiivistyi myös heti, takana 2,6” sl versio kevlarilla vasta yhden lenkin jälkeen.

    Hienoa, että ei tarvitse pelätä snakebiteja talvellakaan… Tuo 2,8 etenee kyllä sivuttain lumivalliin todella hienosti, eteen ehdottomasti tuo leveä. Takana 2,6 tuli ok mukana, mutta ei ollut superpehmeää.

  24. #4044
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tässä kun on muutaman kerran käynyt juurakossa ja kivikossa ajamassa niin renkaiden sivuttaispito häviää todella yllättävästi. Ei ole ollut yhtään kunnon suojasäätä, niin lumi ei ole tarttunut kiviin tai juuriin kiinni.

    Ihan tasainen kaunis hanki saattaa vipata sivulle yks kaks, kun siellä lumen alla onkin piilossa joku kiven reuna. En ole tällaiseen ilmiöön näillä poluilla ennen törmännyt.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #4045
    ok, miten tämä liittyy nastarenkaisiin?

  26. #4046
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Siten että nasta on kalliolla/kivillä ikävän liukas verattuna normikumiin. Huomannut samaa EKP:ssä että kivistä tänä talvena muljunu yllättävästi kun lumipohja sen verrran höttöä.

  27. #4047
    En tiedä millaisella motocross-renkaalla ajat jos se sen lumikerroksen läpi puree kiveen.

    Paljaalla kivikolla/kalliolla se on selvä, mutta kun siinä on senttien lumikerros päällä niin ei siihen mikään pyörän kumi tartu.

  28. #4048
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    ok, miten tämä liittyy nastarenkaisiin?
    Koska ajan talvella nastarenkailla. Piikkisika ja Al Mighty kumeksilla.

  29. #4049
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Tähän asti on etelässä ollut erikoinen talvi, kun kaikki lumi on tullut pakkaslumena eikä lähellä nollaa ole satanut ollenkaan. Sen vuoksi ei ole päässyt muodostumaan kovin paksua kerrosta polulle.

  30. #4050
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    En tiedä millaisella motocross-renkaalla ajat jos se sen lumikerroksen läpi puree kiveen.

    Paljaalla kivikolla/kalliolla se on selvä, mutta kun siinä on senttien lumikerros päällä niin ei siihen mikään pyörän kumi tartu.
    Ei se muutaman sentin pakkaslumi täällä etelässä kanna niin hyvin että normi piikkisika ei välillä puris läpi. Viime vkl lumisateiden jälkeen en ole käynyt kokeilemassa. Ei tämä siis mikään iso ongelma ole, mutta selvästi huomannut tämän ilmiön verrattuna viime talveen, jolloin oli suojasäitä välissä ja polun lumipohja oli paljon kovempi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •