ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 12 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #331
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.246
    Eihän suunnittelijat tunnu miettivän sitä Suomen talvea ollenkaan missään muuallakaan.

  2. #332
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Kepuun liittyen siellä näytti olevan aamulla miehet töissä eli Pitkäkosken majalta rakennetaan uutta uraa kohti itää. Olispa mahtavaa jos ensi talvena pääsisi fillarilla Haltialasta Pitkäkoskelle.

  3. #333
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kehä lll:n remontti Vihdintien ympäristössä alkaa pikku hilvaa valmistumaan. Kelville tehty shikaanit sähkötolppien kohdalle. Menin Vihdintien sillan ali eilen länteen päin kun joku oli sittä aidan kaatanut, ei näkynyt ketään duunissa ja siitä pääsi Hämeenkylän kartonolle saakka. Maasto oli hiekkaa ja kiveä.

    Tämä pätkä on nyt auki ainakin Vihdintielle saakka. Näytti aidat puuttuvan siitä länteenkin, eli pääseekö siis sen Vihdintie-Askistopätkän jo uutta väylää?

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  4. #334
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    ^Pääsi lauantaina ja maanantaina.
    Love the Ride!

  5. #335
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.303
    Tämä parantaakin reittiä Espoon suuntaan huomattavasti. Ainakin kärry perässä se Hämeenkylän kartanon ylämäki ollut aika ikävä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  6. #336
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ^Pääsi lauantaina ja maanantaina.
    Olikohan jo päällystettykin?

  7. #337
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Oli päällystetty. Alikulkutunnelissa oli muutama sentti liejua.
    Kun muistaa viime talven tulvan Askiston puoleisessa notkossa, ei tunnu hulevesien hallinta olevan reitillä kovin hyvin hanskassa.

  8. #338
    Tuo hulevesien hallinta huononi minusta siten, että aiemmin kuraantumattomat tunnelit olivat kuraisia - eli jotain vanhaa on onnistuttu tukkimaan. positiivisena seikkana se, että muutama tunneleihin liittyvä näköeste lieventynyt/poistunut. Kaivinkoneita yms liikkuu näköjään alueella paljon ja oikein mielellään kevyen liikenteen väylällä. Kalustetien ylityksessä kehän varrella synytynyt talven aikana terävähköreunainen kuoppa. Mutta kyllä tuota väylää on odotettukin...
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  9. #339
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    94
    Liekö uusin tieto Baanan sulkeutumisesta ollut täällä esillä?

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009687472.html

  10. #340
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Oli päällystetty. Alikulkutunnelissa oli muutama sentti liejua.
    Kun muistaa viime talven tulvan Askiston puoleisessa notkossa, ei tunnu hulevesien hallinta olevan reitillä kovin hyvin hanskassa.
    Joo, tänään todettu omin ajoin. Muutama metri asvalttia toki puuttui Juvanmalmin ja Petikon väliltä, kun jostain syystä asvalttia jyrsitty pois parissa kohtaa. Ja joo, alikulkutunneli oli nytkin kurassa. Liekö työmaan aikaisia vaiko eilisten sateiden jäljiltä. Mutta hyvä, että on viimein auki.

    Jos kehän vartta on tarkoitus ajaa niin melkein tekis mieli ajaa Juvanmalmilta ex-Anttilan varastoille ajoväylää pitkin. Aika mutkaa ja mäkeä kelvi oli.

  11. #341
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.246
    Kehä ykkösellä Pitskusta Espoon suuntaan ei ole auraaja käynyt ollenkaan, oli lipat lähellä kun sieltä Espoon suunnalta siihen ajelin. Muistelen, että olis ollut huonolla hoidolla viime talvenakin. Nythän voi tietenkin vedota siihen, että talvi yllättä marraskuussa.

  12. #342
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Vantaalla myös oli tänään aamulla puoli kahdeksan aikaan vielä kokonaan auraamatta 1. kunnossapitoluokan KLV. Ajoradoilta vaan aurattu lisää loskaa sinne niin kiva oli työntää lastenrattaita siinä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #343
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Vaihteeksi ulkokumi piloilla sepelin seurauksena. Onko kukaan yrittänyt maksattaa näitä kaupungilla koskaan?
    Roots, bloody roots

  14. #344
    ^ polkupyörän rengas rikki, hiekoitushiekan vuoksi, kuka maksaa?!?!
    Tappajasepeli??

    Mikä helvetti teitä hesalaisia vaivaa.

  15. #345
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Annoin kerran hyvää hyvyyttäni lähes ajamattomat Contin maantierenkaat tyyliin hae pois ilman kuluja. Heppu oli osannu ajaa johonkin soraan tai lasinsiruun ja vaati minua että paikkaan renkaan koska hänelle oli myyty ehjä rengas tms. vetäisi sen verran tunteisiin tuo keissi että päätin että yhtään rengasta ei saa yksikään suomalainen. Ei ilman eikä edes maksettuna. Nakkelin silppuriin vähän testattuja ja omaan käyttöön sopimattomaksi todettuja maantiekumeja ihan kohtuu arvosta.

  16. #346
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.246
    Kehä lll Tiksistä Tampereen tielle ihan ok aurattu.
    Kehä l Kantsusta Puksun mäkkiin aivan loistavasti
    aurattu ja siitä itään päin ei taas ollut auraa nähnykkään.
    Ihan sama viime talvena.

  17. #347
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kukaan pyöräilijä ei ole tuota sepeliä pyytänyt noille kaduille ja tätä paskaa perustellaan mm.sillä, ettei kaikilla ole varaa maksaa nastarenkaista. Tulonsiirtoa tämäkin, mutta jotain omavastuuta voisi olettaa ulkoilijoilla olevan.
    Roots, bloody roots

  18. #348
    Kylläpä repesi nyt. Vai että kaupunki maksamaan puhjennut rengas

  19. #349
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    ^ polkupyörän rengas rikki, hiekoitushiekan vuoksi, kuka maksaa?!?!
    Tappajasepeli??

    Mikä helvetti teitä hesalaisia vaivaa.
    Samaa minäkin välillä ihmettelen, vaikka siellä päin itsekkin asustelen

  20. #350
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kukaan pyöräilijä ei ole tuota sepeliä pyytänyt noille kaduille ja tätä paskaa perustellaan mm.sillä, ettei kaikilla ole varaa maksaa nastarenkaista. Tulonsiirtoa tämäkin, mutta jotain omavastuuta voisi olettaa ulkoilijoilla olevan.
    Kulje bussilla jos ei ole varaa paikata renkaita. Jokseenkin lapsellista nillittämistä tuollainen.

  21. #351
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kukaan pyöräilijä ei ole tuota sepeliä pyytänyt noille kaduille ja tätä paskaa perustellaan mm.sillä, ettei kaikilla ole varaa maksaa nastarenkaista. Tulonsiirtoa tämäkin, mutta jotain omavastuuta voisi olettaa ulkoilijoilla olevan.
    Kyllä sitä sepeliä joskus kohtuudella tarvitaan, että jalkaisinkin pysyy pystyssä. Ja ei, en osta nastakenkiä. Tästä avautumisesta ei nyt käynyt ilmi oliko sepeliä levitetty pelkästään pyöräteille vai jollekin yhdistetylle väylälle, joita suurin osa tuppaa olemaan. Ikinä ei ole sepeli ollut renkaille ongelma kun valitsee talveen sopivat renkaat. Eikö tuo juurikin ole sitä ulkoilijan omavastuuta ettei nyt oleta millään maantiekumeilla voivan talvella ajaa?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #352
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Kulje bussilla jos ei ole varaa paikata renkaita. Jokseenkin lapsellista nillittämistä tuollainen.
    Tästä sepelistä ja sen aiheuttamista rengastuhoista oli taannoin kokonainen ketju. En sanoisi nillittämiseksi, kun aiheesta on aiheesta avauduttu vuosien saatossa monia kertoja. Ehkä teillä kiristää hiihtotrikoissa?
    Roots, bloody roots

  23. #353
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tästä sepelistä ja sen aiheuttamista rengastuhoista oli taannoin kokonainen ketju. En sanoisi nillittämiseksi, kun aiheesta on aiheesta avauduttu vuosien saatossa monia kertoja. Ehkä teillä kiristää hiihtotrikoissa?
    Ja niin myös suolauksen aihettamista ogelmista.
    Mikä sitten on se oikea tapa koittaa saada väylät myös pyöräilijöille ajokuntoon talvella (ja pitää myös huomioida että iso osa väylistä sellaisia että kyseinen hoitomuoto toimii myös jalankulkijoilla.
    Vaihtoehtoja on käsittääkseni kolme jos tarkoitus on pystyä mahdollistamaan pyöräily haastavammissakin keleissä:
    1)Auraus + kunnollinen nastallinen rengas (Ei kunnollista nastarengasta, kaaduin -> korvausvaatimus kaupungille)
    2)Harjasuolaus (pyörä ruostuu ennenaikaisesti -> korvausvaatimus kaupungille)
    3)Auraus + sepeli. (renkaat puhkeavat -> korvausvaatimus kaupungille)

    Kaikissa on omat huonot puolensa ja kaikista vaihtoehdoista joku ei ole samaan mieltä että pitäisi käyttää, mutta jollain noista (tai niiden yhdistelmissä) se joudutaan jokatapauksessa toteuttaa.

  24. #354
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Sitä sepeliä voi hankkia myös sellaista, mikä ei riko renkaita. Mikä itku ja parku syntyisikään, jos ajoradoille levitettäisiin auton renkaat puhkovaa ja viiltelevää veitsenterävää 50mm kivimursketta.

  25. #355
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Jostain syystä tämä korvausvaatimus kaupungille koskee vain kävelijöitä, joilla on oikeus mennä mihin lystäävät, kaatua ja saada taloyhtiö/kiinteistö asiasta vastuuseen. Oli asianmukaiset varusteet tai ei.
    Roots, bloody roots

  26. #356
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Sitä sepeliä voi hankkia myös sellaista, mikä ei riko renkaita.
    Jos sepeli ei ole terävää, niin ei se myöskään auta liukkauden torjunnassa.

    Mikä itku ja parku syntyisikään, jos ajoradoille levitettäisiin auton renkaat puhkovaa ja viiltelevää veitsenterävää 50mm kivimursketta.
    En tiedä itkun ja parun määrästä, mutta nämä analogiat eivät koskaan oikein toimi. Ensinnäkin viiden sentin raekoko alkaa olemaan jo melko järeää ja siitä olisi vaaraa myös muille tielläliikkujille.

    Toisekseen autoilta ja autoilijoilta edellytetään jo nyt kaikenlaista, mille pyöräilijät viittaavat kintaalla. Kuten turvavarusteiden käyttöä ajon aikana, talvirenkaita, valoja, ...

  27. #357
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Jostain syystä tämä korvausvaatimus kaupungille koskee vain kävelijöitä, joilla on oikeus mennä mihin lystäävät, kaatua ja saada taloyhtiö/kiinteistö asiasta vastuuseen. Oli asianmukaiset varusteet tai ei.
    Kiinteistö joutuu vastuuseen vain jos voidaan osoittaa, että siellä on luistettu liukkaudentorjunnasta. Totta on, että vaikka piha olisi aidattu ja siellä olisi kyltit "Yksityisalue, pääsy kielletty", niin silti joutuu vastuuseen, jos siellä joku liukastuu ja satuttaa itsensä. Tai rikkoo varusteensa. Meillä tämä merkitsee sitä, että olemme vastuussa alakoululaisista, kun kulkevat meidän pihan läpi kouluun, vaikka kyltit sen kieltävät. Pitäisi olla aamukuudelta levittämässä soraa.

    Kaupunkihan pesee kätensä "Ei talvikunnossapitoa"-kyltillä. En tiedä toimisiko tuo myös piha-alueella?

  28. #358
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen;[URL="tel:3241816"
    3241816[/URL]]Vaihteeksi ulkokumi piloilla sepelin seurauksena. Onko kukaan yrittänyt maksattaa näitä kaupungilla koskaan?
    Ei ole olemassa tappajasepeliä, vain säähän sopimattomia renkaita. Hyvät nastarenkaat talvella niin pysyy pystyssä ja renkaat ehjänä.

  29. #359
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.165
    Äh, tyhmää kinastelua ja syyttelyä. Ei niitä renkaita kaupungin maksamaksi toki saa mutta on se totta, että kivilaaduissa on eroa. Tämä humoristinen termi "tappajasepeli" on ollut pitkään käytössä ja sillä viitataan juuri sellaisiin erittäin koviin ja teräviin sepelinpaloihin joita tiettyjen kaupunkien tietyissä hiekoitusseoksissa on paljon. Kuten sanottua aiheesta on keskusteltu monta sivua omassa otsikossaankin. Ja onhan se tietty ärsyttävää kun joskus vahvatkin talvikäyttöön suunnitellut polkupyöränrenkaat puhkeaa kun keihäänkärjen muotoinen sepeli tunkeutuu sopivasti nappuloiden välistä läpi. Itsellä isp-talvirenkaat ovat tosin toistaiseksi kestäneet. Ajan toisaalta suht vähän talvisin. Perus semislicksi maastorenkailla puhkeamisia välillä tulee kun niillä sitten keväällä lumien ja jäiden lähdettyä ajelee vielä sepelin vallassa olevilla pyöräteillä. Aina ei litkukaan ole pelastanut.

  30. #360
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos sepeli ei ole terävää, niin ei se myöskään auta liukkauden torjunnassa.
    Kuitenkin sellaista myös on, kun viitsii vaan tilata: https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1775182
    Vantaan kevyen liikenteen väylillä käytetään pääasiassa sorapohjaista hiekotussepeliä. Sen läpimitta vaihtelee 1–5 millimetriin.
    –Hiekan särmäisyys tai terävyys on hiukan pyöreämpää ja raekoko hiukan pienempää kuin kuuluisassa ”tappajasepelissä”, kertoo kunnossapitopäällikkö Jyrki Vättö Vantaan kaupungilta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    En tiedä itkun ja parun määrästä, mutta nämä analogiat eivät koskaan oikein toimi. Ensinnäkin viiden sentin raekoko alkaa olemaan jo melko järeää ja siitä olisi vaaraa myös muille tielläliikkujille.

    Toisekseen autoilta ja autoilijoilta edellytetään jo nyt kaikenlaista, mille pyöräilijät viittaavat kintaalla. Kuten turvavarusteiden käyttöä ajon aikana, talvirenkaita, valoja, ...
    50mm raekoko vastaisi ihan hyvin renkaan kulutuspinnan paksuutta suhteutettuna pyörän rengas vs. auton rengas. Olen itse kaivanut renkaasta 15mm pitkän sapelin, ei missään pyörän renkaassa ole sellaista pistosuojausta joka tuollaisen kestäisi.

    Toisekseen nuo asiat ovat autoilijoille pakollisia, ja valaistusta lukuun ottamatta pyöräilijöille vapaaehtoisia. Ei voida siis puhua "kintaalla viittaamisesta". Sepeliähän levitetään kaduille niiden takia jotka eivät vaivaudu pyöräilijöinä talvirenkaita asentamaan tai jalankulkijoina kunnollisia jalkineita hankkimaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •