Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
20-25% sagilla pohjaaminen vähenee ja keula pysyy myös normaaliajossa paremmin sillä jouston alueella, jossa herkkyys on parempi. Ja herkkyyteen voi kyllä auttaa myös uudellekin keulalle perushuolto. Eli ihan vain perusöljynvaihto alajalkoihin ja rasvat. Niin tylsää kuin se onkin, että uusia keuloja joutuu availemaan parhaan toiminnan esille saamiseksi.
Kiitos vinkistä, kokeilen ehdottomasti jatkossa ajaa isommilla paineilla. Tuo huoltovinkki on myös ilmeisesti erittäin aiheellinen, sillä 35 Silver vaati lisää ilmaa parin kolmen viikon välein, kun taas Deluxe Select R -takaiskariin on saanut pumpata painetta lisää ainakin kerran viikossa eli liekö tiivisteet kuivina kasaan pantuja. Nythän tässä on talvella aikaa näitä huoltaa ja keskittyä "huoltovapaalla" täysjäykällä läskillä polkemiseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuutti Katso viesti
Piken offset taitaa olla 44 mm ja ensiasennuskeulan 51 mm. Pidemmän offsetin keuloja on huonommin tarjolla. Tuntuuko ero ajaessa mitenkään?
Teoriassa Piken 42 mm offsetin pitäisi tehdä pyörästä vähän hitaammin ohjautuva ja vakaampi nopeissa laskuissa. Toisaalta, kun pyörän ohjauskulma on lähtöjään nykymittapuulla jyrkähkö 67,5 astetta, niin ei tuo toki miksikään alamäkitykiksi muuttune offsettia justeeraamalla . Itse asiassa en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, tai sitten reilusti keventynyt keula teki pyörästä hauskemman ohjastettavan offsetin muutoksesta huolimatta.