GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 209 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 109 159 199 207 208 209 210 211 219 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.241 - 6.270 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #6241
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Suomi Tyres Roudat ei pidä ilmoja kun tulee vanteen ja renkaan välistä koko matkalta 0,5-1 bar per day pihalle. Saippuavedellä tekee valkoista vaahtoa saumaan. Stanin litku ehkä vähän hidastaa vuotoa mutta ei riittävästi. Toiset renkaat, Continental Terraspeed pitää aivan hyvin. Vanteet on Campagnolo Levante.

  2. #6242
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    ^Agent Orange, eiku siis Orange Seal vois toimia.
    Orangella toimii.

    Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  3. #6243
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Nyt kun ajalen ekaa syksyä / talvea litkutetulla läskillä, niin läski matalilla paineillaan taitaakin olla herkempi ongelmille kuin perusmaasturi n 1.5 bar paineineen.
    Ensin takarengas tuppasi tyhjenemään, ja sen kun sai pitämään niin nyt siten eturengas on pari kertaa ollut lähes tyhjä. Mutta ei läheskään joka päivä päivä.

    Outoa välillä pitää, välillä ei -toimintaa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #6244
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^ Venttiili tai sen juuri juurisyynä?

  5. #6245
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    En kyllä vieläkään oikein ymmärrä nastarenkaiden litkuttamisen tarpeellisuutta etenkään maastoajossa. Talvipoluilla terävimmät maastonmuodot on pehmentyneet kiitos lumen ja näin puhkeamisen riski on huomattavasti pienempi kuin kesällä vaikka ajaisi matalilla paineilla. Vaikutus rullaavuuteen on olematon, koska nastat ja lumi. Kun laitan Piikkisiat kohta alle, niin ehdottomasti sisureilla. Kesällä sitten taas litkut.

  6. #6246
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Etelä-Suomessa se lumi tuppaa sulamaan ja satamaan talven aikana monta kertaa. Ja monesti ne kivet ja juuret pilkottaa sieltä ohuen lumipeitteen läpi kuitenkin...

  7. #6247
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    ^
    Jeps, juurikin noin. Lisäksi ajan työmatkaa samalla fillarilla talvet, ei niistä litkuista mitään haittaa ole.
    Itsellä meni piikkisiat toiseksi talveksi litkutettuna alle, ylimääräistä hommaa noissa ei ole kuin toisten renkaiden pyyhkäisy rätillä litkujen pois imaisun jälkeen.

    Ongelmia ollut 0, niin miksi käyttäisin sisuria?

  8. #6248
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    En kyllä vieläkään oikein ymmärrä nastarenkaiden litkuttamisen tarpeellisuutta etenkään maastoajossa....
    Miksi ihmeessä talvella laittaisi sisurit kun muutenkin ajaa ilman?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Ongelmia ollut 0, niin miksi käyttäisin sisuria?
    Tämä. Sama.


  9. #6249
    ISP:t oli niin paskat että niiden kanssa oli pakko käyttää sisuria, kun ei kiinnostanut jatkuvasti työpäivän päätteeksi pumppailla pakkasessa lisää ilmaa, että pääsee kotiin. Muuten tubelessin kanssa ei ole ollut ongelmaa nastarenkaidenkaan kanssa.

  10. #6250
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    JackOjan kanssa samaa mieltä kysymykseen sisurilla vai ei. Lisäargumentti kumin vähentämisen puolesta: edellä mainittu ISP tunnetusti tubelisoituu yksilökohtaisesti. Minulla on käynyt hyvä tuuri omieni kanssa eli kaikilla on onnistunut tubeless. Ja mikä parasta niin ISP on muuttunut erittäin merkittävästi miellyttävämmäksi, rullaavammaksi ja tietysti myös kevyemmäksi. Huomasin tarttuvani ISPillä varustettuun pyörään myös ei niin vaativina jääkelipäivinä.

    Mitä taas tulee Suomi Tyres Routa tai minkä muun tahansa renkaan mahdollisiin vuotoihin niin kun on tehty ihan kaikki muut toimet (kuten tarkistettu venttiilinjuuret ja teipit) niin sitten ei ole auttanut muu kuin vaihtaa Stan's no tubesin race sealantiin. Tätä tarvetta ei ole ollut enää vuosiin, joten itse litkukin on saattanut muuttua. Henkilökohtaisesti len vaihtanut Orange-tuotemerkkiin ja erityisesti Enduranceen. Tänään ajattelin hakea sub zeroa talviosastolle. Saa varoitella, onnitella tai esittää surunvalitteluja.

  11. #6251
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Ajelin viime talven Piikkisioilla inserteillä ja tubelleksena, hienosti toimi alkuvaikeuksien jälkeen ja vaikka joutuikin hieman enemmän pumppailemaan talven aikana. Nyt ajattelin jatkaa samalla tyylillä, mutta oli sen verran nihkeää saada rengas nousemaan vanteelle että heitin sisurit. Oli henkisesti haurasta ajella sisureilla lumettomia polkuja, etenkin kun noi on niin ohutkuoriset, mutta eiköhän siitä pääse yli. Korkeammat paineetkaan ei haittaneet menoa Ja pakko taas todeta miten hyvät renkaat noi on pidolta/ajoltaan. Jos olisi paksummat kyljet niin olisi täydelliset.

  12. #6252
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi ihmeessä talvella laittaisi sisurit kun muutenkin ajaa ilman?
    Minä tiedän nyt.

    Kehnoissa rivarioloissa kun joutuu kaikki hommat tekemään ulkona sormet kohmeessa, niin litkujen kanssa pelaaminen on aika työlästä. Nyt olen 1.5 tuntia koettanut saada läskin 4.8” All Mighty nastarengasta nousemaan DT kiekolle tavallisella halpis-kompuralla, mutta ei sitten millään. 8 bar ruuvasin painetta tuonne noin 6 litran säiliöön, mutta ei vaan suostu nousemaan. Eli nyt tarvitaan vinkkejä lisää. Rengashommia varten olen tehnyt oman n 1 m letkun, että häviöt olis mahdollisimman pienet.

    Pitää huomenna levänneenä jatkaa. Ja jos ainut keino on laittaa ensin sisuri sinne sisään, niin sinne se kyllä sitten jää.

  13. #6253
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Voimia sinne. Olisko yksi kierros teippiä lisää mitään? Tiedän. Litkut ulos, puhdistus, uusi kierros teippiä ja sama alusta. Sitten olisi vielä hihnalla (vyöllä tms.) renkaan litistäminen vannetta vasten ilmatilan vähentämiseksi. En uskalla ehdottaa lämpimän tallin vuokraamista…

  14. #6254
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Mitä jos tekisi läskiä varten pullautus-sisurin? Vetäisi puukolla sisurin poikki venttiilin vastakkaiselta puolelta ja liimaisi päät kiinni niin että se kestäisi n 1 bar painetta?

    Eli sillä nostaisi ulkorenkaan paikalleen ja sitten vaan sen verran rengasta pois hyllyltä, että saa kiskottua sen sisurin sieltä pois ja sitten venttiili tilalle.

  15. #6255
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Itse tein hommat rivarin kylppärissä. Vaimo ei ollut kotona.

    Koita pitää vanne venttiili yläasennossa, kompuran pillipistoolin päällä. Sielu poissa. Silloin rengas makaa venttiilin ympäristön kohdalla painovoiman ansiosta vanteeseen.

    Kun annat pistoolista painetta, heilauta vannetta akselin suuntaisesta pari kertaa että rengas pääsee tarttumaan vanteen reunaan myös alareunasta.

    Tällä menetelmällä homma on "tosi helppoa". En kavahda yhtään renkaitten vaihtoja enää.

  16. #6256
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Kaikki mahdolliset heiluttelu ja ravistelu variaatiot on testattu. Kaveri vinkkasi koko venttiilin poistamista ja pistooli suoraan vanteen sisään.

  17. #6257
    Yhden Jumbo Jimin nostin laittamalla vanteen ämpärin päälle lepäämään jolloin gravitaatio ihan itsestään painaa toista reunaa lähemmäs vanteen reunaa. Toista puolta voi sitten koittaa kädellä auttaa.

  18. #6258
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kaikki mahdolliset heiluttelu ja ravistelu variaatiot on testattu. Kaveri vinkkasi koko venttiilin poistamista ja pistooli suoraan vanteen sisään.
    Kaipa olit kokeillut jo ns. venttiilin sielun poistamista ja pillillä ilmaa perään? Virtaus toista luokkaa kuin venttiili paikallaan. Edellisessä viestissäni tarkoitin seuraavan sivun ekassa kuvassa olevaa renkaan painamista hihnan avulla vannetta vasten. https://phatdivide.wordpress.com/201...ubeless-larry/

  19. #6259
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Sielu on aina ruuvattu pois ja nyt poistin koko venttiilin, mutta ilman vaikutusta.

    Kyllästyin ja pesin renkaan sekä kiekon kuumalla vedellä tuolla ulkona. On vaan 11 C pakkasta, niin märät kädet tuppaa jäätymään kiinni vanteeseen ja metallisiin työkaluihin.

  20. #6260
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Joskus tässä vaiheessa on auttanut edellä mainitsemani isokiteisemmän litkun laittaminen. Kuten Stanin Race sealant. Mutta jos siellä on nyt yksinkertaisesti liikaa poistumistietä ilmalle niin lisäkierros teippiä on ihan aina auttanut. Esimerkiksi Dillinger 5sten kohdalla tarvitaan yksi lisäkierros suhteessa vaikkapa Schwalben Jumbo Jimiin. Tämä tilanne on tullut vastaan siinä vaiheessa kun kaikki muut keinot on käytetty.

  21. #6261
    Se voi läskirenkaan kanssakin olla, että tuollaisen pienellä säiliöllä olevan kompuran tuotto ei vaan riitä. Eikä se sinne kerätty paine juuri mitään auta, kun ilmaa ei vaan tule riittävästi.

  22. #6262
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Mutta nyt maailma hymyilee.

    Eli otin kaikki uusiksi alusta asti. Ensin kaikki puhtaaksi ja sisurin kanssa rengas paikalleen. Sitten sisuri pois, venttiilin runko paikalleen ja kompuralla paineet sisään. Tämä niin että rengas vaakatasossa ja se hyllyltä pudotettu reuna alaspäin. Ja nyt se nousikin kohtuu helposti.

    Ja sitten taas rengas varovasti auki sen verran että sain kupilla litkut sisään, ja taas kompuralla paineet sisään.

    Ja sen jälkeen sitten venan sielu paikalleen, ja jalkapumpulla 1 bar painetta ja renkaan ravistelua.

    Venttiiliin pujotin ekana sisurista paskolla lyödyn kumiprikan, sitten 6 mm rst-prikan ja taas yhden kumiprikan. Ja tämä setti sitten pujotettiin vanteeseen. Se rst-prikka tukee sitä venttiiliä aika hyvin ja puristaa sen kumiprikan hyvin teippiä vasten. Uskoisin että nyt venttiilin juuren murheet on selätetty.

  23. #6263
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Mutta oli tuossa sellainen talkoo, että jossain ahtaissa olosuhteissa ja vaatimattomilla varusteilla en lähtisi edes yrittämään. Kyllä tyytyisin suosista sisureihin.

    Ps. Kaikki 35-65 mm renkaat ovat olleet helppoja litkuttaa, mutta läskirengas on sitten ollut vaativampi.
    Ohiampuja muokkasi tätä : 25.11.2023 at 22.20
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  24. #6264
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Eiks kannattais laittaa litkut venttiilin kautta sisään, niin ei tartte ottaa pois hyllyltä, kun sen on sinne saanut? Ruiskulla saa helposti litkut sisään, kun sielun on ottanut irti. Ja jos laittaa esim. Milkitin venttiilit, niin litkut voi laittaa sisään, vaikka renkaassa olisi vähän painetta.

  25. #6265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ps. Kaikki 35-65 mm renkaat ovat olleet helppoja litkuttaa, mutta läskirengas on sitten ollut vaativampi.
    Vehkeistä kiinni. Sen 6l säiliöllä varustetun kompuran tuotto ei vaan riitä. Itsellä vastaava ja sillä jouduin läskirenkaan tuossa vasta nostamaan. Kyllä se nousi, mutta vaati vähän houkuttelua. Isän tallissa 50l säiliöllä varustetulla kompuralla sama rengas ei ole kuin naps vaan.

  26. #6266
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Se paineilmasäiliön koko on se merkitsevä asia. Sinne ”varastoidulla” ilmalla saadaan se todella nopea paineisku sinne renkaaseen.

    Mutta olisi aika paljon vaadittu, jos pyöräilijöillä pitää olla kotona tuon kokoluokan paineilmalaitteet.

  27. #6267
    Ihan normaali autotallikompressori. Ei tuollaisessa mitään erityistä ole.

  28. #6268
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Kun muuttoliike pakkaa väkeä koko ajan kohti Helsinkiä, ja aika monella ihmisellä on haasteena saada edes pyörä tai pyörät mahtumaan sinne kerrostaloasuntoon, niin jo pelkkä haave autotallista on monelle kaupunkilaiselle utopiaa.

    Niin siihen arkeen peilaten 50 litran paineilmasäiliö on epärealistinen pyöränhuoltovaruste.

    Mutta joo. Maaseudulla OK talossa isoine autotalleineen tuohan on ihan normisettiä.

  29. #6269
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Taloyhtiöihin tehdään sähköautojen latauspisteitä ym. mutta ei saada yhtä 50 l paineilmasäiliötä napsauttelua varten .

  30. #6270
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Taloyhtiöihin tehdään sähköautojen latauspisteitä ym. mutta ei saada yhtä 50 l paineilmasäiliötä napsauttelua varten .
    Totta. Pitäisköhän tuota ehdottaa omassa yhtiökokouksessa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •