MPMessutElectrobikeGiantGarmin
Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 259

Aihe: Renkaat bike park/enduro käyttöön

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Contin Kryptotal Re on erikoinen rengas, se rullaa ihan hyvin, pitoa on tautisesti kuivalla sekä märällä ja kestää hyvin kulutusta. Aiemmin ei ole tullut vastaan kaikkia em. ominaisuuksia yhdessä kumissa.
    Samanlainen kokemus sähköpyörässä Kryptotalien kanssa. Eron huomasi kun polki tasaisella asvaltilla moottori pois päältä. Myöhemmin olen lisännyt painettakin kun pitoa on tuntunut riittävän. Ei voi aukottomasti todistaa, että johtuisi vain Kryptoista, mutta samaan aikaan tuli tällänen semiplacebomuutos. Aikaisemmin on ollut DHR2 ja Michelin DH22.

Michelinit yleisesti on ollut täyttä roskaa: halkeilleita runkoja DH22 ja DH34, DH34 kului yllättävän nopeasti alamäkipyörässä, Enduro e-wild kupli kyljistä kuin vaahtokylpy. Voi olla huonoa tuuria, mutta ei mitään syytä nyt hetkeen kokeilla. Ei niitä nyt onneksi ole saanutkaan enää mistään hetkeen aikaan.

Mulla wild AM²:t nousi laakista hyllylle, ovat suorat eikä kupliakaan tullut kuin toisesta hetken. Mutta nämä vain kahden rinkulan kokemuksella.

Mun kokemus Misukan Wild Enduron takakumiversiosta on se, että pitää hyvin, rullaa ok mutta kuluu aivan liian nopeasti. Joku laatuongelmainen kumikin mulle osunut: viime kesänä edellä mainittu rengas irtosi vanteelta heti bermin alussa (tubeless, tapahtuman jälkeen pysyi sisurilla lopun päivää ja vissiin vielä toisenkin ennen kuin laitoin poistoon). Vauhtia ei ollut liikaa Saksalainen verkkokauppias toimitti uuden ilman suurempia narinoita.

Tänään oli alla pakasta vedetyt Maxxikset Nuuksion Bike parkin avajaispäivänä. Assegai maxgrip DD edessä ja DHRII maxgrip DD takana. Oli kyllä hyvä pito ja hyvin parkkiin sopiva vaimennettu fiilis mitä korosti insertit. Paineita 22 psi edessä ja 24-25 takana. Mutta kyllä se rullaavuus on tietty vastaavasti heikohko. Ei se tavallaan alamäessä haittaa kunhan on tarpeeksi jyrkkää. Mutta huvittavaa kun vielä vastatuulen sopivasti puuskaisesti puhaltaessa alamäkiajossa saa polkea paikoitellen vauhtia tai että osan reiteistä (Easy) pystyy ajamaan käytännössä kokonaan jarruttamatta. Loivemmilla pätkillä porukalla ajaessa sai itse myös välillä polkea että pysyy mukana kun edessä oleva rullaili vapaalla (Fury). Mutta tämä pyörä (Spindrift al 29, joustoa 190/180) on mulla nykyään oikeestaan ainoastaan alamäkikäytössä niin ihan tyytyväinen olen tilanteeseen (hieno pito, hyvä vaimennus). 130 joustavassa "dc" pyörässä sitten selvästi rullaavammat gumekset.

Osa menee kyl myös varmaa ratojen pehmeyden ja tosiaa tuulen piikkiin, en muista itekkää millo ois viimeks pitäny snakessa polkee

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    ^Meinaatko, että taikamari pitäisi huonommin kuin BB? Voi tulla pettymys
    Contin Kryptotal Re on erikoinen rengas, se rullaa ihan hyvin, pitoa on tautisesti kuivalla sekä märällä ja kestää hyvin kulutusta. Aiemmin ei ole tullut vastaan kaikkia em. ominaisuuksia yhdessä kumissa.
    Mikä kylki- ja kumiversio sulla noista Kryptoista on ajossa? Toi vähän houkuttelisi ottaa kokeiluun omaan jäykkäperään parkkiajoon myöskin.

Lähetetty minun Pixel 6a laitteesta Tapatalkilla

Nyt on tullut varteenotettava mutta erityisesti hauskan niminen rengas alamäkiajoon. Schwalben Tacky Chan!
    Kannattaa lukea artikkelin perästä kommenttikenttää. Tosi hauskoja muitakin nimiä jengi keksinyt vaihtoehdoiksi tuleville malleille. https://m.pinkbike.com/news/review-s...ce-course.html

Kuulostaa ihan hyvältä ja näyttää ylläripylläri dhf:ltä. Tuo että pitää puskea pyörää, että renkaan ominaisuudet tulee esiin, korostuu mun mielestä jo magic maryssa, tai ehkä se on kaikilla renkailla niin. Yleensä varovainen ajo lisää lipsumista ja kun päättäväisesti pyörää vie löytyy myös pitoa.

Joo on kyllä erittäin varteenotettava vaihtoehto, molempiin päihin.

Mulla on ollut nyt vähän enemmän jo kertynyt kokemusta tän kesän rengastuksesta eli Assegai dhrII kombo DD-kyljillä ja pitävimmällä kumilla. Ei mitään valittamista parkkiajossa. Kuivaahan tässä on toki koko ajan ollut myös. Seuraavaksi houkuttais silti kokeilla eniten Kryptotalia DH-kyljillä, pehmeimmällä seoksella ja samalla pitkästä aikaa ilman inserttejä. Mutta järkevin olis vain kesän jälkeen (kenties jos syksyn kosteille tai viimeistään ensi kaudeksi) vaihtaa edestä Assegai taakse ja eteen uusi samanlainen iskemätön. Kulumaa tuo takarengas on tässä vaiheessa ja ihan hyvin saanut. Pehmein seos ottaa veronsa.

Tuumasta toimeen. Laitoin Contin Kryptotal fr Downhill renkaan supersoftina tilaukseen uudeksi takarenkaaksi. Eteen jätän Assegain DD:n (max grip). Ja insertit jo tossa otinkin pois. Hitto mulla alkaa olee kaikenlaista rengasta varasto täynnä. Moni hyvinkin vähän vain kulunut. Täytyis varmaan laittaa osa myyntiinkin joskus.

Täällä menee kans seuraavaksi taakse contia alle. Kryptotal re dh soft. Edessa saa olla assegai koska ei valittamista.

Mulla oli kirjoitusvirhe. Re rengas se oli joka taakse tulee eikä eturenkaaksi enemmän tarkoitettu fr.
    Tosin olen lukenut osan ajavan muistaakseni juuri re renkaalla molemmissa päissä. Sama kuin dhrII joka toimii niin ikään eturenkaana.

Ihmeen hyvin kestäny taikamarit softina kauden, parkkia tullu useita satoja kilsoja ja muut ajot päälle. Kuvion puolesta vielä ajoja jäljellä hyvin jopa takana, aiempi erä softeja meni kyllä kaudessa takaa loppuun, tosin takana oli silloin big betty, joka ehkä jarrutellessa enemmän kauhoo. Ehkä sitä myös ei ihan niin paljoa laahaile jarruja enää. Enivei, tekis mieli kokeilla jotain uutta, vaikka melko tyytyväinen noihinkin ollut. Tacky chan ultra softina dh kyljillä kuulostaa aika hyvältä ja olisi jopa kevyemmät kuin nykyset MM supergravityt, ilmeisesti myös rullaava rengas kyseessä. Toisaalta contin kryptotalit kiinnostais myös, näitä kuvailtu testissä samankaltaisiksi kuin assegai, mikä kiinnostais kanssa mut maxxikset on mulla boikotissa onnettomien kylkien takia. Tosin samassa testissä sit taas sanottii magic maryn olevan pitävämpi.. on tää vaikeeta

Hauska näitä on spekuloida. Mulla oli aivan loppukauden yhdistelmä Assegai dd kryptotal re dh ja hyvin pelasi. Oliko sitten parempi kuin Magic Mary tai DHR II niin en tiedä. Muttei huonompikaan.
    Lauantaina kylläkin muuten kun oli eka oikeasti kylmä parkkipäivä (olikohan +4) niin kuuli kuinka Assegain nappula piti ääntä kovalla hiekalla. Eli olikohan Maxxiksen kuuluisaa kylmässä kovettumista vai oliko maa vain jäässä ja siksi nappuloiden ääni kuulosti kovin kovalta.

Mä tarkastelin kans tyytyväisenä, että keväällä taakse laitettu Big Betty on vielä tosi hyvässä kunnossa. Edellinenkin taisi itse asiassa kestää kaksi kautta. Tälle kesälle tuli parkia ehkä aavistuksen vähemmän, kun tuli ajettua trailia suhteessa enemmän. Taidan ainakin toistaiseksi pysyä MM & BB -komeissa, kun ovat niin kivasti toimineet. Kryptot kiinnostais myös, mut mennään nyt vielä näillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Mä tarkastelin kans tyytyväisenä, että keväällä taakse laitettu Big Betty on vielä tosi hyvässä kunnossa. Edellinenkin taisi itse asiassa kestää kaksi kautta. Tälle kesälle tuli parkia ehkä aavistuksen vähemmän, kun tuli ajettua trailia suhteessa enemmän. Taidan ainakin toistaiseksi pysyä MM & BB -komeissa, kun ovat niin kivasti toimineet. Kryptot kiinnostais myös, mut mennään nyt vielä näillä.
    Mitäs koko tuo sun MM/BB Schwalbelta on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripee Katso viesti
    Mitäs koko tuo sun MM/BB Schwalbelta on?
    2.4” leveät molemmat ja 29” tietty. Edessä trail casingingillä ja takana gravity, molemmat softina.

Villinä korttina ens kaudelle kokeiluun WTB Verdict Tough/High Grip, reilun 18e kpl hinta ja hyvät arviot teki päätöksen helpoks

Mistä löyty tohon hintaan?

Yksi taitaa olla viellä jäljellä: https://www.cykelkraft.fi/cykeldack-...29-x-2-5-black

Parit ajot wtb ja parit huomiot. Hauskana yksityiskohtana renkaan kyljessä suositeltu käyttölämpötila 19-45 astetta silti toiminut jeppis. Tubeless helppo, melko plörö kumi, tough casin ei ole kovin tough, lkp loppubermeissä jo vähän tuntuu muljuvan, kumiseos tosin pehmeää ja nappuloissa jonki verta korkeutta. Pito hyvä, tarvii lisätä paineita ja antaa lisää runtua ja kattoa sopiiko tämmöselle isolle pojulle.

Miltäs lkp näytti? Kannattaako sinne jo tulla kesäkumeilla ajelemaan?

Kannattaa, öpaut kaikki pätkät sulia ja kunnossa.

^

No täytyypä mennä!

Jaahas, täytynee itsekin aktivoitua tässä ketjussa. Se alkaa kevät olla jo sen verran pitkällä, että ei mene kuin hujaus, kun pääsee jo parkkiin ajamaan, ja täytynee nyt ruveta miettimään rengasasioitakin. Itse aloittelin vasta viime kesänä vähän vakavammin käymään bikeparkeissa, joku kymmenkunta parkkipäivää ehti tulla viime kaudella. Pyöränä Orbea Occam LT eli 150/150 joustava minienduro kuten jossain arvostelussa luonnehdittiin, tälle kaudelle tarkoitus laittaa keulaan vielä 160mm ilmaruoto alamäkiajoja silmällä pitäen. Maastopyörätaustaa siis kyllä koko elämä takana, mutta rehelliset alamäkihommat olleet vähemmällä. Reilu vuosi sitten kun hommasin tuon Occamin, niin huomasin, että alkoi nuo alamäkihommat maistua ja siten tulikin käytyä aika monesti viime kesänä hissipyöräilemässä mm. Syötteellä, Sappeella, Mielakassa, Kokonniemessä ja Laajavuoressa.

Renkaat oli viime kaudella edessä ensiasennus rengas, eli Maxxis DHF 2.5wt EXO MaxxTerra ja taakse vaihdoin heti keväällä Dissector EXO+ MaxxTerran, kun ensiasennuksena pyörässä tuli sama rengas mutta normi EXO kyljellä, arvelin, että taakse ehkä hyvä laittaa edes hivenen vahvempaa kumia heti kättelyssä. Takarenkaan sisään ujutin vielä PTN Rokkline insertin. Ajattelin, että lähdetään nyt kokeilemaan kevyemmällä kyljellä miten kestää, ei viitsi suoraan kokeilematta painaa jotain DD tai DH kylkisiä, pitää se itse todeta ja käydä läpi mikä kestää ja mikä ei, kun ei vielä ole niin kauheasti kokemusta näistä alamäkirymistelyistä.
    Eipä ollut yhdelläkään noista parkkipäivistä mitään ongelmaa renkaiden kanssa, ei yhtäkään rengasrikkoa tai vanneosumaa. Paineita pidin muistaakseni edessä 25psi ja takana 28psi ja kuskilla elopainoa sellainen aikuisen miehen 95kg kamat päällä. Tokihan oma ajovauhti ja varovaisuus on vielä aloittelijan tasolla, eli ihan mitään älytöntä tykitystä kivikon yli ei vielä uskalla vetää, niin sekin jo selittänee, että jo tuo rengastus on kestänyt hienosti. Tulevalle kesälle on Sappeelle kausari hommattuna, niin tarkoitus olisi lisätä parkkipäiviä rutosti viime kesään verrattuna, niin josko sieltä alkaisi sitä vauhtia ja varmuuttakin löytyä, niin sen näkee sitten miten nuo renkaat siinä sitten kestää mukana.

Yhdet pannut sattui Mielakassa viime kesänä 6. radalla, kun kosteahkossa juurakkorytyytyksessä lähti keula alta niin äkäisesti, ettei siinä ehtinyt silmää räpäyttää, kun keräilinkin itseäni ja pyörää polun varresta mättäältä. Ei onneksi käynyt mustelmia ja kyynärpään pientä ruhjetta pahemmin, mutta säikäytti pahasti. Tuosta vähän pelästyneenä olen nyt ajatellut, että ensi kaudelle voisin laittaa Assegai 2.5wt EXO+ MaxxGripin tuon vanhan DHF:n tilalle. Tokihan tuossa tilanteessa oli varmasti iso osa taidon puutetta ja huonoa ajolinjan valintaa, mutta kuitenkin, jos nyt laittaisi tuota MaxxGrippiä eteen niin ei ainakaan pitäisi renkaasta enää olla kiinni, eli jos ei pysy pystyssä niin sitten voi syyttää pelkästään itseään .

Toistaiseksi olisi haluja pysytellä niin kevyessä rengastuksessa kuin pystyy, kun tulee kuitenkin myös ajettua tuolla samalla pyörällä endurompaakin ajoa täällä Salpausselän harjuilla, eli ihan polkemalla kotoa paikalle ja mäen päällekin ja sitten laskemaan mäkeä alas ja toistoja sitten niin monta kuin reidet kestää. Siinä ei viitsisi mitään ihan hirveitä ankkureita raahata mukana. Joten katsotaan nyt ainakin alkuun, miten tuo EXO+ molemmissa päissä (ja takarenkaassa se insertti) ja maxxgripp edessä ja maxxterra takana toimii mun ajoissa. Ideaalihan olisi se kaksi kiekkosettiä, toiseen rehelliset dh-kumit pitävimmällä seoksella ja toiseen jotkut nakin kuoret rullaavalla kuviolla lenkkiajoon, mutta toistaiseksi ei ole varaa ostaa toista kiekkosettiä, niin mentävä nyt yksillä renkailla noi parkkiajot sekä enduro/trail ajelut. No, katellaan. Ainakin tuon Assegain taidan laittaa tilaukseen lähiaikoina.

Tuolta limajuuri-topicista voi myös lueskella mikä toimii liukkaalla. Maxxgripeistä ei oo kokemusta kuin joskus vuokrapyörästä ja ei ainakaan jääny mielikuvaa et olis pidosta ollut puutetta. Nykyinen Butcher t9 on todella pitävä ja tahmea rengas. Tuntuu toimivan myös kylmässä. Näillä kokemuksilla uskallan suositella eteen trail-kylkisenä kaikkeen ajoon nastarengaskelejä lukuunottamatta. Mikään rullaavahan tuo ei ole mutta ei assegaita huonompi.

Sappeella kannattaa vältellä teräviä kiviä Sain ite puhkottua trail-kylkisen eliminaattorin ja vielä lommon vanteeseen muistoksi Ja painetta oli 30+psi/2+ bar.

On muuten pitävä rengas tänä wtb high gripillä myös, mitä nyt paloheinää vähän hinkannu, vaatii ihan totuttelua painetta jouduin lisäämään ihan reilusti siihen nähden millä pärjäs swalpejen kanssa, tuntuma silti melko pehmeä mutta enää ei muljunut.

Noniin, laitoinpa sitten tilaten Maxxis Assegai EXO+ MaxxGripp renkaan eteen. Tuossa se nyt odottaisi asennusta, jos pääsisi huomenna jo ehkä mahdollisesti Sappeen Pre openiin ottamaan ekat mäkiajot tälle kaudelle ja sisäänajamaan uutta eturengasta.
    Eli nyt rengaskombona on alla edessä tuo Assegai, ja takana Dissector EXO+ MaxxTerra ja sisällä Pepi´s RokkLine insertti. Edessä ei ole inserttiä, luulen, että ainakin toistaiseksi edessä kestää EXO+ minun tasolla ja vauhdilla aivan hyvin. Lähdetään tällä katsomaan, miten kulkee ja kestää. Taakse sitten mahdollisesti, jos näyttää, ettei tuo EXO+ insertin kanssakaan kestä, niin sitten DD:tä alle.
    Vähän myös on nuo uudet Contin gravity-renkaat himottaneet, mutta mennään nyt ensin näillä.
    Milläs rengastuksella täällä muut on lähdössä kauteen?

Uudessa pyörässä oli ensiasennusrenkaana DHRII MaxxTerra ja Assegai MaxxGrip, molemmat DD:nä. Pari kertaa käynyt parkissa ja on kyllä maineensa veroinen combo.

Samanlaisia aiheita

1. Bike Park pääkaupunkiseudulle?
    By Ketjureaktio in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 123
    Viimeinen viesti: 26.04.2025, 10.37
  2. Hafjell Bike Park
    By e150330 in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.08.2018, 14.51
  3. Bike Park Porvoo
    By jperala in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 5