On tehty, mutta näillä adapterilla saa muutettua tuon 12mm vanteen linkkuakselille sopivaksi.
On tehty, mutta näillä adapterilla saa muutettua tuon 12mm vanteen linkkuakselille sopivaksi.
Sopii vapaarattaan puolesta ja oikeilla sovitteilla saa pikalinkuksi. Jarrulevyn kiinnitys tuossa on centerlock, jos vanhassa on myös, niin levykin sopii. Jos on 6 pultti, niin tarvitset adapterin väliin tai uuden levyn.
https://www.bike-discount.de/en/dt-s...6-hole-adapter
Jos runko on pikalinkuilla niin mene 12millin läpiakseleille.
Yhdet pikalinkkukiekot oli aikoinaan kätevällä ”läpiakselilla” olisko ollut 9-10 mm kooltaan. Se meni hienosti takahaarukkaan ja kiristyi tukevasti.
Siis Stevie boy, onkos vaikeaa tajuta että jos runko tehty pikalukollisille kiekoille niin hieman jotain vaatii että saat siihen 12millin läpiakselilliset asennettua olkoot kiekoissa mitä tahansa kiinni.
Tonen ongelma on myös että pikalukolliset yleensä takana 135millisellä akselilla niin aika vaikea siihen sovittaa 142millistä...
Ps. Tarkista lääkityksesi ja joskus voisit antaa neuvoja etkä vain nillitä...
dt swiss:n osalta se vaatii tuollaisen toimenpiteen:
https://m.youtube.com/watch?v=OaUmy4filhk
sama tilanne useammalla muullakin valmistajalla, päätyholkit vaihtamalla saa vaihdettua saman kiekon tarpeen mukaan 142mm läpiakselille taikka 135QR:lle.
Joidenkin kiekkojen mukana tulee molemmat päätyholkit ja osassa sitten vain toinen vaihtoehto ja sitte se ”toinen” pitää hankkia erikseen tarpeen vaatiessa.
Joo, noissa DT:n maantie/cx/gravel (PR/CR/ER) puolen DT kiekoissa tulee qr päätytulpat mukana paketissa. Maastopuolella (X/M/E) pitää ostaa samat päätytulpat erikseen, mitä kyllä saa helposti ostettua. Napa pitää olla non-booost ni saa päätytulpat vaihtamalla qr tai läpiakseli pyörään sovitettua samat kiekot.
^Onko vaikeaa tajuta että vaikka olisi kymmenet adapterin hankittu ja runko tehty pikalukollisille kiekoille niin homma ei onnistu.
^mitä ihmettä selität? Päätykorkit vaihtamalla onnistuu monien napojen kanssa.
Pitäisikö nure sun lopettaa antamasta neuvoja asioissa joista et tiedä? Tätä foorumia käyttää vakihöpöttäjien lisäksi sellaisetkin, jotka oikeasti eivät tiedä ja kaipaavat apuja. Niin silloin ei ainakaan auta jos joku muumio on huutelemassa ihan mitä sattuu sinne väliin. Sano silloin kun varmasti tiedät ja muuten puhu vaikka seinille.
Kiitos vastauksista, otetaanko vähän happea välillä niin helpottaa.Eli kyllä tuolle systeemille löytyy ihan DT SWISSin omat päätyholkit, jos on valmistajan sivuja ja sopivuustaulukoita uskominen. Tuommoiset on tullut tilattua ja saa sitten kokeilla miten passaa paikalleen. Alla vielä tämän adapterin tuotenro ja sivu mistä tämän tiedon löysin.
HWGXXX0001528S
https://www.dtswiss.com/en/support/product-support?matnr=W0E1900NEDLSA18867
Kaakku, olen pahoillani virheellisistä neuvoista, jonkinlainen totaalinen oikosulku, ajattelin asian aivan toisin päin...
Ostin itse settinä omat E1800 vanteet. Niissä tuli kaikki napa-adapterit sekä 6-pulttiadapterit mukana. Kätsy paketti ja tuli käytännössä halvemmaksi kuin ostaa käytetyt vanteet ja metsästää niihin adapterit (kun oli käyttöä pikalinkuille ja 6-pultille)
Voihan se tosiaan olla, että kaikissa dt:n non-boost kiekkoseteissä tulee noi qr adaterit mukana, eikä pelkästään noissa er/cr/gr sarjoissa.
Myös Mavicin maantiepuolen kiekoissa kummatkin mukana.
En millään löytänyt parempaakaan ketjua, niin kysytään tässä. Eli onko kellään suositella miten pyörän rungosta saisi puhdistettua ketjurasvan ja muut pinttyneet tahrat. Itselläni on vaalea pyörä ja runko täynnä rasvaa. Rasvat lähtee osittain, mutta tummia kohtia jää. Jotain rasvapoisto liuotusainetta olen koittanut.
esimerkiksi nyt huomasin runkolaukun poiston jälkeen, että se laukku on jättänyt karmean mustan rinkulan siihen kohtaan missä tarraosa oli ympäri.
Mineraalitärpätti poistaa useimpia tuollaisia tahroja pilaamatta pintoja.
Isopropanoli myös. Sitä on itsellä suihkepullossa aina valmiina kun putsailen sillä keulan ja iskarin sekä hissitolpan liukuputket aina ajon jälkeen. Samoin keulahuollossa tarpeen.
Okei, kiitoksia vinkeistä. Lähdetään kokeilemaan noilla.
En usko että kuivattaa. Isopropanoli on just se aine mitä keulavalmistajat ja vähänkään virallisemmat huolto-ohjevideot kehottavat käyttämään. Keulan sisäisien osien puhdistukseen huollon yhteydessä ja ulkopuolisten osien putsaamiseen myös.
Silti ehkä suihkuttelisin sen aineen rättiin, enkä suoraan liukupintoihin. Ei se hyvää tee jos se pääsee valumaan sinne tiivisteisiin tai jopa sinne sisälle.
Olisi tarkoitus vaihtaa vanha 3x8 vaihteisto 1x9 vaihteistoksi, mutta miten tuo takapakkojen vaihto ristiin menee? Jostain luin, että sama vapaaratas on 8,9 ja 10 lehtisille paikoille, mutta jossain taas sanotaan, että kaikille on omansa. Käykö siis 9 lehtinen Shimanon pakka suoraan 8 lehtisen Shimanon pakan tilalle?
Toinen kysymys takavaihtajista. 10 lehtisen Deore vaihtajaa saisi halvemmalla kuin 9 lehtisen Altusta tai Aliviota. Saako 10 lehtiselle pakalle tehtyä vaihtajaa toimimaan 9 lehtisellä pakalla? Onko noilla kolmella vaihtaja vaihtoehdolla käytännössä eroa toimivuudessa?
Miksi 1x9, eikä suoraan 1x10 tai 1x11? Shimanon tuotteina menevät kaikki samalle vaparille, kunhan on kasetti- eikä kierrepakka.
Osaako joku sanoa minkälaiset pultit tarvitsee Sram Force 1 eturattaalle? Kyseessä siis ao. setti.
Toi hidden bolt tuli uuden eturattaan mukana, mutta vanhaa irroittaessa yksi noista normaaleista mureni käteen ja tarviis uuden tilalle.
Jotenkin sekottaa, kun monessa paikassa myydään oikeannäköisiä pultteja, mutta esim. tässä lukee "double":
https://pyoravarikko.fi/products/sra...ble-chainrings
Tai Hi5bikesissä "MTB":
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/sra...umiini-single/
Kirjanmerkit