Talvi sieltä lähestyy. Raahessa sataa räntää/lunta. Siispä kuva Dudesta. Valmiina ollaan talveen. Viime talvi olikin loistava talvipolkujen suhteen. Lunta riitti ja paikallisen seuran talkooväki huolehti Tinger-Dogilla, että polut olivat tikissä.
![]()
Talvi sieltä lähestyy. Raahessa sataa räntää/lunta. Siispä kuva Dudesta. Valmiina ollaan talveen. Viime talvi olikin loistava talvipolkujen suhteen. Lunta riitti ja paikallisen seuran talkooväki huolehti Tinger-Dogilla, että polut olivat tikissä.
![]()
Aikas kevyen näkönen kulkine, paljonko on mitattu?
Onpa erityisen seksikäs ja nopeannäköinen pullukka misopalla. Taisi ainakin aiemmin olla noin kymppikiloinen?
Sopivassa maastossa varmasti tosi nopea!
^ja^^. Tuossa kuvan setupissa 4,8" Jumboilla ja tehomittarilla 10,73kg. Ilman tehomittaria ja 4,0" Jumboilla 10,4kg. Kiekkosetin (Mcarbon/DT Swiss) paino on 1870g. Aikoinaan oli tosin Farley Kuroshiron kiekoilla, joka painoi 4,4" Jumboilla 9,6kg polkimien kanssa, että ankkurihan tämä on siihen verrattuna. Mitään varsinaisia hipo-keventelypalikoita tuossa ei ole, jarrutkin nelimäntäiset Sramin G2 RS:t, putkiosat Canyonin kuituiset, jota eivät ole maailman kevyimpiä. Sramin GX AXS vaihtaja jne. Semmoista peruskevyttä robustia osaa, niilläkin pääsee jo kohtuu painoon.
Kyllä tuo nopea värkki on, osalla segmenteistä olen tuolla nopeampi, mitä 10,4kg modernilla xc-täpärillä. Toki pitkät ja teknisesti haastavat marakisat eivät ehkä ole sitä kotoisinta ympäristöä Dudelle. Mutta silti joku kiero viehätys tuolla silti on ajella noitakin. Pitoa riittää ja vaste kaasuun on välitön. Talvella sitten aivan juhlaa poluilla!
misopa muokkasi tätä : 07.10.2023 at 18.29
Mun mielestä ylipäätään jengillä on virhekäsitys, että läski olisi jotenkin erityisen hidas tai raskas ajaa. Onhan se raskaampi asfaltilla, kuin joku maantieohjus, mutta sekareiteillä helposti gravelin kanssa samoissa.
Minäkö just eilen lenkillä mietin, että on tämä paksukainen niin nihkeä kulkemaan täpäriin verrattuna.
Renkaat vaikuttaa läskissä todella paljon miten kulkee. Ajoin Dudella menneenä kesänä huvikseen yhden 100% assulenkin (edestakainen yht.52km), keskari oli tasan 30km/h ja keskiteho 203w. Ottaen huomioon pystymmästä ja leveämmästä ajoasennosta johtuva heikompi aerodynamiikka yms. vs gravel/maantiepyörä, niin ihan ok tulos. Renkaina oli nuo 4.8" LS Jumbot 1 barin paineilla.
Ehkä se sitten on se lisääntynyt pyörivä massa mikä tuntuu ahistavan oudokseltaan. Vastaava rengas kombo minullakin läskissä. Budissa vielä Bestgrip nastat. Kohtuu hyvin minusta rullaa. Olet oikeassa JJ vanha Pacestar seos rullas paremmin, et jos alle laitta vertailuun 2x Pacestar JJ.t, niin ero em mainittuihin olisi melkovarmaan selkeä. Toki uuden sinisen märkäpito on parempi.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Läskipyörässä rengaspaineet vaikuttavat radikaalisti vierintään.
0,3bar ryömintäpaineilla ei kadulla rullaa.
Kylkien jäykkyys vaikuttaa jonkin verran kun muodonmuutos syö energiaa.
Nappulat vaikuttavat melko vähän, lähinnä kehällä olevaan massaan.
Näyttää melkein talvelta.
Pääosin kuitenkin tällaista.
![]()
Farley sai plussakiekot. Sulan maan aikaan paljon parempi nyt, ainakin omaan makuuni. Painoa 10.7 kg.
^mutteiooläski...
Urheliruutu
I väntan på ännu dåligare tidet
Pannaa nyt tämä taas. Pitkästä aikaa piti tuotakin ulkoiluttaa.
![]()
Kirjanmerkit