ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 239 / 257 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 139 189 229 237 238 239 240 241 249 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.141 - 7.170 / 7702

Aihe: Alennusmyynnit

Mä tilasin 44 koon 43 jalkaan. Oli yllättävän kapea lesti ja täälläkin nilkka liian tiukka. Samantien läks takas.

Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla

https://www.xxl.fi/lezyne-dual-inser...183091_1_style

Lezynen stongan sisään menevä työkalusarja 20€ (verrokkina Bike24 hinta 49€)

https://www.xxl.fi/search?query=tubolito

Myös Tuboliton insertit 15€ (saksasta 49-59€)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Myös Tuboliton insertit 15€ (saksasta 49-59€)
    Jos xc-pyörään insertiä harkitsee, niin tätä voi kyllä suositella. Todella kevyt, asennus suht vaivaton i30-vanteelle 2.35” renkaan kanssa ja tekee tehtävänsä. 10km löllyttelin insertin varassa, kun katastrofi iski. Ostin kesällä vastaavan paikallisesta 39 eurolla ja nyt tuolta alesta toisen varastoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Mä tilasin 44 koon 43 jalkaan. Oli yllättävän kapea lesti ja täälläkin nilkka liian tiukka. Samantien läks takas.

Eipä lupaa hyvää. Valmistaja sanoo lestin olevan D, eli se normaalin levyinen. Mulla on tarve leveämmälle. Katotaan kuin 1,5nroa normikokoa isompi mahtuu, jos mahtuu ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Jos xc-pyörään insertiä harkitsee, niin tätä voi kyllä suositella. Todella kevyt, asennus suht vaivaton i30-vanteelle 2.35” renkaan kanssa ja tekee tehtävänsä. 10km löllyttelin insertin varassa, kun katastrofi iski. Ostin kesällä vastaavan paikallisesta 39 eurolla ja nyt tuolta alesta toisen varastoon.
    Vitsi, kun just ostin parin näitä täyteen hintaan…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Se nilkka venyy kyllä käytössä ja on myös tarkoitettukin tiukaksi, koska osa hyvästä vedenpitävyydestä tulee siitä, että säärtä pitkin valuvat vedet ei valu nilkasta sisään. Saattaa kyllä olla, että mullakaan vetskari ei mene ihan ylös asti, en muista, mutta ainakaan se ei ole haitannut käyttöä. Samoin se lesti venyy käytössä. Olivat aluksi kapeat minunkin jalkaan, johon kaikki pyöräilykengät pääsääntöisesti on aina kapeita, myös leveälestiset, ja olen tottunut siihen, että niitä joutuu käyttämään jonkun aikaa, että lesti asettuu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Eipä lupaa hyvää. Valmistaja sanoo lestin olevan D, eli se normaalin levyinen. Mulla on tarve leveämmälle. Katotaan kuin 1,5nroa normikokoa isompi mahtuu, jos mahtuu ollenkaan.
    Mjoo, itse uskoin tätä mainoslausetta: "Giro Blazen high volume -lesti on mukavan leveä ja sopii suomalaiseen jalkaan paksujenkin sukkien kanssa."

No, varaudun henkisesti palautukseen.

^ joo katoinkin, että 45 olis saattanut ollut potentiaalisempi, jos lenkkarikoko on 43-44, mutta riippuu myös vähän, että minkä paksuista sukkaa haluat mahtuvan sisään.

(Lisähuomautuksena se, että mun mielestä Blazen on kyllä tarkoituksin olla istuva kenkä eikä mikään jalassa hölskyvä moonbootsi. Kesäkengän ajotuntuma mutta vedenpitävä ja sen verran lämmin, että pärjää +/- nollakelit. Viime talvena mulla ei kyllä tainnut Laken talvikengät olla jalassa kuin kerran, koska Blazet oli niin paljon kevyemmät ja kivemmat ajaa.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^just em. johdosta mä en halunnut ottaa neljävitosta, mulla on jo kahdet sellaiset (välikeli- ja talvikengät), joihin menee paksumpi tai 2x sukka. Sähkösukka tarpeen mukaan.

Mut katsotaan, jänskättää. Hyvällä tsägällä ne on juurikin mitä hain, istuvat. Mielellään sovittaisin kengät ennen ostoa.

Ärsyttää vaan kun tilasin klossitkin samalla ja tulevat eri paketissa. Klossit on jo matkalla ja kengät eivät vaikka oli varastossa tilatessa. Nyt joudun tekemään kaksi reissua automaatille (=oikeasti Shellille, koska automaatti aina täynnä).

Spessulta on parit graveltossut ja yhdet mtb-kengät ja 44 sopiva niissä.

^ Toivotaan, että arvoit oikein. Joo mullekin näyttää tulevan eri paketissa jonkun pikkusälän kanssa. Ehkäpä myyvät suoraan maahantuojan varastosta tms.

Palautusrumban välttämiseksi olisi ehkä pitänyt mainita, että jos haussa on perinteisen talvikengän ”tuntuma” (jota ei siis ole.. ), niin kannattaa varmaan ottaa pari numeroa isompi koko.

https://www.xxl.fi/northwave-celcius...c=aw.ds&page=1

Jos joku testannut Northwavea niin noi Girot on aika saman levyiset..ei ainakaan leveämmät... ainakin mun jalan malliin.

Mulla on ollut Giron Code VR70:t HV-lestillä kokoa 43,5 ja on nyt Sidin Dragonit Mega-lestillä kokoa 44, Raphan Explore Powerweavet kokoa 44, Laken MXZ 304 Widet kokoa 44 ja Blazet kokoa 44. Raphan Exploret oli aluksi aika kapeat mun jalkaan, mutta powerweave muokkautui käytössä mukavaksi, Blazet samoin ja ne on nyt hyvän napakat ohuemmallakin sukalla, mutta vetävät tarvittaessa vähän paksummankin. Laket puolestaan on moonboots-kategoriaa ja niihin mahtuu parikin paksumpaa sukkaa. Enempää kokosuosituksia en anna…

Eilen 1h 30min gravel-lenkki noilla Giroilla. Ei oikein vakuuttanut. Ajoviima viilensi (28,6km/h avg.) melko nopeasti tuon jalkapöydän kohdan ja tunnin kohdalla varpaita jo kohtalaisesti paleli. Lämpötila oli 0 astetta. Tunne oli kuin olisi ajanut jollain halvalla löysäpohjaisella MTB-kengällä, jossa huono kengänsuoja päällä. Eli lämmönpitävyys päälyosiltaan keskinkertainen (pohja ilmeisesti parempi tuolta osin) ja yllättävän löysä pohja vs. esim. Northwave Arctic GTX . Siirtymä Laken MX332 Supercrossista (jossa ultimaattisen jäykkä pohja) oli tietenkin raju.

Plussaa keveydestä (381 ja 384g) ja siroudesta. Eivät tosiaan ole mitkään kuukengät ja istuvuus jalkaan sinänsä hyvä (keskieuroopan) talvikengäksi. Vedenpitävyyttä en päässyt testaamaan, mutta jos osoittautuu hyväksi, niin silloin hyvä kenkä itselle tuollaisiin raparenkkeihin 5-10 asteen välissä. Ja miksei myös maastoon kylmemmillä keleillä, jossa ajoviima ei pure niin lujaa. Ei noilla sieläkään pikkupakkasilla kauaa pärjää ilman lisävirityksiä (päällinen ja/tai kemiallinen lämmitin).

Tänään luvassa vielä napsun kylmempää kuin eilen ja ajattelin kokeilla noiden päälle Goren kengänpäällistä. Jos saisi tuon ajoviiman tunkeutumisen torpattua noilla.

Tilasin sekä 44 että 45. Shimanon ja Northwaven kengistä ollut 44 ja lenkkareissa 44. Mulla on kapea jalka ja Northwavet ovat liian leveät, Girot tuntuvat sen sijaan melko hyviltä, jos nyt ei tiukilta. Nyt onkin ongelma kummat lähettää takaisin, 44 on sopiva yhden paksun sukan kanssa, mutta olen yleensä talvikengässä käyttänyt kahta sukkaa tai pohjallista. 45 olisi varmaan lämpimämpi mutta se on jo melko pitkä omaan jalkaan. Kuitenkin napakampi kuin 44 Northwave.

Jaa-a, jännitys senkun tiivistyy

Mulla on NW:t kesäpopoina, koossa 45. Lesti just hyvä. Girot tulee pykälää isompina. Voi kuitenkin olla, että se on silti liian kapea mutta silti tuntuu kanootin pituiselta jalassa.

Ajatus oli käyttää noita alle +5 lämmöissä. Suojaa päälle ja sähkösukkaa jalkaan tarvittaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Eilen 1h 30min gravel-lenkki noilla Giroilla. Ei oikein vakuuttanut. Ajoviima viilensi (28,6km/h avg.) melko nopeasti tuon jalkapöydän kohdan ja tunnin kohdalla varpaita jo kohtalaisesti paleli. Lämpötila oli 0 astetta.
    Mä ajelin viime talvena 2-3 h lenkkejä Blazella (+keskipaksulla merinosukalla) ihan sujuvasti, vaikka oli selkeästi miinusasteita. Kuivat nollakelin lenkit ennen varsinaisen talven tuloa ajelen kesäkengillä ja merinosukalla eli niin me ollaan erilaisia. Mutta en (onneksi ) myöskään aja noin kovaa, enkä varsinkaan nastoilla sitten, kun pakkaskelit alkaa.

Blaze + joku kengänsuoja päällä on ultimaattinen kaiken kastelevien loskakelien yhdistelmä.

Ps. Varpaiden kylmenemisen syynä on usein se, että reisissä ja säärissä on liian vähän vaatetta, jolloin veri kylmenee jo matkalla varpaisiin. Jopa se, että torsossa on liian vähän vaatetta, voi oireilla ensimmäisenä varpaissa (ja sormissa) ääreisverenkierron supistumisen vuoksi.

27.5+ nastat aika hyvään hintaan. Muualla näyttää olevan tuo 120TPI versio lähempänä kahtasataa.

https://r2-bike.com/45NRTH-Tire-Wrat...-252-XL-Spikes

Ehdotan, että jatkokeskustelu siitä kuinka toisten jalat palelevat ja toisten eivät ja mitä kaikkia erilaisia kenkiä ja ja keinoja asian hallintaan on käytettävissä, käytäisiin topsussa:
    Kengät talveksi

Siellä se joka talvi keskustellaan muutenkin.

^ Sopii

Toneilta edulliset gg-Envet jollekin Shimppa-vaparia käyttävälle ja ei-aeroa graveliin kelpuuttavalle. Foundationeiden ovh-hinnatkin alkaa olla aika edulliset jo ilman alennuksiakin Enven tiputettua niitten hintoja.

Vielä Blazeista: mulla normaalikengän koko 43-44, paras varmaan keskim. 43,5 jos sellainen saatavilla. Sidin, Shimanon ja Spessun kesäkengät 43, Sidit siinä rajoilla onko liian pienet, hyvin ohuilla sukilla menee. Spessun Recon 3:t melkein liian leveät. Shimanon talvikengät ja Wölvhammerit 44, jälkimmäisiin menee paksukin merinosukka. Tilasin Blazeista koot 44 ja 45, keskipaksulla merinosukalla 44 tuntuu aivan liian tiukalta, 45 sopivan tuntuinen. Paitsi että tuo varren suu on erittäin tiukka mutta tuntuu kyllä paremmalta kun olen sitä venytellyt ja sovitellut kenkiä useamman kerran. Varren suussa on takana kumimainen kappale joka venyy, muuten päällisen materiaali ei veny. Päätin pitää 45:t, käyttö n. +5- +10, jolloin en enää tarkene kesäkengillä. Märällä kelillä varmaan on erityisen hyvät. Mulla erittäin herkästi palelevat jalat, nollakelissä tarvii jo Wölvhammerit ja pidemmillä lenkeillä sähköpohjallisetkin.

^ Öö miksi mainos Ale-ketjuun juoksukengistä? Saako noita ilimatteeks jostain?

^Pitäis poistaa. Ja jotenkin typerää kun ei edes linkkiä moisesta laita...

https://www.salden.nl/?mc_cid=46c621...eid=a867f92f9d Saldenilla jotain tarjolla!

Lezynen digitaalinen jalkapumppu 40 euroa, puoleen hintaan. Tietysti graveliin.

https://www.xxl.fi/lezyne-gravel-dig...023_Nightshift

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    ...Tietysti graveliin.
    Hymyilytti hieman kun näki mainoksen.

Tam-silkillä -15% kaikesta koodilla KIITOSKAVERI

https://tamsilk.fi/

Kotimainen valmistaja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Lezynen digitaalinen jalkapumppu 40 euroa, puoleen hintaan. Tietysti graveliin.

https://www.xxl.fi/lezyne-gravel-dig...023_Nightshift
    Tässä tapauksessahan tuo gravel-spesifiys ei ole (välttämättä) aivan turhaa. Esittelytekstissä lukee "Suunniteltu erityisesti gravel-pyörille ja muille keskikokoisille renkaille." Maksimipaineeksi ilmoitetaan 6,9 bar, joka nykyään toki riittänee mihin tahansa käyttöön, mutta vielä jokin aika sitten maantiellä pumpattiin renkaita 9 bariin. Toisaalta en ole nähnyt MTB-pumppuja (paitsi minipumppuja), vaikka siinähän maksimipaineeksi riittäisi 3,0 tai jopa 2,5 baria ja tärkeämpää on suuri ilmatilavuus. Onkohan tuo yhtä kestävä kuin perinteinen analoginen malli? Omani on ollut nyt kymmenisen vuotta käytössä, ja juuri tilasin siihen ensimmäisen kerran vaihtotiivisteet.

PS. Nyt kun XXL:n yövuorotarjous on ohi, myydään tuota samalla hinnalla ilman alennusta. Eli vieläkin ehtii ostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Tässä tapauksessahan tuo gravel-spesifiys ei ole (välttämättä) aivan turhaa. Esittelytekstissä lukee "Suunniteltu erityisesti gravel-pyörille ja muille keskikokoisille renkaille." Maksimipaineeksi ilmoitetaan 6,9 bar, joka nykyään toki riittänee mihin tahansa käyttöön, mutta vielä jokin aika sitten maantiellä pumpattiin renkaita 9 bariin.
    Varmasti riittää mutta veikkaan että tuolla pumpulla 6 barin paine vaatii aika paljon enemmän voimaa kuin pumpulla minkä maksimi on 12 baria.
    Tuo kai pumppaa enemmän ilmaa per painallus eli tuo gravel maininta on ihan kohdallaan.

En kyllä tiedä onko tuo kuitenkaan kovin tarpeellinen ominaisuus en ole ikinä miettinyt että 3 barin pumppaus isoihin renkaisiin veisi liikaa aikaa.
    Kohta varmaan myydään sähköpyöriin sopivaa lattiapumppua.

Ei sillä etteikö tuollainen voisi olla ihan kätevä oikean kokoisiin renkaisiin, mutta et ihan gravel-pumppu ja teipattuna isolla pumpun kylkeen. Ehkä jonkinlainen mid-pressure floor pump olisi ollut liian universaali ja vähemmän myyvä nimitys.

Nähtävästi XXL ei petä taaskaan ja "Tarjoukset voimassa vain 13 tuntia!" muuttuikin pysyväksi alennukseksi. Mutta on tuo edelleen edullinen verratuna mitä muut myy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Jaa-a, jännitys senkun tiivistyy

Mulla on NW:t kesäpopoina, koossa 45. Lesti just hyvä. Girot tulee pykälää isompina. Voi kuitenkin olla, että se on silti liian kapea mutta silti tuntuu kanootin pituiselta jalassa.

Ajatus oli käyttää noita alle +5 lämmöissä. Suojaa päälle ja sähkösukkaa jalkaan tarvittaessa.
    Jostain kauempaa nää tulee, kun mun ma iltana tehty tilaus lähti vasta tänään liikenteeseen ja Liedosta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •