HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 440 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 340 390 430 438 439 440 441 442 450 490 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.171 - 13.200 / 15447

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13171
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Cyclolla sitkuttelu on vihdoinkin ohi. Salsa Cutthroat saapui eilen ja tuntuu aivan mahtavalta kulkupeliltä.

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  2. #13172
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    285
    onpas pitkän näköinen keula tuossa, onkohan ajateltu sillä silmällä että jonkun joustohaarukan siihen saa helposti ja geo pysyy spekseissä.

  3. #13173
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Keulakulma 69 ja mahdollista asentaa 100mm joustokeula

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  4. #13174
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    356
    Kuinka käytännöllinen tuo alapulloteline on? Jos tuleekin vähän teknisempi kohta. Samalla pöly ja lika mietityttää tuossa ratkaisussa.

  5. #13175
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Itsellä on alhaalla yleensä sellainen pullo, jossa suukappale on suojakuoren alla. Toinen suht yleinen vaihtoehto on kantaa siellä sinolia tai jotain muuta retkeilykampetta.

  6. #13176
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Ei kai tuo mikään ongelma ole. Voihan siitä pullosta kaataa toiseen pulloon. Tai juoda ruuvaamalla koko korkin auki. Tätä ei tietysti voi tehdä vauhdissa. Cutthroatissa näyttää olevan downtuben alla toinenkin pullopaikka, jota ei tosin luultavasti voi käyttää joustokeulan kanssa. Tuo nyt käytössä oleva alempi on tosiaan pieni riski jos joutuu oikein tekniseen maastoon, tai nostelemaan pyörää esim. kaatuneiden puiden yli.

  7. #13177
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.276
    ^ Tuossahan on vielä tuo hieman yleisempi, ylempi pullotelineen paikka joka paremmin kuralta suojassa. Vaihtoehtoja löytyy ja tuo Salsa voi olla myös hyvä FBG:n aihio.

  8. #13178
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    356
    Graveliin voisi miettiä kolmatta telinettä. Joko sitten viimeistään magneetilla, jos perinteistä ei saa.

  9. #13179
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Tuohon alimpaan paikkaan tulee Specialized keg työkaluille ym.
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  10. #13180
    ^Itselläkin tuossa alimmassa telineessä 400ml kierrekannellinen "työkalupullo". Juomapulloa en ole siinä pitänyt vielä kertaakaan.

  11. #13181
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.154
    Kaveri on hankkimassa gravelia ja kyseli neuvoja. Tuollainen ridleyn kanzo A varmaan toimisi hyvin ensimmäisenä gravelina/parempana pyöränä, mutta mahtuuko soihen minkään näköisiä nastoja lokarien kanssa? Vastaus on varmaan tällä foorumilla jo olemassa, mutta en löytänyt edes googlella
    E: Eli tarkemmin, meneekö 42mm contact spike / routa lokarien kanssa tai edes ilman, vai pitäisikö tyytyä 37 nastoihin?
    M A muokkasi tätä : 18.09.2023 at 09.19

  12. #13182
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti


    Tuorein projekti eli S-Works Diverge STR valmistui viimein. Parin testiajon perusteella melkoinen taikamatto! Jousitus nielee pienet epätasaisuudet, ja tasoittaa kiuaskivillä menoa erinomaisesti. Nimismiehen kiharat ovat luonnollisesti 30mm joustolle liian kova pala. Jouston saa vivusta lukittua helposti jos on pitkä asfalttisiirtymä. Gravel-"täpäriksi" ihan siedettävä paino 8270g. Osissa ei mitään kovin eksoottista: Red AXS XPLR 1x (42x10-44), itse kootut kiekot (Beast GR40-kehät, DT240, Sapim CX-Ray), Beastin stemmi ja 40cm gravel bar.

    Vaikka komponenttien saatavuus on kohentunut pahimmasta korona-ajasta niin 6-9kk tuntuu nykyään olevan normaali tällaisen rakenteluprojektin kestolle. Tässä tapauksessa pullonkaulana oli oikean kokoisen rungon saaminen Suomeen.

    Kommentoin itse omaa kuvaani, kun tuli käytettyä pyörää ns. tositoimissa viidessä eri maassa (Ger, Fra, Lux, Bel, Ned).

    Suomalaisella gravel highwaylla jousituksesta ei ole sanottavasti hyötyä, jos kohta ei haittaakaan. Sen toimintaa ei ajossa huomaa oikeastaan mitenkään, paitsi ehkä siinä että putkelle noustessa voi aistia keulan aavistuksen niiaavan. Samankaltainen tunne kuin silloin jos eturenkaassa on hiukan turhan vähän painetta.

    Sen sijaan Keski-Euroopan olosuhteissa (kiuaskiveä, lapsen pään kokoista murkulaa, 15-20% nousuja, yhtä jyrkkiä laskuja, sateen uurtamia syviä railoja, karjaristikoita, mukulakiviä jne) se pääsee oikeuksiinsa, ja voisin melkein luonnehtia sen olevan todellinen deal breaker. 1,5vk:n aikana kun ajoi 4-6h päivässä näitä varsin vaihtelevia alustoja niin olisi olettanut että kämmenet, ranteet ja takamus ovat kovilla. Hämmästyttävää kyllä jousitus tasasi kulun niin että ei ollut mitään ongelmia kropan kestävyyden kanssa. Vähäisempi tärinä ja iskut tarkoittivat myös sitä että päivän lopussa oli paljon tuoreempi kuin olisi osannut kuvitella, ja pystyi tekemään kunnon ylämäki-iskuja vielä siinäkin vaiheessa kun 3500kJ oli jo käytetty.

    Harvoin olen ollut mihinkään pyörään yhtä tyytyväinen kuin tähän.

  13. #13183
    ^Oma näkemys onkin, että monet näistä gravelin trendeistä menee paremmin kontekstiin Suomen ulkopuolella. Kotimaan-ajoissa en itse kaipaa jousituksia, hissitolppia, 50mm renkaita jne. Olen aika varma, että mieli muuttuu pikaisesti kun olot ovat Dr.J:n kuvailemalla tasolla. Riftin ajaneet huhun mukaan olivat monetkin sitä mieltä, että rytyytys oli silla tasolla, ettei tarvitse enää uudelleen kokeilla. Voi "älytön" täpärigravel nousta aika äkkiä unelmapyöräksi.
    Tuo Spessun takajousi varmaan vielä muuttuu, mutta eikö FutureShock ole pysynyt melko staattisena vuosia.

  14. #13184
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.271
    Smoother is faster. Vanha totuus, joka minusta pätee kyllä ihan näillä kotimaankin sorateillä. Myös autoilla ajettavilla, mutta varsinkin niillä puomien takana olevilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #13185
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    521
    Onko kellään kokemuksia tuosa Cannondalen Kingpinistä? Äkkiä googlattuna saanut kehuja mutta varaosat kiven alla.

  16. #13186
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    94
    Just sopivasti olin ehtinyt vaihtaa keväällä käytettynä hankittuun Niner RLT 9 Steeliin Huntin kiekot ja asentaa Airtagin että nyt pystyn paikantamaan tagin ojaan 80 km päässä Ranskassa. Hyvä tietää. Pyörä lienee muualla. Pyhinä täytyy käydä vilkaisemassa.

    Mutta asiaan, tilalle pitää saada uusi mato koukkuun. Nineriä ei saa koko Euroopasta oikein mistään ja kiinnostus onkin nyt siirtynyt saksalaisen, titaanipyöristä tunnetun Falkenjagdin sisarmerkkeihin Rennstahl ja Parapera.

    Rennstahl 853 Gravel tai Parapera Anemos SE olisivat käytännössä samanhintaisia. Rennstahl on tietty terästä ja Parapera hiilikuitua. Molemmat ovat saaneet saksalaisten testeissä mielettömiä kehuja.

    Onko kellään kokemusta kummastakaan merkistä?

    https://www.rennstahl-bikes.de/de/pr...es/853-gravel/

    https://www.1bike4life.com/parapera/...mos-gravelbike

  17. #13187
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.276
    Siis taitaa tänäpäivänä olla olennaista millä osilla pyörät ovat, rungothan taitaa olla pelkästään mieltymys kysymyksiä. Jos osat laadukkaita ja tunnettuja niin pyörä aina hankinnan arvoinen jos hinta on suhteellinen kokonaisuuteen nähden.

  18. #13188
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    94
    Mjoo. Tuo Parapera Anemos SE tulisi Luxiin toimitettuna muuten täydellä Ekar-sarjalla paitsi Record-levyillä ja Mavic Allroad S -kiekoilla alle €3700. Painoa XL-koossa hieman yli 8 kg. Houkuttaa.

  19. #13189
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    94
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Mjoo. Tuo Parapera Anemos SE tulisi Luxiin toimitettuna muuten täydellä Ekar-sarjalla paitsi Record-levyillä ja Mavic Allroad S -kiekoilla alle €3700. Painoa XL-koossa hieman yli 8 kg. Houkuttaa.
    Ja Rennstahl 853 Gravel samoilla osilla samaan hintaan mutta painoa pari kiloa enemmän. Toki teräsrungossa on sitten hieman enemmän kiinnikkeitä jne. Molemmat todella asiallisen näköisiä ja hienosti viimeisteltyjä mutta hyvin ”työkalumaisia” ulkonäöltään. Blingiä ei löydy.

  20. #13190
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.271
    RIP gravelpyörien esi-isä: https://bikepacking.com/news/farewel...y-cross-check/

    Alkaa pikkuhiljaa olla vanhat, toimivat ja paksumpaa 700c-rengasta syövät vannejarrurungot käyttöarvoltaan suunnilleen painonsa arvoisia kullassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #13191
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    90
    Tämänlainen Kepler tuli rakennettua loppukesästä. Kuva testilenkiltä ja etulokariin on tullut jo pidennystä. Ei edes tullut kokeiltua ilman lokareita, kun en vaan jaksa rapasta pyörää tällä hetkellä yhtään. Hydraulijarrut jäivät vanhaan pyörään ja tähän tuli TRP Spyre slc:t ja Rival 1 kahvoilla. Nuo mekaaniset kahvat ovat mukavan kokoiset käteen Rivalin hydraulisten jälkeen. Harmittavasti menin asentamaan vaihde- ja jarruvaijerit siinä vaiheessa, kun ei ollut spacereita stemmin alla. Kuva vääristää ja näyttäisi olevan liian lyhyet, mutta eivät ole. Eikä ole noin pystysuorassa vaan johtuu kuvakulmasta. Esteettisesti saisi olla hieman pidemmät.
    Jarruja mietin pitkään ja hoksasin vasta jälkeenpäin, että olin ajanut kyseisillä kahvoilla ja Spyren jarruilla, kun kävin Pyörien Pyörässä koeajamassa Kepleriä aiemmin. Silloin jo tykästyin jarruihin ja kahvoihin, että se puolsi myös siirtymistä takaisin mekaanisiin jarruihin. Ei ole hydraulisia vastaan mitään, mutta eräänlaista mielenrauhaa sai tästä.

    Vanhaan pyörään verrattuna tuntuisi olevan hieman pehmeämpi ajomukavuudeltaan, alla kuitenkin samat kiekot ja renkaat. Vanhassa pyörässä hiilikuituinen keula tapered ruotoputkea myöden vs Kepler 1 1/8" ja terästä. Muutenkin kivalta pyörältä tuntuu ajaa. Lyhyempi runko ja astetta pystympi satulaputki tuntuu olevan just sitä mitä hainkin.


  22. #13192
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Mitkä loksut?

  23. #13193
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.276
    ^Spyre SLC:t ehkä parhaat mekaaniset, toimineet jopa maastopyörissä.

  24. #13194
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    90
    Lokarit on Pelagon 45mm.
    Ovat nuo Spyret kyllä olleet hyvän oloiset. Ja sattuivat olemaan silloin hyvässä tarjouksessa, kun maksoivat huomattavasti vähemmän kuin perusversiot. Niin ei tarvinnut miettiä vaihtoehtoja senkään puolesta.

  25. #13195
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Kyllä ohuesta teräsputkesta tehdyt rungot ovat hienoja. Ja lisäksi pyörää ei ole pilattu massiivisella kuituhaarukalla.

  26. #13196
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tepsu Katso viesti
    Tämänlainen Kepler tuli rakennettua loppukesästä. Kuva testilenkiltä ja etulokariin on tullut jo pidennystä. Ei edes tullut kokeiltua ilman lokareita, kun en vaan jaksa rapasta pyörää tällä hetkellä yhtään. Hydraulijarrut jäivät vanhaan pyörään ja tähän tuli TRP Spyre slc:t ja Rival 1 kahvoilla. Nuo mekaaniset kahvat ovat mukavan kokoiset käteen Rivalin hydraulisten jälkeen. Harmittavasti menin asentamaan vaihde- ja jarruvaijerit siinä vaiheessa, kun ei ollut spacereita stemmin alla. Kuva vääristää ja näyttäisi olevan liian lyhyet, mutta eivät ole. Eikä ole noin pystysuorassa vaan johtuu kuvakulmasta. Esteettisesti saisi olla hieman pidemmät.
    Jarruja mietin pitkään ja hoksasin vasta jälkeenpäin, että olin ajanut kyseisillä kahvoilla ja Spyren jarruilla, kun kävin Pyörien Pyörässä koeajamassa Kepleriä aiemmin. Silloin jo tykästyin jarruihin ja kahvoihin, että se puolsi myös siirtymistä takaisin mekaanisiin jarruihin. Ei ole hydraulisia vastaan mitään, mutta eräänlaista mielenrauhaa sai tästä.

    Vanhaan pyörään verrattuna tuntuisi olevan hieman pehmeämpi ajomukavuudeltaan, alla kuitenkin samat kiekot ja renkaat. Vanhassa pyörässä hiilikuituinen keula tapered ruotoputkea myöden vs Kepler 1 1/8" ja terästä. Muutenkin kivalta pyörältä tuntuu ajaa. Lyhyempi runko ja astetta pystympi satulaputki tuntuu olevan just sitä mitä hainkin.
    Kiva nähdä muitakin Keplereitä! Omani rakensin 2021 kesällä ja nyt syksyllä virittelin dynamoetuvalon paikalleen. Painaa kuvan kokoonpanossa varmaan joku 13kg ja mulla jostain syystä tulee kaikki tärinät kyllä käsiin, mut onhan tää muuten aika jees.


  27. #13197
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.276
    Aika painava, muistaakseni oma All-City MachoMan painoi alle 9kg kylläkin ilman hiluja ja ihan 4130 perusputkea runko, keula kuitenkin kuitua...

    Toisaaltaan nätti tuokin vaikkei väri omaa silmää hivele.

  28. #13198
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Tuskin on tuo Veli Kepler 13kg, kyseessä lienee arvio yläkanttiin. Itsellä myös chromo surly joka ei tunnetusti ole mitään foliota 9.5g ajokunnossa teräskeulalla ja aluvanteilla. Ei levyjarruista, loksuista ja pikkuisen läskimmistä nakeista montaa kiloa tule. Tossa Keplerissä on vielä kevyt keskiö ja kuitukammet. Anyway, äärimmäisen tyylikäs pyörä!

  29. #13199
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.276
    ^Itse tuota 13kiloa myös ihmettelin...

  30. #13200
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098
    Sinänsä ikävä tieto tuo tärinän välittyminen, ei ole patarautakaan varma tie onneen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •