Poliisi valvonut kevyitä sähköajoneuvoja (skuutit ja pyörät) Tampesterissa. Koska ilmeisesti X:ään ei enää pääse ilman rekisteröintiä, niin tässä pihvi:
"Valvoimme hetken kevyttä liikennettä Hatanpään valtatiellä. Tunnin aikana puutuimme yli 20 tapaukseen jossa sähköajoneuvoa käytettiin paikassa jossa se ei ole sallittua. Paikalle tuli myös sähköajoneuvo joka koeajettiin poliisin toimesta. Kyseinen ajoneuvo kulki 85km/h. Se on aika paljon liikaa. Tästä tuli seuraamuksia kuljettajalle ja asiasta tehtiin valvontailmoitus."
Eli jonkun prosenttimiehen tuunaama sähkö"pyörä".
https://x.com/hannuhuhtaaho/status/1...785416245?s=20
Kuva ei välttämättä näy, jos ei ole X:ssä. Mutta joo, hirveä viritys. Omalla työmatkalla on tullut pari kertaa kaveri ohi klv:llä jollain GZR pedelec tms. "heittämällä", jossa itsellä vauhtia n. 30-40 km/h (ohittajalla 50-60 km).
Miten sähköskeiteillä jarrutetaan? Nekin tuntuu kulkevan todella lujaa.
^Tässä toivottavasti toimiva linkki missä näkyy se oikea kuva, aiemmassa linkissä näkyi vaan tuo potkulaudan etupyörä.
https://x.com/hannuhuhtaaho/status/1...490966513?s=20
^no niin nyt näkyy jotain järkevämpää.
Onhan noita aina silloin tällöin. On siitä jo joku 5v aikaa, kun GZR tms. sähköfläsä on ohitti minut työmatkalla. Itsellä oli mittarissa jotain 32-33km/h. En saanut kiinni vielä 45km/h nopeudella. Kaverin jalat kävi hiljakseen. Seuraavalla viikolla jouduin väistämään todennäköisesti samaa mulkeroa nurmikolle, kun pässi oli ohittamassa toista pyöräilijää pimeässä kaarteessa.
Mut ohitti myös noin 5v sitten tuon tyylinen laite, kundilla oli kypärässä keltainen majakka pyörimässä.
^ Olen aivan samaa mieltä Santtu75 kanssa.
Ei tarvitse kristallia, ihan pelkkä lukutaito riittää. Twiitissä lukee lopussa: Paikalle tuli myös sähköajoneuvo, joka koeajettiin poliisin toimesta.1/2
Ei luulisi jäävän epäselväksi, että rajoitetun merkkimäärän viesti jatkuu toisella twiitillä. Toki kyseinen alusta on hankala linkitettävä varsinkin vanhuksille.
Taksi tuli reipasta vauhtia risteykseen, minä myös. Melkein lukkojarrutukset molemmilta. Taksilla nenän edessään kärkikolmio, minulla pyörätienjatke. Avatusta ikkunasta kuului: "Sinun pitää väistää kun et taluta pyörää!" Avatun ikkunan suuntaan vastaus: "Sinulla on kärkikolmio, opettele liikennesäännöt!"
Rakentava keskustelu. Matka jatkui molemmilla omille tahoilleen, ei kuitenkaan kummallakaan taivaaseen tai helvettiin.
Tällä kertaa. Sapetti.
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
^ Tuollasia tilanteita on melkein päivittäin, rekkoja väistetään, fillareita ei. Ja v******u perään.
Tampereella on ollut vaikeaa, kun ei saa ajaa jalkakäytävällä.
”Yhdessä ryhmäraportissa kerrottiin, että polkupyöräilijä oli itse kertonut valvontaa suorittaneelle partiolle saaneensa alkuviikolla liikennevirhemaksun, kun ajoi polkupyörällä jalkakäytävällä, ja sai perjantaina uuden virhemaksun samasta syystä”, Näkki kertoo.
https://www.aamulehti.fi/autojaliike...009869685.html
Onko se ihan kamalan vaikea ymmärtää, että jos ajaa fillarilla ja kääntyy vasemmalle on ihan samalla tavalla velvollinen väistämään vastaantulevia kuin että ajaa autolla ja kääntyy vasemmalle? Suuntamerkin näyttäminen ei poista tätä väistämisvelvollisuutta...
^ mihinköhän tämä liittyi?
Avautumiseen vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylällä.
^ Jos siinä oli fillaristilla sama mielenlaatu kuin fillaristin edestä vasemmalle kääntyvällä autoilijalla, joka uskoo vahvasti siihen että on oikeassa, koska fysiikan lakien mukaan fillaristiin sattuu enemmän,
jos kumpikaan ei väistä?
Tässä siis uskotaan siihen että ollaan oikeassa, koska kokemuksen mukaan vastaantuleva on aina väistänyt silloin kun on itse ehtinyt näyttämään suuntamerkkiä.
Ei kyllä siinä oli taas jälleen kerran siitä kyse että fillari käännytään toisen fillarin eteen.
^Ei ole ensimmäinen kerta kun en ymmärrä miten ajatus on kulkenut kommentin esittäjän päässä, mutta olisin luullut ettei kenelläkään ole voinut olla pienintäkään epäselvyyttä siitä että avautumisen aiheuttaja oli kääntynyt fillarillaan avautujan fillarin eteen.
Enkä tietenkään ymmärrä miten vastaukseni saattoi kyetä lukemaan niin että olisin ruvennut selittämään jotain jostain kokonaan muusta. Mutta maailmaan mahtuu monenlaista...
Olen siis sitä mieltä että kyse ei kovinkaan monissa tapauksissa ole ymmäryksen puutteesta vaan puhtaasti mielenlaadusta, joka aiheuttaa sen ettei kyetä näkemään asiassa mitään ymmärrystä vaativaa, koska on niin selvää miten asia on.
Kirjanmerkit