”Keskusta kääntyi konservatiiviksi. En voi hyväksyä keskustan maatalous- ja metsäpolitiikkaa, joka perustuu kapeaan näkemykseen metsän ekosysteemistä ja teolliseen maatalouteen, mikä johtaa tuhoisaan umpikujaan.”
”En usko Jumalaan enkä näkymättömään käteen, vaan ihmisen toimenpiteisiin, joita on sovellettava jokaiseen järjestelmään. Tuhoamiselle pitää pistää niin kova hinta, ettei hiiltä panna enää ilmakehään eikä ravinteita Itämereen.”
”Demokratialla on vastuu. Teollisuuden pitää uudistua nopeammin, julkisen vallan on luotava painetta siihen. Olen itse kapitalisti enkä näe siinä ongelmaa.”
”Jos elää ristiriidassa luonnon kanssa, niin onhan se sama kuin vetäisi itseään pikkuhiljaa hirteen”,
”Elokapina on täyttä asiaa.”
Ilkka Herlin toteaa, että ainakin pitää yrittää. Siihen hänellä on varaa. Hän on tviitannut tavoitteensa: ”Maasta olen tullut, maaksi olen tuleva. Siinä välissä työskentelen kaikin keinoin planeetan elämää ylläpitävän maaperän ja monimuotoisuuden puolesta. Se on samalla vesistö- ja ilmastotyötä. Ja taitaa se työ jatkua kuoleman jälkeenkin"
Timanttisia kommentteja, Ei voi kuin allekirjoittaa.
Kirjanmerkit