GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 174 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 74 124 164 172 173 174 175 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.191 - 5.220 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5191
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowball Katso viesti
    Taustaa sen verran, että pyöränä Brother Kepler,
    Olipas muuten hieno, piti ihan käydä tutkimassa kun oli mulle vieras merkki.

  2. #5192
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^Ehkä hienon näköinen mutta halvimman pään teräsputkista koottu runko. Itsellä oli vastaava All-City MachoMan ja ihan kivahan se oli muttei mikään hifi aihio ollut.

  3. #5193
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Se Mehteh oli Reynoldsin putkea ja ED pinnoitus. Ja mun budjettiin sopiva hinta.

    Sori offarista.

  4. #5194
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^Juu huomasin eikä edes pahan hintainenkaan.

  5. #5195
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Reserve taisi tarjota pari kolme vaihtoehtoakin navoille. Ja siis DT-Swissin mutta käsittääkseni kehä pysyy samana. Noitakin suunnittelin joskus laittavani siinä missä Cadexiakin. Mutta lompakko ei riitä kuin DT-Swissin ja Zippiin.
    Reserve 40/44 voisi olla hyvä yleiskiekko ja taitaisi mennä gravelinakin. Hinta taitaa olla vähän vajaa 2 teur 350 navoilla ja sitten siitä ylöspäin
    Jos ostaisin kiekot niin todennäköisesti hakisin sellaista mitä aiemmin ei ole itsellä ollut, sisäleveydeltään 23-25 ja noin 40 mm korkeutta. Zipp 303 osuu kyllä spekseiltään siihen ja hintakin on "kohtuullinen".

    Näistä hinta-laatu suhteista on vaikea mennä sanomaan oikein mitään. Jos etsii maantielle hiilarikiekkoa, niin zipp 303s on ehkä sellainen jota voisi käyttää jonkinlaisena verrokkina tonnin hintaluokassa.
    JKO17 muokkasi tätä : 24.07.2023 at 12.11

  6. #5196
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Tuossa olisi jonkinlaista läpileikkausta korkeamman hintaluokan "yleiskiekoista". Nuo em. Reservet puuttuvat ainakin tästä.

    Taulukko on sellaiselta sivustolta kuin intheknowcycling.com, joten arvosteluun/vertailuun (+/-) ei välttämättä kannata kiinnittää paljoakaan huomiota. Toki nekin ovat kahden innokkaan pyöräilijän arvioita.


  7. #5197
    Jos olisi ollut paremmin saatavilla, niin olisin varmaan valinnut ton Brother Stroman, joka sit onkin jo kunnon maantiepyörä Reynoldsin putkilla. Kepler oli kuitenkin tarjolla ja se on myös monipuolisempi isomman rengastilansa takia. Ja toistaisekis en ole kyllä katunut. Toi toimii niin retki- kun maantiepyöränäkin (mun tarpeisiin), eikä tunnu yhtään oudolta ajella farkut jalassa arkiajoja. Tän hetkisen asumistilanteen takia pitää pärjätä yhdellä pyörällä, joten toi on siihen kyllä ihan optimi. Mikään kevyt pyörähän toi ei tosiaan ole, mutta ei se nykyisellä setupilla silti ole kun karvan yli 10 kg.

    Sori OT. Kiekkoihon palatakseni, päätin nyt siis jatkaa entiseen malliin, joten hiilarikiekkoihin en nytkään lähde sekaantumaan. Löyty käytettynä sopivat 32 pinnaset gravelkiekot, joten noi P1750:t jatkaa "kevyinä" maantiekiekkoina.

  8. #5198
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Selailin tour-magazinen testin tältä vuodelta, jossa oli vertailtu 8 kiekkoa, joissa hiilaripinnat. Testin ilmaisversio ohessa.

    Sellainen mutkat suoraksi juttu tuosta ja muista tourin testeistä, että
    noin 30 ja hieman yli vauhdilla ei kiekkojen vauhtieroja keskimäärin oikeastaan ole/niitä on mahdoton huomata jos vertailussa on modernit 40-60 mm laipalla olevat kiekot. Niissä kohdissa missä on esimerkiksi on sopiva sivutuuli tai alamäki, niin eroja on havaittavissa ja myös niin, että sivutuulella korkeammat kiekot on pääosin rauhattomampia.

    Noissa testeissä "aeroparhaat" 40 mm kiekot on yhtä aeroja kuin huonommat/keskinkertaiset 50 mm ja 50 mm samoin verrattuna 60 mm:iin.

    Tourin protokollalla (canyon ultimate 2018 + dummy + kiekot + nopeus 45 kmh+ tuulen kohtaamiskulmat 0-20 astetta jolloin keskiarvostuksella), niin
    40 mm kiekko : noin 220-222 w
    50 mm kiekko : noin 217-220 w
    60 mm kiekko : noin 215-218 w


    Kiekoissa varmasti on eroja, mutta että lenkeillä ja vaihtelevissa olosuhteissa oikeasti pystyisi arvioimaan kiekon aeroutta tai miten se säilyttää nopeuden verrattuna toisiin samankaltaisiin, niin suhtaudun suurella varauksella.






    https://www.tour-magazin.de/kaufbera...ichen-im-test/

  9. #5199
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Paljonkos pitäisi maksaa maantiepyörän hinnat alkaen kiekkosetistä HG-vaparilla, jos tavoittelisi alle 1500gr painoa setille? Aeroutta en osaa arvostaa näillä vauhdeilla. Yhteismassaa (kuski, pyörä, rojut) 95kg mutta tuo tuskin on ongelma?

  10. #5200
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807

  11. #5201
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^ Kiitos, nuohan vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta. Laitetaan harkintaan.

  12. #5202
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Takakiekko (Enve SES 3.4) rikkoutui. Onko kellään kokemusta millainen märkäpito on Enve SES 6.7:ssa? Sellaisen kiekko olisi saatavilla.

    Juuri nyt mulla ei ole vanhaan vannejarrupyörään mitään erityisen hyvää vaihtoehtoa taakse. On kyllä FFWD F6R, mutta sillä jarruttaminen on niin huonoa märällä että jätin eilen menemättä Foxcomp cupiin. On myös Shimano DA24 -pari, joita varten pitää vaihtaa/ostaa jarrupalat.
    10k-kerhon jäsen

  13. #5203
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231

  14. #5204
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Minkälaiset on c50 d-a tai ultegra- verrattuna vaikkapa Zipp 303? Ultegra olisi lähelle hintansa puolesta zippiä, mutta entä muilta ominaisuuksiltaan?

  15. #5205
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Minkälaiset on c50 d-a tai ultegra- verrattuna vaikkapa Zipp 303? Ultegra olisi lähelle hintansa puolesta zippiä, mutta entä muilta ominaisuuksiltaan?
    Kapeempia ja korkeampia. 303 on tosi leveä ja noita näkynyt enemmän mukulakiviklassikoissa ja gravel-hommissa

  16. #5206
    F. Kotlerburg Guest
    Zippi on myös hookless siinä kun Shimanot on hooked. Hooklessiin pitää olla sopivat renkaat eikä se siitä huolimatta maantiepaineilla välttämättä ihan ongelmaton ole.

  17. #5207
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Joo, näyttää olevan 21vs23 mm. 28mm gp5k toimisi kummallakin. Zipp muokkautuu eri akselille/pakoille, mutta sillä ei niin merkitystä nyt.
    Miten gp5k sisuri versio suhtautuu koukuttomiin?

  18. #5208
    F. Kotlerburg Guest
    Muistaakseni Conti lupaa hookless-yhteensopivuuden vain tubeless-versioille. Toki noista puskee koko ajan uutta versiota markkinoille, että voin olla väärässä. Itse yhdet sisuriversiot ottanut vanteilta ja ne oli niin löysät, että en hookless-kehille olisi uskaltanut laittaa. Muutenkin taitaa olla vähän niin ja näin sisurit ja hookless-vanteet.

  19. #5209
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Niinjust, saa taas vetää mietintämyssyä päähän.

  20. #5210
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Joo, näyttää olevan 21vs23 mm. 28mm gp5k toimisi kummallakin. Zipp muokkautuu eri akselille/pakoille, mutta sillä ei niin merkitystä nyt.
    Miten gp5k sisuri versio suhtautuu koukuttomiin?
    Zipp 303 on 25mm sisältä.

  21. #5211
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Zipp 303 on 25mm sisältä.
    303 S on 23mm. Firecrest 25mm.

  22. #5212
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Mikähän mahtaa olla passeli sisäleveys 28mm kumeille? Jos ajattelee aeromystiikkaa.

  23. #5213
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Zipp 303 S (hookless) täällä fillarissa.
    Toni&Toni noi mulle möi kun menin kyselemään kuitukiekkoja, sanoin että sisureilla aion ajaa edelleen.
    Renkaina Continental Fourseason 28mm, jotka asensivat paikoilleen.
    Jälkeenpäin hokasin, että Zipp sanoo sivuillaan että vaan tubeleksille sopii hookless.
    Onhan noi ei-tubeless renkaat ihan hyvin pysyneet vanteilla viimeset kolme kesää.

    En tiedä eikö ne tonit tienneet vai tiesivät, että ei ongelmaa käytännössä...

  24. #5214
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.054
    Sisärengasta voi käyttää mutta päällysrenkaan pitää olla tubeless ready.

    Zipp hookless rims are designed for tubeless or tubeless-ready tires only. Inner tubes are ok, but the tire must have tubeless beads for safe retention.

  25. #5215
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    Näinpä. Sitähän nämä Fourseasonit ei ole.
    Vähän mietitytti kun se Zippin sivuilta luin, mut hyvin jämäkästi nuo vanteella istuu.
    Saa sit nähdä.

  26. #5216
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Jos aeroa miettii niin Zipp parempi 28 mm renkaalle koska kehän ulkomitta leveämpi eikä siten pullota yli niin kuin Shimanoilla tekisi. 28 mm rengas kuitenkin usein millin kaksi nimellismittaa leveämpi.

    Sisurilla joskus ajanut hookless-kehillä ei tubeless-renkaalla ja kyllä se jämäkästi napsahtaa päälle ja pysyy niin kauan kuin on ilmaa renkaassa. Tyhjänä rengas voi vaan tipahtaa hyllyltä.

    Edit tosin tuo Zipp 303 S malli ei taida ulkomitoiltaan olevan kuin 27 mm. Firecrest sitten leveämpi.

  27. #5217
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    733
    Ensi kaudelle jo uudet hiilikuitukiekot mietinnässä 1000€ luokassa, valikoima aika rajallinen vannejarruille 28mm/21mm ulko/sisä tai leveämmällä leveydellä.

    Kellään kokemusta Winspace hypereistä? Kovin ovat saaneet hyviä arvosteluja mutta hiilikuituiset pinnat mietityttää onko liian jäykät ajaa. Halvempia malleja löytyisi metallipinnoilla mutta paino menee jo 1500g pintaan.

    https://www.winspace.cc/product/lun-...rake-wheelset/

    Cadenilta löytyisi 30mm leveät 45mm syvät 1350g mutta hinta menee jo 1400€ yli. Kellään noista kokemuksia?
    https://carbonbikewheels.com.au/eu/p...eless-wheelset

    Muutkin ideat tervetulleita.

  28. #5218
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tilasin JED Bikesistä hiukan alle tonnin JCD-kiekot (50mm laippa). Vielä on aikaista sanoa juuri mitään. Toivoin että olisin saanut ne ennen ensi tiistain Foxcomp-maantiekisaa, mutta ihan ei nyt taida ehtiä.
    10k-kerhon jäsen

  29. #5219
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Ensi kaudelle jo uudet hiilikuitukiekot mietinnässä 1000€ luokassa, valikoima aika rajallinen vannejarruille 28mm/21mm ulko/sisä tai leveämmällä leveydellä.

    Kellään kokemusta Winspace hypereistä? Kovin ovat saaneet hyviä arvosteluja mutta hiilikuituiset pinnat mietityttää onko liian jäykät ajaa. Halvempia malleja löytyisi metallipinnoilla mutta paino menee jo 1500g pintaan.

    https://www.winspace.cc/product/lun-...rake-wheelset/

    Cadenilta löytyisi 30mm leveät 45mm syvät 1350g mutta hinta menee jo 1400€ yli. Kellään noista kokemuksia?
    https://carbonbikewheels.com.au/eu/p...eless-wheelset

    Muutkin ideat tervetulleita.
    10 000km ajettu 50mm Hypereillä 28mm renkailla. Hiilikuitupinnat on kyllä jäykät. Hyvällä tienpinnalla tosi hyvät. Parhaat kiekot millä oon ajanut. Huonolla tiellä taas hakkaa käsille ihan kunnolla.
    Itse en kyllä ehkä hankkisi ainoiksi kiekoiksi hiilikuitupinnoilla olevia kiekkoja jos suomen teillä meinaa ajaa. Varsinkin jos on kevyt kuski, niin ei noilla kyllä kiva ole ajaa jos on vähänkin epätasasempaa pintaa.

  30. #5220
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapusauna Katso viesti
    10 000km ajettu 50mm Hypereillä 28mm renkailla. Hiilikuitupinnat on kyllä jäykät. Hyvällä tienpinnalla tosi hyvät. Parhaat kiekot millä oon ajanut. Huonolla tiellä taas hakkaa käsille ihan kunnolla.
    Itse en kyllä ehkä hankkisi ainoiksi kiekoiksi hiilikuitupinnoilla olevia kiekkoja jos suomen teillä meinaa ajaa. Varsinkin jos on kevyt kuski, niin ei noilla kyllä kiva ole ajaa jos on vähänkin epätasasempaa pintaa.
    Joo tuota vähän epäilinkin kiitos tiedosta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •