Mulla tuli potkulaudan mukana jatke jossa pätkä kumista letkua. Se on ollutkin aina varsinainen vitsi, vuotaa reilusti liitoskohdastaan ??
Olen potkulaudan renkaan saanut onneksi täytettyä sitten iskaripumpulla. Vaikka siitä tuleekin minimaalisesti ilmaa yhdellä pumppauksella, niin porkurin renkaat on onneksi niin pieniä,.että lopulta kyllä saa sen tarvittavan 3,5 baria.
Mun täytyy vielä seuraavaksi koittaa muistaa hakea Motonetista tms. schraderin sielun avaustyökalu ja vaihtaa sielu. Jotain outoa tässä koko jutussa on. Naapurin pumpulla koitettiin kanssa kun hänellä on pumpussaan toisessa päässä schrader-suutin. Tuon napsauttimen oman jatkon kanssa ilmaa ei mennyt lainkaan, ilman jatketta tuohon Napsauttimen schrader nysään meni mutta tosi vaivalloisesti. Ilmayhteys Napsauttimeen ei pysynyt auki eli pumpun mittari ei näyttänyt painelukemaa pumppausten välillä vaikka mäntää painaessa pieni sihahdus aina sisään menikin. Pumppujen sisällä oleva piikki/neula ei siis paina Napsauttimen schraderin sielun neulaa tarpeeksi sisään jotta ilmavirtaus aukeaisi ja varsinkin pysyisi auki. Se neula sinänsä liikkuu kyllä hyvin jos sitä jollain sopivan pienen kuusiokolon päällä vaikka painelen sisään.
Aiemmin käytössäni olleella Bilteman pumpun suulakkeella homma kuitenkin aina toimi. Sen pumpunpään rakenne sai venttiilin sielun avattua. Ellei tämä napsauttimen sielu nyt sitten sattumalta hajonnut jotenkin just samalla kun pumppu vaihtui.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit