GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 136 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #4051
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Vanha Forekaster toimi tänään hyvin märässä metsässä. Onkohan uusi yhtä hyvä?

  2. #4052
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Tänään oli Espoon metsissä aika kuivaa. Siksi toimi minullakin. Alkuviikosta lipsui enemmän.

  3. #4053
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Oli kyllä sen verran liukasta tänään Mustavuorella ja Ramsinniemessä, että en usko kyllä minkään renkaan pitävän.

  4. #4054
    Märkä vuodenaika alkaa olla taas käsillä. Schwalbella olisi nykyään Nobby Niciä ja Wicked Williä tarjolla Addix Soft-seoksilla - onko kukaan käynyt näillä liukastelemassa? Haaveissa olisi vähän enemmän pitoa ja kokoa kuin vanhassa Forekasterissa suunnilleen samalla rullaavuudella.

  5. #4055
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    Märkä vuodenaika alkaa olla taas käsillä. Schwalbella olisi nykyään Nobby Niciä ja Wicked Williä tarjolla Addix Soft-seoksilla - onko kukaan käynyt näillä liukastelemassa? Haaveissa olisi vähän enemmän pitoa ja kokoa kuin vanhassa Forekasterissa suunnilleen samalla rullaavuudella.
    Aa, onko Wicked Williä nyt softina? Mulla on Nobby Nic molemmissa päissä soft-seoksella, mut oon miettinyt Wickedin laittamista taakse. Luovuin ajatuksesta, kun sitä oli aiemmin vain Speed Gripinä saatavilla. Nyt ei tosin jaksais alkaa vaihtamaan, kun sai aikaiseksi hetki sitten vaihdettua sisurin litkun ja ilmat pysyy niin hienosti. Ehkä ens keväänä sit.

  6. #4056
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Aa, onko Wicked Williä nyt softina? Mulla on Nobby Nic molemmissa päissä soft-seoksella, mut oon miettinyt Wickedin laittamista taakse. Luovuin ajatuksesta, kun sitä oli aiemmin vain Speed Gripinä saatavilla. Nyt ei tosin jaksais alkaa vaihtamaan, kun sai aikaiseksi hetki sitten vaihdettua sisurin litkun ja ilmat pysyy niin hienosti. Ehkä ens keväänä sit.
    On, mutta toistaiseksi vain Super Race nakinkuorella. Todennäköisesti tuokin kestää mun käytössä mutta ottaisin ennemmin varmuuden vuoksi Super Groundin. Mut mites toi Nicci on toiminut?

  7. #4057
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
    On, mutta toistaiseksi vain Super Race nakinkuorella. Todennäköisesti tuokin kestää mun käytössä mutta ottaisin ennemmin varmuuden vuoksi Super Groundin. Mut mites toi Nicci on toiminut?
    Okei, täytyy oottaa, että tulis Super Trail casingillä. Se mulla on Nobby Niceissä. Ne on ollut oikein jees: rullaa kevyesti, putsaantuu helposti mudasta itsekseen ja pitoakin ihan hyvin. Vähän enemmän kaipaisin vetopitoa taakse, kun tuppaa välillä sutimaan kuivallakin juuresta oikein tiukassa ylämäessä. Sivuttaispitoa ottaisin mielelläni myös vähän lisää esim. märille kalteville kallioille. Ihan samanlaista luottoa en oo noihin vielä löytänyt kuin aikaisemmassa pyörässä olleisiin 3” Bontragerin XR4 -renkaaseen. Toki aika erilainen rengas, jolla pystyi ajamaan hyvin matalilla paineilla, joka varmasti osasyynä pitoon.

    Viime viikonloppuna Himos Epicissä laitoin tarkoituksella vähän tavanomaista alemmat paineet Nobby Niceihin ja tuntui, että se oli oiva ratkaisu. Aiemmin ollut edessä joku ehkä 23-25 psi ja nyt oli pikkasen alle 20. Takana pari-kolme psi:tä vähemmän.

  8. #4058
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Toi on merkittävä ero. Siis pudotus jopa 25 psi lukemista alle 20 lukemiin. Varmasti auttaa juurissa ja vinoilla kallioilla. Edessä 24-25 on aika paljon kun sillä renkaalla on painoakin vähemmän. Mutta sitten jos takana oli vielä 2-3 psi:tä sitäkin (vajaata kahtakymmentä) vähemmän niin se kuulostaa jo tosi pieneltä ja vähän riskiltä. Hitaassa teknisessä liukkaassa ylämäessä antaa hyvin pitoa mutta kivikkoisessa alamäessä taas jo puhkeaminen uhkana.

    Itse kävin pitkästä aikaa eilen ajamassa lenkkiä märillä kivillä ja juurilla tuolla Espoon Latokasken suunnilla ja vähän yllätti ajoittaiset lipsahtelut, kun alla oli Yt Izzo jossa takana Forekaster ja edessä Hans Dampf. Olis varmaan painetta pitänyt pikkasen laskea kun laitoin varmuudeksi eteen n. 22 psi ja taakse 25 psi. Olin ajatellut että olis ollut kuivempaa. Ja lipsumisen pelottamiseen ja yllättämiseen vaikutti se, kun olin viime ajat ajanut parkkipyörällä jossa on supersoftilla seoksella olevat isonappulaiset renkaat.

    Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset tuollaisen vähän lyhytjoustoisemman pyöräni suhteen. Tavallaan olen tottunut ja kaipaan sitä, että voisin ajaa pahatkin paikat varomatta ja sillä vauhdilla kun vain kuski uskaltaa ja pyörä antaa myöten. Se edellyttäisi vahvaa rengastusta ja kohtalaista painetta. Toisaalta ärsyttää tälläkin nyt alla olevalla suht rullaavalla rengastuksella se, että voisi se rullata helpoilla osuuksilla ja hiekkatiepätkillä paljon paremminkin. Mietin niillä osuuksilla siksi pitäiskö eteenkin esim kuitenkin laittaa pyörään alunperin kuulunut Forekaster. Mutta kyllä tuo Hanssi (isompinappulaiseksi ja vähän pehmeämmäksi kuitenkin verraten hyvin rullaava) auttaa näin märemmällä säällä jonkin verran keulan lipsuntaan mikä on mulle se paljon pelottavampi kuin huono vetopito takana. Ja voin siinä käyttää vähän pienempää painetta ehkä kuin mitä Forekasterissa pystyisin. Paras olisi tietty, jos märälle kelille (ehkä koko syksyksi ja talveksi) jaksaisi vaihtaa aina paremmin pitävät renkaat ja kuivalla kaudella pitäisi rullaavuus edelle renkaita alla. Kaikenlaista Contin Baronia tai Schwalben TaikaMaria olis kyllä tuolla varastossa valmiina pahimpien päivien varalle.

  9. #4059
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Toi 25 psi (tai 1.7 bar) edessä oli Schwalben laskurin suositus, jonka mukaan oli tullut testailua (Nobby Nic, trail casingillä, soft, 25 mm vanne, tubeless, kuskilla painoa 87 kg). Oli ihan selkeästi parempi, kun tiputti reilusti painetta. Ei lyönyt kertaakaan vanteelle kisassa vaikka kivikkoakin oli vauhdikkaassakin ajossa ja rullasi siirtymilläkin edelleen kivasti. Voi olla, että laskurin paineet on yläkanttiin, jotta kukaan ei pääse reklamoimaan, jos rengas ei kestä ihan yhtä pitkään käyttöä tai kolahtaa vanteelle.

    Ainoa miinus oli, että alhaisempi paine ei tue vannetta yhtä paljon ja just ennen kisaa rihdattuun takavanteeseen tuli taas vähän sivuttaisheittoa. Ei haittaa ajossa, mutta sattuu sieluun. En tiä, pitäis varmaan laittaa hiilarikehät ainakin taakse, ettei tulisi tuota ongelmaa, kun tuppaa aina alukiekkojen kanssa käyvän noin. Sit voisi ehkä kevyen insertin tarvita varmuudeksi. Hiilarikiekoista ei tosin kokemusta vielä ole, mutta jos sellaisen laittaisi, niin vaihtuisi 30 mm sisäleveyden vanteeseen.

  10. #4060
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.209
    Ite ajoin Himos Epicin 29x2.4" nobbly nic / wicked will super ground speed grip sekosella ~20 psi (~1,3-1,4 bar) molemmissa päissä ilman mitään merkittäviä pito ongelmia. Kuskilla sen 75kg painoa ja takana insertti, joten pystyy paineitakin laskemaan. Kisa oli kyllä melko kuivaa suurimmilta osin.

    Sain arvontapalkintona contin cross king protectionit 2.3, ois kova halu testaa miltä tuntuu, mutta ei varmaan jaksa tänä kautena enää tuota tubeless ja insertti sotkua alkaa säätämään. Myös pirellin xc rc 2.4 team edition prowall kumit on tuolla varalla odottelemassa testiä, kun suht edukkaasti ne fillaritorilta bongasin. Conteilla lähtis melkee 200g pois painoa, mikä kiinnostais että saisiko vähän lisää nopeutta/keveyttä menoon ilman suurta kompromissiä pidon ja kestävyyden suhteen.

  11. #4061
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Pakko vähän avautua kun vaihdoin Stumppi Evoon kulahtaneen Butcher Grid Trail T9 ja Eliminator Grid Trail T7 tilalle uuden Magic Mary / Hans Dampf kombon (molemmat super trail / soft ja 2,4/2,35"). Muutama lenkki nyt ajettu kostealla ja ei ole ollut kyllä paras alku Schwalbeille. Renkaat kimpoilee polulla kuin flipperissä eikä tahdo löytyä mitään pitoa kivistä ja juurista. Paineitakin laskin pykälän Spessun kombosta 1,5/1,7 -> 1,4/1,6 bar etu/taka. Schwalben rungot tuntuu lisäksi kovilta Spessuihin verrattuna, mutta lyö kuitenkin läpi jo noilla 1,4/1,6 bar paineilla aika herkästi ja Hanssiin tulikin mojova reikä heti ekalla lenkillä. Jos jotain positiivista niin Schwalbet tuntui rullaavan tosi hyvin, mutta kellon mukaan siirtymät meni kuitenkin melko samoihin kuin em. Spessun setillä.

    Voiko noissa olla jotain "varastorasvaa", joka ei ole vielä lähtenyt vai onko Butcher/Eliminator vaan selvästi paremmat kumit? Pitää antaa muutama lenkki armonaikaa Schwalbeille, mutta jos ei ala toimia niin fillaritorista löytyy pian uutta vastaava MM/HD setti myynnissä.

    Spessun Butcher T9 on kyllä kokeilemisen arvoinen kumi. Todella luottamusta herättävä ja rauhallinen edessä eikä kuitenkaan mikään ihan täys hiekkasäkki rullaavuudeltaan.

  12. #4062
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Onko kenelläkään kokemusta Contin Endurance-seoksesta kylmällä ja liukkaalla? Ajattelin kokeilla lenkkipyörään Kryptotal FR trail versiota, josko tuo olisi samanlainen yleisavain kuin Kaiser tai Baron takavuosina. Ainakin Black Chilia siinäkin näyttää olevan.

  13. #4063
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Contin Endurance-seoksesta kylmällä ja liukkaalla? Ajattelin kokeilla lenkkipyörään Kryptotal FR trail versiota, josko tuo olisi samanlainen yleisavain kuin Kaiser tai Baron takavuosina. Ainakin Black Chilia siinäkin näyttää olevan.
    Mä laitoin vähän aikaa sitten sähkötäpäriin Softit enduro Kryptotalit. En ole kunnon limajuurikossa päässyt vielä testaamaan, mutta ei nämä tunnu lähellekään pitävän sitä mitä der baronit viime kesänä. Siis vähän liukkailla. Paronit tosin oli inserteillä ja todella pienillä paineilla. Luulen että paronien mainio pito johtuu seoksen lisäksi harvoista ja matalista nappuloista, ja toki myös tässä tapauksessa inserteistä/pienistä paineista. Mutta pidän enemmän näiden paksummista kuorista ja insertteihin en enää koske...paitsi piikkisikojen kanssa...
    Mutta täytyy pudottaa vaan enemmän paineita niin eiköhän näillä pärjää ihan mainiosti syksyn.

  14. #4064
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    kyllä mun inserttikokeilut taitaa kanssa olla tehdyt. Ei ihan halpaa testailua kun ensin Pepit ja sitten ulkomailta Suomen hintoja kalliimmalla Rimpact prot. Kun kummatkaan eivät estäneet denttejä kehässä niin panostetaan renkaisiin, vanteisiin (kestäviin ja suht edullisiin painosta viis) ja alamäkiajossa isompaan paineeseen. Kyllä oli niin ihana vaihtaa rengasta kun inserttiä ei ollutkaan. Parkkiajoon tulee taakse Kryptotal Supersoft DH. Edessä Assegai DD supersoft.
    Polkuajoon tarkoitetussa pyörässä rullaavuuttakin ajateltu ja siksi ylempänä mainittu kombo Hanssi ja Forekaster mutta miksei nyt syys-talvikaudeksi vois laittaa vaikka ihan Baronin (toivottavasti aika ei ole kovettanut) eteen ja sit Hanssin siirtää taakse.

  15. #4065
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Cyckelkraftilla oli äsken saldolla vielä yksi Der Baron. Tilasin, saa nähdä saapuuko ikinä vai oliko saldohritto. Jos saapuu niin ongelma on nyt ratkaistu pariksi syksyksi..

  16. #4066
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Itse pistin Saksasta tilaukseen vanhat kunnon Maxxis Ardentit taittuvakylkisinä ja 29 x 2,25" koossa. Saksasta sai kaksi rengasta samaan hintaan kuin Suomesta yhden. Eiköhän noilla pärjää taas ensi syksyyn asti. Keväällä voi laittaa taakse vaikka Ardent Racen, niin saa vähän rullaavuutta lisää.

    Spessun Ground Control edessä ja Fast Trak toimi tähän asti ihan hyvin, mutta viime lenkillä alkoi lipsumaan juurakossa joka suuntaan. Alamäissä ei varsinkaan herättänyt luottamusta. Mutta on nuo kyllä jo kuluneet jonkun verran

  17. #4067
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Pienellä vitsillä voisin heittää, että ehkä nimimerkkisi mukaisella tatsilla
    Mulla ei ole luottoa edes Ardentin 2.4 versioon.

  18. #4068
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Onhan Ardentiakin Dual compound -seoksella, oliko tästä kyse?

  19. #4069
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Pakko vähän avautua kun vaihdoin Stumppi Evoon kulahtaneen Butcher Grid Trail T9 ja Eliminator Grid Trail T7 tilalle uuden Magic Mary / Hans Dampf kombon (molemmat super trail / soft ja 2,4/2,35"). Muutama lenkki nyt ajettu kostealla ja ei ole ollut kyllä paras alku Schwalbeille. Renkaat kimpoilee polulla kuin flipperissä eikä tahdo löytyä mitään pitoa kivistä ja juurista. Paineitakin laskin pykälän Spessun kombosta 1,5/1,7 -> 1,4/1,6 bar etu/taka. Schwalben rungot tuntuu lisäksi kovilta Spessuihin verrattuna, mutta lyö kuitenkin läpi jo noilla 1,4/1,6 bar paineilla aika herkästi ja Hanssiin tulikin mojova reikä heti ekalla lenkillä. Jos jotain positiivista niin Schwalbet tuntui rullaavan tosi hyvin, mutta kellon mukaan siirtymät meni kuitenkin melko samoihin kuin em. Spessun setillä.
    Olisko Schwalbella Ultra Soft paremmin T9:iä vastaava seos? Silläkin saa 29x2.4 Super Trail Magic Maryä.

  20. #4070
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Mulla meni Sappeella Stumppi evosta Eliminator t7 puhki reunanauhan vierestä kun ajoin kiveen. En oo tarkemmin tutkinut mut näyttäis siltä että ei saa paikattua kun on niin reunassa.

    Vähän harkitsin hanssia tai Nicciä taakse mut em. kokemukset ei puhu schwalben puolesta. Myös Aggressor ja Dissector on olleet mietinnässä, mutta niitä ei nyt alkaville märille ja viileille keleille kannattane hankkia...

    Eli olisko se sit vaan uus Eliminaattori t7 tai vahvempana t7/t9 versiona Mitään ankkuria en taakse halua ja Butcheri toimittaa hyvin edessä. Schwalben Tacky chan kyllä puhuttelis jo nimensä puolesta, muttei ehkä kuitenkaan taakse :P

  21. #4071
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Mulla meni Sappeella Stumppi evosta Eliminator t7 puhki reunanauhan vierestä kun ajoin kiveen. En oo tarkemmin tutkinut mut näyttäis siltä että ei saa paikattua kun on niin reunassa.

    Vähän harkitsin hanssia tai Nicciä taakse mut em. kokemukset ei puhu schwalben puolesta. Myös Aggressor ja Dissector on olleet mietinnässä, mutta niitä ei nyt alkaville märille ja viileille keleille kannattane hankkia...

    Eli olisko se sit vaan uus Eliminaattori t7 tai vahvempana t7/t9 versiona Mitään ankkuria en taakse halua ja Butcheri toimittaa hyvin edessä. Schwalben Tacky chan kyllä puhuttelis jo nimensä puolesta, muttei ehkä kuitenkaan taakse :P
    Mulla alkaa parkkipyörässä oleen Softi Big Betty Super Gravity takarengas aika loppu, ajattelin sinnitellä loppukauden ja kaapissa odottaa Tacky Chan Soft Super Gravity kun sen pitäs olla nopeampi ja parempi kun Magic Mary ja Big Betty Ja etenkin takana parkissa Toisin kun sähköpyörässä traili ajossa, Big Betty Softina on toiminut moitteetta pari kesää parkissa.

  22. #4072
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    Itse pistin Saksasta tilaukseen vanhat kunnon Maxxis Ardentit taittuvakylkisinä ja 29 x 2,25" koossa. Saksasta sai kaksi rengasta samaan hintaan kuin Suomesta yhden. Eiköhän noilla pärjää taas ensi syksyyn asti. Keväällä voi laittaa taakse vaikka Ardent Racen, niin saa vähän rullaavuutta lisää.

    Spessun Ground Control edessä ja Fast Trak toimi tähän asti ihan hyvin, mutta viime lenkillä alkoi lipsumaan juurakossa joka suuntaan. Alamäissä ei varsinkaan herättänyt luottamusta. Mutta on nuo kyllä jo kuluneet jonkun verran
    Minulla on sähköjäykkäperässä 2.4" Ardentit Dual compaundilla ja ne ovat mielestäni hyvät renkaat korkeintaan märälle hiekkatielle

    Hyvä yleisrengas se kylläkin on...

    Täpärissä mulla on molemmissa päissä 2.6" super trail Hans Damfit soft seoksella ja ne nyt pitää limajuurakossa jotenkin.

  23. #4073
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    No piru. Kauan sitten oli Ardentit pyörässä ja muistelin, että matalilla paineilla olivat märällä ihan hyvät. Harrastuksen bootannut uudelleen käyntiin tänä vuonna ja yhtään uusia rengasjulkaisuja en ole seurannut. Noh, katsotaan mitä käy litkuilla ja matalilla paineilla, eli pysyykö ukko pystyssä. Tuskin huonommat kuin kuluneet Spessut kuitenkaan. Varsinkin takana oleva Fast Trak meinaa lähteä äkäiseen alta, kun osuu sopiva juuri alle

  24. #4074
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    No piru. Kauan sitten oli Ardentit pyörässä ja muistelin, että matalilla paineilla olivat märällä ihan hyvät. Harrastuksen bootannut uudelleen käyntiin tänä vuonna ja yhtään uusia rengasjulkaisuja en ole seurannut. Noh, katsotaan mitä käy litkuilla ja matalilla paineilla, eli pysyykö ukko pystyssä. Tuskin huonommat kuin kuluneet Spessut kuitenkaan. Varsinkin takana oleva Fast Trak meinaa lähteä äkäiseen alta, kun osuu sopiva juuri alle
    Ei se huono rengas missään nimessä ole, syksyn haasteisiin vaan löytyy kyllä parempiakin

    Tosin painavassa pyörässä joudun pitämään vähän kovempia paineita, ettei ihan jokainen kivi ja juuri löisi läpi vanteelle...

  25. #4075
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Swalpen softi vaatii vähän käskyttämistä, että pitoa löytyy.

  26. #4076
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Swalpen softi vaatii vähän käskyttämistä, että pitoa löytyy.
    Näinhän se menee, jotta vauhdin puutteesta johtunut varmaan enimmät lipsumiset. Siitä huolimatta Spessun T9 tuntuu omaan makuun paremmalta niin hitaassa kuin nopeammassa ajossa Schwalben softiin verrattuna, mutta tuossa edellä mainittiinkin, että T9 taitaa olla ominaisuuksiltaan lähempänä Schwalben ultra softia. Odotin kuitenkin enemmän erityisesti Magic Mary softilta kun sitä on mm. alan lehdistössä kovasti ylistetty ja onhan se pehmeällä metsänpohjalla hyvä, mutta sellaisella alustalla nyt pärjää melkein millä vaan kumilla. Jotenkin ei toimi itselle otsikon olosuhteisiin kokonaisuutena tuo Schwalbe super trail / soft kombo kun molemmat runko ja seos tuntuu kovilta eikä myötäile kiviä tai juuria tarpeeksi ja samalla kumiseoskaan ei tarjoa ns. kitkaa.

    Menee vähän OT:ksi, mutta samoja kokemuksia ja mietteitä ollut kehien kanssa kun alumiiniset, viimeksi DT:n EX 511, meinaa mennä vääjäämättä lommolle ja soikeaksi eikä saa rihtaamallakaan enää kuntoon. Kiinnostaisi kokeilla jotain noita uusia leveäseinämäisiä kuitukehiä.

    Schwalbeista puheen ollen nyt on muuten r2-bikessa tarjouksessa Hans Dampf super gravity soft 29x2.35" 41,68 €. En ole super gravitya kokeillut, mutta pitäisi olla merkittävästi kestävämpi kuin super trail ja Hanssi on kyllä märkäpidon puutteesta huolimatta ihan pätevä ja rullaava takarengas.

  27. #4077
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Pistin Hanssin nyt tilaukseen, kun piti tilata muutakin rompetta. Katsotaan millainen ankkuri tuo gravity on sitten polkuajossa...

    Tilaus meni kyllä bike-discounttiin mutta ne lupaa vastata muiden hintoihin joten ei väliä. Meni lastenistuimesta kiinnike rikki ja sitä ei saa muualta kuin tuolta tai kids ride shotgunin omasta kaupasta.

  28. #4078
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mulla alkaa parkkipyörässä oleen Softi Big Betty Super Gravity takarengas aika loppu, ajattelin sinnitellä loppukauden ja kaapissa odottaa Tacky Chan Soft Super Gravity kun sen pitäs olla nopeampi ja parempi kun Magic Mary ja Big Betty Ja etenkin takana parkissa Toisin kun sähköpyörässä traili ajossa, Big Betty Softina on toiminut moitteetta pari kesää parkissa.
    Mä pelkään et Tacky chan nimensä mukaisesti on liian tahmea takarenkaaksi kun en jaksa yksittäisiä parkkipäiviä varten renkaita vaihdella. En kyllä tiedä miten lopulta vertautuu Hanssiin nopeutensa puolesta. Kun kuitenkin tapana näyttää olevan laskea liian kovaa sokkona uusiin paikkoihin, niin vähän paksumpaa kylkeä ja/tai inserttiä on valittava. Jotain pinkbiken rengasarvostelua luin ja huomasin sieltä omaan ajotyyliin sopivan kuvauksen: smashing into sharp rocks while choosing lines on a prayer

  29. #4079
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei se huono rengas missään nimessä ole, syksyn haasteisiin vaan löytyy kyllä parempiakin

    Tosin painavassa pyörässä joudun pitämään vähän kovempia paineita, ettei ihan jokainen kivi ja juuri löisi läpi vanteelle...
    Jep. Katselin vuoden 2014 tilausvahvistuksesta, että ostin tuolloin 29" jäykkäperään samanlaiset. Se jäi mieleen, että pidon puolesta noilla pärjäsi ihan hyvin kaksi syksyä märässä kelissä. Kaverikin ihmetteli pitoa juurilla, kun kokeili. Tuskin tuo rengas on tuosta huonommaksi mennyt. Nykyinen täpäri myös tarjoaa jousituksen puolesta vähän enemmän pitoa.

    Haasteena on myös se, että samoilla renkailla pitäisi päästä myös satunnaiset soratieajelut. Sen takia jotkut toista kiloa painavat DH-renkaat eivät välttämättä olisi toimivin ratkaisu. Ehkä tässä haetaan juurakkorenkaiden sijaan kuitenkin 29" yleisrengasta

  30. #4080
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    ^ 2012-2014 Ardent oli vielä ihan yleinen valinta kuivan kelin enskakisoissakin. Rengas ei varmasti ole mennyt huonommaksi, mutta kymmenessä vuodessa varsinkin tämän applikaation renkaiden laatu ja tarjonta ovat kasvaneet huimasti.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •