HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 132 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3931
    F. Kotlerburg Guest
    Hyvin on Contin Spiket toimineet tubelessina. Suomi Tyresin kohdalla pitää muistaa, että valmistaja on konkassa ja kumeja ei välttämättä saa jos ei jostain varaston nurkasta löydy.

  2. #3932
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Suunnittelen renkaiden nastoittamista itse. Miksi? No miksi ei. Nykyisessä pyörässä näyttää olevan tilaa ihan 29x2.25" koon maastorenkaille, mutta haluaisin ohutkylkiset n. 29x2.1-2.2 kokoiset nastarenkaat, jotka rullaisivat hyvin. Eteen tulisi enemmän nastoja ja taakse vähemmän.

    Kuinka korkea nappulan tulisi olla, jotta nasta pysyisi siellä? Tarkoitus on liimata nastat kiinni. Olisiko esim. Schwalben Nobby Nic https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic tai Rocket Ron https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/rocket-ron sopiva aihio? ,

    Kaverini on nastoittanut hyvällä menestyksellä Jumbo Jimit, jotka ovat osoittautuneet tosi nopeaksi talvellakin. Aikaahan siihen menee ja sitähän ei koskaan ole liikaa, mutta tällainen projekti kiinnostaisi. Piikkisikaa ja Routaa löytyy itseltä jo ennestään.

  3. #3933
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Ai että. Race King RS nastoilla. Kerro sitten onnistuitko, kiinnostaisi, jos joku viitsisi testata.

  4. #3934
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Onzan aitoa Piikkisikaa aikoinaan nastoitettiin rinteeseen sopiviksi, paljon meni nastoja ja aika hyvin jäisessä piti. RalliKunkku jää nauhoittamatta mutta lienee sarkasmia...

  5. #3935
    F. Kotlerburg Guest
    Minä kyllä kovasti epäilen, että Rocket Ronin nappuloissa nastat pysyisi. On ne sen verran matalat.

  6. #3936
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Minä kyllä kovasti epäilen, että Rocket Ronin nappuloissa nastat pysyisi. On ne sen verran matalat.
    Sitä minäkin. Olikohan kolme milliä se raja, jota suuremmissa nappuloissa nastat pysyisivät. Pitää vähän selvitellä löytyykö jostain sellaisia renkaita, jotka eivät ole rullaavudeltaan mitkään ankkurit. Tämä rengastus tulisi siis melko tekniseen gravelajoon, maastopyörään laitan nuo Piikkisiat alle.

  7. #3937
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Mä varmaan hommaisin piikkisika 29x2.1, SL versio ja jos sattuisi hyvät yksilöt löytämään.

  8. #3938
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Suunnittelen renkaiden nastoittamista itse. Miksi? No miksi ei. Nykyisessä pyörässä näyttää olevan tilaa ihan 29x2.25" koon maastorenkaille, mutta haluaisin ohutkylkiset n. 29x2.1-2.2 kokoiset nastarenkaat, jotka rullaisivat hyvin. Eteen tulisi enemmän nastoja ja taakse vähemmän.

    Kuinka korkea nappulan tulisi olla, jotta nasta pysyisi siellä? Tarkoitus on liimata nastat kiinni. Olisiko esim. Schwalben Nobby Nic https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic tai Rocket Ron https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/rocket-ron sopiva aihio? ,

    Kaverini on nastoittanut hyvällä menestyksellä Jumbo Jimit, jotka ovat osoittautuneet tosi nopeaksi talvellakin. Aikaahan siihen menee ja sitähän ei koskaan ole liikaa, mutta tällainen projekti kiinnostaisi. Piikkisikaa ja Routaa löytyy itseltä jo ennestään.
    Rocket Ron ainakin näyttää aika heppoiselta nastojen suhteen, enkä ole varma, riittääkö NN:nkään. Itse tein itse ja säästin nastoittamalla joka toisen nappulan Spessun Teurastajista.
    Kokonaiskustannukset (pl. hartiapankki) oli alle puolet vastaavista piikkisioista, ja ominaisuuksia pystyi tuunaamaan itse säätämällä mitkä nappulat nastoitti ja minkäpituisilla nastoilla.

    Ongelmaksi muodostui vain sellainen pikku juttu, että varsinkin viime talven paljaiden kivikkoreissujen jäljiltä takarenkaan nastat taittuivat itsekseen pois siihen suuntaan, missä päin nappulassa tehtaalta on viilto eli nyt takarengas on nastamielessä melkein semislick. Eturenkaassa hävikki on ollut kohtuullista eli noin tusinan verran nastoja per talvi, mutta sekin johtuu varovaisesta ajotavasta paljailla pinnoilla.

    En tiedä, mitä kokemuksia muilla on, mutta jos saatavilla on kohtuuhintaisia tehdasvalmiita halutussa koossa niin en välttämättä lähtisi itse enää puljaamaan tee-se-itse meninigillä: johdonmukaisesti oikeansyvyisen reiän poraaminen ei ainakaan itse onnistunut vaikka oli Mcarbonin myymä terä, joka upotettu dremeliin ohjeiden mukaiseen syvyyteen vaan meni herkästi ali tai yli. Vanhan pyörän 27.5" Fat Freddie ja ISP eivät tiputellet nastoja lainkaan tässä mittakaavassa.

  9. #3939
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Rocket Ron ainakin näyttää aika heppoiselta nastojen suhteen, enkä ole varma, riittääkö NN:nkään. Itse tein itse ja säästin nastoittamalla joka toisen nappulan Spessun Teurastajista.
    Kokonaiskustannukset (pl. hartiapankki) oli alle puolet vastaavista piikkisioista, ja ominaisuuksia pystyi tuunaamaan itse säätämällä mitkä nappulat nastoitti ja minkäpituisilla nastoilla.

    Ongelmaksi muodostui vain sellainen pikku juttu, että varsinkin viime talven paljaiden kivikkoreissujen jäljiltä takarenkaan nastat taittuivat itsekseen pois siihen suuntaan, missä päin nappulassa tehtaalta on viilto eli nyt takarengas on nastamielessä melkein semislick. Eturenkaassa hävikki on ollut kohtuullista eli noin tusinan verran nastoja per talvi, mutta sekin johtuu varovaisesta ajotavasta paljailla pinnoilla.

    En tiedä, mitä kokemuksia muilla on, mutta jos saatavilla on kohtuuhintaisia tehdasvalmiita halutussa koossa niin en välttämättä lähtisi itse enää puljaamaan tee-se-itse meninigillä: johdonmukaisesti oikeansyvyisen reiän poraaminen ei ainakaan itse onnistunut vaikka oli Mcarbonin myymä terä, joka upotettu dremeliin ohjeiden mukaiseen syvyyteen vaan meni herkästi ali tai yli. Vanhan pyörän 27.5" Fat Freddie ja ISP eivät tiputellet nastoja lainkaan tässä mittakaavassa.
    Nuo nappuloiden viillot tosiaan vähän epäilyttävät minuakin, uskon että niissä ei nastat kovin helposti pysy. Mulla on Piikkisioistakin irronnut paljon nastoja. Specializedin Renegadessa näyttäisi olevan sopiva nappulaprofiili nappuloiden kiinnittämiseen. Oliko rullaavuudessa eroa ISP:iin? En lähtisi tähän projektiin kyllä mistään muista syystä kuin vierintavastuksen alentamiseksi, kun nastarenkaita löytyy jo autotallin hyllyltä. Voihan sitä lumikeleillä vetää vaikka ilman nastoja.

  10. #3940
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    ^nappuloiden on oltava tarpeeksi leveät ja korkeat, jotta nasta mahtuu asumaan siellä kolossa, mitkään pienet eivät välttämättä riitä. Oliko muistaakseni 3,5 vai 4,5mm syvyyteen mihin piti porata dremelillä, ja itse nastan kantakin pitäisi mahtua sinne poratun kolon pohjalle venyttämään kumia ilman että itse nappula repeää. Itse en uskaltaisi renegadeillä lähtemään nastoitushommiin ellei ole vähän käytettyä puoli-ilmaista testikumia. Mcarbon osaa ehkä vastata, mikä on minimikoko, mitä itse nastottaisivat.

    En pysty kunnolla kommentoimaan Butcherin ja ISP:n rullaavuutta muuten kuin että molemmat ovat mallia surkeat asfaltilla.
    Uuno1 muokkasi tätä : 24.08.2023 at 08.40

  11. #3941
    F. Kotlerburg Guest
    Itsellä on Terrene Cake Eater Light 29x2.8". Todellinen leveys 45mm vanteellakin vain jotain 67mm. Ei nuo silti välttämättä joka pyörään mahdu, mutta rullaa kyllä loistavasti. Tuota Light-versiota ei näytä kyllä enää olevan myynnissä.

  12. #3942
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    ^nappuloiden on oltava tarpeeksi leveät ja korkeat, jotta nasta mahtuu asumaan siellä kolossa, mitkään pienet eivät välttämättä riitä. Oliko muistaakseni 3,5 vai 4,5mm syvyyteen mihin piti porata dremelillä, ja itse nastan kantakin pitäisi mahtua sinne poratun kolon pohjalle venyttämään kumia ilman että itse nappula repeää. Itse en uskaltaisi renegadeillä lähtemään nastoitushommiin ellei ole vähän käytettyä puoli-ilmaista testikumia. Mcarbon osaa ehkä vastata, mikä on minimikoko, mitä itse nastottaisivat.

    En pysty kunnolla kommentoimaan Butcherin ja ISP:n rullaavuutta muuten kuin että molemmat ovat mallia surkeat asfaltilla.
    Pitääpäs kysyä sieltä. Tuo 3,5-4,5 mm on jo aika paljon. En kyllä lähtisi uutta rengasta pilaamaan projektimielessä, pitää katsoa löytyykö kavereilta mitään. ISP Evo pitäisi ehkä mennä mun pyörään, kaveri oli mitannut niiden halkaisijaksi 730 mm ja leveydeksi 55 melko kapealla vanteella. Mun pyörässä nuo kriittiset mitat on 730 mm ja 57 mm. Mulla on kuitenkin kahdet kiekot, joten ei sinänsä haittaa, vaikka nastarenkaat olisivatkin huonommin rullaavat, kun voin ottaa kesäkumit paremmalla talvikelillä alle.

    Oliko kellään muuten kokemusta 45nrth Kahvasta? Aika tyyris rengas, mutta ilmatilaa riittää ns. tierenkaaksi, kun koko on 29x2.25". Rengas näyttää vähän kuin ylikasvaneelta 38 mm Gravdalilta, joten voisi ehkä rullata ihan hyvin.

  13. #3943
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Contact spike toimii hyvin tubeleksena. On mallia korkea ja kapea. 19mm vanteella 37 leveys on 35.

    Suomi Tyresia varmaan saa hetken vielä jos sitä on kauppojen varastoon jäänyt, sitä meinasin itsekin testata kun Conteista aika jättää, eli kokemuksia ei ole ja tuskin tuleekaan.

    Edit: hups, vastaus väärälle sivulle, jäi uusimmat huomaamatta ja Kotler jo olikin vastannut tähän. Sorry.

  14. #3944
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari;[URL="tel:3231742"
    3231742[/URL]]Pitääpäs kysyä sieltä. Tuo 3,5-4,5 mm on jo aika paljon. En kyllä lähtisi uutta rengasta pilaamaan projektimielessä, pitää katsoa löytyykö kavereilta mitään. ISP Evo pitäisi ehkä mennä mun pyörään, kaveri oli mitannut niiden halkaisijaksi 730 mm ja leveydeksi 55 melko kapealla vanteella. Mun pyörässä nuo kriittiset mitat on 730 mm ja 57 mm. Mulla on kuitenkin kahdet kiekot, joten ei sinänsä haittaa, vaikka nastarenkaat olisivatkin huonommin rullaavat, kun voin ottaa kesäkumit paremmalla talvikelillä alle.

    Oliko kellään muuten kokemusta 45nrth Kahvasta? Aika tyyris rengas, mutta ilmatilaa riittää ns. tierenkaaksi, kun koko on 29x2.25". Rengas näyttää vähän kuin ylikasvaneelta 38 mm Gravdalilta, joten voisi ehkä rullata ihan hyvin.
    Mulla on työmatkasähköhybridissä 60tpi kahvat, parhaat nastarenkaat mitä rahalla saa Helsingin talveen työmatkoihin. Toki niissä on sisurit ja sähköpyörässä niin en ota kantaa tubellekseen tai rullaavuuteen, paitsi 2.6” piikkisiat rullaa perstuntumalla paremmin.

  15. #3945
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ISP Evo pitäisi ehkä mennä mun pyörään, kaveri oli mitannut niiden halkaisijaksi 730 mm ja leveydeksi 55 melko kapealla vanteella. Mun pyörässä nuo kriittiset mitat on 730 mm ja 57 mm. Mulla on kuitenkin kahdet kiekot, joten ei sinänsä haittaa, vaikka nastarenkaat olisivatkin huonommin rullaavat, kun voin ottaa kesäkumit paremmalla talvikelillä alle.
    ISP:t ovat hyvät testirenkaat, niitä kun saa ostettua ja myytyä helposti Fillaritorilla eli pienellä vaivalla pääsee eroonkin jos ei toimi tai ole makuun. Ei tule myöskään hapanta makua epäonnistumisista jos hartiapankin tunnit tai kolminumeroiset rahasummat menevätkin kankkulan kaivoon.

  16. #3946
    työmatkakulkineeseen pitäisi saada talvirengasta eteen. 50-622 isoin mikä mahtuu lokarin kanssa. Nastoja saisi olla luokkaa 200 ja kuvio riittävän syvä, että pitää myös lumessa ja sohjossa. Onko hyviä ehdokkaita?

  17. #3947
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ylivaihde Katso viesti
    työmatkakulkineeseen pitäisi saada talvirengasta eteen. 50-622 isoin mikä mahtuu lokarin kanssa. Nastoja saisi olla luokkaa 200 ja kuvio riittävän syvä, että pitää myös lumessa ja sohjossa. Onko hyviä ehdokkaita?
    Black Ice 200? Ei kyllä mitään kokemusta tuosta merkistä.

  18. #3948
    vaihtoehtoja
    Black Ice 216 29*2.0" ei mitään hajua mahtuuko
    45NRTH Gravdal 252 700x45 33tpi.
    Black Ice 200 28*1.6" vähän kapoinen
    Continental Contact Spike 240 28*1.6 vähän kapoinen ja kuvio tiheähkö eturenkaaksi

  19. #3949
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Eikö Schwalben ISP:sta ole enää tarjolla EVO-versiota? Pelkkää yli kilon Performancea tyrkyllä vaan ja taittuvat vieläpä DD, kuullostaa liioittelulta.

    10 talvea ajetut ISPit pitäisi ehkä vihdoin uusia, mutta vähempikin kumin määrä riittäisi.


  20. #3950
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö Schwalben ISP:sta ole enää tarjolla EVO-versiota? Pelkkää yli kilon Performancea tyrkyllä vaan ja taittuvat vieläpä DD, kuullostaa liioittelulta.

    10 talvea ajetut ISPit pitäisi ehkä vihdoin uusia, mutta vähempikin kumin määrä riittäisi.
    Ei taida olla. Mä löysin onneksi talveksi EVOt ja mahtui gravelin alle.

  21. #3951
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Amazonista reippaat 135 € EVO. Per pää. Itkunauruhymiö
    Ylävitosesta 120€.

  22. #3952
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö Schwalben ISP:sta ole enää tarjolla EVO-versiota? Pelkkää yli kilon Performancea tyrkyllä vaan ja taittuvat vieläpä DD, kuullostaa liioittelulta.

    10 talvea ajetut ISPit pitäisi ehkä vihdoin uusia, mutta vähempikin kumin määrä riittäisi.
    Mulla on yksi ajamaton pari. Voin vaihtaa päittäin 45 mm tubeless-Gravdaleihin

    Edit:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Amazonista reippaat 135 € EVO. Per pää. Itkunauruhymiö
    ..tai no…voin maksaa jonkun kympin välirahaakin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #3953
    R2-bikesta tilasin vähän aikaa sitten 27,5 evot graveliin. Huimat 28,6€ kappale!

  24. #3954
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Onneksi ostin keväällä vähän käytetyn ISP Evo parin 50€, kaupan päälle sai vähän enemmän käytetyn parin.

  25. #3955
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kävin tuossa paikallisessa XXL:ssä ja hetken mielijohteesta ostin Roudan 50mm vaijerikylkisenä. Näillä Oulun korkeudella piikirengasta oikeasti tarvitsee tosi vähän kaudesta mutta ajattelinpahan kokeilla. 30 euron hintaan ei mennä konkurssiin.
    No joo, tubelessointi helppoa mutta tippuu tyhjennettyään vanteelta. Yksi rengas kiero. Jaa ajokokoeiden varaan miten paljon tuo haittaa. Josko laittais sisurit ja mikäli paskaa niin suoraan jätelavalle.

  26. #3956
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Kävin tuossa paikallisessa XXL:ssä ja hetken mielijohteesta ostin Roudan 50mm vaijerikylkisenä. Näillä Oulun korkeudella piikirengasta oikeasti tarvitsee tosi vähän kaudesta mutta ajattelinpahan kokeilla. 30 euron hintaan ei mennä konkurssiin.
    No joo, tubelessointi helppoa mutta tippuu tyhjennettyään vanteelta. Yksi rengas kiero. Jaa ajokokoeiden varaan miten paljon tuo haittaa. Josko laittais sisurit ja mikäli paskaa niin suoraan jätelavalle.
    Kuopion XXL:ssä sama rengas 77€…
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  27. #3957
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Vähän harkitsen pitäisikö graveli varustaa nastoilla tänä talvena jos on vähälumista. Onko suosituksia?
    *

    La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie



  28. #3958
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Hintalaatusuhteeltaan ainakin contin contact spiket ovat hyviä. 42mm versio on todella korkea rengas, mikä kannattaa ottaa huomioon jos tila on tiukilla. Leveyttä oli muistaakseni lähelle nimellismitan kapeallakin vanteella.

  29. #3959
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.162
    Kiitos! Täytyy speksailla.

  30. #3960
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Toimii nuo ihan tyydyttävästi. Yksi talvi takana 37 mm 120 nastaisilla, nastat riittää omaan käyttööni kuin myös leveys.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •