ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 17 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 620

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #481
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janzka Katso viesti
    Terve


    Semmonen ongelma tuli nyt Bosch gen 4 kioxin näytöllä että kun laittaa mittariston ja virran päälle niin jostai syystä se moottori wi käynnisty, eikä siis näytä akun varaus prosenttiakaan. Semmonen pieni sähköinen äänihä sieltä moottorista tulee ku virta päällä muttei nyt tosiaan mitään. Missähä vika. Pelasi vielä yöllä ku kävin ajelulla.
    Mikä akku? Pääsetkö koittamaan akun käynnistysnapin kautta lähteekö päälle?
    Jos ei tapahdu sieltä(kään) mitään niin ensimmäisenä katso akun ja liitännän kosketuspinnat että ovat kunnossa eivätkä ole hapettuneet.
    Jos / kun otat akun pois pyörästä ja laitat akun napin kautta akun päälle, syttyykö akun varaustasoa osoittavat valot ja kun laitat akun kiinni laturiin alkaako lataamaan?

  2. #482
    Powertube 625 ja akussa syttyy valot ja täynnä on. Panin akun kontaktipintoihin jotai siihe tarkotettua ainetta vaan ei silti alkanu pelaamaann. Tuolta akun kautta käynnistystä en kokeillut.

    Se kiox muuttuu ns ajotilaan ku panee sen paikolleen muttei vaan tuu akun varausprosenttia eikä avustusta.

  3. #483
    Koitin akusta, niin kyllä se sammutti sen. Luki vaa see you muttei käynnistäny.

  4. #484
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    Kuinka usein gen4 CX kannattaisi vaihtaa/vaihdattaa stefat? Suosin ennakoivaa huoltoa. Se yleensä tulee halvemmaksi.

  5. #485
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kuinka usein gen4 CX kannattaisi vaihtaa/vaihdattaa stefat? Suosin ennakoivaa huoltoa. Se yleensä tulee halvemmaksi.
    No vaikka vuoden välein.

  6. #486
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kuinka usein gen4 CX kannattaisi vaihtaa/vaihdattaa stefat? Suosin ennakoivaa huoltoa. Se yleensä tulee halvemmaksi.
    Bosch:n ongelmalliseen Gen2 moottoriin Bosch:n omilta sivuilta löytyi vaihtosuositus 2000km:n välein. Gen4:n vastaavista ongelmista ei ole isommin mistään mitään kuulunut joten voisi turvallisesti olettaa että Gen4:n osalta tuo sama 2000km. voisi olla hyvin varman päälle pelattu.

  7. #487
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    ^ Metsässä nopeudet on pieniä. Olisko ilta-ajelu sitten 20km eliskä 100 lenkin välein mikä voisi tarkoittaa kerran tai pari vuodessa.

  8. #488
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.727
    Ei koskaan

  9. #489
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    2500km välein ne suositti electrobikessä Vantaalla. Vaikka näissä uudemmissa pitäisi kuulemma tiivisteiden kestää paremmin.

  10. #490
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Sen verran näistä Bosch:n tekniikalla olevista pyöristä olen kirjoittanut että ehkä uskaltaudun kysymään ilman että jollain tulee mieleen kysymyksestä jotain muuta tarkoitusperää...

    Olen nyt viikon verran etsinyt yhden pyöräni akun (Powerpack) avaimia joista toinen ollut hukuksissa varmaan parisen vuotta enkä tyhmyyksissäni ole teettänyt sitten toista avainta. Nyt sitten tämä toinenkin avain häviksissä ja pitänee kohta uskoa että ei välttämättä löydy...
    Onko kokemusta Powepack:n lukon avaamisesta (poraamalla yms) akun ollessa paikoillaan, lukkoahan ei pysty purkamaan pois akun ollessa paikoillaan pyörässä.
    Sitten tietysti uuden lukkosylinterin hommaaminen uusien avainten kanssa ja vaihtaminen paikoilleeen, mutta siinä en usko isompaa ongelmaa olevan jos vain saan tuon vanhan irti...
    Eli onko hyviä ideoita vahan lukon irroitukseen?

  11. #491
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Ei pyörän valmistajan kautta olis mahdollista saada uutta avainta? Canyonin pyörien avain on Abuksen ja sen mukana tulee avainkortti millä ymmärtääkseni saa uuden avaimen tilattua (tai ilmeisesti myös vaikka lukon samalle avaimelle sarjotettuna), mutta jos mitään avainkorttia ei ole tai sekin on hukassa, niin voihan ne vähän nihkeitä olla uusia avaimia lähettämään. Onnistuisko kuitin avulla valtuutetusta huollosta tms?

  12. #492
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Muista pyöristäni tuo avainkortti löytyy, mutta tuo on tuo minun ensimmäinen sähkikseni (Ghost Teru II) joka lähinnä käyttöpyöränä ja on ostettu 2018 ja siitä ei löydy enään kuitteja aikä avainkortteja yms... Eli luulisin että valmistajan kautta taitaa olla turha alkaa kyselemään. Ja kun tuo uusi lukkosylinteri avaimineenkaan ei kauheita maksa uutena tilattuna, niin tuo vanhan lukon poissaanti on se isoin ongelma.

  13. #493
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Juu, no sitten tosiaan lienee valmistajan kautta varmaan turha kysellä. Jos tilaat sen uuden lukkosylinterin, niin saiskohan sitä tutkimalla vähän vinkkiä miten sitä vanhaa kannattais koittaa porata auki?

  14. #494
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    41
    performanceline cx gen2 ja powerback 500, ajettu nyt noin 20 000km alkanu sammumaan kun 2 palkkia akkua jäljellä. onkohan akku käyttöikänsä päässä? kaikki uusimmat päivitykset sisässä. voi olla että kuvittelen mutta viimeisimmän päivityksen jälkeen akku ei kestä enään niin kauan. jostain muistan lukeneeni että viimeisimmässä päivityksissä jätettiin tarkoituksella enemmän virtaa akkuun kun virta katkeaa.

  15. #495
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarnof Katso viesti
    performanceline cx gen2 ja powerback 500, ajettu nyt noin 20 000km alkanu sammumaan kun 2 palkkia akkua jäljellä. onkohan akku käyttöikänsä päässä? kaikki uusimmat päivitykset sisässä. voi olla että kuvittelen mutta viimeisimmän päivityksen jälkeen akku ei kestä enään niin kauan. jostain muistan lukeneeni että viimeisimmässä päivityksissä jätettiin tarkoituksella enemmän virtaa akkuun kun virta katkeaa.
    Saatko keneltäkään lainattua vastaavaa (uudempaa) akkua testiin että tekeekö toisen akun kanssa samaa?
    Tuo "kaksi palkkia jäljellä" kun tarkoittaa 20-40%:n varaustasoa akussa, niin ei sen kyllä pitäisi kunnossa ollessaan tuossa vaiheessa mitään vielä katkaista...

    20 000km on kyllä sellainen määrä ajoa, että kyllähän sitä henkisesti saattaa kaannattaa alkaa varautumaan uuden akun hankintaan.

  16. #496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Muista pyöristäni tuo avainkortti löytyy, mutta tuo on tuo minun ensimmäinen sähkikseni (Ghost Teru II) joka lähinnä käyttöpyöränä ja on ostettu 2018 ja siitä ei löydy enään kuitteja aikä avainkortteja yms... Eli luulisin että valmistajan kautta taitaa olla turha alkaa kyselemään. Ja kun tuo uusi lukkosylinteri avaimineenkaan ei kauheita maksa uutena tilattuna, niin tuo vanhan lukon poissaanti on se isoin ongelma.
    Ratkaisin juuri oman avaimen katoamismysteerin. Atala, BDU365 500 wh powertubella. Avain on sama kuin satulan alla olevan Abuksen lukon. Se ei mene ihan rennosti heittämällä akun lukkopesään, mutta nyt yritys oli parempi.
    Käsikirjassa muuten lukee, että kirjoita ylös lukon nimi ja avaimen numero, niin voit tilata.... Hyvä neuvo ; )

  17. #497
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    Tänään iski päälle kaksi oranssia lediä eli näyttää 40% akun varausta mutta oranssina. Virtojen katkaisulla (useita kertoja) ei mitään vaikutusta. Moottori kyllä toimii suhteellisen normaalisti.

    Onko tuttu vika?

  18. #498
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Se kertoo että varaus on vähissä, ei mikään vika, etkö oo aiemmin ajanu akkua noin tyhjäksi?

  19. #499
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    Ensimmäinen kerta. Yleensä lataan kerran viikossa ja sillä menee kolme 1.5h lenkkiä. Nyt kuitenkin tuli kolme 2h lenkkiä ja varaus putosi keskimmäräistä alemmas. Hiukan tuli urheiltua eMTB modella enemmänkin kuin vain ylämäissä.

    Mutta jotain vikaakin moottorissa lienee. Nimittäin Ecolla ajaessa tehostuksen voimakkuus ei ole aina sama ja saattaa vaihdella nopeastikin. Muilla modeilla en ole tätä huomannut. Ecolla sen varmaan huomaa kun voimaa pitää käyttää muutenkin enemmän.
    Vai olisko tämä ominaisuus?


    Kolmas asia, onkohan olemassa keinoa saada lataus loppumaan vaikkapa 80% tasolle. Tappiin lataaminenhan lyhentää akun elinkaarta.

  20. #500
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Ensimmäinen kerta. Yleensä lataan kerran viikossa ja sillä menee kolme 1.5h lenkkiä. Nyt kuitenkin tuli kolme 2h lenkkiä ja varaus putosi keskimmäräistä alemmas. Hiukan tuli urheiltua eMTB modella enemmänkin kuin vain ylämäissä.

    Mutta jotain vikaakin moottorissa lienee. Nimittäin Ecolla ajaessa tehostuksen voimakkuus ei ole aina sama ja saattaa vaihdella nopeastikin. Muilla modeilla en ole tätä huomannut. Ecolla sen varmaan huomaa kun voimaa pitää käyttää muutenkin enemmän.
    Vai olisko tämä ominaisuus?


    Kolmas asia, onkohan olemassa keinoa saada lataus loppumaan vaikkapa 80% tasolle. Tappiin lataaminenhan lyhentää akun elinkaarta.
    Ei taida olla vikaa.

    Mä käytän tätä ajastinta:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501...lla-1-5-tuntia

    Onhan niitä hienoja digitaalisia juttujakin, mutta tähän hommaan selkeästi helpoin ja mielestäni paras. 30% - 90% 4 painallusta.

  21. #501
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    236
    Kirjoittelen infoksi kantapään kautta koettua Gen4/Kiox (ei-smart-system vaan 625 Wh) huollosta:
    R-techistä kerrottiin viime syksynä pyörän oston jälkeisiin kysymyksiini vastauksena mm. ettei avustustasoja pysty muuttamaan (kaipasin ensisijaisesti eMtb muuttamista talvityömatkakadeksi kiinteäksi Tour-Turbo väliin).

    Pyörän huoltovälinäyttö alkoi vinkua huoltoa n. 600 km kohdalla ja sain vastauksen ettei ole mitään akuuttia tarvetta avustusjärjestelmän vuoksi huoltoon tuoda.
    Kun sitten tilaisuuden sopivasti koittaessa huollossa käytin niin seuraavana aamuna työmatkalla järkytys oli melkoinen: Tour ei todellakaan ollut enää mikään "rullaillen toimistolle hikoilematta" vaan ainoa mahdollisuus jyrkempiin ylämäkiin oli Turbo.
    Niinpä kokeilin ihan lk. 15 km/h ja huomasin että piru vie avustushan muuttuu ihan kuin eMtb:ssä.
    Tästä viestiä R-techiin ja sieltä sitten tulikin tieto, että uusimmassa päivityksessä Tour muuttuu eMtb tyyppiseksi, Eco-Tour vastaavasti kuin eMtb on Tour-Turbo välillä avustava.

    Valmistajan sivujen mukaan tämä säästää akkua - no minulla se ainakin lisäsi reilusti sitä. Ja v*****sta moninkertaisesti.
    Onneksi sitten onnistui työkeikan aikana Trek-liikkeessä Hml tuon palauttaminen ennalleen, muuten olisi vaihdettu vaikka koko järjestelmä, niin työmatkakelvoton tuosta tuli. Yksinkertaisesti ikimaailmassa en ostaisi sähköavusteista täpäriä, jonka avustustasot ovat yhtä epäonnistuneet, koska olen täpärin "sekakäyttäjä" eli sama pyörä kaikkeen. Pelkkään urheiluun tuokin toki toimisi. Tai jäykkään, ehkä, en tiedä/omaa kokemusta.


    Huojentuneena ajelin jatkot pyörällä normaaliksi palautettuna, mutta tulin kysyneeksi R-techistä voiko saman tehdä myös eMtb:lle ja nyt heilläkin oli jo enemmän asiasta tietoa. eMtb:n pystyy siis muuttamaan piuhan päässä kiinteäksi ja palauttamaan taas kesä-/maastokaudeksi normaaliksi (minun makuuni maastoajoon aivan mahtavaksi yleisasetukseksi) eMtb:ksi.

  22. #502
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    72
    Itse vaihdatin tuon kiinteän Tour:in dynaamiseksi Tour+ tilaksi eli juuri tuohon joka vaihtelee avustusta käyttäjän polkutehon mukaan. Ihan tyytyväinen olen ollut, se on pääasiallinen maastoajotila ollut sen jälkeen. Asfaltillakin tulee sitä pääasiassa käytettyä eikä ihmeempää valitettavaa.

    Toki tökeröä toimintaa etteivät kysyneet liikkeessä, että kumpi tila laitetaan. Minulta kysyttiin, että vaihdetaanko tuo käyttöön ja ilmeisesti se on vaan rasti ruutuun softassa. Nyonissa noita voi kai itse rukata, ei tarvi huollossa käyttää. Eli siis voi tehdä jotain custom-ajotiloja eri väleihin, olemassaolevia ei kai pysty siinäkään säätämään.

  23. #503
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    Ecossa on sellainen vika että vaikka kännyllä olen asettanut sen tehostuksen rajan maximiin, se ei anna milloinkaan kovin paljoa tehostusta. Ei, vaikka seisovilla runttaisi. Eco on lineaarisuudessaan hyvä mutta tehostusta ei vaan tule kovin paljoa.

  24. #504
    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    37
    Onkos muilla Gen4 -pyörissä polkimissa tuntuvaa pientä "resonointia" polkiessa? Kevyesti ajaessa ei tunnu, mutta kun vääntöä tulee aavistuksen lisää (huomaa hyvin ihan pyörätieajossa) niin tuon huomaa.

    Perushuolto varattu Bosch Gen4 -moottoriselle pyörälle. Onko kokemuksia tehdäänkö alla oleva toimenpide aina huollossa?
    Olen ollut siinä luulossa, ettei näihin moottoreihin juuri päivityksiä ja pulttien kiristystä kummempaa huolloissa tehdä.

    "Bosch moottorinlaakerinsuojan vaihto ja rasvaus (sisältää osat)".





  25. #505
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Ei taida olla vikaa.

    Mä käytän tätä ajastinta:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501...lla-1-5-tuntia

    Onhan niitä hienoja digitaalisia juttujakin, mutta tähän hommaan selkeästi helpoin ja mielestäni paras. 30% - 90% 4 painallusta.
    Ajastin on hiukan hankala. Taidan syksyllä väkerrellä jonkin sapluunan puusta tuolle moottorin ledisäätimelle missä vaikka valotransistori sen ylimmän ledin kodalla. Kun se alkaa vilkkua olisi aka lopettaa lataus.
    Jos vielä mukana aikarajoitus mikä sammuttaa latauksen joka tapauksessa niin voisi uskaltaa jättää omin nokkineen latailemaan yöksi.

  26. #506
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Sen verran näistä Bosch:n tekniikalla olevista pyöristä olen kirjoittanut että ehkä uskaltaudun kysymään ilman että jollain tulee mieleen kysymyksestä jotain muuta tarkoitusperää...

    Olen nyt viikon verran etsinyt yhden pyöräni akun (Powerpack) avaimia joista toinen ollut hukuksissa varmaan parisen vuotta enkä tyhmyyksissäni ole teettänyt sitten toista avainta. Nyt sitten tämä toinenkin avain häviksissä ja pitänee kohta uskoa että ei välttämättä löydy...
    Onko kokemusta Powepack:n lukon avaamisesta (poraamalla yms) akun ollessa paikoillaan, lukkoahan ei pysty purkamaan pois akun ollessa paikoillaan pyörässä.
    Sitten tietysti uuden lukkosylinterin hommaaminen uusien avainten kanssa ja vaihtaminen paikoilleeen, mutta siinä en usko isompaa ongelmaa olevan jos vain saan tuon vanhan irti...
    Eli onko hyviä ideoita vahan lukon irroitukseen?
    No niin, uusi lukko tupsahti postipaten toimesta alkuviikosta ja olin jo henkisesti varautunut lukkoseppäkaverin ohjeiden mukaisesti poraamaan lukkopesän auki (kolmella-neljällä erikokoisella metalliterällä pienemmästä alkaen) ja lukon vaihtoon kun hieman siivosin ja vein yhden repun lattan nurkasta kaappiin, niin vilkaisin sen pikkutaskuja ovatko tyhjät, niin sieltä se avain nyt sitten tulikin esiin...
    No, no nyt varalla yksi uusi lukkopesä ja pitää käydä pikaisesti nykyisestä avaimesta pari kopiota teettämässä...

  27. #507
    Mä otin avaimesta sen numeropuolelta valokuvan turvaksi.

  28. #508
    Liittynyt
    08/2023
    Viestit
    35
    Mulla on CUBE 120 2023 malli, onkohan kukaan tehnyt suojaa moottorille. Se muovi ei ole järin kestävä. Ekana tuli mieleen hiilikuitu, alumiini? Yritin ñetistä etsiä osto osaa, ei löytynyt.

  29. #509
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    236
    Hyvä puoli tuossa on muoto, tee uudesta muotti CF+PE osalle, jonka tuunailet itse, Vakio moottotinsuojia saa hakea kuin karkkia, halkeaa joskus joka kaauneena kengän päälle pudotessaan,

  30. #510
    https://www.schwarzburg.info/c/shop/...-frame-140-160 tuolta tilasin omani,ei tosin ole vielä saapunut mutta vaikuttaisi laadukkaalta.

Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 868
    Viimeinen viesti: 26.10.2025, 10.57
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •