HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 105 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 55 95 103 104 105 106 107 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.121 - 3.150 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3121
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jotta kulku säilyy omien standardieni mukaan rittävän pehmeänä, joutuu Rose Racessakin jostain syystä käyttämään Herseä matalampia paineita ja se tasoittaa rullauseroa. En loppujen lopuksi ehkä huomaa Rose Racen, standard Steilacoomin ja EL Hurricanen välillä sellaisia eroja rullaavuudessa, että sillä olisi merkitystä omiin ajoihini. Ylämäkivetopidossa Rose häviää molemmille Herseille.

    Viime torstailta Breakawayn Viikin shopin avajaisajoista subjektiivinen ja epätieteellinen havainto: Parijonopeesissä alamäkiä rullaillessa Steilacoomit rullasivat paremmin kuin GK-sliksit suunnilleen itseni kokoisen ja painoisen kuskin alla. Sama huomio toistuvasti alamäissä sekä asfaltilla että soralla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #3122
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    Löytyi yksi pari nopeasti Strada Biancoja niin kokeillaan nyt niitä. Tarinat vaikeasta asennuksesta pitivät paikkansa. Ensi kympin perusteella oikein rullaava kumi ja paineita pudottamalla tuntuisi pitoakin riittävän.
    Challenge on tosiaan vähän haastavan renkaan maineessa. Maantie konkeliin Criterium tubelessina aiheutti lievää kiroilua mutta otin haasteena. Nyt kun vaihdoin uuden etukiekon ja nakkasin saman renkaan päälle, oli se vähintäänkin yhtä haastava vaikka se on tuossa vuoden venynyt. Naps ja poks meni kuitenkin uudelle kiekolle.

  3. #3123
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    145
    White Interceptor GX:n mukana tuli mielenkiintoiset renkaat - Kenda Flintridge Pro TR 40mm:t. (TR = ohuempi versio)
    Todella ohuet kyljet, mutta kulutuspintaa kuitenkin ihan mukavasti. Oli tarkoitus laittaa pyörään tutut Tufot alle, mutta hetken hypistelyn jälkeen innostuin Kendoista sen verran eli laitoin ne litkuilla alle. Lenkille en vaan valitettavasti pääse pariin päivään.

    Onko kellään kokemusta ko. renkaista? Kestääkö kuten yleisrenkaan pitää?

    https://off.road.cc/content/review/t...0c-review-5683
    At 490g, the Flintridge TR is a little on the portly side for its type: the Continental Terra Speed tyres in the same size weigh 428g, for instance, yet have a tougher-feeling carcass with a noticeably stiffer sidewall.

  4. #3124
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^Kenda tekee mainioita kumeja, mutta koska ei ole muotimerkki tällä hetkellä, siitä ei puhuta.

  5. #3125
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Ensviikolla saapuu itelle sama pyörä. Vaikka oon eri rengasvaihtoehtoja pyöritelly tilausnapin alla, niin taidan kuitenkin mielenkiinnosta kokeilla miltä Kenda tuntuu.

  6. #3126
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Laitoin graveliin 40mm thunderot kun niitä on kehuttu toimiviksi ja hintakin on maltillinen.
    Renkaan rakenne oli aika pettymys kun on ihan muovia sisältä ja sellanen kova koppurainen tuntuma muutenkin.
    Ihan kiva niillä oli ajella, mutta kyllähän siitä sellanen maaginen fiilis puuttuu.
    Huonoimmat koppurarenkaat tuntuu sitä että painetta on liikaa ja liian vähän yhtä aikaa. Näissä paineet tuntu ihan normaalilta. Toisaalta ei tullu sitä "kellun soralla" tunnetta, jonka saavuttaa jollain lepakon siipinahasta neulotuilla hifikumeilla.

  7. #3127
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Ostin kehutut 38mm hutsun overidet mut nää onkin taittuvat 66tpi sisuriversiot. Uskallanko litkuttaa?

  8. #3128
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Ostin kehutut 38mm hutsun overidet mut nää onkin taittuvat 66tpi sisuriversiot. Uskallanko litkuttaa?
    Ei kannata, sen verran löysästi istuvat vanteelle.

  9. #3129
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Ei kannata, sen verran löysästi istuvat vanteelle.
    Mutta mille vanteelle?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #3130
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    ^jaa a, joku kuitunen nextie.

    Laitan kevyet sisärenkaat ja ajan minkä ajan, en rupea 60€/pari kummeja palauttaan Saksaan.

  11. #3131
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Järkimies, yks kulahtanut Overide pari pottukellarissa oottaa , olleet kyllä sisureilla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #3132
    F. Kotlerburg Guest
    Laitoin eilen 45mm Riddlerit alle. Hitaiksihan niitä on haukuttu, mutta ei ne nyt pahat olleet ja mukavan oloiset renkaat ajaa. Toki vähän tahmean tuntuinen assulla, mutta numeroiden valossa ei nyt niin hirveän tai sitten se oli nuo muodikkaat korkeaprofiiliset uudet vanteet.

  13. #3133
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Riddler oli mun kokemuksella ihan sutjakka ja mukava, mutta ei kovin kestävä. Erikseen sitten se reunalangallinen versio.

  14. #3134
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    ^45mm Riddler edessä kesti kyllä sepeliä mulla sen siirtymäajan sepelikaudesta oikeaan talveen. Takana Xplor Mso 35, niistä siirrtymä 50mm GK SK TLC ja takana 40mm Thundero, en osaa sanoa asvaltista mutta ehkä hiekalla nopeampi

  15. #3135
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Mun 45mm riddlerit kesti vaikka mitä. Sepeliä, polkua, kivikkoo, kaikkea. Alko tuntumaan että sais jo hajota kun oli sellaset jäykät pökkelöt ajella tiellä. Mun mielestä oli hitaat kun maastopyörät tuntu rullailevan ohi assulla.
    Kivat renkaat kuitenkin jos ajelee usein poluilla.

  16. #3136
    F. Kotlerburg Guest
    Ei nuo minusta nyt niin jäykät ole, mutta en olekaan tottunut jonkun flanellipaita partahipsterin partakarvoista käsin kudottuihin renkaisiin.

    Asfaltilla vähän tahmea, mutta kun vähänkään irtopintaa tai muuten heikompi kitka niin onpa mainion oloinen rengas.

  17. #3137
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lupasin joskus keväällä, että raportoin tänne, kun pierunkuorirenkaat antatuu: eilen lenkillä tuli EL Hurricaneen eka flätti, joka vaati toimenpiteitä. Joku terävämpi sepelipartikkeli tuikkasi nappuloiden väliin sellaisen reiän, että piti tukkia vuoto plugilla. Tilanne tämän gg-kauden osalta siis tällä hetkellä EL Herse vs Ultradynamico Race on 1-0.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #3138
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Huomasin tuossa jokin aika sitten, että Hutchinson tarjoaa Overide-rengasta nykyään myös 50-522 -kokoisena. Tämähän kiinnostaa.
    Overidestä oli vallan mukavia ajokokemuksia aiemmilta vuosilta, vaikka joku erä ei kenties maailman kestävin ollutkaan.

    Kunnes huomasin ranskalaisen suunnittelijan pilanneen tämänkin. Ei ole muuta kuin tanwallia. Tai siis "bronze".

    https://cycling.hutchinson.com/tires/gravel/overide/

    Mikähän olisi vastaava, sekä kooltaan että kuvioltaan, mutta oikean renkaan värisenä?
    Vaikka olen pääösin tyylirajoitteinen niin riemunkirjavan pyörän kanssa en osaa muuta kuin mustaa kumia harkita.
    Memento mori

  19. #3139
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    ~300km takana 45x700 Maxxis 120TPI Ramblereilla ja kun en paremmasta juuri tiedä niin vaikuttaa ihan pätevältä renkaalta. Mukavat ja pitävät, mutta eivät rullaa kovin hyvin ainakaan asfaltilla, joka nyt ei Maxxiksen renkaat tuntien muutenkaan ole suuri yllätys. Tilasin nyt kokeeksi Thunderot 44x700 lähinnä tan wallin takia niin katsotaan miten nuo vertautuu. Ainakin BRR:n mukaan Tufot pitäisi rullata aika paljon paremmin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  20. #3140
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Kesä ajettu 42mm Pathfinder Prolla, ja ne ovat kyllä hyvät rullaamaan, pitämään ja kestämään. Vaatii vain aika korkeat paineet (2,8/3 bar), jotta rullaa hyvin, ja keulan mukavuus tuli ongelmaksi. Runko on URS, joten takapää on mukavan joustava. Tällä hetkellä edessä G One R 45, ja mukavuutta alkoi löytymään, toki 1,8 bar testilenkillä. Taakse tulee 40mm G One RS, kunhan lähettävät. Kuitenkin Pathfinder taisi rullata hieman paremmin edessä, kuin tuo G One R. Pathfinder oli 21mm id vanteella 44mm leveä tönärin mukaan, ja märkiä laikkuja ei juuri ilmennyt - erittäin hyvä rengas, jos ei etsi parasta joustoa.

    Mitä painetta tuohon G One R 45 kannattaisi kokeilla? Asfalttia joku 30%, gravelia loput.

  21. #3141
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Mitä painetta tuohon G One R 45 kannattaisi kokeilla? Asfalttia joku 30%, gravelia loput.
    Hersen laskuri on mun mielestä antanut hyviä numeroita kokeiltavaksi. Tire Pressure Calculator – Rene Herse Cycles

    Kun sille kertoo renkaan (todellisen) leveyden ja kuski+pyörä painon, niin saa kaksi optimipainetta: kovemman ja pehmeämmän. Toinen optimoi renkaan vierintävastusta, toinen koko systeemiä.

    Itse tykkään laittaa ne napakammat paineet jos lähden aurinkoiselle asfalttilenkille ja pehmeämmät jos luvassa on soraa tai märkää.


  22. #3142
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    ^Huvikseen testasin Hersen ja Silcan laskuria ei-gravel -renkailla (GP5000 32mm). Molemmat antoivat samat lukemat.

  23. #3143
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Silcan ja Hersen laskurit antaa ainakin 50mm renkaalle aika eri tuloksia jos on yhtään painavampi yhdistelmä. Normipainoiselle harrastajalle molemmat toki virhemarginaalin sisään.

    60kg -160kg yhdistelmillä, nuo käyrät
    Hersellä on aika suoraviivainen laskukaava, 50mm rengas niin 10kg on 0,2 bar.

    Silcan kaavaan tarvitsisi excelin tai premman paperin.


    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  24. #3144
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tilasin Pyöräkauppa Keskiöstä Stigmatan kakkoskiekoille vielä perusversiot Ultradynamicon Roseista, kun niillä on ihan kilpailukykyiseen hintaan niitä siellä. Tuleepa nyt sitten testattua nekin. Ulkonäöstä, väristä ja sormituntumasta päätelleen niissä on täysin sama runko kuin Hersen Standardeissa.

    Race-versioiden pehmeämpi kulutuspintamatsku tuntuu kuluvan aika nopeasti, joten jos niitä vertaa Hersen EL:iin, niin odotettavissa oleva käyttöikä on ainakin lyhyempi ja jonkin verran vähemmän mukava on UD:n Race-runko, mutta vaikuttaa myös olevan jonkin verran kestävämpi.

    Nuuksion ylämäissä putkelta runttaamiseen Rosessa ei riitä pitoa samalla tapaa kuin Hersen nappuloissa. Muuten pitoa on riittävästi joka suuntaan. Noi pienet miinuksetkin huomioiden Ultradynamico Rose Race on kuitenkin ollut tosi kiva rengas ajaa, joten on ihan mielenkiintoista nähdä, että kuinka paljon JFF-versio eroaa siitä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #3145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti epakesa Katso viesti
    Hersen laskuri on mun mielestä antanut hyviä numeroita kokeiltavaksi. Tire Pressure Calculator – Rene Herse Cycles

    Kun sille kertoo renkaan (todellisen) leveyden ja kuski+pyörä painon, niin saa kaksi optimipainetta: kovemman ja pehmeämmän. Toinen optimoi renkaan vierintävastusta, toinen koko systeemiä.

    Itse tykkään laittaa ne napakammat paineet jos lähden aurinkoiselle asfalttilenkille ja pehmeämmät jos luvassa on soraa tai märkää.
    Sama. Asfaltille firm ja soralle, mudalle, lumelle ja myös tappajasepelille soft. Maantiepyörään huonoille asfalteille myös joskuss soft ja toisaalta soratiepyörälle firm, jos on luvassa ihan priimakuntoista ja tasaista soraa.

  26. #3146
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Kiitos linkistä.. Mielenkiintoinen laskuri, antoi 2,2/2,7 bar, olin kuvitellut gravel -painesuositukset vielä matalammaksi.

  27. #3147
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Vertailun vuoksi voi laskea vielä Sramin ehdottamat paineet

    https://axs.sram.com/guides/tire/pressure

  28. #3148
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Mun mielestä Hersen ja Silcan laskurit antaa liian kovia paineita. Sramin laskurin lukemat toimii itsellä paremmin.

  29. #3149
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Nonnii, painimatsi Italia-Suomi päätyi suomen voittoon 2-0. Challengen 40mm Strada Biancat onnistuneesti tubelessoitu zippien kehille. Aiemmista oppineena sai suht selkeän niskaotteen ja paini päättyi alle tunnissa siitä kun rengaslaatikot avasin. 875 grammaa lisää massaa kehille. Tai jos otetaan maantiemoodin versio huomioon niin plussaa tuli reippaat 300g. Ajot täytyy jättää huomisaamuun mutta kova toivomus olisi että olisivathintansa väärti.

  30. #3150
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Vielä odottaisi asennus rouvan fillariin Contin 35mm ASTR. Noita on kyllä pakko päästä ajaa. Onneksi kiekot ja pakat käy ristiin niin voi asettaa mistään mitään tietämättä rouvan koekaniiniksi. Saapa nähdä huomaako mitään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •