HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 107 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3181
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Velogin videoista löytyi tämmöinen, joten tolppa tilaukseen ja tänään paikalleen. Jospa tästä pikku hiljaa aloittelis pyöräilyhommia uudelleen.

    https://www.youtube.com/watch?v=vAAh...channel=Velogi

    Jousitettu satulatolppa - satulatolpan vaihto

  2. #3182
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Vanhoihin 5800 pedaaleihin uutta rasvaa sisälle. Kolme kertaa piti täyttää ja ruuvata kiinni, että alkoi tuore tulemaan läpi. Olikin jo korkea aika huoltaa.

    Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla

  3. #3183
    K.Kuronen Guest
    Vaihdoin maantiepyörään Zipp Service Course SL stemmin. Tuuraajana ollut BBB:n palautui kaappiin. Muutaman kympin koeajon vaikutelmaksi jäi, että BBB:n stemmi oli veltto, tai sitten Zippin on todella jäykkä -parin kympin jälkeen tunne kovuudesta oli vaihtunut tunteeseen täsmällisyydestä.

  4. #3184
    K.Kuronen Guest
    Rengashommia. 50-milliset Aventura kiukuttelee takana, eikä suostu pitämään ilmaa litkujen lisäyksestä huolimatta; litku katoaa johonkin ja loiske lakkaa. Renkaan pois otto ei tuonut selvyyttä. Epäilen renkaan ohuita kylkiä, joissa on jotakin pientä hapertumaa.

    Onneksi kaapissa on 47-milliset Rutlandit. Ehkä ne ovat vielä voimissaan, kun saman ikäiset 42-millisetkin olivat->asentamaan.

  5. #3185
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    Teräsgraveliin uudet kahvakumit puhki ajettujen tilalle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #3186
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Rengashommia. 50-milliset Aventura kiukuttelee takana, eikä suostu pitämään ilmaa litkujen lisäyksestä huolimatta; litku katoaa johonkin ja loiske lakkaa. Renkaan pois otto ei tuonut selvyyttä. Epäilen renkaan ohuita kylkiä, joissa on jotakin pientä hapertumaa.
    OT
    38 mm Aventurissa myös kyljet märät ja ajojen välisen seisonta jakson aikana kulutuspintaan tulee myös märkiä leikkiä.
    Paineet tuntuu pysyvän hyvin, tarkistus ennen lenkkiä.
    Ajettu vähän yli 3 tkm.

  7. #3187
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Squirtia ketjuihin. Alkoi kilistä 600 km ajon jälkeen.

  8. #3188
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Eilen pesin grävelin retkipölystä ja asentelin jutskat lenkkikuntoon. Ketjut Squirttasin myös.

  9. #3189
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Ajelun jälkeen ilmasin Maguran nelimäntäisen jarrun, kun alkoi ärsyttää kumimainen vaste ja huono teho ja sehän auttoi. Ensimmäinen kerta muistaakseni kun tuon joudun tekemään ja pelkästään hydraulisilla levyjarruilla on tullut ajettua since 1998 eli jo 25v.
    haedon muokkasi tätä : 31.07.2023 at 17.58 Syy: Virhe
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  10. #3190
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Uuden ankkurihissinsuojan huomista bike park reissua varten.

  11. #3191
    Keskiö: wheelsmfg 24mm -> wheelsmfg 29mm

    Kammet: ultegra 172,5mm -> SRAM RED 165mm

    Wattimittari: assioma duo -> Quarq 130bcd

    Eturatas: 58t oval 110bcd -> 58t oval 130bcd

    Polkimet: assioma duo -> look keo blade

  12. #3192
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.392
    Robottiruohonleikkurille latausaseman suojan.

  13. #3193
    K.Kuronen Guest
    Viimeistelin Eastonin kuitukampien asennuksen graveliin (siirsin spacerit vetopuolelle). Eilinen muutaman kympin pyörähdys oli mielenkiintoinen: kammet ovat todella jäykät, ehkä aikaisemmat Ultegrat notkuivat, vaikka sitä en tiedostanut. Saattaa olla, että ajamiseen tulee enemmän täydellä teholla kiihdytyksiä.

    Polkimet ovat aikaisempaa leveämmällä, joka tuntui vähän oudolta. Pitänee tutkia, voisiko polkimien alle laitettavat aluslevyt poistaa.

  14. #3194
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    ^ Mä olen tehnyt polkimien kanssa juuri noin, mutta jäykkyyden suhteen mulla oli erilainen fiilis. Kun vaihdoin Eastonin alumiinisista kuituisiin, niin kuituiset tuntuivat joustavan enemmän. Itseäni se jousto ei haittaa, koska koen sen itseasiassa miellyttävämmäksi kuin jäykähkö kuiturunko + tosi jäykät kammet yhdistelmän. Polkemisfiilis kuitu-Eastoneilla on lähempänä hyvän teräsrungon polkemisfiilistä ja varsinkin pidemmillä lenkeillä väsyneillä jaloilla jaksaa paremmin.

    Se muovinen laakerivälyksen säätöpulikka on ihan p….stä, mutta en ole saanut aikaiseksi tilata korvaavaa alumiinista tilalle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #3195
    K.Kuronen Guest
    ^en keksinyt syytä, miksi aluslevyjä pitäisi käyttää: polkimissa on tasainen kaulus (XTR), eikä polin vastaa kuituun, vaan alumiiniin ->poistin.

  16. #3196
    K.Kuronen Guest
    Eastonin kuitukampien joustosta: tänään kävin ajamassa noin 80 km soraa ja muuta ja yritin vähän runtata, enkä kyllä taipumista havaitse. Eivät kyllä kangeltakaan ajaessa tunnu. Jännästi kammet tuntuvat lyhyemmiltä, kuin vanhat Ultegrat ja nostinkin satulaa pari milliä.

    Aluslevyjen poisto polkimien alta toi ne hyväksyttävämmälle etäisyydelle, eivätkä kantapäät osu kampiin kesäkengillä. Talvella voi sitten olla toisin.

    Ja asennus: putsasin satulaputken, vedin pätkän Stanin teippiä satulatolpan etureunaan ja kasasin. Siksi sateista on, enkä ajamattakaan oikein voi olla, että teippasin monsuunisuojan tolpan yms. ympärille:



    Toki tuo täytyy välillä poistaa ja antaa kosteuden haihtua, jos sellaista jostakin viritelmän alle kuitenkin pääsisi. En tiedä, onko jossakin toimivaa valmista suojaa.

  17. #3197
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Purin takavaihtajan atomeiksi. Pitäisi kai kohta mennä kasaamaan se.

  18. #3198
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Nyt kasattu. Hirveä hinkutus, että kaikki on kuin uutta ja sit huomasin, että xt rissat maksaa uutena 7€. Varmaan olisi jopa ekologisempaa ostaa uudet kuin läträtä liuottimien kanssa.

  19. #3199
    Takavaihtajan korvaketta oikaisin kun ei oikein vaihteet meinanneet napsua kohdilleen pikku kaatumisen jäljiltä.

  20. #3200
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Ultegran takavaihtaja oireili heti lenkin aluksi, onneksi etten ehtinyt kauemmaksi. Ei oikein suostunut vaihtamaan pienempiin rattaisiin päin. Jaahas, vaijerin vaihto tiedossa. Uusi vaijerisetti onneksi on säätämön hyllyssä. Reippaana fillari pukille, vaijeri pois ja säikeinenhän se olikin sieltä kahvan sisältä.. mutta eihän se kahva naksuttelemalla edelleenkään mene perille asti. Pykälät kadonneet kokonaan pikkuvivusta. Eli joko kahva *skana tai vaijerin säikeitä jossain kriittisessä paikassa.

    Asensin sitten verkkokaupassa uuden kahvan ostoskoriin ja laitoin tilaukseen.

  21. #3201
    F. Kotlerburg Guest
    Renkaita uusille vanteille kunnes tajusin, että minulla ei ole sopivia venttiileitä eikä sellaisia tästä kylästä sunnuntaina saa.

  22. #3202
    F. Kotlerburg Guest
    Kävin ostamassa venttiilit ja tein eilen aloitetun homman loppuun. Lopuksi asensin kiekot pyörään.

  23. #3203
    K.Kuronen Guest
    Työmatkafillarin polkimien (XT) huolto: toisessa on klappia. Vanhat rasvat näyttivät vähän siltä, että vettä on päässyt sisään. Nyt pohdin, että puranko atomeiksi, vaan tyydynkö kevyempään putsaukseen ja rasvaukseen. Yksi vaihtoehto olisi kylvettää akselit liuottimessa laakereineen nipussa ja painaa ruiskulla uutta rasvaa.

    Muistissa on vielä ne toiset XT-polkimet, jotka olivat atomeina vuoden pakasterasissa.

  24. #3204
    K.Kuronen Guest
    Aamun ratoksi ajattelin pikaisesti tipauttaa uudet jarrupalat työmatkapyörän BB7:n -ei se sitten niin mennytkään: eteen vain tipautin, mutta taakse ei sitten millään, piti katsoa netistä, että miten ja tutkia jarrusatulaa, että onko siellä jotain ylimääräistä. Jotain tunnin äherryksen jälkeen palat napsahti paikalleen, kun vähän painoin.

    Lisäksi joku tollo oli riistänyt jarrusatulan takaa irti ja ruuvannut sen vinoon: keskittämiseen meni puoli tuntia ennen kuin muistin, mikä kikka viimeksi oli: kiersin palat kummaltakin puolelta kiinni levyyn, kun vaijeria ei vielä ole, niin saapi kiristää satulan pultit kiinni rauhallisesti.

  25. #3205
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Purin työmatkagravelin atomeiksi ja suihkin Dinitrolia putkien sisään. Campan power torque kampia ei meinannut saada millään irti, ulosvetäjä antautui ja repi kammista kuitua irti. Lopulta joutui hakkaamaan vasaran ja puupalikan kanssa irti. Kyllä uitutti, laitoin epoksia vahinkokohtiin ja toivon että nyt kestäisi kuitenkin.

    Nyt pitäisi vielä takavaihtaja purkaa paloihin ja rasvailla kuntoon, ja sitten alkaa pakettia laittamaan kasaan uusien vaijerien, jarrupalojen ja kiekkojen kera.

  26. #3206
    K.Kuronen Guest
    105 (5800)-kahvojen kunnottomien huppujen tilalle uudet (Shimano Y00E98080). Olivatkin samat, kuin 6800-ultegroissa. Vähän epäilin, mutta hyvin ne kahvojen päälle menivät ja näyttivät samoilta, kuin vanhatkin, paitsi uusilta.

    Oli hyvä hetki vaihtaa, kun kahvat olivat irti.

    Bike-components laittoi muun sälän mukana, eikä ollut pahan hintainen. Löytyyhän sitä muualtakin.

  27. #3207
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Aamun ratoksi ajattelin pikaisesti tipauttaa uudet jarrupalat työmatkapyörän BB7:n -ei se sitten niin mennytkään: eteen vain tipautin, mutta taakse ei sitten millään, piti katsoa netistä, että miten ja tutkia jarrusatulaa, että onko siellä jotain ylimääräistä. Jotain tunnin äherryksen jälkeen palat napsahti paikalleen, kun vähän painoin.

    Lisäksi joku tollo oli riistänyt jarrusatulan takaa irti ja ruuvannut sen vinoon: keskittämiseen meni puoli tuntia ennen kuin muistin, mikä kikka viimeksi oli: kiersin palat kummaltakin puolelta kiinni levyyn, kun vaijeria ei vielä ole, niin saapi kiristää satulan pultit kiinni rauhallisesti.
    Eikös painaminen ole just se lääke, joilla noi saa paikoilleen? Ihan jopa jonkun työkalun kera? Näin ex-BB7-kuskina muistan itsekin tapelleeni pitkät tovit asian kanssa kunnes hiffasin tarjota vähän enempi voimaa jonkun työkalun kera.

  28. #3208
    F. Kotlerburg Guest
    Laittelin retkikamoja Grizliin kiinni. Niinköhän tuota sais huomenna aikaiseksi polkaista mökille ainaisen autoilun sijasta. Onhan se kyllä matkana jo oman mukavuusalueen ulkopuolella, mutta ajettavissa.

  29. #3209
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Laittelin retkikamoja Grizliin kiinni. Niinköhän tuota sais huomenna aikaiseksi polkaista mökille ainaisen autoilun sijasta. Onhan se kyllä matkana jo oman mukavuusalueen ulkopuolella, mutta ajettavissa.
    Hienoa! Ota kuvia ja kirjoita fiilikset.

    Ja kehu muutenkin sun huudeja, tulisi monelle ehkä inspiraatiota

  30. #3210
    F. Kotlerburg Guest
    Täytyy koittaa. Oon kyllä ihan helvetin huono pysähtelemään kuvaamista varten.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •