GarminElectrobikeGiantMPMessut
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Schwalbe Pressure Prof

  1. #1

    Schwalbe Pressure Prof

    Tämä voi kiinnostaa tai siitä voi jopa olla iloa ja hyötyä ainakin Schwalben renkailla ajaville maastopuolen fillaristeille

    https://www.schwalbe.com/en/pressureprof.html

    Kyseessä on "Online-Rechner" eli laskuri joka kertoo oikeat rengaspaineet kunhan sille ensin antaa tarvittavat tiedot ajajan painosta olosuhteisiin. Onhan näitä ymmärtääkseni ennenkin nähty - itse muistan maantiepuolelta Vittorian (joka voi löytyä firman sivuilta vieläkin) - mutta ei epäilevän Tuomaankaan kannata edes vilkaisematta tuomita.

    Schwalben omien sanojen mukaan:

    "The only contact between the bike and the ground are the Tires. No other part of a mountain bike affects the riding experience more. Tires disproportionately affect the extent to which the potential of bike and cyclist can be maximised. Once you have found the right tire, you must determine the individual tire pressure, as this is the only way to obtain maximum performance.


    Mountain bikes are rarely ridden with the correct tire pressure. Many bikers clearly have too much or too little air in their tires which means they aren’t getting the most out of their bikes. With the MTB Tire Pressure Prof, you can quickly and easily calculate the optimal tire pressure online. You can do this for all types of mountain biking with options for every rider."

  2. #2
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Höh, vanteen leveydessä maksimi oli 45 mm ja renkaassakin 75 mm. Ei tuo nyt oikein kaikkeen sovellu vaikka niin väittävätkin.

  3. #3
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.189
    Nostan tätä ketjua kun on erittäin hyvä laskuri ja monelle vois olla apua about oikean rengaspaineen varmistamiseksi maastoajossa.

    Edit. Casing eli renkaan rakenne on tietty laskurissa Schwalben mallistosta mutta sitä voi silti käyttää. Dh nyt on dh, super gravity sellainen dh:sta seuraava endurorengas, super trail ja super ground trailirenkaan kylkiä ja muut siitä vähän kevyempiä. Maxxista jos on alla niin super gravity ehkä DD, Super trail vaikka exo+ ja super ground sitten exo. Ei tuon valinnan tarvii täysin kohdilleen mennä kun yksistään muutos lopputulokseen pieni kuten voit itse kokeilla.

  4. #4
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    304
    Aika korkeita paineita tuo tarjotaa. 2.6" leveälle 30mm vanteella 1.7 baria? HT ihana pomppulinna tuollaisilla paineilla, mutta eipähän lyö vanteelle...
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  5. #5
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.189
    Osa vanhanliiton kuskeista taas ajaa paljon tuota suuremmilla kun eivät usko ettei se rullaavuus tai renkaan kestäminen edellytä nykyään (renkaat ja vanteet leveämpiä ja ei sisureita) mitään 3 barin lukemia.

    Itse olen huomannut, että mulle ehdotetut 1.4 baria/1.6 baria tienoilla lukemat sopii suht vauhdikkaaseenkin polkuajoon (jos vähän varoo pahimpia kiviä alamäissä) ilman, että forekaster exo 2.4 puhkeaa usein (kerran mennyt) mutta bike parkissa joudun vetää 1.7 lukemissa takana vaikka on insertit ja paksukylkinen DD rengas. Syksyn märällä vähennän hans dampf edessä ja fore takana paineet 1.3 ja 1.5 lukemiin mutta tuon alle ei takana voi mennä tai sitten kivikoissa joutuu himmaamaan jo liikaa ja alamäistä ei voi nauttia yhtään.
    Molemmat pyörät täpäreitä ja kuski 76 kg.

  6. #6
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Mulle tarjoaa näemmä parkiin 1.6 baria taakse ja 1.4 eteen. Ei väliä onko super trail vai super gravity casing. Itsellä siis edessä super trail ja takana super gravity. Takana mulla on ollu 1.7 ja edessä 1.6 eli vähän vois jopa tiputtaa paineita. Enduroksi, jos vaihtaa ajotyylin, niin sitten menee lähemmäs tota, mitä oon käyttänytkin (1.7 ja 1.5). 25 mm levyiselle vanteelle trail-ajoon suosittelee 1.9 ja 1.7 baria. Noi on sitten puolestaan vähän korkeampia, mitä oon käyttänyt. Itsellä painoa about 87 kg ja laskuriin laitoin mixed terrain ja dry conditions. Märkään keliin suositteli 0.2 baria pienempiä paineita. Ehkä sitä vois tän perusteella ainakin bike park -pyörästä tiputtaa vähän paineita edestä. Trail-pyörässä oonkin viime aikoina pitänyt etenkin takana vähän korkeampia paineita, kun on tullut ajettua enemmän kuvia, hiekkaisia polkuja ja vähemmän teknisiä polkuja.

  7. #7
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.710
    Aika linjassa omiin paineisiin suosittaa, ehkä vähän pienemmillä jopa ajellut, mutta tuo ei huomioi inserttiä. Toisaalta tässä just rengastöitä tehdessä huomasin insertistä, että aika paljon osumaa se on saanut yhdessä kohtaa inserttiä jopa reikä, mutta kumi ja vanne ehjiä.

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe ice spiker pro evo
    By J-H83 in forum Renkaat
    Vastaukset: 903
    Viimeinen viesti: 24.02.2025, 19.00
  2. Bike-prof.de
    By MakeK in forum Kaupat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 17.05.2018, 11.23
  3. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 13.10
  4. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 22.43
  5. Schwalbe Marathon Plus
    By Phexaer in forum Renkaat
    Vastaukset: 119
    Viimeinen viesti: 04.12.2014, 18.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •