FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 173 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 73 123 163 171 172 173 174 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.161 - 5.190 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5161
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Olikin näköjään mielessä vain nämä takuuasiat.
    Pinnat ovat kuulemma 35 % vahvemmat kuin normaalit perinteiset (mitä ne sitten ovatkaan), mutta tämä rakenne ei liene estä pinnaa menemästä poikki. Joitain pienempiä korjauksia pystytään tekemään, mutta jos pinna menee niin se taitaa olla siinä, arvailen.

    Tuollaista takuuta ja crash replacementtia tarjoillaan.


    If your Syncros Capital SL wheel becomes damaged by a crash in a non-repairable way and the wheel cannot be used anymore you will have the possibility to take advantage of a special rate on a new wheel.
    This offer is eligible for the first owner of the wheel up to 3 years from the purchase date. Depending on the age of the wheel, Syncros will offer you the following discounts:

    • In the first year after the date of purchase a 50% reduction is offered on the official retail price.
    • In the second year 30%.
    • In the third year a 20% discount.

    The Capital SL wheels are also covered by a 2 year statutory warranty.

  2. #5162
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    No, jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa mutta ei vielä ole rikkoutumatonta osaa keksitty, voin kuvitella millaista jälkeä tulee esim. kolari sattuessa.

    Ps. Kotler, voisihan tuollaiset hankkia seinälle roikkumaan ;-)))

  3. #5163
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    ..hubi….flange…
    hubi = napa
    flange = laippa

    T. kielipoliisi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #5164
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    hubi = napa
    flange = laippa

    T. kielipoliisi
    +1
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #5165
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Sellainen hauska juttu oli noissa Syncrosien esittelyssä, että SL:ää verrattiin Zipp 303:een "lähimpänä kilpailijana".
    Voihan se olla näinkin, mutta hintaero 1500 vs 4000 on kuitenkin kiekoissa aika paljon.
    Zippien takuu on hyvä (lifetime), käsittää materiaali -ja työvirheet kiekoissa, ja jos kiekko hajoaa sen tarkoituksen mukaisessa käytössä niin uutta pitäisi tulla tilalle. Esim. jos ajaa routakuoppaan ja kiekko hajoaa niin takuu korvaa. En tiedä miten käytännössä tuo on toiminut


    Juu, ja sitten julkaistiin kiekkoja myös "massoille", hinnat 1700-2200. Näin se menee eli kun on tarpeeksi hintava high end tuote niin massatuote on myös aika kallis

  6. #5166
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.234
    ^ Ainakin Toneilta ostetuissa Enveissä rikkoutumistakuu toimi loistavasti. Kehän ulkoreunasta kiviosumasta lohjenneen vanteen vaihto ei kustantanut mitään ja sujui nopeasti, vaikka kehän vaihto tapahtui Italiassa (alle 3 viikkoa siitä, kun vein kiekon liikkeeseen siihen, kun korjattu oli alla pyörässä). Enven takuu on tosin vain 5 vuotta eli sen jälkeen pitää sitten alkaa ajella varovaisemmin..

    Tollaseen yhdestä puusta veistettyyn kiekkoon oikeat takuut tulisi tietty valmistajalle kalliiksi, kun käytännössä menee koko kiekko uusiksi. -50% ei käytännössä maksa valmistajalle mitään ja -20% takuulla valmistaja tekee jo voittoa. Kuluttajat maksaa ”takuu”korjaukset, joten businessmielessä ihan hyvä konsepti
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #5167
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^Aina kaikilla valmistajilla tuollaisia hyvin harvoille suunnattuja erikoisuuksia ja voin melkein veikata ettei löydy enää mallistosta parin vuoden jälkeen. Perinteiset puolat senkun vaan pysyy ja pysyy...

  8. #5168
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Syncrosilta tullut uudet full carbon kiekot (ja parit perinteisemmät ja edukkaammat samaan sarjaan)
    Capital SL ja SL Aero
    40 mm kehällä paino 1170 g ja 60 mm 1290 g.
    Hintaa on 4 teurin pintaan näillä kalleimmilla, jossain oli että vertailuryhmässä ihan kohtuulliset spekseihin nähden (Lighweight, Zipp, NSW yms)
    Onhan nuo hienot


    https://bikerumor.com/syncros-capita...r-road-gravel/

    ...
    Mun silmissä Syncros demonstroi omaa osaamistaan. Tuskin näiden tarkoituskaan on olla käytännölliset, eikä hintalappukaan haittaa todellista asiakaskuntaa.

  9. #5169
    F. Kotlerburg Guest
    ^se on juuri noin. Ei tuota ratkaisua massamarkkinoille ole suunniteltukaan vaan niille, joilla on liikaa rahaa eikä 2000 euroa uuteen kiekkoon rikkoutumistilanteessa heilauta yhtään enempää kuin tavallisella tallaajalla maitopurkin osto. Se pitää ymmärtää.

  10. #5170
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    ^^ Kaveri joka osti minulta uudenkarheat Terra CL:t laskeskeli että Rovalin crash replacementilla ei juurikaan ollut arvoa, kun alennukset 35-20 % (alenevat 0-5 v) laskettiin Rovalin ovh:sta.

    ^ Tuohon 3-4 teurin pintaan alkaa olla jo aika paljon kiekkoja tarjolla suurilta valmistajilta; envet, cadexit, zipp nsw:t, ja todellista ostajakuntaa po. hintaluokassa kiinnostaa ihan samat asiat kuin muissa hintaluokissa. Kukaan ei halua ostaa epäkäytännöllistä roskaa, noin pääsääntöisesti

  11. #5171
    F. Kotlerburg Guest
    Niin en tiedä onko se tavallisenkaan kiekon korjaus täällä pohjan perällä niin yksinkertaista. Itseltä halkesi taannoin aluvanne ja samanlaista vannetta ei enää tehdä. Tilaamalla n. vk olisi jotain paikalliseen saanut ja sitten 2vk huoltojono kiekon kasaamiseen. Äkkiä kuukauden case.

  12. #5172
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Sellainen hauska juttu oli noissa Syncrosien esittelyssä, että SL:ää verrattiin Zipp 303:een "lähimpänä kilpailijana".
    Voihan se olla näinkin, mutta hintaero 1500 vs 4000 on kuitenkin kiekoissa aika paljon.
    Zippien takuu on hyvä (lifetime), käsittää materiaali -ja työvirheet kiekoissa, ja jos kiekko hajoaa sen tarkoituksen mukaisessa käytössä niin uutta pitäisi tulla tilalle. Esim. jos ajaa routakuoppaan ja kiekko hajoaa niin takuu korvaa. En tiedä miten käytännössä tuo on toiminut


    Juu, ja sitten julkaistiin kiekkoja myös "massoille", hinnat 1700-2200. Näin se menee eli kun on tarpeeksi hintava high end tuote niin massatuote on myös aika kallis
    töistä tuttu fillaristi väisti eteen kääntyvää mönkijää tien reunaan jolloin osui eteen tulleesseen monttuun, josta sitten räks ja poks ja tubeless tyhjäksi ja ukko nurin. En tiedä tarkalleen mihin kuntoon kehä meni, mutta vaihtoon kuitenkin. Kyseessä Zipp 303 ja uusi tuli tilalle korvauksetta.
    Omat zipit piti suurinpiirtein heti rekata ennenkuin ajoi metriäkään.

  13. #5173
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Ainakin Toneilta ostetuissa Enveissä rikkoutumistakuu toimi loistavasti. Kehän ulkoreunasta kiviosumasta lohjenneen vanteen vaihto ei kustantanut mitään ja sujui nopeasti, vaikka kehän vaihto tapahtui Italiassa (alle 3 viikkoa siitä, kun vein kiekon liikkeeseen siihen, kun korjattu oli alla pyörässä). Enven takuu on tosin vain 5 vuotta eli sen jälkeen pitää sitten alkaa ajella varovaisemmin..

    Tollaseen yhdestä puusta veistettyyn kiekkoon oikeat takuut tulisi tietty valmistajalle kalliiksi, kun käytännössä menee koko kiekko uusiksi. -50% ei käytännössä maksa valmistajalle mitään ja -20% takuulla valmistaja tekee jo voittoa. Kuluttajat maksaa ”takuu”korjaukset, joten businessmielessä ihan hyvä konsepti
    Jep. Aika huono Crash replacement. Ehkä tuossa kohtaa ajatellaan, ettei näitä kiekkoja ole edes tarkoitettu massoille? Se joka ostaa ei mieti uudenkaan ostamista.

  14. #5174
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^^ Kaveri joka osti minulta uudenkarheat Terra CL:t laskeskeli että Rovalin crash replacementilla ei juurikaan ollut arvoa, kun alennukset 35-20 % (alenevat 0-5 v) laskettiin Rovalin ovh:sta.

    ^ Tuohon 3-4 teurin pintaan alkaa olla jo aika paljon kiekkoja tarjolla suurilta valmistajilta; envet, cadexit, zipp nsw:t, ja todellista ostajakuntaa po. hintaluokassa kiinnostaa ihan samat asiat kuin muissa hintaluokissa. Kukaan ei halua ostaa epäkäytännöllistä roskaa, noin pääsääntöisesti
    Niin. Itsekkin tunnen kyllä useita, joilla olisi hyvinki varaa ja haluja laittaa tuon hintaista kiekkoa.

    Suht helposti valinta kääntyy Enven suuntaan tuollaisella Crash replacementillä, josta stenu kertoi.

  15. #5175
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.026
    Envet olisi aika varma valinta.
    Nyt on Cadex ja Reserve tulleet vähän uudempina markkinoille.
    Molemmat on ihan mielenkiintoisa , Cadexissa (giant) sekä vanne, napa ja pinnat taitaa olla omaa tuotantoa, Reserve (Cervelon sisaryhtiö/PON group) luottaa dt swissiin.
    Cadexissa hiilaripinnat. Kiekko siis Cadex 50 Ultra.

  16. #5176
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Reserve taisi tarjota pari kolme vaihtoehtoakin navoille. Ja siis DT-Swissin mutta käsittääkseni kehä pysyy samana. Noitakin suunnittelin joskus laittavani siinä missä Cadexiakin. Mutta lompakko ei riitä kuin DT-Swissin ja Zippiin.

  17. #5177
    Uudet kiekot olis hankinnassa. Onko merkittävää etua saavutettavissa jollain noin 800 e maksimibudjetilla nykyisiin DT Swiss P1750 (käytännössä lähes sama kun P1800) verrattuna maantieajossa?

    Taustaa sen verran, että pyöränä Brother Kepler, joo ei mikään varsinainen maantiepyörä, ja tosiaan kiekkoina noi P1750:t, jotka hankin pyörää kasatessa, kun sopivasti oli tarjolla. Ajatus ollut hankkia toiset kiekot, jotta voisi olla erikseen maantie- ja gravelkumit omilla vanteillaan. Maantierenkaat jotain 32-35 millistä sliksiä (nyt 28mm GP4ks2) ja toiset sit paksummat ja karkeemmat (nyt Pathfinder pro). Renkaat tosta varmaan vaihtelee ehkä paljonkin.

    Eka ajatus oli hankkia gravelkiekot toisiksi, kun kuvittelin nykyisten olevan liian hepposet siihen hommaan. Ja tämä ratkaisu todennäköisin tälläkin hetkellä on. Kuluvana vuonna on kuitenkin tullu ajettua niin paljon päällysteellä, että heräsi ajatus jos ne toiset kiekot olisikin vaan paremmat maantiekiekot. Toki noista ajoista iso osa on ollut myös rauhallisempaa matkantekoa, mutta välillä myös vauhdikkaampaa lenkkiä ja on tuo vauhdikkaamman lenkin ajaminen ruvennut ehkä enemmänkin kiinnostamaan.

    Maantiekiekoista on aika vähän kokemuksia ja siksi kyselen.

    Kiitos!

  18. #5178
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Suurin ero tulee renkaista ja sisätärenkaista/tubeles setupeista. Sitten kun ne on kohdallaan niin kannattaa miettiä jatkoa. Suuremmissa vauhdissa alkaa ajoasento ja esimerkiksi vanteet vaikuttamaan isosti, mutta silti kumet ovat merkittävä tekijä



    Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla
    Moska muokkasi tätä : 22.07.2023 at 09.40

  19. #5179
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^Joskua sitä miettii että onko tonnin ja neljän tonnin kiekkojen hintaero mitenkään suhteellista?

  20. #5180
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    ^ Eiköhän nuissakin ole sama ilmiö kuin esim musiikissa.

    Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla

  21. #5181
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^^ Suhteellisuus pätee myös 40€ ja kolmensadan satulatolpan kohdalla. Pätee myös muihinkin osiin. Sama funktio, hyöty todellakin suhteellinen. Mainitaan myös vaikka pyörän paino. Ero on aika marginaalinen loppujen lopuksi onko kyseessä 7 kilon vai 8,5 kilon pyörä. Isoja lukuja, pieniä eroja riippuen sitä mitä painottaa. Voisin ostaa neljän tonnin kiekot mutten satasen pullotelinettä.

  22. #5182
    Joo, toki ajoasento on se merkittävin yhtään kovemmissa vauhdeissa ja sen saa tossa Keplerissä säädettyä riittävän nopeeks, mikä oli yksi iso syy ko. rungon valintaan.

    Taidan kuitenkin vaan etsiä jotkut vähän järeämmät crossi/gravelkiekot tohon toisiks ja jatkaa tyytyväisenä noilla P1750:llä maantiellä ilman kuormaa ajellessa

  23. #5183
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowball Katso viesti
    Uudet kiekot olis hankinnassa. Onko merkittävää etua saavutettavissa jollain noin 800 e maksimibudjetilla
    Itse olen pyöritellyt mielessäni samaa teemaa, ja jättänyt investoinnin tekemättä. En kuitenkaan raaskisi panostaa niin paljoa, mitä kunnon kuitukiekot vaatisi. Ja siksi joka pyörässäni pyörii DT Spline-sarjan hinnat alkaen kiekot.

  24. #5184
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.056
    Toki uudet osat ovat aina kivoja ja saattavat lisätä intoa ja harrastusta lajiin. Mutta rationaalisesti ajatellen, niiden hankkimisella tuskin saavuttaa "merkittävää etua", joskin tässä kohtaa pitäisi sitten määritellä mikä on se etu mitä halutaan. No onpahan itsellänikin sellaista komponenttia ja varustetta, joiden merkitys tavallisen kuntoilijan kannalta on olematon mutta jotka on tullut hankittua periaatteella "koska mä voin ja haluun". En siis mitenkään halua olla esteenä tai jarruna hankinnoille, mutta ennen hankintaa pitää itse kunkin miettiä tykönään mitä sillä tavoittelee. Joskus (ja harrastajalla useimmiten) se pelkkä fiilis, että on ykkösluokan kamppeet on jo riittävä perustelu.

    Ja hyvät kiekothan voi aina sitten siirtää toiseen fillariin, kun kuitenkin ennemmin tai myöhemmin päädytään siihen n+1 tilanteeseen. Ei ne hukkaan mene missään tapauksessa.

  25. #5185
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Itsellä on myös Kepler kommuutterina. Toiset kiekot voi ostaa jo ihan sen takia, että saa talvella nastat alle.
    Tosin kun pyörä painaa nykyisessä setupissa varmaan jonkun 12-13kg, niin en lähteny siihen mitään kuitukiekkoja ostelemaan

  26. #5186
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    Moska, tarkenna viittausta musiikkiin, ei ihan auennut...

    Itse tavallaan siinä suhteessa onnea ettei nuo huippukiekot kestä välttämättä meikäläisen massaa joten tonnilla on löytynyt tehdastekoisia ja teetettyjä alle 1500 grammaisia helposti...

  27. #5187
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    "koska mä voin ja haluun". Ja hyvät kiekothan voi aina sitten siirtää toiseen fillariin.
    No juu. Itse kun olen jonkin sortin minimalisti, niin yritän päästä eroon pelkistä ”haluun” hankinnoista ja päästä sinne ”tarvitsen” kategoriaan. Mutta en nyt mitenkään tiukkapipoisesti kuitenkaan.

    Ja voiko kiekkoja siirtää? Ainakin tähän asti kun olen pyöriä ostanut, niin joka kerta on tullut uusi napa-standardi vastaan.

  28. #5188
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Jollakin hintatasolla alkaa saamaan erittäin hyviä kamppeita ja siitä ylöspäin tuote ei parane niin paljon kuin hinnasta voisi luulla.
    Esim muutamalla satasella saa erittäin hyvät kuulokkeet, mutta "huippu"kuulokkeet voi maksaa kymmeniä tuhansia.
    Otetaan vaikka di2 osasarjat. 105-1300€, ultegra- 1900€, d-a 3000€.
    Ultegran ja d-an toiminnallinen ero on mitättömän pieni, painossa taitaa olla suurin ero ja silti hintaerolla saa melkein di2 105 sarjan.
    Missähän hintatasossa vanteiden hinta on siinä hotspotissa, missä hinta nousee suhteettoman paljon saatuun etuun nähden?

    Lähetetty minun LE2123 laitteesta Tapatalkilla

  29. #5189
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.056
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ja voiko kiekkoja siirtää? Ainakin tähän asti kun olen pyöriä ostanut, niin joka kerta on tullut uusi napa-standardi vastaan.
    Osaan kiekoista (navoista) saa sovitepalat, esim eräissä ostamissani DT Swisseissä oli sekä pikalinkku-, että läpiakselisovitteet mukana.

  30. #5190
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    Moska, nyt tajusin. Itse tuossa kotimaisen puodin sivuilta keräsin ostoskoriin vartti miljoonan laitteet ilman äänilähdettä tai kaapeleita. "Entisenä" HiFistinä ole pohdiskellut seikkoja että voiko parin kymmenen tonnin kaapelit parantaa ääntä korvin kuultavasti...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •