FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 116 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 4606

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lohenkalastaja Katso viesti
    Menee vielä enemmön aiheesta sivuun... Tätä jobbausta olen pohtinut. Joskus lukiolaisena saattoi iloita, kun osti vaikkapa tarjouksesta uistimia 2€/kpl ja myi niitä huutonetissä 6€/kpl. Sai jonkun euron rahaa, mitä ei muuten juuri ollut. Nyt perheellisenä ei tulisi mieleenkään käyttää aikaa tuollaiseen pikkurahan vuoksi (jälkikasvua saman verran kuin Lumikilla kääpiökavereita).

Törmäsin torissa edullista pyykkikonetta etsiessä pyykkikonejobbareihin. Siinä vasta fiksua puuhaa... istua koneen ääressä 24/7 kyttäämässä halpoja pesukoneita, ajaa pakettiautolla(?) niitä hakemaan, roudata kerrostalokämppään, laatia ilmoitus, ja sitten myydä ne saaden jonkun kympin voittoa. Kannattaisiko myydä se pakettiauto, muuttaa muutaman neliön pienempään (ja halvempaan) kämppään, kun ei pesukoneet vie tilaa, ja säästyneillä rahoilla ostaa pyörä ja viettää mukavaa vapaa-aikaa. Ajan, rahan (auto), ja tilan käyttöön nähden idiootin hommaa. Toisaalta mikä minä olen sanomaan, jos joku harrastaa pyykkikoneita.

Pyöriin palatakseni itse olen ollut enimmäkseen käytetyissä tavaroissa ostopuolella jälkikasvun koon vuoksi. Myydä ei meinaa jaksaa, kun en mittaa kilometrejä, eikä itse käytettynä ostetuista voi niitä tietääkään. Fillaritorissa ei kehtaa (vaativat ostajat) ja torissa on melko turhaa yrittää myydä mitään. Ikävä vanhaa huutonettiä, uusi hinnoittelu pilasi paikan

Huomaa kyllä ettet ole vähään aikaan mitään myynyt jos luokittelet torin mahdottomaksi, ftorilla liian vaativat ostajat jne...mutta mikäs siinä huuto.netin hinnoittelussa on tapahtunut että se on pilalla, yli 20v olen käyttänyt sitä enkä keksi omalta kohdalta mikä siinä olis pilalla. käyttäjiä ei siellä ole toki entiseen malliin, mutta ei se ihan kuollut ole kuitenkaan. Niin ja mitä sitä myymään ja kärsimään jos ei ns. rahallista tarvetta ole ja tiloja riittää säilytykseen. itseni mukaanlukien tuo rahallinen tarve on kuitenkin suurin syy myymiseen ja toki myös se tila. monet kerrat on tullut harmiteltua sitä kun pitänyt jotain myydä ja tarve on taas vaikka puolen vuoden päästä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lohenkalastaja Katso viesti
    Törmäsin torissa edullista pyykkikonetta etsiessä pyykkikonejobbareihin. Siinä vasta fiksua puuhaa... istua koneen ääressä 24/7 kyttäämässä halpoja pesukoneita, ajaa pakettiautolla(?) niitä hakemaan, roudata kerrostalokämppään, laatia ilmoitus, ja sitten myydä ne saaden jonkun kympin voittoa.
    Kaikki eivät ole hyvätuloisia. Sillä parilla kympillä joku voi ruokkia perheensä päivän pari tai parin kaupan jälkeen voi viedä lapset vaikka lintsille.

^huh heijaa. 150€ tuosta voisi saada hyvänä päivänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^huh heijaa. 150€ tuosta voisi saada hyvänä päivänä.
    Uusi vastaava 3000-4000€ joten tuohan on oiva diili…

^ Mä kanssa katselin että tuo 150€ aika loukkaava, hakkaa komeasti monet myynnissä olevat Suntour keulalliset, hyvä voimansiirto ja eihän tuo Toran keulakaan mikään halpis ole...

No ehkä 300. 3x9 vaihteisto, niin keulakin saattaa jo kysellä huollon perään, vaikkei ole ajettu.

^Tietenkin tuollaiset vanhahtavat seikat vaikuttaa ja esim. kampisetti Firex taitaa olla halvimmasta päästä. Mutta jos ei rattaita laske niin hyvän pyörän tuosta saa jos hinta ja ostaja kohtaavat. Onhan se tietenkin fakta että myjillä usein hyvinkin epärealistinen kuva tavaran todellisesta markkina-arvosta.

olinkin tulossa tänne laittamaan ketjuun täytettä niskahikistä mutta olinkin liian hidas. alkuperäinen ovh tuosta varmaan ollut tonnin pintaan ja sitten varusteet päälle niin varmaan pyytää ns. omiaan pois jos maksanut listahinnan. ja onhan kaikki kallistuneet 15v aikana niin on ihan luonnollista että nykyään vastaava maksaa sen 3ke. harvassa alle 2ke pyörässä on täyttä xt:n osasarjaa niin loogista päätellä siitä.

^ Muistelen kanssa, että tuo on maksanut 1000-1300 uutena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ ...eihän tuo Toran keulakaan mikään halpis ole...
    Onhan. Ja mieti, yli 2 kiloo!

^Niinpä, sekin vielä...

täytettä ketjuun:
    https://www.tori.fi/vi/115699510.htm

eikös tuo nyt kuitenkin ole ihan aikakautensa tusina hiilarirunko jota myynyt vähän jokainen merkki. onko noilla jonkun auton tms.. kylkiäisenä saaduilla pyörillä jotain markkinoita maailmalla kun pyynnit on aika korkeita.

^ Suht hieno pyyntö, nuo MB:n pyörät ei koskaan mitään erityisiä ole olleet mutta jos joku seinälle haluaa ripustaa niin mikä ettei...

juu edullinen hinta renkailla, uutenakin saanut halvemmalla

siitä hyvä pyörä isolla varustekasalla. 500€ pintaan on noita liikkunut käytettynä, itse ostin 400€ tuollaisen uudemman vihreän orkkis varusteilla toissa kesänä

https://www.tori.fi/vi/116207913.htm

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...p%C3%A4r%C3%A4

Kai käytetyille kypärillekkin joku markkina on.

^ Miksei olisi? Meinaatko ettei kypärää voi ostaa käytettynä siksi että se on käytetty? Vai siksi että käytetyn kypärän ostoon liittyy aivan liian suuria epävarmuustekijöitä ainakin silloin kun ei henkilökohtaisesti tunne myyjää eikä näin ollen voi sataprosenttisesti luottaa tämän antamiin tietoihin?

Vai onko olemassa jokin raja "vain kerran kokeillun" - jonka vielä voisit kuvitella ostavasi - ja esimerkiksi vuoden verran käytetyn - ja siksi mahdottoman jo ajatuksenakin - välillä?

(Itse olen ostanut jopa käytetyt bib shortsit...)

PS Hintapyyntö on kovin optimistisen tuntuinen. Jokin 50% uuden hinnasta voisi olla parempi. (Itse olen myynyt "kerran kokeillun" puoleen hintaan, mutta minun filosofiani onkin laittaa tavara kiertoon silläkin uhalla että joku saa sen niin halvalla että itseäni olisi harmittanut, jos olisin jäänyt toiseksi...)

F. Kotlerburg Guest
    Kerran pari kokeillun saattaisin ostaa. Pidempään käytetyn myynti herättää hieman kysymysmerkkejä, että onko käynyt jotain ja jättäisin väliin. Etenkin kun tuollaisen Trentan taitaa saada parilla huntilla uutenakin.

Yhden kypärän olen myynyt n. 5 krt käytettynä, kun lopulta osoittautui vähän liian suureksi pikaisen kaupassa tehdyn sovituksen jälkeen. Silloinkin laitoin ehdoksi noudon, että ostaja pystyy tarkistamaan kypärän.

Yhden käytetyn ostanut, oli jokin testattu palkintokypärä, myin kylläkin eteenpäin kun alkoi kertymään liikaa. En kovin paljoa käytettyä ostaisi josta esim. "parasta ennen" mennyt umpeen...

jos edulliselle sinkulalle tarvetta niin tästä löytyy:
    https://www.fillaritori.com/topic/30...a-lime-s-oulu/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    jos edulliselle sinkulalle tarvetta niin tästä löytyy:
    https://www.fillaritori.com/topic/30...a-lime-s-oulu/
    Konan osat nostaa hintaa. T: Konamies.

F. Kotlerburg Guest
    Osaatte lukea ilmeisen hyvin.

^olis nyt laittanut hinnan edes hieman oikealle tontille, jos muka vaikea määritellä.

Osat ihan perushuttua, jossain 500-800e välissä realistinen.

^En ymmärrä miten hinta on "vaikea määritellä"? Nopealla googletuksella vastaavan myydyn pyynti muutama vuosi sitten 590€. Täysjäykkä XC-pyörä sinkulana alemman tason perusosilla.

Huvittaa aina nämä ilmoitukset, joissa kerrotaan miten pyörä on rakennettu rakkaudella ja lopussa mainittu ”tosiostaja” Myyntihinta, millä tuo menee kaupaksi on alle tonnin, ja ensimmäinen numero ei ala yhdeksällä.

Myydään henkilökohtainen silmäterä. Kasattu osista, hiljalleen päivitellen
    Hintaa on vaikea määritellä mitenkään realistisesti, joten laitan 2500€ pyynnin ja tosiostajan kanssa neuvotellaan.”

nämä pyörien myynnit on vähän koomisia välillä kun joku pyytää esim. 800€ ja toinen 500€ täysin samoista pyöristä. ei nyt koske tätä kyseistä salsaa, mutta noin yleensäkin. olisi kiva tietää että millä hinnalla lopulta menevät. toki ei osaa sanoa mikä se realistinen hinta olisi niin laitetaan yläkanttiin ja tingitään sitten reilusti.
    t
    osien hinta on tuollaisen vanhemman kasatun pyörän realistinen hinta ja tässä tapauksessa varmaan siinä 600€ pintaan. noilla hinnat alkaen raceface ride ym.. osilla ei nyt hirveästi ole rahallista arvoa, kiekot ja runko tuossa arvokkaimmat. mietin itse jos kehtaisin tarjota tuosta joku -80% hintapyyntöön nähden. tuollainen jyrkempikulmainen 29er voisi olla parempi yleispyöränä kuin nykyiset loivemmalla kulmalla varustetut.

Kuvitelmia ja tunnemaailmaa sotketaan realismiin.

https://www.fillaritori.com/topic/29...C2%A0helsinki/

Miksi ostaa uudet kaupasta, kun vois ostaa vanhat käyetyt ilman TL mahdollisuutta kalliimmalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Osaatte lukea ilmeisen hyvin.
    Mitä tarkoitat?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •