GiantGarminElectrobike
Sivu 136 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Itsekin olen uutta Ultimatea koittanut päästä tilaamaan, mutta vaikeeta on. Maanantaisin kun uusia pyöriä joitakin tulee, niitä vielä aamulla viiden aikaan on tilattavissa ja kahdeksaan mennessä ne on jo yleensä ostettu pois. Kysyntää tuntuu olevan, ei ole vaan vielä oikeeta kokoa ja mallia ollut tarjolla, mutta onhan tässä vielä ensikesään aikaa.

F. Kotlerburg Guest
    Kellään muulla Grizlin kanssa ongelmaa, että satulatolppa natisee? Ei taida tuo kiinnitys olla oikein gravelissa toimiva... Se on aina hetken hiljaa, kun käyttää irti ja laittaa uudet töhnät väliin. Ärsyttävää muuten hyvässä pyörässä.

Ultimatessa ei mitään ongelmia samankaltaisen kiinnityksen kanssa.

Ootko koittanu toista tolppaa?

Tulee mieleen jos tolpassa on aavistuskin heittoa halkasijassa tai pyöreydessä ja tuore töhnä tiivistää hetkellisesti sopivan napakaksi.

Gravelissa lentää kuraa ja hiekkaa enemmän kuin maantiellä. Voisiko siis olla että pienenpieniä hiekanjyviä menee tolpan ja putken väliin ja ne alkavat sitten pitää ääntä?

Voisi kai kokeilla tuon mahdollisuuden poissulkemista jollain konstilla? Paksumpaa tahnaa aivan satuluputken suuhun? Tai jopa sulaa parafiinia? Tai - ulkonäköseikoista piittaamatta - eristysnauhaa muutama kierros?

F. Kotlerburg Guest
    Tietenkin voisi tuosta Ultimatesta tolpan ottaa ja testata. Ei sillä muutenkaan ole näillä sulilla ajettu. Muuta tolppaa ei tähän hätään ole. Toisaalta se voi olla pari kuukauttakin ihan hiljaa.

Onhan siinä olevinaan jonkinlainen tiiviste, joka on estävinään kuran joutumisen rungon ja tolpan väliin. Ei se tolppa kyllä pois otettaessa kovin likainen ole ollut, että tuo ajaa ihan ok asiansa.

Joko on kokemuksia uudesta ultimatesta, kuinka leveää rengasta voi käyttää? Näyttäisi olevan reilusti pelivaraa 28mm leveillä kumeilla 20mm sisäleveillä kiekoilla ja erityisesti kiinnostaa sopisiko järkevästi nastat. Saisiko tästä tehtyä pyörän jolla ajaa ympäri vuoden ja voisi luopua grävelistä.

Herättelen ketjua henkiin.

Olen uudelleen enemmän innostunut pyöräilystä, kun hommasin syksyllä Endurace CF 7:n ja sillä nyt pyöritellyt huhtikuusta lähtien melko innokkaasti. Ajattelin, että tuollainen rennompi endurance-malli sopisi tällaiselle keski-ikäiselle, kun kiire ei ole enää mihinkään. Ei watti- eikä muitakaan mittareita ja poljeskelua omaksi iloksi. Niin se kunto kummasti polkiessa kohenee ja paino putoaa. Sykemittaus tuli kuin huomaamatta takaisin ja tehomittausta taas alkaa kaipailemaan pyörään. Taustalla siis 10 v. sitten lopetettu triathlon kisaaminen ja joitain tempokisoja myös tuolloin.

No kisaisempaa viritelmää olen tässä lenkkien välissa lomalla katsellut ja tänään laitoin tilaukseen Ultimate CF 7 SL AXS:n. Tehomittari kammessa ja SRAMin entry level -sähkövoimansiirto.

Endurace on M-koossa ja vähän alkaa tuntumaan isolta, kun syöttää ketju kireällä ja erityisesti ylämäissä. Rentoon PK1 pyörittelyyn toki mukavan sopiva. Ultimate on tulossa S-koossa. Mitat on 177cm ja 80cm. Onkos muilla kertynyt kokemuksia tuosta 2023 Ultimatesta ja erityisesti tuosta eTap Rivalista?

Tuo Ultimate on speksien perusteella aika valmis paketti, mutta kiekot menee varmaan ensi kesäksi uusiksi. Onko hyviä ehdotuksia noin 1k€:n hintaluokasta kevyemmistä SRAM-sopivista ehdokkaista?

Kiekoista. Hakisin pois fillaritorilta vähän käytetyt Roval Rapidet, jos tubeless ei edellytys. Itsellä tuollaiset, lateksien ja gp5000:n kanssa oikein hyvä paketti, kevyet, dt 240 sisukset ja kokoaan paremmat tuulisessa säässä. Takaratas aika äänekäs, joka itse asiassa hyvä juttu pyöräteillä. Lisäys: tai jokin itselle ja pyörään sopiva vähän käytetty kiekko. Tarjontaa ei minusta kovin paljoa ole ollut tuossa hintaluokassa

Uusista zipp 303s , 303 ja 404:t, Itselle nuo 303:t varmaankin toisiksi kiekoiksi jossain vaiheessa. 303 ja 404 menee jonkin verran yli tuhannen euron.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti

Uusista zipp 303s , 303 ja 404:t, Itselle nuo 303:t varmaankin toisiksi kiekoiksi jossain vaiheessa. 303 ja 404 menee jonkin verran yli tuhannen euron.
    Kiitos vastauksesta. Nuo 303:t näyttävät kiinnostavilta, kun tubelessit on nimenomaan hakusessa.

F. Kotlerburg Guest
    Huntilla on ale.

Ultimate CF SL 7 AXS ollut nyt pari lenkkiä alla. Edellisestä kilpurista (Cervélo RS 2010) on kyllä pyörätekniikka kehittynyt. Tyytyväinen olen hankintaani.

404 FC:t laitoin myös tilaukseen.

Onko kenelläkään toisella 2022 mallin Ultimate 8 omistajalla ollut ongelmana lievästi aero-muotoillun satulaputken hidas luistaminen alaspäin?

Käytetty momentti on ollut oikea (5Nm). Kokoamisessa käytin pyörän mukana tullutta hiilikuidulle tarkoitettua asennustahnaa.
    Ensimmäisen luistamisen jälkeen puhdistin alkuperäisen asennustahnan tolpasta ja rungosta ja laitoin toisen merkkistä. Luistaminen jatkui edelleen.

Onko olemassa jotain pitävämpää keinoa hiilikuitupintojen väliin?

Case on tehty Canyonille - uusia ohjeita odotellaan.

Valitettava totuus on että canyonin laatustandardit ovat hiukan laskeneet.. jos et ole yli 100kg tai aja ihan tolppa tapissa, vika on pyörässä/tolpassa. Google kertoo parhaat ratkaisut tolpan ylhäällä pysymiseen. Teippivirityksistä sprayliimahiekka- viritelmistä lähtien löytyy ratkaisuja. Kokeilisin ensin teippiviritelmää ja kevyttälukitetta kiristysruuviin

Itsellä vastaava ongelma helpotti , kun vaihdoin muc offin tahnaan ja oikeaan momentti-avaimeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tech 7 Katso viesti
    Onko kenelläkään toisella 2022 mallin Ultimate 8 omistajalla ollut ongelmana lievästi aero-muotoillun satulaputken hidas luistaminen alaspäin?

Käytetty momentti on ollut oikea (5Nm). Kokoamisessa käytin pyörän mukana tullutta hiilikuidulle tarkoitettua asennustahnaa.
    Ensimmäisen luistamisen jälkeen puhdistin alkuperäisen asennustahnan tolpasta ja rungosta ja laitoin toisen merkkistä. Luistaminen jatkui edelleen.

Onko olemassa jotain pitävämpää keinoa hiilikuitupintojen väliin?

Case on tehty Canyonille - uusia ohjeita odotellaan.
    Canyonilta tuli hiukan muokattu kiristyskiila ja tarvittavat tahnat. Vaihto + kiristys oikeaan momenttiin ja ainakaan ensimmäisen koeajon jälkeen ei satulatolppa enää liukunut alaspäin.

Täällä ajopaino vajaa 110 ja ei ole asian suhteen ollut ongelmaa, tosin minulla -23 ultimate. Onko kiristys uusittu tähän uuteen runkoon? Onko se kiila sillä satulaputken takaa olevalla ruuvilla missä momentti 2nm tms?
    Embrace the moment

Vaihto-osana tuli ns. Seatpost Clamp (#10009511), joka ohjeen mukaan kiristetään 5Nm kireyteen siitä alhaalta satulaputken etupuolelta.

Itse asiassa saamastani uudesta kiilasta oli 'nyrhitty' ilmeisesti rautasahalla pikku pätkä ohutta kärkeä pois. Ainakin katkaisun jälki oli erittäin karu :-)
    Ei kaikki Saksassakaan ole aina niin hienoa ja teknistä.

Toivottavasti uusien mallien kiristystä on paranneltu. Eipä ole aikaisemmin ollut vastaavia ongelmia kilpailevan saksalaisen postimyyntipyörän kanssa.
    Uusien pyörien ulkonäkö taitaa mennä nykyään toiminnallisuuden edelle.

Ajatushäiriö, se mitä hain on 1nm kiristys satulaputkessa, mikälie tärinä innovaatio. Mutta, keskiö alkoi napsumaan noin 1tkm kohdalla ja nyt sitten vaihdoin tokenin metalliseen versioon keraamisilla laakereilla, originaali oli lite versio (muovinen). Täytyy sanoa etten ihmettele miksi kuuluu ääniä, keskiöakselissa oli kyllä jälket että non driver side ei pyörinyt kunnolla mutta muovi ja ns pressfit keskiö ei kyllä ole hyvä yhtälö. Poislukien että tokenin keskiöt ovat toisiinsa kierrettävät mutta ottaisin jälkikäteen ehkä jotain muuta.

Ropatessa tuli tutkittua rungon sisälle läpivientejä, ei mitään kammiointeja, siellä ne vapaasti rohisivat kun paskaa päässyt sisälle, yksi kiinnitys kahdelle letkulle keskiön tienoilla mutta se ei ollut riittävä. Kaikista mielenkiintoisin oli kuitenkin läpivientien luukku alapuolella, eihän tuo muovilärpäke ole millään kiinni. Ihme ettei tuulessa ole lentänyt. Reunoissa on ns klipsit mitkä ovat niin heppoiset että ei kestä kunnolla, en ole kertaakaan irrottanut. Tämä osa siis, pitänee tilata uusi jos se kestäisi paremmin..

Embrace the moment

Moi, minulle on tulossa UPS:n lähetys ensi viikolla, uusi Aeroad sitä halvinta mallia. Tietääkö joku, minkälaiset sisäkumit on asennettu tehtaalta tullessa, vai onko tubeless?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Moi, minulle on tulossa UPS:n lähetys ensi viikolla, uusi Aeroad sitä halvinta mallia. Tietääkö joku, minkälaiset sisäkumit on asennettu tehtaalta tullessa, vai onko tubeless?
    En millään usko tubelessiin tehtaan jäljiltä. Perus Contin Racet varmaan sisällä.

^^ Olin aspaan yhteydessä kyseisestä läpykästä ja lähettivät samantien uuden tilalle, hienoa.
    Embrace the moment

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takapainoinen Taapertaja Katso viesti
    Ultimate CF SL 7 AXS ollut nyt pari lenkkiä alla. Edellisestä kilpurista (Cervélo RS 2010) on kyllä pyörätekniikka kehittynyt. Tyytyväinen olen hankintaani.

404 FC:t laitoin myös tilaukseen.
    Kuukausi ja noin 1k km takana uudella fillarilla. Mahtava pyörä. Aina tulee hymy naamalle, kun lähtee lenkille. 404 FC:t on kyllä hyvä lisä tuohon settiin. SRAMin Rival sähkövaihteista ei toistaiseksi ole pahaa sanottavaa.

Saman valmistajan Endurace oli alkukesän ajossa, ja selvästi nopeampi laite tuo Ultimate on ainakin minulle ollut. Jäykempi ja terävämpi liikkumaan.

Kyllähän Ultimate hyvä pyörä on. Pyörää koko rahalla. Mielellään sillä ajelee vaikka toisinaan ostokiima sekoittaa pollaa. Mutta se on yleensä aika ohimenevää sorttia. Eikä 404;sta mitään moittimista. Tosin mulla ultimatessa alla on nyt 808FC:t mutta toisessa fillarissa on 404. Rengastuksina 808/ Challenge Criterium RS27mm ja 404/Continental S TR 28mm. Contissa alkaa tulla jo kilsat täyteen joten se siirtynee vararenkaaksi. Tilalle Challengea.

Oletko rekisteröinyt zipit jo?

Sain Aeroadin torstaina, eilen ensimmäinen tunnin lenkki. CF8 siis kyseessä. En halunnut sähkövaihteilla olevaa versiota, joten 'kärsitään' nyt sitten ohjaamon kohdilla ulkoisista kaapeleista :-).
    Vertailukohtana on vuoden 2008 alumiinirunkoinen Cyclocross, sekä puolitoista vuotta omistuksessa ollut Boardman aika-ajopyörä täyshiilikuituinen 80/100mm kiekoilla.
    Canyon on kyllä miellyttävä ajaa. Otin 177cm pitkänä S kokoa. Ajoasento on ensisäädöillä kompakti, mutta silti erittäin mukava. Tärinät vaimentuvat verrokkipyöriin verrattuna erinomaisen hyvin.

Ja se nopeuden tuntu. Jotenkin tuo pyörä tuntuu välittävän minun jaloista lahtevät watit pienemmillä häviöillä tiehen. Riemukas tunne! Se haluaa mennä eteenpäin
    ja innostaa polkemaan kovempaa. Aerodynamiikka on kyllä kohdillaan. Väittäisin tuon lyhyen lenkin perusteella, että uusi aeroad on parempi (lue nopeampi) kuin se boardman, mikä minulla oli.
    Vaikka Canyonissa on normi maantiepyörän ohjaamo. Toki tanko on kapeampi, 4cm eroa vanhaan crossariini. Jotenkin tuo pyörä sopii minulle kuin sialle otsatukka.

Ostin kesällä Canyon Ultimaten ja ohjaamo hieman kaipaisi pidennystä eli integroitu systeemi ja Canyonilla ei ole ostettavissa pidempää integroitua tankoa :-( iso miinus Canyonille!
    Kandee siis olla aivan varma mitoista, jos ostaa Canyonin integroidulla ohjaamolla tai katsoa muita merkkejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti töpseli Katso viesti
    Ostin kesällä Canyon Ultimaten ja ohjaamo hieman kaipaisi pidennystä eli integroitu systeemi ja Canyonilla ei ole ostettavissa pidempää integroitua tankoa :-( iso miinus Canyonille!
    Kandee siis olla aivan varma mitoista, jos ostaa Canyonin integroidulla ohjaamolla tai katsoa muita merkkejä.
    Ostin kesällä 2018 Ultimaten CF SL -runkoisen pyörän. Silloin tällöin mietin että mistä saisi käytetyn hyväkuntoisen CF SLX -rungon, johon pystyy laittamaan haluamansa stemmin ja ja ohjaustangon. Taitaa jäädä Canyonin maantiefillarit minun osalta yhteen. Tai sitten pitää ryhtyä pyöräilemään esim. Alpecin Deceuninckin riveissä

Saatkos otettua korotuspaloja stongan alta pois vai joko kaikki on otettu? Tuossahan ajoasento muuttuisi hieman pidemmäksi.
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mik@ Katso viesti
    Ostin kesällä 2018 Ultimaten CF SL -runkoisen pyörän. Silloin tällöin mietin että mistä saisi käytetyn hyväkuntoisen CF SLX -rungon, johon pystyy laittamaan haluamansa stemmin ja ja ohjaustangon. Taitaa jäädä Canyonin maantiefillarit minun osalta yhteen. Tai sitten pitää ryhtyä pyöräilemään esim. Alpecin Deceuninckin riveissä
    Sama haarukan läpimitta on kaikissa maantierungoissa. Ongelma korjaantuu ostamalla oikeanlaisen stemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti töpseli Katso viesti

Tuo on Canyonilta vähän huono juttu. Varsinkin kun tuo sama systeemi on tullut jo kaikkiin maantiemalleihin ja "lupauksista" huolimatta integroituja ei saa ostettua erikseen, jos tarvii pitempää tai lyhyempää ohjaamoa.

Saako kahvoja eteenpäin kiinnitysalueella. Jos näin on niin ohjaamo voi pidetä ja samalla myös mataloitua kahvojen kohdilta aika reilustikin riippuen tietenkin nykyisestä asetuksesta. Kun ajan pääosin kahvoilta niin tuosta olisi minulle apua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Sama haarukan läpimitta on kaikissa maantierungoissa. Ongelma korjaantuu ostamalla oikeanlaisen stemmin.
    Kiitos, mistähän mulle oli tullut se käsitys että uuteen Ultimateen ei pysty laittamaan perinteistä stemmiä (ja ohjaustankoa), mutta niinpähän Canyonin sivuilta löytyy kitti tuota muutostyötä varten. Tämähän ratkaisee töpselin ongelman ja minun esteen hommata Ultimate

https://www.canyon.com/fi-fi/pyorail.../10002909.html

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •