Pohdinta-apuja kaivataan pyörän hankinta 168 cm naiselle. Ennestään varastossa on jo hiilarimaantiepyörä, alumiininen cyclocross ja sähkömaastopyörä. Nyt kiinnostaisi vielä työmatka- , arki- ja talviajoon teräsrunkoinen leveätankoinen gravel, johon saisi tarakan, ja jolla raskastekoisempi lyhytjalkainen puoliso (175 cm) voisi myös satunnaisesti liittyä mukaan pyörälenkeille.
Nykytilanne: Maantiepyörä on pyhitetty kuntolenkkeihin maantielle. Cyclocrossilla oon ajanut kesäisin työmatkaa ja kuntolenkkejä silloin, kun reitillä on hiekkatietä. Sähkömaasturilla oon ajanut työmatkat talvella ja arkiajoa silloin, kun pitää saada kyytiin tavaraa. Cyclo on ollut hyvä kovapohjaisilla hiekkateilla, mutta siinä on mekaaniset jarrut, ja se on ollut metsässä vähän kiikkerä ja soraisissa alamäissä arvaamaton jarruttaa.
Nyt asiaan. Oon katsellut käytettynä Kona Sutra LTD:tä (2022) ja siinä tuntuisi olevan se "puuttuva palanen", eli vakautta ohjaustangossa ja rengastuksessa sekä hydrauliset jarrut. Siihen saisi pyörälaukkua kiinni, ja hissitolpalla saisi puolisolle säädettyä nopeasti sopivan ajokorkeuden ilman työkaluja.
Onko kokemuksia ko pyörästä, kuulostaako sopivalta mun tarpeisiin? Tai mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi katsella? Esim. Pelago Stavangerissa olisi paljon enemmän muunneltavuutta, mutta sitä en ole päässyt missään kokeilemaan. Ja hinta on toki suurempi.
Kirjanmerkit