GiantElectrobikeBikeshopLostInLapland
Näyttää tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Teräsrunkoinen työmatka-/yleispyörä

Teräsrunkoinen työmatka-/yleispyörä

Pohdinta-apuja kaivataan pyörän hankinta 168 cm naiselle. Ennestään varastossa on jo hiilarimaantiepyörä, alumiininen cyclocross ja sähkömaastopyörä. Nyt kiinnostaisi vielä työmatka- , arki- ja talviajoon teräsrunkoinen leveätankoinen gravel, johon saisi tarakan, ja jolla raskastekoisempi lyhytjalkainen puoliso (175 cm) voisi myös satunnaisesti liittyä mukaan pyörälenkeille.

Nykytilanne: Maantiepyörä on pyhitetty kuntolenkkeihin maantielle. Cyclocrossilla oon ajanut kesäisin työmatkaa ja kuntolenkkejä silloin, kun reitillä on hiekkatietä. Sähkömaasturilla oon ajanut työmatkat talvella ja arkiajoa silloin, kun pitää saada kyytiin tavaraa. Cyclo on ollut hyvä kovapohjaisilla hiekkateilla, mutta siinä on mekaaniset jarrut, ja se on ollut metsässä vähän kiikkerä ja soraisissa alamäissä arvaamaton jarruttaa.

Nyt asiaan. Oon katsellut käytettynä Kona Sutra LTD:tä (2022) ja siinä tuntuisi olevan se "puuttuva palanen", eli vakautta ohjaustangossa ja rengastuksessa sekä hydrauliset jarrut. Siihen saisi pyörälaukkua kiinni, ja hissitolpalla saisi puolisolle säädettyä nopeasti sopivan ajokorkeuden ilman työkaluja.

Onko kokemuksia ko pyörästä, kuulostaako sopivalta mun tarpeisiin? Tai mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi katsella? Esim. Pelago Stavangerissa olisi paljon enemmän muunneltavuutta, mutta sitä en ole päässyt missään kokeilemaan. Ja hinta on toki suurempi.

Helvetin järeä pelihän tuo -22 vuoden Sutra LTD on. Montericrossi, dropbar-maasturi vai mitä näitä on. Toki menee talvella vaikka mistä, mutta itse unohtaisin noi "puolisokin pääsee kompromissit". Ehkä -21 tai vanhempi Sutra LTD ja talveksi 584-kiekot jollain Ice Spikerilla?

Konan Rove teräsrunkoisina kannattaa katsoa, toki muistaen että 584-kiekkoihin on aika rajallinen talvirengasvalikoima, kun tuohon mahtuu ainakin lokareiden kanssa ihan maksimissaan 50mm leveä kumi.

Jos budjetti eikä aikataulu tulisi ihan heti vastaan, niin tilaisin Fairlightin Faranin.

Jos Pelagon hinta mietityttää niin Faranin voi unohtaa kun rungon hinnalla saa Stavangerista kompliitin. Ite laittaisin Pelagon koska se on kaunis pyörä - toki siinä mielessä huono työmatkapyörä että vaatii hyvän sijoituspaikan työpäivän ajaksi ettei pöllitä.

Niin, mietin just että onko se Sutra liian järeä. Toisaalta haen just pyörää, jolla pääsis myös maastossa ja talvella, kun sähköpyörällä ajaminen jotenkin tökkii. Cyclolla hoituu kyllä tasaisemmat reitit ja nopeat pyrähdykset. Kona Rovea olen katsonut liikkeessä, mutta se tuntui jotenkin hajuttomalta ja mauttomalta.
    maitus muokkasi tätä : 07.07.2023 at 10.42 Syy: Emoji muuttui merkeiksi

Pelago on kyllä tosi kaunis, tosin vähän pappamainen. Pelagon seisomakorkeus on myös aika korkea. Meillä on töissä pyörävarasto, että siinä mielessä ei olis ongelmaa.

-22 vuoden Sutra LTD on niin järeä, että ostaisin siinä kohtaa jo jonkun maasturin, esim Kona Unitin tai vastaavan. Oma -21 mallikin tuntuu aikamoiselta jyrältä ja sillä menee ihan nätisti työmatkat ympäri vuoden. Mutta ei se varmasti huono pyörä ole, en vain ihan enää tajua sitä. Ehkä kesäksi jotain pikkaisen kevyempää rengastusta, vaikka 45mm (en tiedä laskeeko keskiö liian alas jo) ja talvella sitten menee noilla monsterirenkailla?

Kona Rove ST DL lähtee nyt 1799 eurolla Hi5bikesistä.

edit. täältä pääsee vähän vertailemaan geometrioita: https://bikeinsights.com/compare?geo...1ed6001cf9722a,

Samanlaisia aiheita

1. Kaunein/arvostetuin teräsrunkoinen?
    By BigT in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 16.11.2019, 12.59
  2. Teräsrunkoinen cyclo/grinderi työmatka-ajoon
    By whit3-monkey in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 11.05.2018, 15.35
  3. Teräsrunkoinen maantiepyörä (ja sen kasaaminen)
    By Konstal in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 17.10.2016, 19.51
  4. Teräsrunkoinen maantiepyörä
    By Raemix in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 14.05.2016, 00.05
  5. Uusi teräsrunkoinen maantiepyörä
    By Juha_H in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 12.11.2015, 16.18

Aiheen tagit