ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5
Näyttää tulokset 121 - 140 / 140

Aihe: Bike park -varustuksen 101

Onhan niitä pyöräänkin kiinnitettäviä käsisuojia^

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Onhan niitä pyöräänkin kiinnitettäviä käsisuojia^
    Joo, toki on. Enemmän mä kuitenkin hakisin hanskaa, joka suojaisi myös pannuttaessa eikä vain ajessa käteen mahdollisesti kohdistuviin iskuihin.

Joskus olen minäkin sormen satuttanut puuhun tai oksiin osuessa mutta pahemmin yleensä kaatuessa. Tosin peukalon venäytykseen ei tuollaiset sormikkaiden tarjoamat suojaukset auta tietenkään.

Terveiset JohnnyBuzzille, Sambololle ja Timoeskille. Oli kiva tavata livenä Nuuksiossa. Johnny tällä viikolla ja Sambolo ja Timo pari viikkoa sitten. Pyöristä tunnistaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joskus olen minäkin sormen satuttanut puuhun tai oksiin osuessa mutta pahemmin yleensä kaatuessa. Tosin peukalon venäytykseen ei tuollaiset sormikkaiden tarjoamat suojaukset auta tietenkään.

Terveiset JohnnyBuzzille, Sambololle ja Timoeskille. Oli kiva tavata livenä Nuuksiossa. Johnny tällä viikolla ja Sambolo ja Timo pari viikkoa sitten. Pyöristä tunnistaa!
    Jeps, oli kiva tavata ihan in real life. Kiitti vielä Mordorin opastuksesta. Nähdään varmasti taas ainakin Nuuksiossa.

Nämä on nyt hankittu. https://varuste.net/p64632/mechanix-the-original-m-pact
    Olin yllättäen M ja L rajoilla enkä L ja XL niin kuin olisin veikannut. Otin M kokoiset. Lisäksi otin coyote väriset eli vaaleahkon ruskeat sillä erittäin yllättäen mustien ja harmaiden kämmenpuolen keinonahka (mukaan lukien sormet) oli jäykempää ja liukkaamman tuntuista kuin ruskeissa. Myös etusormen grippi tuntui pitävämmältä ruskeissa. Myyjä oli samaa mieltä. Todella erikoista. Omaan makuun mustat olis kyllä olleet tyylikkäämmät.

Extrapositiivinen seikka oli myymälän hinnoittelu jonka kassa kyllä sanoi olevan virhe. Eli hanskoissa oli hintalaput 34,90 ja sillä hinnalla ne sitten toki myytiinkin. Kassakone (muistaakseni) ja näköjään netti sanoo 42,50. No varmaan kävivät korjailemassa nyt hintalaput kuntoon jos siinä virhe kerran sitten oli.

Suosituksia polvi- / säärisuojista? Pääsääntöisesti pelkkää alamäkeä, polkemistakin näiden kanssa kuitenkin hieman.

Mielellään nämä mäkeen pukisi, mutta kokemukset että huonot ovat kyllä huonoja. Suhteellisen ärsyttävää mikäli valuvat, eli toivottavaa olisi että pysyisivät hyvin paikallaan.

Mä olen tykännyt näistä. Suojaavat ja pysyvät paikoillaan mutta kyllä niillä vielä polkeekin. Eivät kyllä mahdu kaikista kapeinlahkeisten housujen alle. Säärisuoja puuttuu. Ehkä ens kerralla koitan sellaisia joissa sääriluukin saa osansa pehmusteista. https://www.bike-discount.de/en/ion-...knee-protector

Näille vahva suositus: https://www.bike24.com/p2301366.html

Pystyy helposti polkemaan sen, mitä alamäkipainotteisemmassa hommassa tarvitsee ja enemmänkin. Mukavat päällä, suojaavat hyvin ja vielä ihan ok hintaisetkin.

Mä olen tykännyt näistä. Suojaavat ja pysyvät paikoillaan mutta kyllä niillä vielä polkeekin. Eivät kyllä mahdu kaikista kapeinlahkeisten housujen alle. Säärisuoja puuttuu. Ehkä ens kerralla koitan sellaisia joissa sääriluukin saa osansa pehmusteista. https://www.bike-discount.de/en/ion-...knee-protector

Mulla on nämä. Tuo vetoketju sivussa on mahtava systeemi, niin saa polvarit jalkaan ja pois kengät jalassa seisten.

Nämä on nyt hankittu. https://varuste.net/p64632/mechanix-the-original-m-pact
    Olin yllättäen M ja L rajoilla enkä L ja XL niin kuin olisin veikannut. Otin M kokoiset. Lisäksi otin coyote väriset eli vaaleahkon ruskeat sillä erittäin yllättäen mustien ja harmaiden kämmenpuolen keinonahka (mukaan lukien sormet) oli jäykempää ja liukkaamman tuntuista kuin ruskeissa. Myös etusormen grippi tuntui pitävämmältä ruskeissa. Myyjä oli samaa mieltä. Todella erikoista. Omaan makuun mustat olis kyllä olleet tyylikkäämmät.

Extrapositiivinen seikka oli myymälän hinnoittelu jonka kassa kyllä sanoi olevan virhe. Eli hanskoissa oli hintalaput 34,90 ja sillä hinnalla ne sitten toki myytiinkin. Kassakone (muistaakseni) ja näköjään netti sanoo 42,50. No varmaan kävivät korjailemassa nyt hintalaput kuntoon jos siinä virhe kerran sitten oli.
    Ja pienethän ne sitten käytössä olivat. Kun alamäkiajoasennossa seisaaltaan peukalon hanka painuu ohjaustankoon puristui peukalon kärki ikävästi hanskan päähän. Ei muuta kuin bikeparkin kassalta sakset lainaan ja peukalon päät hanskoista pois
    Sen jälkeen toimivat hyvin

Mitä shortseja suosittelisit? Pari vetoketjullista taskua ainakin, ehkä vähän kulutuskestävämpi kangas, säädettävä vyötärö mahdollisesti ja yhteensopivuus isojenkin polvisuojien kanssa. Mulla oli troy lee moto shortsit jotka täytti kriteerit mutta ne meni rikki. Tilasin uudet motot, kakkosversiot, ja ne olivat muuttuneet aika lailla. Taskuja riitti mutta vähän halvan oloista karkeaa kangasta ja ehkä isoin ongelma se, että pituus oli kasvanut selvästi yli polven ja karkea kangas yhdistettynä polvisuojiin jotka nekin nihkeää matskua rajoittaa liikettä. Kankaan pitäis olla luistavampaa tai polvenseudun leveämpi tai lahkeen päättyä polven yläosaan niin toimis paremmin. Hinta näillä oli vajaa sata euroa ja paljoa sitä enempää en haluais kyllä maksaa.

https://www.bike24.com/p2274526.html

Oon dikannu enduran hummweestä, vähän sais kyllä olla löysemmät jalkojen suuaukot mut toimii silti. Hyvät monipuoliset taskut, kestävä kangas, pehmustetut pökät mukana(ilman niitä saumat voi olla ikävät esim sompahississä) ja VYÖLENKIT, jopa vyö mukana, kaiken maailma tarrakiinnikkeet ym ollu itelle turhia koska eivät oikeasti toimi ja mun kroppaan istuvia ei ole. Tosi harvoissa on nuo vyölenkit.
    Niin ja edullisetkin ovat. 59e taisin omista aikoinaan maksaa eikä ollu mikään ale.

Täältä toinen ääni enduran humveelle. Samat huomiot ja hinta oli samaa luokkaa. Mukana tulevat pehmikset on melko ohuet, mutta ihan toimivat.

Oolrait. Pitää mennä katsastamaan noi. Kiitokset.

Edit. Humveet ostettu. 53 euroa Larun pyörässä.
    kauris muokkasi tätä : 28.06.2023 at 18.33

Mechanixin hanskat tänään ensi kertaa testissä parkissa. Hyvä tuntuma hallintalaitteisiin ja muutenkin laadukkaan oloiset. Ois ehkä voinut ottaa jopa M-koon, nyt L. Leattin hanskoissa mulla on kokona XL, mutta noissa Mechanixeissa sormet suhteessa pidemmät. Mut aivan helevetisti liian kuumat reilu 20 asteeseen. 5-10 astetta viileämmässä jo varmasti miellyttävämmät.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 07.08.2023 at 16.21

Eilen oli jotenkin poikkeuksellisen hikinen sää. Mullakin hanskat hyvin kosteat sisältä. Niin kuin kaikki muutkin vaatteet ja kypärä.

Itellä nyt käytössä enduran single track hanskat, kun ei reissussa löytynyt uusia mechanixeja. Sisäänajon jälkeen tyytyväinen ollut, vähän jotain suojaakin sormissa. Velcro kyllä mitättömän pieni soiro, mikä aukeaa helposti ja kosketusnäyttö ei oikein pelaa ellei hanskat vähä nahkeat.

Tää aihe tavallaan kuuluu ehkä bike-park varustukseen. Nimittäin pyörän saaminen hiljaiseksi parkkiajossa. Nää äänet alkoivat erityisesti minua häiritsemään, kun ajoin GT Force koeajopyörää joka oli täysin äänetön renkaita lukuun ottamatta. Siinähän ainakin ketjun osalta asiaa auttaa high pivot ratkaisu eli se ylärissa ketjussa eturattaiden yläpuolella takaviistossa. No olen nyt yrittänyt selvittää mistä alamäkiröykytyksessä ilmenevä ääni omassa Propain Spindriftissä tulee. Olen parannellut chainstay suojaa urakalla ja viimeiseksi laittelin rungon sisäisiä vaijerivientejä paremmalle tolalle, jottei ne ulostuloaukkonsa kohdalla heiluessaan aiheuta ääntä. Eilen sitten taas testaamaan ja vaikka äänet olivat mielestäni vähentyneet, joku hieman metallinen kolina kuuluu edelleen. Ajokaverini sitten huomasi päivän päätteeksi tarkistaa miltä oikean puoleinen poljinkampi näyttää kun kerroin ajavani se jalka aina takana. Ja aivan totta, kammessa poljinakselin ympärillä on mielettömän isoja jälkiä jotka sivusuuntaan hakkaava ketju on aiheuttanut. Eli ketju sieltä alaosastansa eturattaan alareunan ja takavaihtajan häkin väliseltä osuudelta. Ekassa kuvassa pyörä ylösalaisin lattialla. Tokassa kuvassa lähikuva siitä kuinka ketjun iskemät ovat hiljalleen syöneet kammen alumiinia ihan kuopalle. Ja vikassa kuvassa siten juuri valmistunut diy-viritelmä, jossa rakensin kammen päähän Scotch-mastic-teipistä suojatutin. Lähipäivinä taas testaamaan josko vihdoin olis hiljainen fillari. Yllättävän paljon kuitenkin mielestäni ketju näköjään sitten heiluu myös sivusuunnassa vaihtajahäkin kytkimestä huolimatta.
    Siinä ketjun lyömistä eri paikkoihin hillitsi tämä nykymuodin mukainen high-pivot ratas.

kuva ylösalaisin olevan pyörän kammesta eli chainstayn alapuolelta

lähikuva kuopalle menneestä kammen alusta ja uudelleen muotoutuneesta päädystä

mastic-teipistä väsätty suojus

Mulla on vanhat kammet samannäköiset just laitoin uudet kammet, vois suojata jollain myös.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •