Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
Noin tuo periaatteessa toistaa BRR:n testimetodia ja tuloskin on samankaltainen. Minusta kiinnostavampi olisi sellainen testi, missä paineet on viritetty siten, että renkaat on subjektiivisesti yhtä mukavat ajaa. Oletan, että ohutkylkisempänä Vittoriaa pystyy ajamaan Schwalbea korkeammilla paineilla ilman, että mukavuus kärsii, mutta voin olla ihan väärässäkin, koska mulla ei ole Schwalbeista kokemusta ja mukavuuteen vaikuttaa muutkin muuttujat kuin vain kyljen paksuus.

Sama juttu mainitsemasi Schwalbe-/Herse-mukavuuseron kanssa. Noitakin pitäisi vertailla niin, että ne on yhtä mukavat. Toki, jos kuskille mukavuus on toissijainen asia, ei sillä ole väliä. BRR:n mukaanhan kaikki renkaat muuttuu sitä nopeammiksi, mitä enemmän niihin laittaa ilmaa, joten siinä tapauksessa hitautta voi kompensoida paineita nostamalla.
Mukavuus on kovin subjektiivinen ja riippuvainen siitäkin, mitä mukavuutta mittaava henkilö haluaa tulokseksi.

Mittamalla kuskin tuottama teho, siis se mikä välittyy ketjujen kautta, päästään toki käsiksi rullaavuuten, mutta ei siihen, minkä verran kuski kuluttaa happea. Tiettyyn nopeuteen tietyllä alustalla tarvittava hapen määtä aikayksikössä kertoo todellisen "rullaavuuden", mielestäni.