Frankfurtissa pyöräliikkeessä oli se pinkki/keltainen värivaihtoehto näytillä. Oli kyllä todella upea.
Frankfurtissa pyöräliikkeessä oli se pinkki/keltainen värivaihtoehto näytillä. Oli kyllä todella upea.
Kävin tuolla muutama viikko sitten
runkoa löytyisi beigeä, vihreää ja harmaata
koko pyörää pinkki-keltaisena
https://www.saldenbikes.com/fietsen-...es/ridley.html
^Tänks Täytyy tarkastella tuo läpi. Tuota voi löytää Saksan myymälöistä jotka ei nettikauppaa harrastele. Tarkoitus on lähteä reissuun Saksasta Espanjaan mikäli vaan saadaan lomat natsaamaan rouvan kanssa. Taitetaan tuo matka autolla. Lentsikalla tietysti esin saksaan.
Misopan Ridley oli tuolla rengastopikissa esillä ja katselin että näyttääpä etupää loivalta. Geometrygeeksin mukaan kuitekin asteelleen sama keulakulma kuin omassa (Fairlight Secan). Ehkä se on tuo haarukka joka hämää.
Tuo kanzo fast on kyllä nopean näköinen ja vois olla passeli omiinkin ajoihin, kun enemmän viihtyy tiellä kuin polulla.
Onks toi jotenkin isohko pyörä kokomerkintöihin nähden, kun pikaisesti mittoja katsellessa näytti, että kanzon s-koko on samoissa muutaman muun merkin m-koon kanssa?
Taitaa ainakin tässä ylläolevassa kuvassa laajakulma vähän vääristää. Samoin kanzon stemmi taitaa olla suht jyrkkä? Eli keulakulma näyttää loivemmalta.
Tosi siistin näköinen fillari, vaikka emäputki tosiaan suht pitkä. Emäputken ympäristön muotoilu on tuossa onnistunut. Koot kannattaa tuosta varmaan tsekata kahvoilta. Lyhyttä stemmiä.
Edit: juu, äkkiä googlaamalla vakio hytin "stemmi" on -15 asteinen, eli emänputki saakin olla korkeampi. Tuo jyrkkä stemmi tekee myös pyörästä komean. Istuu nätisti sloupattuun yläputkeen.
Näyttänyt pärjänneen Ridley tuoreessa vertailussakin https://granfondo-cycling.com/the-be...e-2023-review/
Tuo on ässäksi reilun kokoinen. Mun entinen M-kokoinen Giant Revolt Advanced (2019) on melkein samankokoinen.
https://geometrygeeks.bike/compare/r...vanced-2019-m/
Ei kannata tosiaan liikaa takertua koko merkintöihin. Millään tavalla standardeja kun eivät ole. Tai paremmin sanottuna ihan noin suoraan vertailukelpoisia. Samakuin vaatteissa. Itse ottaisin S alle 180 senttisenä ja persejalkaisena. Ohjaamon ottaisin lyhytkätisenä 90 tai 100mm.
Ei toi mun mielestä mikään iso ole, ainakaan jos vertaa muiden valmistajien nykyisiin graveleihin.
Mä oon vaan 173cm ja mullakin on S-koko.
S se varmaan vielä tällaiselle 177 senttisellekin olis, mutta testaamaanhan se pitäis päästä. Sen verran houkutteleva, että onkohan se jossain vaiheessa täytettävä työsuhdepyörähakemusta ???? saatavuus on tietty aina mitä sattuu…
Onko raadilla heittää suorilta ehdotuksia gg-pyörästä, jossa olisi napsun agressiivisempi ajoasento? Ideana paremmalle puoliskolle gg, joka toimisi renkaat vaihtamalla myös maantieajossa siten, ettei anna liikaa tasoitusta muille. Kaikki tähän mennessä testatut on lähtökohtaisesti jo melko pystyllä asennolla. Mites Endurace ja vastaavat kihnuttimet, joihin saisi 35+ mm hiekkatierenkulaa?
En ole vielä liiemmin tuijotellut geotaulukoita.
Ja kyllä, olen vilkuillut ketjua läpi.
3T Exploro? Cervelo Aspero?
Itse jos olisin tuollaista pyörää ostamassa, niin vaihtoehtoina voisivat olla esim. Scott Addict Gravel, Specialized Crux tai Basso Palta.
BMC Kaius![]()
Tai se Kanzo Fast
Pari noista olikin listalla, muttei vielä koeistuttuna. Kiitoksia paljon avustuksesta, hatunnostot. Arvostan kollegoiden tietotaitoa.
Näissä monissa on vaan semmonen ropleema, että vaikka olisi kuinka hyvä vehjes, niin lopulta väri on yksi isoista kriteereistä.
Kauneus nopeuden edellä olisi tarjolla Look 765 viime vuoden erikoisväreissä.
Mein gott miten kauhea väritys tuossa Lookissa![]()
Kanzo Fast ja se pinkki-keltainen olisi minun suositukseni.
Ridleyllähän pystyy kustomoimaan värit miten haluaa, onko joku käyttänyt tuota palvelua tilaukseen saakka?
ymmärtääkseni pystyy ottamaan pelkän custom-rungon, kokonaisen pyörän hinta tuolla tuntuu olevan melko suolainen.
https://www.ridley-bikes.com/en_FI
Mietiskelen, että mitä tarkoittaa ”napsun agressiivisempi” ajoasento gg-pyörässä noin niinkuin karkeasti yleistäen. Olisko stack/reach alle 1,5 jotakuinkin sopiva rajapyykki?
Esim. mainituissa Lookissa ja Kanzo Fastissa näyttäisi äkkiseltään katsottuna ainakin M-kokoisena s/r olevan isompi kuin Stigmatassa ja henk. koht. mun mielestä Stigmata on kaikkea muuta kuin agressiivinen. Siinä s/r = 1,516 (koko 54).
Keulakulmia ja rake-mittoja kannattanee katsoa vähän myös, jos meinaa kapeammilla renkailla ajella.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mielenkiintoisia nämä geometriakysymykset. Kun omat käsivarret on kuin simpanssilla niin olen joutunut perehtymään näihin enemmän kuin olisi terveellistä, ja oma lista "napsun aggressiivisemmista" yleisesti saatavilla olevista pyöristä on lyhyt: BMC Kaius ja OG 3T Exploro.
Yo. lista perustuu 56/M/L -kokoisiin runkoihin, pienemmissä tai isommissa ko'oissa tilanne voi olla toinen. Myös valitsemalla yhden koon verran pienemmän rungon ongelmaa voi yrittää korjata, mutta en itse lähtisi sille tielle jotta ajo-ominaisuudet eivät ala kärsiä.
Em. voi unohtaa normimittaisilla tai sitä lyhyemmillä käsivarsilla. Eli "napsun aggressiivisempi" riippuu kuskista ja siitä mikä on vertailukohta. S/R-kerroin voi olla vertailussa hyvä apuväline.
The older I get the faster I was
Onkohan tuo aggressiivinen ihan oikea adjektiivi kuvaamaan Exploroa? Minulla ainakin on ollut ihan rento fiilis sillä ajellessa, paitsi tietenkin keskiölaakerin ja satulan napsuessa![]()
Pyöräily on kivaa!
Ajomaastot vaihtuivat ja sen myötä "leppoisa & maasturi-gravel" BMC URS vaihtui "gravel raaseriin", BMC Kaiukseen, täyttämään sekä gravelin että road-endurance pyörän tehtäviä. Mutta ei noiden fillarien ero vielä S/R suhteesta aukene, molemmilla on nimittäin sama 1,37 (54/M). SA, HA ja vakio-osista suora vs. offset tolppa ja kannattimen pituus tekee sen verran eroa että vähän joutui venyttelemään kun URSista loikkasi Kaiuksen päälle. BMC:n verkkosivut muuten sanovat TWO & THREE Kaiuksille (54) kannattimen pituudeksi 100mm (ja ONE 90mm), tätä epäloogisuutta ihmettelin kunnes kurkkasin oman (THREE) kannatinta: 90mm siellä lukee ja parempi niin.
Kulmat muuttuivat, polkimien etäisyydet ja ehkä suurin vaikutus keskiön madaltuminen.
Noissa pienet muutokset merkitsevät paljon ajettavuuteen, hiomista riittää aina kun vaihtaa pyörää.
^ Näinkin kyllä, mutta yritin vain sanoa että pelkkä S/R suhde ei kerro koko tarinaa ainakaan jos pyörän geometria ei ole ns. perinteinen. URSin kaikki mitat & kulmat, kuten ajateltu optimi-käyttö, on suunniteltu lyhyelle stemmille ja edessä olevalle satulalle joka kompensoi ennätyspitkää reachia, mutta jolla toki on omat "plussat ja miinukset". Molempien geometria on erittäin "aggressiivinen", mutta aivan eri tavalla ja kumpikin parempi koeajaa huolella ennen ostonapin painallusta.
Mulle S/R suhde ei kerro kovin paljon, pelkkä stack kertoo enemmän: oikean kokoisessa pyörässä matala stack vihjaa spaceripinkasta stemmin alla, tai sitten isoa droppia satulasta.
Mulla on kohtuullisen pitkät jalat, joka laittaa reachille rajat.
Pakko linkata tänne kun tuolla kiekko-ketjussa tämä nousi esiin.
Näitä Brittiläisiä teräsbrändejä on vaikka kuinka paljon. Harmi kun en tähän törmännyt, kun viime talvena hankinta oli ajankohtainen. ED pinnoite ja kaikki.
https://www.brothercycles.com/shop/frames/mehteh/
Kirjanmerkit