GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 435 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 335 385 425 433 434 435 436 437 445 485 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.021 - 13.050 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13021
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Frankfurtissa pyöräliikkeessä oli se pinkki/keltainen värivaihtoehto näytillä. Oli kyllä todella upea.

  2. #13022
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Kävin tuolla muutama viikko sitten

    runkoa löytyisi beigeä, vihreää ja harmaata
    koko pyörää pinkki-keltaisena


    https://www.saldenbikes.com/fietsen-...es/ridley.html

  3. #13023
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^Tänks Täytyy tarkastella tuo läpi. Tuota voi löytää Saksan myymälöistä jotka ei nettikauppaa harrastele. Tarkoitus on lähteä reissuun Saksasta Espanjaan mikäli vaan saadaan lomat natsaamaan rouvan kanssa. Taitetaan tuo matka autolla. Lentsikalla tietysti esin saksaan.

  4. #13024
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Misopan Ridley oli tuolla rengastopikissa esillä ja katselin että näyttääpä etupää loivalta. Geometrygeeksin mukaan kuitekin asteelleen sama keulakulma kuin omassa (Fairlight Secan). Ehkä se on tuo haarukka joka hämää.

  5. #13025
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Tuo kanzo fast on kyllä nopean näköinen ja vois olla passeli omiinkin ajoihin, kun enemmän viihtyy tiellä kuin polulla.

    Onks toi jotenkin isohko pyörä kokomerkintöihin nähden, kun pikaisesti mittoja katsellessa näytti, että kanzon s-koko on samoissa muutaman muun merkin m-koon kanssa?

  6. #13026
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Taitaa ainakin tässä ylläolevassa kuvassa laajakulma vähän vääristää. Samoin kanzon stemmi taitaa olla suht jyrkkä? Eli keulakulma näyttää loivemmalta.

    Tosi siistin näköinen fillari, vaikka emäputki tosiaan suht pitkä. Emäputken ympäristön muotoilu on tuossa onnistunut. Koot kannattaa tuosta varmaan tsekata kahvoilta. Lyhyttä stemmiä.

    Edit: juu, äkkiä googlaamalla vakio hytin "stemmi" on -15 asteinen, eli emänputki saakin olla korkeampi. Tuo jyrkkä stemmi tekee myös pyörästä komean. Istuu nätisti sloupattuun yläputkeen.

  7. #13027
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Näyttänyt pärjänneen Ridley tuoreessa vertailussakin https://granfondo-cycling.com/the-be...e-2023-review/

  8. #13028
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Tuo kanzo fast on kyllä nopean näköinen ja vois olla passeli omiinkin ajoihin, kun enemmän viihtyy tiellä kuin polulla.

    Onks toi jotenkin isohko pyörä kokomerkintöihin nähden, kun pikaisesti mittoja katsellessa näytti, että kanzon s-koko on samoissa muutaman muun merkin m-koon kanssa?
    Tuo on ässäksi reilun kokoinen. Mun entinen M-kokoinen Giant Revolt Advanced (2019) on melkein samankokoinen.

    https://geometrygeeks.bike/compare/r...vanced-2019-m/

  9. #13029
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Ei kannata tosiaan liikaa takertua koko merkintöihin. Millään tavalla standardeja kun eivät ole. Tai paremmin sanottuna ihan noin suoraan vertailukelpoisia. Samakuin vaatteissa. Itse ottaisin S alle 180 senttisenä ja persejalkaisena. Ohjaamon ottaisin lyhytkätisenä 90 tai 100mm.

  10. #13030
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.831
    Ei toi mun mielestä mikään iso ole, ainakaan jos vertaa muiden valmistajien nykyisiin graveleihin.

    Mä oon vaan 173cm ja mullakin on S-koko.

  11. #13031
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    S se varmaan vielä tällaiselle 177 senttisellekin olis, mutta testaamaanhan se pitäis päästä. Sen verran houkutteleva, että onkohan se jossain vaiheessa täytettävä työsuhdepyörähakemusta ???? saatavuus on tietty aina mitä sattuu…

  12. #13032
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Onko raadilla heittää suorilta ehdotuksia gg-pyörästä, jossa olisi napsun agressiivisempi ajoasento? Ideana paremmalle puoliskolle gg, joka toimisi renkaat vaihtamalla myös maantieajossa siten, ettei anna liikaa tasoitusta muille. Kaikki tähän mennessä testatut on lähtökohtaisesti jo melko pystyllä asennolla. Mites Endurace ja vastaavat kihnuttimet, joihin saisi 35+ mm hiekkatierenkulaa?
    En ole vielä liiemmin tuijotellut geotaulukoita.
    Ja kyllä, olen vilkuillut ketjua läpi.

  13. #13033
    F. Kotlerburg Guest
    3T Exploro? Cervelo Aspero?

  14. #13034
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Itse jos olisin tuollaista pyörää ostamassa, niin vaihtoehtoina voisivat olla esim. Scott Addict Gravel, Specialized Crux tai Basso Palta.

  15. #13035
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    BMC Kaius

  16. #13036
    F. Kotlerburg Guest
    Tai se Kanzo Fast

  17. #13037
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Pari noista olikin listalla, muttei vielä koeistuttuna. Kiitoksia paljon avustuksesta, hatunnostot. Arvostan kollegoiden tietotaitoa.

    Näissä monissa on vaan semmonen ropleema, että vaikka olisi kuinka hyvä vehjes, niin lopulta väri on yksi isoista kriteereistä.

  18. #13038
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Pari noista olikin listalla, muttei vielä koeistuttuna. Kiitoksia paljon avustuksesta, hatunnostot. Arvostan kollegoiden tietotaitoa.

    Näissä monissa on vaan semmonen ropleema, että vaikka olisi kuinka hyvä vehjes, niin lopulta väri on yksi isoista kriteereistä.
    Kauneus nopeuden edellä olisi tarjolla Look 765 viime vuoden erikoisväreissä.

  19. #13039
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Mein gott miten kauhea väritys tuossa Lookissa

    Kanzo Fast ja se pinkki-keltainen olisi minun suositukseni.

  20. #13040
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Ridleyllähän pystyy kustomoimaan värit miten haluaa, onko joku käyttänyt tuota palvelua tilaukseen saakka?
    ymmärtääkseni pystyy ottamaan pelkän custom-rungon, kokonaisen pyörän hinta tuolla tuntuu olevan melko suolainen.

    https://www.ridley-bikes.com/en_FI

  21. #13041
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Ridleyllähän pystyy kustomoimaan värit miten haluaa, onko joku käyttänyt tuota palvelua tilaukseen saakka?
    ymmärtääkseni pystyy ottamaan pelkän custom-rungon, kokonaisen pyörän hinta tuolla tuntuu olevan melko suolainen.

    https://www.ridley-bikes.com/en_FI
    Pystyy joo, mutta myyvät tällä hetkellä ei oota. Eivätkä sen isommin avanneet tilannetta milloin ja mistä saa. Rouvan kanssa oltaisi tuolta tilattu omilla väreillä runkopakettina mutta kun ei edes rahakelpaa.

  22. #13042
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Mietiskelen, että mitä tarkoittaa ”napsun agressiivisempi” ajoasento gg-pyörässä noin niinkuin karkeasti yleistäen. Olisko stack/reach alle 1,5 jotakuinkin sopiva rajapyykki?

    Esim. mainituissa Lookissa ja Kanzo Fastissa näyttäisi äkkiseltään katsottuna ainakin M-kokoisena s/r olevan isompi kuin Stigmatassa ja henk. koht. mun mielestä Stigmata on kaikkea muuta kuin agressiivinen. Siinä s/r = 1,516 (koko 54).

    Keulakulmia ja rake-mittoja kannattanee katsoa vähän myös, jos meinaa kapeammilla renkailla ajella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #13043
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Mielenkiintoisia nämä geometriakysymykset. Kun omat käsivarret on kuin simpanssilla niin olen joutunut perehtymään näihin enemmän kuin olisi terveellistä, ja oma lista "napsun aggressiivisemmista" yleisesti saatavilla olevista pyöristä on lyhyt: BMC Kaius ja OG 3T Exploro.

    Yo. lista perustuu 56/M/L -kokoisiin runkoihin, pienemmissä tai isommissa ko'oissa tilanne voi olla toinen. Myös valitsemalla yhden koon verran pienemmän rungon ongelmaa voi yrittää korjata, mutta en itse lähtisi sille tielle jotta ajo-ominaisuudet eivät ala kärsiä.

    Em. voi unohtaa normimittaisilla tai sitä lyhyemmillä käsivarsilla. Eli "napsun aggressiivisempi" riippuu kuskista ja siitä mikä on vertailukohta. S/R-kerroin voi olla vertailussa hyvä apuväline.
    The older I get the faster I was

  24. #13044
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Onkohan tuo aggressiivinen ihan oikea adjektiivi kuvaamaan Exploroa? Minulla ainakin on ollut ihan rento fiilis sillä ajellessa, paitsi tietenkin keskiölaakerin ja satulan napsuessa
    Pyöräily on kivaa!

  25. #13045
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mietiskelen, että mitä tarkoittaa ”napsun agressiivisempi” ajoasento gg-pyörässä noin niinkuin karkeasti yleistäen. Olisko stack/reach alle 1,5 jotakuinkin sopiva rajapyykki?

    Esim. mainituissa Lookissa
    Täs nyt kannattaa lukea ajatuksella se konteksti missä sen Lookin toin esiin

    Toi suhdeluku vaikuttaa muuten muuttuvan aika paljon pyörän koon mukaan. 1,5 on ehkä aika iso luku pienille pyörille.

  26. #13046
    Ajomaastot vaihtuivat ja sen myötä "leppoisa & maasturi-gravel" BMC URS vaihtui "gravel raaseriin", BMC Kaiukseen, täyttämään sekä gravelin että road-endurance pyörän tehtäviä. Mutta ei noiden fillarien ero vielä S/R suhteesta aukene, molemmilla on nimittäin sama 1,37 (54/M). SA, HA ja vakio-osista suora vs. offset tolppa ja kannattimen pituus tekee sen verran eroa että vähän joutui venyttelemään kun URSista loikkasi Kaiuksen päälle. BMC:n verkkosivut muuten sanovat TWO & THREE Kaiuksille (54) kannattimen pituudeksi 100mm (ja ONE 90mm), tätä epäloogisuutta ihmettelin kunnes kurkkasin oman (THREE) kannatinta: 90mm siellä lukee ja parempi niin.

  27. #13047
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kulmat muuttuivat, polkimien etäisyydet ja ehkä suurin vaikutus keskiön madaltuminen.
    Noissa pienet muutokset merkitsevät paljon ajettavuuteen, hiomista riittää aina kun vaihtaa pyörää.

  28. #13048
    ^ Näinkin kyllä, mutta yritin vain sanoa että pelkkä S/R suhde ei kerro koko tarinaa ainakaan jos pyörän geometria ei ole ns. perinteinen. URSin kaikki mitat & kulmat, kuten ajateltu optimi-käyttö, on suunniteltu lyhyelle stemmille ja edessä olevalle satulalle joka kompensoi ennätyspitkää reachia, mutta jolla toki on omat "plussat ja miinukset". Molempien geometria on erittäin "aggressiivinen", mutta aivan eri tavalla ja kumpikin parempi koeajaa huolella ennen ostonapin painallusta.

  29. #13049
    K.Kuronen Guest
    Mulle S/R suhde ei kerro kovin paljon, pelkkä stack kertoo enemmän: oikean kokoisessa pyörässä matala stack vihjaa spaceripinkasta stemmin alla, tai sitten isoa droppia satulasta.

    Mulla on kohtuullisen pitkät jalat, joka laittaa reachille rajat.

  30. #13050
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Pakko linkata tänne kun tuolla kiekko-ketjussa tämä nousi esiin.

    Näitä Brittiläisiä teräsbrändejä on vaikka kuinka paljon. Harmi kun en tähän törmännyt, kun viime talvena hankinta oli ajankohtainen. ED pinnoite ja kaikki.

    https://www.brothercycles.com/shop/frames/mehteh/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •