GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 100 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2971
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Challenge SB HTLR kestävyyttä moitittiin jossain arvostelussa, toki myöskään Herset eivät tunnu kaikilla kestävän. Nyt valinta on kaventunut vaihtoehtoihin RH Barlow Pass (38mm), Challenge Strada Bianca (40mm) tai RH Snoqualmie Pass (44mm). Herset olisivat varmaan standardikyljillä. Juniper Ridget standardeina ovat kestäneet sellaista kivikkoa ja kuoppia ym. että kestävyydestä ei ole itselläni pelkoa.

    Onko kellään mittaa tuosta Snoqualmie passista leveyden ja korkeuden osalta? Hersen omien sivujen mukaan se olisi n. 42mm leveä, ja paljon leveämpää ei uskalla Space Chickeniin laittaa. Lisäksi jos rengas on korkea niin lokasuojat eivät enää mahdu. Näin oli ainakin Contin Contact Spiken kanssa, joka tosin on 41mm korkea. BRR:n mukaan Snoqualmie pass olisi 37mm korkea, tosin heidän kapealla 17mm vanteellaan.

    Ja onko kukaan ajanut sen vertaa Barlow passilla sekä Snoqualmie passilla että osaisi verrata niitä keskenään asfaltilla ja soralla?

  2. #2972
    Tästä saa osviittaa, melko kapealla vanteella testattu, mutta voi vähän skaalata hersen sivujen spekseihin.
    Rene Herse Casing Comparison: Snoqualmie Pass with Extra Light, Standard, Endurance, and Endurance Plus Casings


    Casing Extra Light Standard Endurance Endurance+
    Specified weight 330 grams 375 grams 425 grams 445 grams
    Measured weight 327 grams 364 grams 418 grams 442 grams
    Measured width 40.4 mm 39.6 mm 40.4 mm 40.0 mm
    Measured height 38.1 mm 37.2 mm 37.2 mm 36.8 mm
    Tread thickness 2.30 mm 2.50 mm 2.50 mm 2.60 mm
    Sidewall thickness 0.40 mm 0.55 mm 0.70 mm 0.75 mm
    Unmounted Casing Width 114 mm 107 mm 109 mm 109 mm
    Unmounted Tread Width 57 mm 55 mm 55 mm 55 mm
    Tread to Casing Ratio 50.0% 51.4% 50.5% 50.5%
    * Width and height measurements are taken with the tire mounted on a 17.8 mm internal width rim and inflated to an air pressure of 40 psi / 2.8 bars

    https://www.bicyclerollingresistance...ing-comparison

  3. #2973
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kiitos, tuota tulikin jo vilkuiltua. Nuo on tosiaan hieman kapealla vanteella (omat taitavat olla 20mm) ja renkaat uusia, käytössä saattavat hieman venyä. Täytyy vielä mittailla ja pohtia. Kyllähän nuo kuitenkin taitaa alle mahtua, ja pitkiä lokareita tulee käytettyä lähinnä syksyllä ja keväällä, jolloin alla on 650b-kiekot joiden kanssa jää lokareille tilaa isommillakin renkailla. Mielenkiintoista muuten että BRR:n testissä Barlow Pass on vain 1mm matalampi (36mm) kuin Snoqualmie pass.

  4. #2974
    Testin mukaan BP on myös selkeästi hitaampi kuin SP.

    Schwalbe G-One RS Super Race 40 olisi BRR:n mukana perkeleen nopea rengas. En tosin tiedä onko yhtä kestävä kuin Reneet.

  5. #2975
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Swissiden artikkelissa renkaan leveydellä on merkitystä ja kaikissa kulmissa, jos pelkkää aeroutta ajattelee
    Jep, leveydellä oli kaiken kaikkiaan isompi merkitys kuin kuviolla, mutta erityisesti pienemmillä virtauksen tulokulmilla. Varsinkin 40- ja 45-millisen renkaan välillä on iso ero. Tuossakin pitää kuitenkin muistaa, että tilanne on tuo sillä mitauksessa käytetyllä vanteella eikä sitä voi yleistää, mutta antaa jotain osviittaa kuitenkin.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #2976
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Testin mukaan BP on myös selkeästi hitaampi kuin SP.

    Schwalbe G-One RS Super Race 40 olisi BRR:n mukana perkeleen nopea rengas. En tosin tiedä onko yhtä kestävä kuin Reneet.
    Eiköhän tuo ole krossirenkaita vastaava suojaukseltaan. Ei tule ainakaan itselleni käyttöön.

  7. #2977
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    BRR on testannut aika paljon Hersejä, vastaavan vertailun voi tehdä myös Snoqualmie Passin ja Hurricane Ridgen välillä, ero rullalla testattuna vielä isompi.

    Model Barlow Pass TC 38 Steilacoom TC 38
    Spin Up Video YouTube YouTube
    Inner Tube None (30 ml sealant) None (30 ml sealant)
    Measured Width 37.6 mm 35.2 mm
    Rolling Resistance




    High Air Pressure
    17.2 Watts
    CRR: 0.00516
    (54 psi / 3.7 bar)
    21.0 Watts
    CRR: 0.00629
    (60 psi / 4.1 bar)
    Rolling Resistance




    Medium Air Pressure
    18.5 Watts
    CRR: 0.00555
    (45 psi / 3.1 bar)
    21.8 Watts
    CRR: 0.00653
    (50 psi / 3.4 bar)
    Rolling Resistance




    Low Air Pressure
    20.4 Watts
    CRR: 0.00612
    (36 psi / 2.6 bar)
    23.1 Watts
    CRR: 0.00692
    (40 psi / 2.8 bar)
    Rolling Resistance




    Extra Low Air Pressure
    23.6 Watts
    CRR: 0.00707
    (27 psi / 1.9 bar)
    25.0 Watts
    CRR: 0.00749
    (30 psi / 2.1 bar)


    Myös John Bon Jovi testattu, tosin Touring renkaana eli vähän eri idea paineissa.

    Inner Tube None (30 ml sealant)

    (current protocol)
    Conti Tour 28 (170 gr butyl)

    (test protocol)
    Rolling Resistance
    75 PSI / 5 Bar
    14.2 Watts
    CRR: 0.00426
    16.7 Watts
    CRR: 0.00501
    Rolling Resistance
    60 PSI / 4 Bar
    15.6 Watts
    CRR: 0.00468
    18.6 Watts
    CRR: 0.00558
    Rolling Resistance
    45 PSI / 3 Bar
    18.3 Watts
    CRR: 0.00549
    21.8 Watts
    CRR: 0.00653
    Rolling Resistance
    30 PSI / 2 Bar
    23.6 Watts
    CRR: 0.00707
    28.1 Watts
    CRR: 0.00842

    Pistosuojaustestit voi jokainen maksava asiakas käydä itse lukemassa, mutta normi testeissä ei kyläl mielestäni huomioida sitä, kuinka paljon nappula tuo tosiasiassa lisäsuojaa. Rene hersen nappulakumiin tai Pirellin Gravel M:ään en ole koskaan saanut reikää edes koko talven tappajasepeliajoissa.
    Joo rulladataa on olemassa, mutta se ei täysin korreloi oikeaan maailmaan joten oikeat kokemukset kiinnostaa Steilacoomin ja BJP välillä. Jossain vaiheessa kun nopeus kasvaa niin alkaa ero kasvamaan slicksin hyväksi yms.

  8. #2978
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Minulla olleet ajossa RS:t nyt n. 1000km verran, ei mitään ongelmia toistaiseksi. Mutta nyt puhuu henkilö, joka ajoi SP EL:llä sen kymppitonnin, jona aikana vain yksi flätti.
    Mutta minun keskinopeudet normi gravel-lenkillä pyöriikin vain siinä 29-31km/h välillä ja käytän suht matalia paineita. Lieko maltillinen vauhti (harvoin neljääkymppiä kovin montaa killometriä putkeen) ja käytetyt paineet edesauttaneet, että kumit kuin kumit ylipäätään ovat kestäneet niin hyvin. Juurakkopoluilla en käytännössä ajele, muuten reiteille mahtuu aika rajuakin soraa/kiveä. Pääasiassa kuitenkin sellaista perinteistä suomalaista soratietä.

  9. #2979
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Onko kellään mittaa tuosta Snoqualmie passista leveyden ja korkeuden osalta? Hersen omien sivujen mukaan se olisi n. 42mm leveä, ja paljon leveämpää ei uskalla Space Chickeniin laittaa.
    En muista SP:n korkeutta, mutta leveyttä oli i25 kiekoilla aika tasan 45mm. Korkeilta nuo myös näyttivät ja iskunpituutta riittikin kivasti. Olivat mukavimmat ja nopeimmat gravel-renkaat, mitä itsellä on vastaan tullut. Kyseessä siis EL versiot.

    Varmaan joudun vielä tuollaiset laittamaan, vaikka nopeat on RS:t myös. Mutta ei niin mukavat ja kevyet.

  10. #2980
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Minulla olleet ajossa RS:t nyt n. 1000km verran, ei mitään ongelmia toistaiseksi. Mutta nyt puhuu henkilö, joka ajoi SP EL:llä sen kymppitonnin, jona aikana vain yksi flätti.
    Mutta minun keskinopeudet normi gravel-lenkillä pyöriikin vain siinä 29-31km/h välillä ja käytän suht matalia paineita. Lieko maltillinen vauhti (harvoin neljääkymppiä kovin montaa killometriä putkeen) ja käytetyt paineet edesauttaneet, että kumit kuin kumit ylipäätään ovat kestäneet niin hyvin. Juurakkopoluilla en käytännössä ajele, muuten reiteille mahtuu aika rajuakin soraa/kiveä. Pääasiassa kuitenkin sellaista perinteistä suomalaista soratietä.
    No 30 keskari on kyllä gravellissa kova ihan kenelle vaan.

  11. #2981
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Täällä on aika tasaiset maastot ja kohtuullisen hyväkuntoisia sorateitä. Toki rannikolla tuulee kyllä käytännössä 24/7/365

  12. #2982
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Valverde voittanut nyt kaksi noita UCI:n gravelkisaa. Promo- ja pyörän esittelykuvissa poseeraa Contin Terra Speedien kanssa, mutta molemmissa kisoissa ollut alla Pirellit (ainakin eka kisassa oli vieläpä logot tussattu). Hän on todennut nuo mieleisekseen, vaikka tallilla sponsorisopimus toisen merkin kanssa. Cinturato H näytti olevan tarkempi malli ainakin eka kisassa.

    https://esmtb.com/asi-es-la-canyon-g...ndro-valverde/
    https://www.instagram.com/p/CtGXa73q...RlODBiNWFlZA==

  13. #2983
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tässä tuo mun ihmetyksen aihe kuvattuna. Yllä tämänvuotinen Thundero (40 mm), alla viime vuonna ostettu Swampero (36 mm). Hyvin näkyy syy siihen, että miksi Swampero on kivempi ajaa. Swampero tihkui kyljestä vähän aikaa ennenkuin tiivistyi. Thundero olisi ollut varmaan täysin tiivis ilman litkuakin. Onkohan noissa ollut aina erilainen runko vai onko runkoa muutettu viime vuodesta (ja BRR:n testien jälkeen…)?

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #2984
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Valverde voittanut nyt kaksi noita UCI:n gravelkisaa. Promo- ja pyörän esittelykuvissa poseeraa Contin Terra Speedien kanssa, mutta molemmissa kisoissa ollut alla Pirellit (ainakin eka kisassa oli vieläpä logot tussattu). Hän on todennut nuo mieleisekseen, vaikka tallilla sponsorisopimus toisen merkin kanssa. Cinturato H näytti olevan tarkempi malli ainakin eka kisassa.

    https://esmtb.com/asi-es-la-canyon-g...ndro-valverde/
    https://www.instagram.com/p/CtGXa73q...RlODBiNWFlZA==
    Tuo pirellin H on oikeasti nopea rengas. Ei ole kyllä ainakaan terraa hitaampi assulla.

  15. #2985
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tässä tuo mun ihmetyksen aihe kuvattuna. Yllä tämänvuotinen Thundero (40 mm), alla viime vuonna ostettu Swampero (36 mm). Hyvin näkyy syy siihen, että miksi Swampero on kivempi ajaa. Swampero tihkui kyljestä vähän aikaa ennenkuin tiivistyi. Thundero olisi ollut varmaan täysin tiivis ilman litkuakin. Onkohan noissa ollut aina erilainen runko vai onko runkoa muutettu viime vuodesta (ja BRR:n testien jälkeen…)?

    https://photos.app.goo.gl/QPRkY6vbXnjmjxh46 tuossa mun Thunderoista kuvat viime syksyn Falling Leaves Lahden jäljiltä eli näköjään muuttunut runko.

  16. #2986
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Super racen kyljet ovat paremmin suojatut brr mukaan, mitä Terra Speedillä. Eli ehkä se tosiaan kestää.

  17. #2987
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Pystytkö katsomaan vielä tuon Vittorian Terreno Dry TLR:n kyljen paksuuden? Vaikuttaa aika ohkaiselle…

  18. #2988
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ 0,95 mm ja 2,8 nappuloiden alta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    https://photos.app.goo.gl/QPRkY6vbXnjmjxh46 tuossa mun Thunderoista kuvat viime syksyn Falling Leaves Lahden jäljiltä eli näköjään muuttunut runko.
    Aika erikoista. Ensin hyvä tulos ulos BRR:stä ja sitten lisää tavaraa kylkiin, ettei tule valituksia tihkuvista kyljistä? Melkein tekisi mieli lähettää kuvat Biermanille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #2989
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^Kiitos. Onhan nuo aika paljon paksummat kyljistä, miltä nuo vaikuttaa käsin hypisteltynä. Ovat niin notkean oloista tavaraa. TNT-kylkinen lienee jo melko paksu?

  20. #2990
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Pystytkö katsomaan vielä tuon Vittorian Terreno Dry TLR:n kyljen paksuuden? Vaikuttaa aika ohkaiselle…
    Tuo aiemmin katsomani terra speed olikin 45mm, jossa tosiaan selvästi heikommat kyljet. Olisi kyllä jännä tietää onko myös uudet 40mm muutettu vastaavaksi?

    Super Race 18
    45 Terra 15
    40 Terra 26
    Terrano dry 17
    (Snoqualmie Pass EL 9)


    Eli muut ovat kyljiltään käytännössä tasoissa. 40mm terra taas selvästi paremmin suojattu.



  21. #2991
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Sorry meni väärin. Toi oli 33 mm. 40 mm on 0,6 mm. Mitattu 2020, joten nykyään voi olla mitä vaan…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #2992
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^No nyt vaikuttaa jo todellisemmalle.

  23. #2993
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    James Huang arvostaa:
    At least on the loose-over-hardpack, hardpacked, and moderately rocky conditions that typify my local “gravel” routes, the Getaway XP quickly became a favorite. It’s fast. It feels great. It’s grippy.
    https://escapecollective.com/challen...l-tire-review/
    TLDR: Hankala asennettava (mutta helpompi kuin aiemmat Challengen renkaat), mukava, nopea (mutu) ja kulutuskestävä.
    The older I get the faster I was

  24. #2994
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ 0,95 mm ja 2,8 nappuloiden alta.



    Aika erikoista. Ensin hyvä tulos ulos BRR:stä ja sitten lisää tavaraa kylkiin, ettei tule valituksia tihkuvista kyljistä? Melkein tekisi mieli lähettää kuvat Biermanille.
    On kyllä jännä. Onko tuossa uudemmassa versiossa ikään kuin jokin kalvo vielä päällä? Tuntuuko se käsissäkin jäykemmältä?

  25. #2995
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Ainakin enemmän tota vulkanoitua materiaa ja sitten joku tommonen verkkokuvio lisäksi. Pitääpä testata näppituntuma.

    Lachlan Morton (Unbound 3.) ajoi mullettina 700x44 takana ja 650bx50jotain edessä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #2996
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ainakin enemmän tota vulkanoitua materiaa ja sitten joku tommonen verkkokuvio lisäksi. Pitääpä testata näppituntuma.

    Lachlan Morton (Unbound 3.) ajoi mullettina 700x44 takana ja 650bx50jotain edessä.
    Niin tuon joustavuuden eron tuntee minusta ihan hyvin sormillakin. Jos se tufon hyvä rullaus on aiemmin taiottu notkeista kyljistä, niin tuo voi olla aika iso muutos.

    Laita ihmeessä biermanille viestiä.

    Aika raju valinta tuo 650b eteen.

  27. #2997
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Tuo kyllä on hyvä aihe, renkaiden uusintatestaus seuraavina vuosina.
    Se kylkien vahvistamimen on oma lukunsa, saattaa ne materiaalit toki kehittyä paremmiksikin.

    Onneksi BRR taitaa ostaa renkaansa kaupasta niin ei tule valmistajan käsin tehtyjä sivettikissan silmäluomista ommeltuja spesiaaleja.

    Pääsinpä sunnuntaina lenkillekin. Ei vielä ole luottoa että uskaltaisi jarruttelematta kaikkia Petikon alamäkien mutkia. Mutta pääsin sentään ylös mäkiä mihin Gravel Kingit oli jäänyt sutimaan.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  28. #2998
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin tuon joustavuuden eron tuntee minusta ihan hyvin sormillakin. Jos se tufon hyvä rullaus on aiemmin taiottu notkeista kyljistä, niin tuo voi olla aika iso muutos.
    Uusi on ”muovisemman” tuntuinen käteen materiaaliltaan. Erityisen notkea tai pehmeä ei ole vanhojenkaan kylki, jos vertaa vaikkapa Challengen Race-runkoon, mutta kuitenkin vanha tuntuu uutta joustavammalta, jos sitä käsin venyttää.

    Uusissa on sellainen noin puolen sentin kaistale, jossa kylki voi olla jopa inan vanhaa ohuempi, mutta sitten alkaa suunnilleen kulutuspinnan ulkoreunan kohdalta selkeästi vanhaa paksumpi kerros, ihan kuin uusissa olisi joku pistosuojanauha, jota vanhoissa ei ole. Uuden kulutuspinta tuntuu käteen selvästi vanhaa jäykemmältä.

    Mutta uusi on tosiaan Thundero ja vanha Swampero, joten en pysty sanomaan, että johtuuko joku eroista siitä, että ovat eri renkaat. Privilegedin kuvassa vanhasta Thunderosta ei kuitenkaan näy samanlaista lievää pykälää kuin uudessa on siinä kohti, mistä paksumpi rakenne alkaa.

    Ehkä se on se pistosuojanauha, joka Thunderoon tekee sen umpikumimaisemman tuntuman, josta mä en ole välittänyt muidenkaan pistosuojanauhallisten renkaiden kanssa. Mieluummin otan nappuloiden antaman suojan (ja pidon) ilman nauhaa ja paremman ajotuntuman vaikka sitten vähän häviäisin rullaavuudessakin kuin päin vastoin. Ajamattomat Thunderot pistän nyt myyntiin ainakin. Joku vähemmän rengasronkeli ajaa niillä varmasti ihan tyytyväisenä ja Privilegedin paikkojen perusteella Thunderon matalan nappulan kanssa se mahdollisesti niihin lisätty pistosuoja on ihan paikallaan. Mutta, jos siellä sellainen tosiaan nykyään on, ei rullaavuus voi millään olla yhtä hyvä kuin vanhassa oli.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #2999
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    En nyt ehkä kuitenkaan mihinkään lisättyyn pistosuojaukseen usko. Kai tuollainen olisi pakko kertoa.
    Mutta isolta vaikuttaa ero siltikin.

  30. #3000
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tufon sivuilla itseasiassa näköjään lukeekin näin kaikkien gg-renkaiden spekseissä: ”A Puncture proof ply under the tread minimizes the risk of punctures and contributes to the overall reliability of the tyre.

    Sitä kyllä ihmettelen, että vanhemmassa Swamperossa ei tosiaankaan ole mitään kulutuspinnan alla. Ja Privilegedin kuvan perusteella ei sellaista kyllä ole ollut vanhassa Thunderossakaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •