ElectrobikeGarminGiantMPMessut
Sivu 49 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1563

Aihe: Porvoon kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ...itse en tosin olisi osannut arvata että fillaristia voisi kiinnostaa jokin muukin kuin kahvi...

Näyttää kieltämättä siltä, että yleisesti hakusanayhdistelmä coffee cycling on käytetympi kuin se toinen vaihtoehto.

Rasti piti hakea jo eilen, koska kuvarastien kirjoittamaton sääntö on että jos kertoo tai antaa ymmärtää tietävänsä rastin sijainnin, se pitää myös hakea viimeistään seuraavana päivänä, mutta torstaina lähtö jäi niin myöhäiseksi että paluumatka olisi jäänyt pimeällä ajaettavaksi ja märkä asfaltti, pieni tihkusade ja vastaantulevien autojen valot ovat minulle sellainen kombinaatio, jota vältän viimeiseen asti.

No, nyt kävi niin että kadun puolella oli mainoskyltti joka kertoi että "Brewstore open".

Panimokauppa on siis auki perjantaisin 15-18 ja kello lähestyi puoli neljää. En kuitenkaan mennyt portista sisään vaan kuvattuani rastin 122 jatkoin harmaassa mutta muuten mukavassa ajosäässä lenkkiäni. Jo hämärtyvässä iltapäivässä suuntasin fillarin vähitellen kotimatkalle, jolla sitten kuvastin uuden rastin:

PS "Krämare" tarkoittaa rihkamakauppiasta tai kaupustelijaa. Nimi kuuluu keskiaikaisten kadunnimien joukkoon ja Porvoossa se on tullut kadunnimistöön viimeistään 1700-luvulla.

Rihkamakadun rastin haettuani yritin kovasti muistella noudatettiinko Porvoon kuvarasteissa 10 km sääntöä, Olin kyllä jokseenkin varma siitä että rastia on siirretty vapaasti, mutta oliko silloin vain oltu tietämättömiä maksimisiirtymästä?

Anyway, siinä vain kävi sitten niin että rasti siirtyi hiukan päälle 10 km ajomatkassa mitattuna. Tämän kerron siksi että itseäni on joskus kismittänyt kun en ole osannut etsiä rastia sieltäpäinkään missä se on, koska olen pitänyt selviönä ettei se voi olla niin kaukana edellisestä...

Lauantaina paistaa aurinko ja puhaltaa lämmin föhn-tuuli, sunnuntaina on jo viileämpää, mutta aurinkoista silloinkin! Mainiot olosuhteet kuvarastipyöräilyllekin!

Rihkamakadun rastin haettuani yritin kovasti muistella noudatettiinko Porvoon kuvarasteissa 10 km sääntöä, Olin kyllä jokseenkin varma siitä että rastia on siirretty vapaasti, mutta oliko silloin vain oltu tietämättömiä maksimisiirtymästä?

Anyway, siinä vain kävi sitten niin että rasti siirtyi hiukan päälle 10 km ajomatkassa mitattuna. Tämän kerron siksi että itseäni on joskus kismittänyt kun en ole osannut etsiä rastia sieltäpäinkään missä se on, koska olen pitänyt selviönä ettei se voi olla niin kaukana edellisestä...
    Olen saanut noottia, kun olen siirtänyt rastia 11km. Ei se kuulemma ole sääntö, mutta sitä pitäisi osata noudattaa, vaikkei sitä missään luekaan. Niinkuin tuokin, että jos antaa ymmärtää, niin pitää ymmärtää antaa..

Oli tästä aiheen selailusta jotain hyötyäkin, bongasin parin vuoden takaisesta postista, että meillä on tämmönenkin:
    https://www.google.com/maps/d/viewer...733596276&z=10

Uteliasuuteni heräsi ja nopea haku löysi tämmöisen kommentin, jota kirjoittaessani en ymmärtänyt antavani noottia rastinlaittajalle (enkä vieläkään käsitä miten sen on voinut sellaisena lukea). Mutta nevermind (ja ehkä yllä viitataankin johonkin toiseen kommenttiin).

Lisätään vielä että "hiukan päälle 10 km" on tarkemmin sanottuna vähän päälle 11 km.

(En ajanut uudelle rastille suorinta tietä, joten en voinut tarkistaa asiaa yksinkertaisesti mittaria vilkaisemalla, Olin mielestäni melko varma siitä ettei olisi menty 10 km kauemmaksi, mutta pieni epävarmuus siihen jäi ja hetken joi mietin pitäisikö sittenkin ajaa jonkin matkaa takaisin Porvooseen päin ja keksiä uusi rasti...)

Sukulaiseni oli ostamassa oikealla näkyvän kämpän. Selvisi että siinä asui kaveri joka äskettäin tappoi perheensä ja ajoi sitten helsingissä itsensä hengiltä. Vaikka tunsin talon en tunnistanut kohdetta kuvarastissa. Tällaisia ne ovat.

Edit taisi olla sittenkin viereinen talo.

Uteliasuuteni heräsi ja nopea haku löysi tämmöisen kommentin, jota kirjoittaessani en ymmärtänyt antavani noottia rastinlaittajalle (enkä vieläkään käsitä miten sen on voinut sellaisena lukea). Mutta nevermind (ja ehkä yllä viitataankin johonkin toiseen kommenttiin).
    No harm jne! Ei haittaa pätkääkään, jos rasti siirtyy yli 10km. En oo muistanu koko sääntöä rasteja haeskellessa ennenku se tuli puheeks. Satunnaista amatööriä lähinnä huvittaa kaikenmaailman kirjoittamattomat säännöt..

Rasti 123 löytyi Kulloon kartanon tieltä.

https://www.google.com/maps/place/Ku...g%2F11g613dpkk

Seuraava tuosta.

Viikko meni..

Haiskahtaa vahvasti ascomin rastilta. Mä haen seuraavan rastin sitten, kun aurinko lämmittää taas niin, että pyöräily tulee ylipäätään mieleen.

Viime lauantaina tein lenkin Porvooseen, mutta vihjekuvan perusteella en tainnut tutkia oikeista maisemista. Saattaa mennä pitkälle ensi vuoteen ennen kuin mulla on taas sopiva hetki lähteä sinnepäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tempo Katso viesti
    Haiskahtaa vahvasti ascomin rastilta. Mä haen seuraavan rastin sitten, kun aurinko lämmittää taas niin, että pyöräily tulee ylipäätään mieleen.
    Juu niinhän se haiskahtaisi mutta ei tuolla pakkasessa kykene pyöräillä edes noin lähelle. Puhumattakaan, että pitäis joku uusi rasti vielä etsiskellä mikä ei olisi ihan tuon naapurissa.

Keväämmällä.

Laitetaan nyt vielä tämäkin kuva, kun tuli otettua, vaikka kaikki kommentoineet taitaakin tietää paikan.

Puhtaat gravelreitit lähiseuduilla ja hiihtotalven toivossa aloitettu sauvakävelytreeni ovat pitäneet minut poissa maantien laidasta, mutta jos olisin saanut itseni ajamaan kohti Porvoota, olisin hakenut rastia väärän tien varrelta.

Viikonloppuna näyttäsi olevan erinomainen sää . Tuommoisessa pikkupakkasessa tiet pysyvät suhteellisen kuivina eikä siellä tule kylmä kenellekään, jolla on jonkinlaiset talviajovarusteet.

(Pelkästään yhden rastin hakemista varten niitä ei tietystikään kannata mennä ostamaan, mutta kun sellaiset on hankkinut, voi huomata että omat näkemykset siitä milloin fillarointi voi olla mukavaa laajenevat eikä siitä että pyöräilykausi hieman pitenee molemmista päistä yleensä seuraa haittaa useammankaan liikuntamuodon harrastajalle. Ja aivan kuten kesällä ei ole mikään pakko ajaa silloin kun sataa tihuuttaa koko päivän tai kun tuulee niin ettei ole pysyä pystyssä voi talvellakin ajaa vain silloin kun olosuhteet ovat otolliset...)

Itse en lähde rastia hakemaan siksi etten halua joutua taas tilanteeseen jossa laittamani rasti juuttuu useammaksi kuukaudeksi, koska nekin jotka voisivat rastin hakea ovat saamarinmoisia vellihousuja.

Vähän vakavammin: useammassakin kuvarastiketjussa on nähty miten vaikeaa on saada joku talvitauolle painunut ketju uudelleen vauhtiin tai edes käynnistetyksi joten kuten kunniallisesti. Täytyy toivoa että Porvoon kuvarasteissa kävisi niin että joku uusi harrastaja toisi eloa ketjuun ja vetäisi muut perässään mukaan iloisempaan meininkiin!

Liityntäpyöräpysäköinti Kuninkaantien ja Tyysterintien liittymässä. Rasti 124.

Lohikäärmeitä! Tämä löytyi vahingossa, koska ajoin väärään paikkaan.

casanova muokkasi tätä : 04.03.2023 at 21.27 Syy: karttalinkki, tiedot

Hatunnoston arvoinen teko!

Ja hauska uusi rasti, joka toivottavasti innostaa jonkun ajamaan ja rasti alkaa taas vaihtua vähän nopeammalla tempolla!

Hatunnoston arvoinen teko!

Ja hauska uusi rasti, joka toivottavasti innostaa jonkun ajamaan ja rasti alkaa taas vaihtua vähän nopeammalla tempolla!
    Kiitos! Luulen tämän vaihtuvan vähän edellistä nopeammin (vaikka aiemmassa ei mitään vikaa ollutkaan).

Lohikäärmeitä löytyi motarin alta, Kulloon kartanon tien varrelta. Rasti 125.
    https://www.google.com/maps/d/u/0/ed...201967062&z=17

PS. Hienoa, että rasti liikkui, vaikka lunta onkin vielä maassa!

Kokeillaan uutta rastia tuosta.

Hakemattomuus taitaa johtua keleistä, mut koska sunnuntaina näyttäis olevan hyvä keli ja viikko meni, niin edelliseltä rastilta on tähän Googlenavin mukaan 9 minuuttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Hakemattomuus taitaa johtua keleistä, mut koska viikko meni, niin
    annetaan vielä yhden pisteen vihje.

Kulloon sivistyskeskus. Rasti 126.

Siltatyömaa sotki suunnitelmat. No tällainen rajaus saa kelvata.

casanova muokkasi tätä : 07.05.2023 at 22.59 Syy: karttalinkki

Aiemmat höpinät liittyivät tähän. Vanha silta oli siirretty jokseenkin labiiliin sijaintiin eikä uusikaan houkutellut seikkailemaan maantiekengillä.

Tällainenkin kuvakulma tuli kokeiltua.

Selvennyksenä mainittakoon, että ollaan joen varrella. Poikkeama pikitieltä on lyhyt.

Tiesin rastin jo heti ekasta kuvasta puolen minuutin miettimisen jälkeen.
    Rastihan on Bollan uimapaikka Anttilassa Mustijoen varrella.

Uusi rasti:

Ei taida Porvoo enää kohteena kiinnostaa pyöräilijöitä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •