MPMessutGarminGiantElectrobike
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 52

Aihe: Sähköpyörä +150kg painoiselle?

Sähköpyörä +150kg painoiselle?

Kovasti tekisi mieli alkaa pudottamaan painoa ja vuosiin ei ole tullut pyöräiltyä mutta nyt kiinnostus heränny nimenomaan sähköavusteisiin ja ehkä ihan läskipyöriin jotta pääsisi satunnaisesti maastoon.

Isoin ongelma on suuri elo paino. Olen 185cm / n..155kg painava ukon retale jota kiinnostaisi kovasti pudottaa painoa pyörän avulla.

Onko esim Tunturi Emax täysin poissuljettu painontakia? Kovasti olen yrittänyt googlata mutta kovin hankalasti on tietoa nimenomaan noista kantavuuksista joten kysytään parvi älyltä.

Kiitos etukäteen vastauksista

Verkkokaupan corratec Lifessä on 180 kg kantavuus. Taitaa saatavuus olla niukkaa, mut aina voi kysyä. Toisaalta kyl ne kestää, annat mennä vaan. Yksi tuttu työpuolelta on liki 2 m ja painoakin ilmeisesti aika lailla. Tuo ajaa helkaman se 10:llä
    PS. Tuolla on 5 v runkotakuu https://www.kuntokauppa.fi/fitnord-r...ke-2023-minttu

^ Ja painoraja 120kg, johon yleensä sisältynee kuskin, kamojen ja pyörän paino. Voi olla ettei runkotakuu toimi...

Kun laittaa talouden kevyimmän henkilön kauppareissulle, niin...

^Kun suomalaisia katselee niin voi siinäkin suhteessa tulla painoraja vastaan... Toisaaltaan saattaa olla ikimuistettava kokemus jos pyörä massan alla vauhdissa retkahtaa...

Yleensä valmistajien rajat menevät 120kg kieppeillä.

Meiltä löytyy pari mallia jossa kokonaisraja on 180kg (pyörä + kuski + varusteet) eli kuski saa painaa sen 155kg

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...pa/pSTECOURPL/

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...STEUNI761PFEQ/

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...uppa/pSTE8XTP/

Ja sitten esim Tern GSDssä kokonaispainoraja on 200kg https://www.bikeshop.fi/Tern-GSD-S10...a/pTERNGSDS10/

Ystävällisin terveisin
    Visa
    www.bikeshop.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vispe Katso viesti
    Yleensä valmistajien rajat menevät 120kg kieppeillä.

Meiltä löytyy pari mallia jossa kokonaisraja on 180kg (pyörä + kuski + varusteet) eli kuski saa painaa sen 155kg

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...pa/pSTECOURPL/

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...STEUNI761PFEQ/

https://www.bikeshop.fi/Stevens-Bike...uppa/pSTE8XTP/

Ja sitten esim Tern GSDssä kokonaispainoraja on 200kg https://www.bikeshop.fi/Tern-GSD-S10...a/pTERNGSDS10/

Ystävällisin terveisin
    Visa
    www.bikeshop.fi
    Mutta toimitusajankohtina noissa Stevensseissä vasta alkutalvi 23 tai kevät 2024? Ainoastaan ylimmän linkin pyörää parissa koossa tarjolla täksi vuodeksi?

Toisekseen jos löytyisi vielä vähän edullisempia vaihtoehtoja niin olis kiva. Jos sellaisia näissä isommissa painoluokissa on.

Rengastus joka sopii myös hiekkateille, lokarit ja tavarateline toiveissa sukulaismiehellä joka niin ikään tosiaan ison miehen pyörää olis vailla.

Skaala on laajempi kun luopuu valmistajan antamasta painorajalupauksesta. Pyöriä saa jo 2 tonnista ylöspäin.

^Ja kahdella tonnilla saa kestävää laatua? Mielenkiintoinen asenteesi kun puhutaan turvallisuudesta...

Sillä rahalla saa sen 500 euron peruspyörän plus sähköistysosat. (Tällä palstalla on eräs seniorifillaristi laskenut asian tarkkaan.) Jos ei arvaa hankkia ilman runkotakuuta, niin sitten pitää nostaa kädet ylös. Kolmen tonnin fätit on yksi luokka runkotakuuta vailla olevista 150 kiloiselle hemmolle. E/Fat 1000w Helsingin Vartiokylästä ? Akku ja moottorin puhti kohdillaan. Myös 21" rungolla. Mut mikä mä olen mainostamaan. Kyllä näitä löytyy.

^E/Fat olisi yksi mahdollisuus ja voi käydä paikan päällä juttelemassa, että mikä olisi paras setuppi.

^^On muitakin komponentteja joissa painorajat tulee vastaan kuten esim. kiekot, tuskin noissa halpiksissa kiekkojen rajat ole kuin jossain 120kilon luokassa ja nekin melkoista kuraa usein. Mutta jokainen tavallaan ja vanha faktahan on jos ostaa hyvän ja halvan niin usein joutuu hankkimaan kaksi.

^Läski tietenkin läskille voi olla vaihtoehto mutta ei sekään takaa kestävyyttä.

Työkaverin isä painoi parhaimillaan reilusti yli 200 kg ja jopa Toyotan Land Ruiseri uusi tehdastilaus auto joutui jouset ja kuskin jakkaran vaihtaan... no kävi jossain leikkauksessa kun paino oli jo riski ja nyt 150 kg painosena pyöräilee Saksalaisella brändin sähkö täysjousto pyörällä ja hinta tais olla jossain 4 tonnin nurkilla ja hyvin on pyörä kestänyt... itte uskon myös että pieni painorajan ylitys ei pyörää katkaise jos ei sillä ryskää kivikossa ja päin rotvalleja

Aika viitteellisiä nuo painorajat taitavat olla. Rungoista ikinä tiedä. Itse harkitsisin vakavasti vaikka tuota https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ahkofatbike-17 ja jos navat tms eivät kestä, niin jotain retkipyöräosaa tilalle.

^Suurin sallittu kuorma 120kg... Ei kai nuo rajat ihan hatusta temmattuja ole? Voi olla että rungot kestää mutta kestääkös esim. kiekot?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Suurin sallittu kuorma 120kg... Ei kai nuo rajat ihan hatusta temmattuja ole? Voi olla että rungot kestää mutta kestääkös esim. kiekot?
    Oletan tässä, ettei käyttö ole ainakaan alkuun maastoajo. Painon pudottua ehkä. Oikea kokokin pyörästä lienee pykälää isompi.

"Satunnaisesti maastoon" mutta maastoajoakin monenlaista. Onhan jossain komponenteissakin painorajat erikseen maastoon ja maantielle. Maastoajossa tuolla massalla voi esim. satulan kiskot kovilla...
    Turha tietenkään peloitella, onhan se loppupeleissä jokaisen henk.koht. ongelma jos pyörä tai jotain pyörästä hajoaa kesken lenkin.

Vaikka tuo Tern GSD on hintava, niin se on aika monikäyttöinen. Toimii arkiajossa erityisen hyvin, mutta myös yllättävän hyvä huviajeluun. Tänään 90km takana ja vielä 60km edessä. Edelleen on hauskaa.

Eihän tuolla varsinaisia maastopolkuja ajele, mutta kyllä tuo kaikista hiekkateistä selviää.

^Varmaan käytännöllinen "perheajokki" mutta aika vekkuli tuo geometria kun vain yksi koko.

^Varmaan käytännöllinen "perheajokki" mutta aika vekkuli tuo geometria kun vain yksi koko.
    Se on jännä kuinka hyvin se toimii. Ajoasento ei toki ole kovin aerodynaaminen, mutta eipä sen sähköpyörällä tarvitse ollakaan.

Hmiway Zebra

Mulla on ollut Himiway Zebra reilu 5 viikkoa. Kilometrejä on tullut 600 ja olen kyllä ollut oikein tyytyväinen. Pääasiassa ajan Helsingin seudun pyöräilyreittejä eli hiekkaa, soraa ja asfalttia.
    Kokemusta mulla ei ole sähköpyöristä tai maastopyöristä muuta kuin parista vuokrakerrasta, joten vertailupohja on hieman ohkainen.

Zebra on mun mielestä pyörien Hummer, siis se katuversio. Pyörä on iso ja esim saksalainen verkkokauppa käyttää siitä nimitystä all terrain bike. Kokeilin eilen juurakkoista polkua ja pyörällä kyllä pääsee, mutta ei se kaikista ketterin ole.

Mun valintaperuste oli myöskin kantavuus. Zebrassa se on max 215 kg eli kun pyörä painaa 35 kg, niin 180 kg kantavuus riittää, vaikka takapakkarilla olisi pari olutlaatikkoakin
    Eipähän ole pelkoa, että pyörä taipuisi kuskin painon alla.

Pyörässä on mukana valot, takapakkari, lokarit ja seisontatuki, joten niitä ei tarvitse erikseen hommailla. Yleisvaikutelma pyörästä on mun mielestä laadukas. Pyörä on jämäkkä ja lokarit eivät rämise jne. Satulakin on mukava ja sopivan leveä. En ole painavana ihmisenä mikään kapeiden satuloiden fani. Kokeilin yhtenä yönä ajamista valaisemattomalla ulkoilureitillä ja etuvalo oli riittävän tehokas. Takavalossahan on myös jarruvalo, joka syttyy aina jarrukahvaa puristaessa.

Pyörää on saatavissa vain yhdessä runkokoossa ja kannattaa katsoa pyörän geometriaa, vaikka tuolta saksalaisilta sivustolta. Mä oon 183 cm pitkä ja alkuun mietin, että pitäisikö ohjaustankoa hieman korottaa, mutta nyt olen tottunut hieman etukenoisempaan pyöräilyasentoon.

Takanapamoottorissa ei ehkä ole ihan samanlaista älykkyyttä kuin parhaimmissa poljinkeskiömoottoreissa, vaan moottorin avustus saattaa käynnistyä pienellä viiveellä. Käytännössä se tarkoittaa mun kokemuksen mukaan, että kannattaa olla pieni vaihde sisällä, jos yrittää ylämäkeen lähteä. Toisaalta takanapamoottori saattaa olla kestävämpi, kun polkaisu ei runttaa voimaa ihan suoraan moottoriin, eikä ketju rasitu, kun siinä on vain polkaisun voima, eikä polkaisun ja moottorin voima.

Valmistaja ilmoittaa rangeksi 128 km, mutta se on varmaankin kohtalaisen kevyelle kuskille. Mä arvioisin, että raskassarjalaiselle se saattaa olla jossain 70-80 km luokassa, riippuen tietysti kuskin painosta, ajotavasta jne. Akkua en ole ihan tyhjästä täyteen ladannut, mutta kun näytössä oli 1/5 palkkia akkua jäljellä, niin alle 5,5 h oli jälleen akku 100%.

Mä tilasin pyörän saksalaisesta verkkokaupasta. Se on sieltä tilattuna hieman halvempi kui esim Shaolinbikestä, vaikka toimituskuluja tulee 75 €. Toimitusaika on Saksaan n. 8 vrk ja suomeen hieman pidempi eli 2-3 viikkoa. Mulla tosin meni rahtaus päin peetä ja ensimmäinen pyörä katosi. DSV:n trackkerin mukaan oli tullut Saksan satamaan, mutta ei koskaan Suomeen asti. Tavarakuljetuksessa tuota voi sattua, vaikka lenkkareiden kohdalla, kun huono tuuri nasahtaa kohdalle. Hieman viestittelyä ja pistivät mulle uuden pyörän tulemaan, kun olivat varmistaneet, että ensimmäinen pyörä ei ollut perille tullut.

Tässä linkki sinne saksalaiseen verkkokauppaan, mutta sen verran varoituksena, että he harrastavat aktiivista verkkomarkkinointia ja jos ei halua heidän mainoksia jokaiselle verkkosivulle, niin kannattaa mennä incognito-tilassa.
    https://himiwaybike.de/products/all-terrain-elektro-fat-bike

Kuvassa pyöräni kotikulmilta ensireissun päätteeksi. Varusteita siinä tuossa vaiheessa ei ole lisätty kuin actionkamera ohjaustankoon ja mustekala takapakkarille.

Pyörä 155 kiloiselle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Negotiator Katso viesti
    Kovasti tekisi mieli alkaa pudottamaan painoa ja vuosiin ei ole tullut pyöräiltyä mutta nyt kiinnostus heränny nimenomaan sähköavusteisiin ja ehkä ihan läskipyöriin jotta pääsisi satunnaisesti maastoon.

Isoin ongelma on suuri elo paino. Olen 185cm / n..155kg painava ukon retale jota kiinnostaisi kovasti pudottaa painoa pyörän avulla.

Onko esim Tunturi Emax täysin poissuljettu painontakia? Kovasti olen yrittänyt googlata mutta kovin hankalasti on tietoa nimenomaan noista kantavuuksista joten kysytään parvi älyltä.

Kiitos etukäteen vastauksista
    Itselläni on Helkama Jääkäri 7v sähköpyörä ja Tunturi havu 3v perinteinen pyörä joiden kantavuus on 150 kg.Eivät toki ole maastopyöriä mutta normaalia leveämmät renkaat molemmissa .

^Yleensä kantavuuteen lasketaan kuskin painon lisäksi pyörän ja kuorman paino niin paperilla ei 150kg riitä 155kiloiselle kun pyörä painaa liki 30kg...

Teräskeula. Kunnon kiekot.(hyvin tehdyt) Vääntöä vähintään 60N
    Hyvät perus osat. Iso akku.
    Kyllä kai se tuommonen jytäkkä enduro kestää isommankin ukon kauppareissulla.

^Yleensä kantavuuteen lasketaan kuskin painon lisäksi pyörän ja kuorman paino niin paperilla ei 150kg riitä 155kiloiselle kun pyörä painaa liki 30kg...
    Kantavuuteen ei ikinä lasketa ajoneuvon painoa, vaan se mitä ajoneuvoon kuormataan(kuski+varusteet+tavarat). Ajoneuvon paino lasketaan kokonaispainoon .
    Novus Ordo Mundi

Kyllä se näin taitaa olla että pyörän painoa ei missään tapauksessa lasketa kantavuuteen ja edelleen sitä mieltä jos parikymmentä kiloa menee rajan yli niin ei pyörä varmaan ratkea alle normaali tie käytössä

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://www.haklift.com/tuotteet/nos...goryId=491396#

Tää ei nyt suoranaisesti liity pyörään mutta näillä on seitsemän kertainen varmuus että 1000 kg liinalla voi nostaa 7000 kg mutta en nyt tätä suosittele. ja ei se pyörä saa heti nitkahtaa pienestä ylityksestä jos on esin semmonen järeä enduro

^Ehkä olen väärässä. Kuitenkin veikkaan että ainakin halpiksissa saattaa tulla vastaan kiekkojen kantavuus mitä varmaan kukaan ei ilmoita...

Jostain syystä polkupyöriä ei tehdä normista poikkeaville ihmisille.
    Jos olet lyhyt tai ylipitkä, et saa polkupyörää normaali valmistajalta. Tai ylipainoinen, kaikkien polkupyörien painoraja on siinä 120kg kantturoissa.
    Ihanne mitat on pyöräilijälle 170-180 ja paino 50-80kg.
    Jonkinmoista rasismia liene.

^Tosi juttu, itsekin joutunut kaikki HiFimmät osat samasta syystä skippaamaan.

Toisaaltaan jos väestön lihominen jatkuu tähän malliin kuin nykyään niin lienee pyörävalmistajien muutettava ajatusmaailmaansa ja alkaa rakentaa pyöriä enemmistölle.

Jenkkifirmat tässä varmaan se ratkaisu. Esim Cannondalen vähemmän hifistelypyörissä kuskin Max paino 136kg ja kuormata saa 15kg.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

1. Sähköpyörä-fiilistelyketju
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1106
    Viimeinen viesti: 09.12.2025, 00.54
  2. Sähköpyörä
    By Cyrax in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 25.07.2022, 18.59
  3. Sähköpyörä 5-8k€
    By Vilestori in forum Sähköavusteiset pyörät