LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 14 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 566

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Toi autostart kyllä kaipaisi jonkun asetuksen, että esim optio autostartille vaan kun käytössä on erillinen nopeus sensori.

Tosin oon kyllä huomannu jossain liikennevaloissa, että esim autopause menee edestakaisin päälle ja pois vaikka on nopeusanturi ja pyörä paikallaan.
    Mulla 530:ssä autopause toimii hyvin ja luotettavasti. Mulla käytössä vain itse kompuutteri, ei sensoreita.

Juu eihän tuo mihinkään vaikuta sinällään, kun se menee pois pauselta sekunniksi ja sitten taas pauselle silloin tällöin.

Juu eihän tuo mihinkään vaikuta sinällään, kun se menee pois pauselta sekunniksi ja sitten taas pauselle silloin tällöin.
    Jumankekka. Stravan segut sekoaa! Virheellistä dataa.

Kaikki autopauset pois ja tihein datan tallennus aina päälle edgestä. Varsinkin maastossa voi tulle muuten aika kantikasta jälkeä joskus.

Tosin oon kyllä huomannu jossain liikennevaloissa, että esim autopause menee edestakaisin päälle ja pois vaikka on nopeusanturi ja pyörä paikallaan.
    Testasin Edge 130:n akkua pöydällä yön yli, kun laite kuoli lenkin aikana vartissa, vaikka pakkasta oli vain pari astetta. Niin siinä kahdeksan ja puolen tunnin käyntiaikana oli logannut 16 km ajoa. Eli aika paljon tuo gps-signaali elää sisätiloissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jumankekka. Stravan segut sekoaa! Virheellistä dataa.

Kaikki autopauset pois ja tihein datan tallennus aina päälle edgestä. Varsinkin maastossa voi tulle muuten aika kantikasta jälkeä joskus.
    Eihä segmenteillä ikinä nii hijaa mennä että ois autopause vaaraa

Ja siis tarkennuksena että tota pause/pois juttua tapahtuu vaan kun on paikallaan muutenki ja juurikin valoissa. Taitaa johtua siitä, että kun nojaa kädellä tolppaan odotellessa valojen vaihtumista, niin pienet renkaan liikkeet saa nopeusanturin kauttaa ton pausen menemään pois päältä.

Garmin Edge 530 on ollut myynnissä jo usean vuoden. Joko Garminilta on tulossa uutta korvaajaa tälle mittarille vai mennäänkö tällä mallilla vielä vuosia. Onko netissä huhuja asiasta?

Vieläkö garmin edge 530 on tänäpäivänä soiva peli vai kannattaako odotella 540? Amazonissa olisi houkuttelevaan 189,85€ hintaan. Lisäksi maksuton rahti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Asd13 Katso viesti
    Vieläkö garmin edge 530 on tänäpäivänä soiva peli vai kannattaako odotella 540? Amazonissa olisi houkuttelevaan 189,85€ hintaan. Lisäksi maksuton rahti
    530 on soiva peli eikä 540 tuo mitään järisyttävää uutta, mikäli vuotoihin on uskomista. Huhuttu julkaisu on huhtikuussa, ehkä jo 11.4.
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    530 on soiva peli eikä 540 tuo mitään järisyttävää uutta, mikäli vuotoihin on uskomista. Huhuttu julkaisu on huhtikuussa, ehkä jo 11.4.
    530:kin ja wahoo elemnt bolt v2:sen välillä olen arponut. Varmasti kumpi tähansa riittäviä minun vaatimattomille ajeluille

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Ketjua enempää läpi kahlaamatta kysymys: pitääkö Edgeä valmistella jotenkin ulkomailla ajelua varten? Polariin piti vaihtaa kartta-alue, sen johdosta kysymys.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

530:stä alkoi näyttö pimentyä satunnaisesti. Sain Garminilta tilalle tehdaskunnostetun laitteen, vaikka takuu (kuulemma näihin rautavikoihin 3 v.) oli jo mennyt vähän yli.
    Canyon Ultimate 7,5 k / GT Grade 24,2 k / Cannondale Quick 3,9 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ketjua enempää läpi kahlaamatta kysymys: pitääkö Edgeä valmistella jotenkin ulkomailla ajelua varten? Polariin piti vaihtaa kartta-alue, sen johdosta kysymys.
    Tarkista Edgen asennetut kartat joko laitteesta tai Garmin Expressistä. Kartat voi päivittää GE:n kautta. Jos sulla on Euroopasta hankittu Edge 530/830 niin todennäköisesti siinä on koko Euroopan kartat. Lisää karttoja voi ladata täältä: https://garmin3.bbbike.org/
    The older I get the faster I was

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tarkista Edgen asennetut kartat joko laitteesta tai Garmin Expressistä. Kartat voi päivittää GE:n kautta. Jos sulla on Euroopasta hankittu Edge 530/830 niin todennäköisesti siinä on koko Euroopan kartat. Lisää karttoja voi ladata täältä: https://garmin3.bbbike.org/
    Thanks, ehdin jo suorittaa KVG:n ja laite oli jo päivityksessä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Ehkä kysytty aikaisemmin täällä mutta miten Wahoon laitteet vertautuvat Garminiin?
    Mitä voittaa, mitä häviää?
    Lähde sähköpyörämatkalle Portugaliin:

https://onactive.fi/pyorailymatkat/portugali/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeeK Katso viesti
    Ehkä kysytty aikaisemmin täällä mutta miten Wahoon laitteet vertautuvat Garminiin?
    Mitä voittaa, mitä häviää?
    Netissä on melkoisen paljon vertailuja ja vertailuvideoita noista. Niistä ehkä parhaiten selviää. Garmin monipuolisempi

Itse tykkäsin Wahoo Roamin navigoinnista enemmän kuin Garminin. Wahoo vaihtui kuitenkin Garminiin, koska Garmin muodostaa oman ekosysteeminsä ja navigoin aika harvoin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Itse tykkäsin Wahoo Roamin navigoinnista enemmän kuin Garminin. Wahoo vaihtui kuitenkin Garminiin, koska Garmin muodostaa oman ekosysteeminsä ja navigoin aika harvoin.
    Tuo ekosysteemi on kyllä siunaus ja kirous. Kiva heittää lenkki edgellä ja palautumiset ja muut synkkautuu kelloon. Toisaalta nostaa kynnystä vaihtaa merkkiä, mikä on tietysti tarkoituskin.

Moi!Noviisi kyselee kuinka edge 540 toimisi meloessa.Ilmeisesti joutuisi hankkimaan ToPo kartan.

Edge on pyöräilyyn tarkoitettu eli ei varmaan hirveen hyvin toimi. Kellot on sitten melontaan tarkoitettuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyde Katso viesti
    Moi!Noviisi kyselee kuinka edge 540 toimisi meloessa.Ilmeisesti joutuisi hankkimaan ToPo kartan.
    Mihin tarkoitukseen, suunnistuksen ja reitityksen avuksi? Mites nämä veneilyyn tarkoitetut mallit, riittääkö niissä akunkesto?

Ei Edge tiedä onko se veden vai maaperän päällä, mutta kuitenkin kompromissi melontaan.

Suojapussi tai minigrip-pussi ja kiinni jotakin kelluttavaa kiinni jos sattuu lipsahtamaan. Kartta-aineiston voi joutua vaihtamaan sopivampaan missä näkyy hyvin vesistöt (openstreetmap?). Ottaisin myös kaikki navigointiohjeet pois käytöstä eli seuraa itse karttakuvaa ja valmiiksi piirrettyä reittiä. Ainakin 530 akunkesto on max luokkaa 8h vaikka gps-päivitysväliä harventaisi, mutta virtapankki kulkee helposti mukana.

Varsinainen kartta-aineiston selaaminen Edgen avulla surkeaa minkä tekee mielummin puhelimella.

Taidan suunnistaa perinteisesti kompassilla ja paperikartalla,joka vedenpitävässä karttapussissa.Puhelimesta voi tarkentaa sijaintia tarpeen mukaan.

Mikä siinä kellossa hankaa vastaan? Pieni näyttö? Saa siihen Garminin kelloonkin kartat.

Missä kelloa pidät meloessa, ranteessako?

Joka halpa kännykkä isolla näytöllä ja vesitiiviillä kotelolla vois olla hyvä. Kännykän ruutu on kartan lukemiseen parempi kuin Garminin pienet ruudut

Ainakin 530 ruutua ei voi käyttää minkäänlaiseen suunnistamisen. Ainut käytännössä toimiva käyttötapa on laatia etukäteen tarkka reitti ja sitten orjallisesti noudattaa sitä reittiä. Jos haluaakin soveltaa ja muuttaa reittiä, niin ei tuo tulitikkuaskin kokoinen ruutu siihen sovellu. Tämä siis oma havainto omassa käytössä.

Eikö kelloa siinä ranteessa yleensä pidetä? Enkö nyt tajua jotain melomisesta, että melontaliikettä ei voi pariksi sekunniksi laittaa tauolle kun tarkistaa suunna?

Itse olen laiskistunut suunnistuksen suhteen sen verran, että käytän meloessa reittisuunniteluun paperikarttaa joka on meloessakin edessäni osittain aukkopeiteen päällä ja seuraan etenemistä myös kellosta. Vähänkään pidemmällä ylityksellä tämä ei tietystikään toimi, mutta saaristossa näkyy pienessäkin näytössä yleensä saaria ym kohteita, joiden avulla pysyy kartalla (tai enemmänkin niin, että voi varmistaa sijannin). Mulla on etupäiväluukun kannessa teline, jossa on garminin tankokiinnike kellolle (tähän saisi kiinni kyllä pyöräilylaitteenkin).

Itse en halua pitää kelloa ranteessa meloessa, koska aina voi tulla tilanne vaikka pelastautumisen tms yhteydessä että kelloa kolhaisee sen verran, että ranneke voi pettää. Ja usein kun päällä on kuivapuku sekä jonkin sortin melontahanskat niin alkaa olemaan kellon rannekkeen pituus aika tiukilla.

Eikö kelloa siinä ranteessa yleensä pidetä? Enkö nyt tajua jotain melomisesta, että melontaliikettä ei voi pariksi sekunniksi laittaa tauolle kun tarkistaa suunna?
    Jos pyöräilyssä käytät kellon suunnistamiseen, niin onko se kädessä vai ohjaustangossa?

Minä pidän kaiken seurattavan tekniikan tangossa, koska eihän hanskojen ja hihojen alta mitään pysty lukemaan. Toki jos pysähtyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Jos pyöräilyssä käytät kellon suunnistamiseen, niin onko se kädessä vai ohjaustangossa?

Minä pidän kaiken seurattavan tekniikan tangossa, koska eihän hanskojen ja hihojen alta mitään pysty lukemaan. Toki jos pysähtyy.
    Tässä nyt taidettiin meloa eikä pyöräillä? Ja toiseksi pyöräilyssä tarvitsee ihan pikkusen eri tavalla keskittyä ajamisen eikä kellon tuijoitteluun, esim maastossa (duh!).

Mutta jos haluaa välttämättä viedä keskustelun pyöräilyyn täällä pyöräilyaiheisella foorumilla, niin saa sen kellon sinne pyörän tankoonkin jos haluaa. Ja jos kelloa tarvitse aktiivisesti seurata pitkähihaisen ulkovaatetuksen kanssa, niin sitten se on siellä hihan päällä, esim lasketellessa.

Itelläkin pyörässä edge 530 kun kello on sen verran köpö, että siinä ei oo karttoja (fenix 6s solar)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Itse olen laiskistunut suunnistuksen suhteen sen verran, että käytän meloessa reittisuunniteluun paperikarttaa joka on meloessakin edessäni osittain aukkopeiteen päällä ja seuraan etenemistä myös kellosta. Vähänkään pidemmällä ylityksellä tämä ei tietystikään toimi, mutta saaristossa näkyy pienessäkin näytössä yleensä saaria ym kohteita, joiden avulla pysyy kartalla (tai enemmänkin niin, että voi varmistaa sijannin). Mulla on etupäiväluukun kannessa teline, jossa on garminin tankokiinnike kellolle (tähän saisi kiinni kyllä pyöräilylaitteenkin).

Itse en halua pitää kelloa ranteessa meloessa, koska aina voi tulla tilanne vaikka pelastautumisen tms yhteydessä että kelloa kolhaisee sen verran, että ranneke voi pettää. Ja usein kun päällä on kuivapuku sekä jonkin sortin melontahanskat niin alkaa olemaan kellon rannekkeen pituus aika tiukilla.
    Juu nuo rannekkeen pituudet ja kolhaisun riskit toki rajoittavat kellon käyttö hyötyä. Paremmin varmaan pysyy turvassa kun on kiinni paatissa.

Ongelma Edge 530 kanssa. Parin päivän päästä Pirkan pyöräily, ja tänään sitten tietokone vastasi sinisellä ruudulla. Jos koitan buutata pitämällä virtanappia pohjassa sen 10 s ajan, niin Edge käynnistyy uudestaan ja väläyttää valkoista ruutua, ihan normaalisti, mutta sitten ruutu jää sellaiseksi siniharmaaksi. Pystyn esimerkiksi aloittamaan ja lopettamaan suorituksen, jopa tallentamaan sen, kun muistan ulkoa nappien painamisjärjestyksen. Mutta ruutu on koko ajan sellainen siniharmaa, eikä siinä näy mitään. Olen koittanut etsiä tietoa siitä, miten Garminissa voisi pakottaa ohjelmiston uudelleen asennuksen, tms, mutta en ole löytänyt.

Jos on ideoita mitä tässä tilanteessa voisi tehdä, niin se olisi kiva. Ei nyt viitsisi lähteä kauppaan ostoksille, ennen kuin tietää, että kaikki kivet on käännetty. Toisaalta olisi aika hyvä homma, jos saisi toimivan pelin pyörään kiinni ylihuomenna ... :|

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 16.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 14.20
  3. Garmin edge
    By lpjsalminen in forum Varusteet
    Vastaukset: 4