GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 113 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 4606

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

^ joo, no toisaalta jos myyjä sai jonkun joka löi dinerot pöytään ja haki romun pois, niin ymmärrän kyllä sitäkin

—-
    Tästä löytyisi nyt priceless rasvapyörä cd-on:ilta…

https://cdon.fi/urheilu-vapaa-aika/f...-03-p120430603

”Akku- ja aurinkokennobrändi Elin Energy on luonut tämän ylirasvaisen sähköpyörän Högvålenin innoittamana. Kylä, joka sijaitsee yli 4000 metriä maanpinnan yläpuolella ja on Ruotsin korkein kylä.
    Tässä pyörässä on kaikki mitä haluat ja paljon muuta. Mukana on kaksi paristoa, joiden ennätyspitkä kantama on jopa 240 km, toisin sanoen 25 mailia!!. (Hullu).” Jne…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Ihmetelläänpäs tässä. Mitäs tykkäätte ohimyynnistä?

Ostin tänään aamulla tori.fi:stä pyörän. Sanoilla "voisin ostaa tämän pyyntihinnallasi."

Myyjän kannalta voittaja on se joka laittaa rahat kämmeneen. Ymmärrän kyllä hyvin myyjää. Itselle on pari kertaa sattunut oharin tehnyt ostaja, joten en enää nykyään usko muuhun kuin rahasuoritukseen oston vakuutena. "Varaatko tämän mulle.. " -kysymys saa vastauksen "Mobile Paylla 100 eur käsiraha, jonka pidän ellet tule lupaamanasi aikana noutamaan" toimii hyvin. Tosiostaja maksaa, muut renkaanpotkijat hiljenevät.

Mut onhan toi nyt aivan idioottimaista selkärangatonta toimintaa jos kyseessä ihan normaali päivän kaksi varaus. Ohjeena ettei tori.fi kannata käyttää mihinkään kaupantekoon tai sit hyväksyy sen, että myyjään/ostajaan ei voi luottaa ollenkaan.

Kyllä muakin kyrsi aikoinaan kovasti, kun sovin yhden fillaritoriaktiivin kanssa kaupat pyörästä. Sovittiin viikonlopuksi kaupanteko, kun olin tulossa paikalle junalla ja tiesi tämän. No sit perjantaina päivästä peruu kaupat uskomattomilla selityksillä, koska satavarmasti joku tuli antaan rahat heti kouraan ja pyörä oli ihan hyvin hinnoiteltu. Jäi sit meno-paluu junaliput käyttämättä.

Idioottimyyjä asialla. Jos sovittu osto niin kyllä pitää hetki olla valmis odottamaan toisen aikatauluja. Eri asia sitten jos suoraan ilmoittaa että eka hakija saa kamat.

Työkaveri oli joku vuosi sitten ostamassa kattotelineitä, homma sovittu mutta eksyi puoleksi tunniksi oudossa kaupunginosassa niin sankari oli sillä aikaa myynyt telineet.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

perus toimintaa tuo on. jos tuotteella on ollut halpa hinta niin monesti joku voi tarjota enemmän. Ostajista ei myöskään koskaan tiedä onko oikeasti ostamassa vai ei niin sinänsä moni sitten myy ekalle kuka sattuu paikalle. mulla just kävi esim. tänään niin että kerroin hinnan mitä maksan ja ostaja siihen että ok ja sain osoitteet ym.. tiedot milloin on paikalla.. kertoi myös että voi noutaa häneltä kotoa johon kysyin että miten myöhään sopii tulla. siihenkin vastasi että siihen ja siihen aikaan. mulla oli just työhommat kesken ja meni joku 45-50min niin tuli viesti että myi toiselle.

ja se vielä että just myin yhden pyörän josta olin aikaisemmin toisen kanssa sopinut ajan ja paikan, ei tullut sitten koskaan paikalle. kyllä se on myyjissä ja ostajisssa se vika nykyään kun kaupankäynti on sellaista säätöä välillä. ei ollut joku 10-15v sitten tälläistä.

F. Kotlerburg Guest
    Niin se on kauppapaikasta riippumatta. Fillaritorillakiin muutama paska kokemus. Noutaja ei saapunut ikinä ja toinen oletti, että tarjous on sitova varaus ja sitten alkoi itkupotkut, kun olisi pitänyt odotella vuorokausi, että herra jaksaa vastata lukemaansa viestiin kauppojen sopimiseksi. Sitten yksi perui kaupat pitkän vatkuttamisen jälkeen siinä kohtaa, kun olisi pitänyt maksaa.

En minä ainakaan varaile tai odottele ketään. Tavara vaihtaa omistajaa, kun raha vaihtaa omistajaa. Jos joku ilmoittaa, että tulee "ylihuomenna hakemaan" ja toinen ilmoittaa välissä että tulee nyt, niin kyllähän se sillon lähtee.

Toki ilmoitan tästä hitaammalle ostajalle, jos näin käy. On itsellekki käynyt näin, enkä minä siitä mieltäni pahoittanut

Mä en myöskään varaile enää mitään kenellekään. Tavaran voi varata maksamalla sen.

Osa ilmoittaa, että minä ostan. Ja sitten nouto hetkellä alkaa mittojen kysely ja tinkiminen. Minä varaan, jos saan varausmaksun, mutta muutoin tavara menee sille joka maksaa. Näin se on kirpputoreilla ja kaupoissakin.

Mulle on pari kertaa käynyt niin, että on pyynnöstä varattu ja sitten ei olekaan tehty kauppoja syystä tai toisesta. Samalla mennyt toiset kaupat ohi. Kiva sitten olla uudelleen yhteydessä niihin, joille on ilmoittanut, että tämä ei ole enää kaupan. Mä myyn aina sille, joka ensin tarjoaa rahat.

Jos haluaa kuluttajansuojaa, ostaa liikkeestä.

Jos myyjänä ei varaile eikä odottele - mikä on tietysti täysin hyväksyttävä politiikka - vaan aikoo myydä sille joka ehtii ensimmäisenä soittamaan ovikelloa setelinippu kourassa, ei ehkä pitäisi toimia kuten jalkkiksen tapauksessa eli sopia ostajan kanssa ajankohdasta.

Ei ainakaan tuomatta samalla selvästi esille että sopimus ei tarkoita varausta.

Se että osa ostajiksi ilmoittautuvista on mölöjä ei tarkoita että myyjienkin pitäisi samanlaisiksi ruveta. Ja minusta johonkin maan tapaan tai yleiseen meininkiin vetoaminen on tässäkin yhteydessä aika mölöä...

F. Kotlerburg Guest
    Kyllä mä sen verran olen kuitenkin varannut, että jos on sovittu että tulee hakemaan lähimmän vuorokauden sisällä niin en myy välistä. En enää tarkalleen muista mitä myin, mutta ostaja halusi maksaa MobilePay:llä etukäteen käsirahan, että varaan tavaran hänelle kolmeksi päiväksi, kun oli työreissussa eikä päässyt heti hakemaan. Minusta ihan fiksu liike.

Mutta näitä sitten on, että

- Tarjoan xx euroa? Postitatko?
    - Ok käy. Millä maksat ja mihin postitetaan?

Sitten ei kuulu mitään päivään ja sitten myöhemmin kun kuuluu niin itkupotkut ja kusipääksi haukkuminen, kun tavara on myyty toisaalle.

Olen varannut. Jos aamulla laittaa ilmoituksen niin ei esim töissä oleva pääse tavaraa heti hakemaan. Ilmoituksen jätän myynti tilaan ja jos tulee toisia ostajia niin ilmoitan että pitäisi hakea tänään ja ilmoittelen miten kävi. Kun on haettu laitan viestin muille halukkaille. Viimeaikoina kaikki on haettu mitä on luvattu. On viety ostajalle tavaraa pyörällä ja myöskin myyjä tuonut.
    Muutamia tapauksia tietysti missä ostaja ollut kovin kiinnostunut ja viestejä lähetetty puolin ja toisin kunnes yhteyden pito loppuu muttei mitään kummempaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Jos myyjänä ei varaile eikä odottele - mikä on tietysti täysin hyväksyttävä politiikka - vaan aikoo myydä sille joka ehtii ensimmäisenä soittamaan ovikelloa setelinippu kourassa, ei ehkä pitäisi toimia kuten jalkkiksen tapauksessa eli sopia ostajan kanssa ajankohdasta.
    Juu, ei tietenkään. Jos on sopinut kaupoista, niin sen verran pitää olla miestä, että sanaan voi luottaa.

F. Kotlerburg Guest
    Yksi perseestä oleva ihmistyyppi on sellainen, joka ilmoittaa ostavansa ja tulee sitten paikan päälle aloittaen tinkaamisen. Olen näissä tapauksissa pitänyt hintapyynnöstä kiinni. Kukaan ei ole vielä lähtenyt ilman tavaraa.

En minäkään päiviksi varaile, varsinkin jos tuotteella on kysyntää. Mutta ilmoitan sen. Tai sitten saa maksaa tuotteen etukäteen ja noutaa kun noutaa.

Myin pojan vanhan pyörän muutama viikko sitten. Tuli hinnoiteltua se hyvinkin kilpailukykyiseksi. Yksi ensimmäisistä kysyjistä olisi halunnut varata sen viikoksi, että pääsevät matkansa jälkeen sitä katsomaan, JOS pyörä sopisi heille. Tälle vastasin, että jos haluat pyörän, se pitää maksaa näkemättä pois ja haku sitten kun omiin aikatauluihin sopii. Ei tullut kauppoja tämän kanssa. Mutta hän kun oli ensimmäinen, joka jotenkin sanoi, että "ostan" niin tarjosinpa tuota vaihtoehtoa. Seuraava katsoja reilusti peruutti tulonsa "esteen" vuoksi (olisko löytänyt jo muuta ostettavaa...) Seuraavan kanssa sovittiin illalla, että tulevat seuraavana päivänä katsomaan iltapäivästä. Siinä olisi ollut jo useampi välissä tulossa mutta näille ilmoitin, että katsoja tulossa ja palaan, jos pyörä on sen jälkeen vielä kaupan. Ostaja tuli sitten lapsensa kanssa sovitusti ja pyörä lähti uusien omistajien matkaan. Tämmöisen kaverin kanssa oli kiva tehdä kauppaa.

Ja tavallaan ymmärrän mallin, että eka paikalle ehtinyt ja rahat lapaan lyövä vie. Mutta ehkä minä olen vain liian rehti kaupankäyjä, kun en itse tajua myydä välistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Yksi perseestä oleva ihmistyyppi on sellainen, joka ilmoittaa ostavansa ja tulee sitten paikan päälle aloittaen tinkaamisen. Olen näissä tapauksissa pitänyt hintapyynnöstä kiinni. Kukaan ei ole vielä lähtenyt ilman tavaraa.
    Joo sama. Jos haluaa neuvotella hinnasta, se pitää tehdä ennen kuin tulee paikalle.

Niin sehän riippuu siitä omasta lähtöhinnasta. Jos tiedät sen olevan kohdillaan, ei tuosta tarvitse tinkiä. Ja muutenkin tinkiminen vaan kuuluu osalla ihmisistä normaaliin kaupankäyntiin.

Mutta jos tietää olevansa ostamassa oikeasti halpaa pyörää, niin ei sille myyjälle nyt vaan kannata kirjoitella että voisin ostaa pyörän ja tulen kokeilemaan sitä. "ostan ja noudan" ensimmäiseen viestiin. Eli tinkiminen vasta paikanpäällä, jos kokee tuon tarpeelliseksi.

Itse kyllä myyjänä taas ymmärrän sen koon tarkistamisen ja tarkan koeajon. Viimeksi crossaria myydessä vaihtelin vielä stemmin sopivaksi, jotta pyörä on passeli ostajalle. Kusipäisyyttä jos haluaa vaan päästä heti laitteesta eroon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin sehän riippuu siitä omasta lähtöhinnasta. Jos tiedät sen olevan kohdillaan, ei tuosta tarvitse tinkiä. Ja muutenkin tinkiminen vaan kuuluu osalla ihmisistä normaaliin kaupankäyntiin.
    Tämähän selviää nopeasti ilmoituksen jättämisen jälkeen. Jos alle 30min tulee 3-4 kysyjää, niin mulle se merkkaa sitä, että hinta on kohdillaan. Mun viimeksi myymä pyörä meni pyyntihinnalla ja jonoon jäi 5 ostajaa. Eli voisi sanoa, että meni liian halvalla (vaikka sain siitä enemmän kuin aikoinaan maksoin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Joo sama. Jos haluaa neuvotella hinnasta, se pitää tehdä ennen kuin tulee paikalle.
    Noin tekemällä ei tartte ihmetellä jos fillari menee toiselle. Mä en välttämättä edes vastaile tinkijöille, jos hinta on sopiva ja kyselijöitä on useita. Miten ihmeessä voit muutenkaan tinkiä hinnasta näkemättä ja koeajamatta pyörää?

F. Kotlerburg Guest
    Niin no minusta se nyt vain ei kuulu kuvioon, jos kyse on jostain max. kymppien kamasta ja ilmoitetaan, että otan tämän/ostan tämän ja sitten aletaan tinkimään, kun pitäisi maksaa. Tuossa kohtaa ostaja on mielestäni sen hinnan jo hyväksynyt.

Se on sitten eri asia, jos on kalliimpaa kamaa ja sovitaan, että tullaan katsomaan. Sitten jos esim. fillari miellyttää niin sovitaan hinnasta.

Niin fillarista tässä kai oli kysekkin.

F. Kotlerburg Guest
    Niin oli fillari tai mikä tahansa niin se että ilmoittaa ostavansa tai ottavansa niin on samalla, että hyväksyy hinnan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin oli fillari tai mikä tahansa niin se että ilmoittaa ostavansa tai ottavansa niin on samalla, että hyväksyy hinnan.
    Et sä fillaria voi ostaa noin. Kaikenlaista myyjääkin on. Se hienossa kunnossa oleva voikin olla ihan jotain muuta. Pyörästä tingitään paikanpäällä jos aihetta on.

Aika moni tuntuu myös tekevän niin, että mikäli ostaja ei huomaa jotain vikaa paikanpäällä se on ostajan hölmöyttä. Parhaat kirjoittavat tästä vielä ilmoitukseen. "Mielellään nouto, jotta ostaja voi tarkistaa tuotteen"

Eli kaikki eivät todellakaan ole rehellisiä, vaan jättävät kertomatta tietämänsä viatkin.

F. Kotlerburg Guest
    Et sä fillaria voi ostaa noin. Kaikenlaista myyjääkin on. Se hienossa kunnossa oleva voikin olla ihan jotain muuta. Pyörästä tingitään paikanpäällä jos aihetta on.
    Onko sulla jonkinlaisia vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?

Aika moni tuntuu myös tekevän niin, että mikäli ostaja ei huomaa jotain vikaa paikanpäällä se on ostajan hölmöyttä. Parhaat kirjoittavat tästä vielä ilmoitukseen. "Mielellään nouto, jotta ostaja voi tarkistaa tuotteen"

Eli kaikki eivät todellakaan ole rehellisiä, vaan jättävät kertomatta tietämänsä viatkin.
    No tuohan on jo kusettamista. Ja tottakai vaikka olen itsekin sanonut, että "ostan," paikan päällä tuotetta tutkiessa voidaan käydä hintaneuvottelu. Nykyistä pojan pyörää ostaessa tiesin hyvinkin hintatason ja toki koitin tinkasta. Myyjäkin oli hyvin perillä hintatasosta ja tuote sen mukaisesti hinnoiteltu, joten mentiin pyyntihinnalla. Ja kumpikin tyytyväinen.

Ja kyllähän se hinnan oikeellisuudesta jotain kertoo, jos saat puolentusinaa kysyjää muutamaan tuntiin ilmoituksen julkaisemisesta. Ja jos on katsojia tulossa jonoksi asti, niin en minä tuolloin tingi, kun on hyvät saumat myydä tuote pyyntihinnalla.

Eri asia olisi tuotteessa, joka on roikkunut myynnissä pidempään. Silloin olen minäkin valmis hintaneuvotteluihin. Mutta jos haluaa tinkiä vaikka olisi ostajia jonoksi asti niin siitä vaan, sehän on oma valinta.

Jänniä ilmoja ne, joissa ilmoitetaan, että hinnassa on tinkivaraa. Miksei saman tien ilmoita sitä viimeistä hintaa? Ei kai kukaan maksa pyyntihintaa tuollaisessa tapauksessa.

Se on kyllä ihan kauppalaissa, ostajan tulee tarkistaa tuote ennen ostamista, eikä ostaja voi vedota virheeseen, jonka hän olisi voinut tarkistuksessa havaita.

Toinen juttu on sitten semanttinen: kun myyjä sanoo esimerkiksi että vähäisiä käytön jälkiä, niin ostaja voi tulkita tuota aika laveasti. Jälkipuheiden välttämiseksi on selkeintä että ostaja katsoo omin silmin, ovatko jäljet myös hänen asteikollaan vähäisiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •