Jaa siinä on toi ILP! Ilmankos ei heti ensimmäisestä kuvasta tunnistanut![]()
Olen ymmärtänyt että streetview kuvat on pop
![]()
Rasti ei varmaan olisi ollut yhtään huonompi, vaikka rastikuva olisi kertonut yhtä paljon![]()
Löin muuten juuri itseni kanssa vetoa siitä etten sittenkään ole ajanut tuosta. (Jos kuitenkin olen, sauvakävelen 1000 nousumetriä Vuosaarenhuippua ylös ja tietenkin myös alas.)
Vedonlyönti on tylsää, ellei ole minkäänlaista häviämisen mahdollisuutta. Sitä paitsi minua ei kiinnosta Paloheinän tykkilumiladulla hiihto, niin joku sopiva päivä 4-4,5 h ulkoilu voisi olla ihan kivaakin.
Sipoossa on aivan liian monta tietä, joita kaikki ovat ajaneet ja joiden varrella tuon näköinen paikka hyvinkin voisi olla.
Tässä taitaa käydä niin ettei rasti ihan heti vaihdu, ellei helmikuun pakkosatku suuntaudu itään...
Aika paljon oli pyöräilijöitä 170:en varrella eilen. 10 minuutin aikana 20 km matkalla vähintään kuusi, kaikki ilmeisesti harrastamassa varusteitten perusteella. Olin vähän yllättynyt että kukaan heistä ei tätä rastia hakenut.
Banttaavat viikonlopulle varmaan.![]()
Tuossa viikonloppuna päätin viimein virtuaalietsiä tämän ja paikan arvaaminen olikin odotettua helpompaa. Silti saattaa hyvinkin mennä maaliskuulle ennen kuin tuonne asti selviydyn.
No joo. Vihjeitä on tullut jo niin paljon että taisin vihdoin arvata paikan, vaikken sitä vieläkään tunnista. Siihen lienee syynä ennen kaikkea se etten ole käynyt tuolla kuin kerran viidentoista fillarointivuoden aikana, mutta ehkä sekin että olen ihminen joka ei tuommoisia yksityiskohtia yleensä huomaa.
Leipomokahvila N'Avetta ilmalämpöpumppuineen. 67. rasti.
Tämäkin lienee helppo.
![]()
casanova muokkasi tätä : 04.03.2023 at 20.22 Syy: karttalinkki, tiedot
Ai niin, vihjeitä piti muistaa antaa. Sijainti valtatie 7:n eteläpuolella.
Ilmeisesti potentiaaliset hakijat ovat odotelleet sopivia olosuhteita rastin hakuun. Kenties lähipäivinä päästään samankaltaisiin tunnelmiin kuin rastikuvassa.
Vihjeenä sanottakoon, että rasti on myös seututie 170:n eteläpuolella.
Tunnustan laiskuuteni ja saamattomuuteni eli niin sanotusti istuvani useamman muun tiedossa olevan rastin päällä, mutta tämän soisin silti liikkuvan pian.
Koska mitään oikeita vihjeitä ei varmaan tarvita, en moisia yritä keksiä. Mainittakoon kuitenkin, että rasti päätyi tähän sitä kautta, että N'Avetan ilmalämpöpumpusta tuli mieleen tämä erään monella tapaa aktiivisen puuhastelijan aikaansaama tai ainakin edesauttama asuinalue. Kuulin vuosia sitten luotettavaksi ja vastuulliseksi tulkitsemani tahon kertomana, että tämä alue ehti suuressa kiireessä kunnan kaavoihin ja muihin suunnitelmiin ennen kuin kukaan kerkesi pohtia (tai tuli sanoneeksi ääneen), että alueella käytettävää lämmitysjärjestelmää ei ole ratkaistu. Sen verran tuosta on aikaa, että maalämpö ei vielä ollut nykyisessä suosiossaan (ja muutkin tekniset ratkaisut nykyistä kehittymättömämpiä), joten ties vaikka olisivat suoralla sähkölämmityksellä nämäkin tönöt.
Vanha oli riittävän helppo. Lisättäköön sen verran, että hetken mietin, että onko jossain muualla vastaavan näköinen paikka, vaikka tuossa kärjessä on joskus tullut käytyä. Satellittikuvasta talojen värejä tarkistaessa ensin katsoin että värit ei täsmäisi ja luulin tulleeni harhautetuksi
https://maps.app.goo.gl/N1EaAjNWDyqYXtZQ7?g_st=ic
Vanha alkuperäiseen suuntaan, lumet pois-versio.
Uudessa ei ole pelisilmää käytetty. Ååsinsiltaakaan ei ihan näy.
![]()
hphuhtin muokkasi tätä : 11.04.2023 at 08.08
Söderkullan kartanon pihapiirissä rakennus. 69. rasti.
Ja sitten mennään...
![]()
Vanha Rasti 70.
Tämä on varmaan minun eka Sipoon kuvarasti...
Uusi
![]()
Arvasin kun ajoin tänään autolla Nesteasemalta että nyt on hakija matkassa. Jos näin oikean pyöräiljän siis. Jostain syystä en ole vain pystynyt irtautumaan hakumatkalle, hienoa että joku muu haki. Uutta koukkuun!
No tämähän oli päivän piristys. Sipoon kuvarastien lyhyt mutta kunniakas historia on mitä ilmeisimmin kaiken lisäksi saanut uuden osallistujan. Eläköön!
Bussipysäkki ja pyörätelineet Söderkullan nurkilla, Graniittitien liittymän kohdalla. Rasti 71.
Uusi bussipysäkkirasti.
![]()
casanova muokkasi tätä : 13.05.2023 at 17.51 Syy: karttalinkki
Tällä kertaa rastin sijainti on valtatie 7:n pohjoispuolella.
Tällä kertaa ollaan myös tien 170 pohjoispuolella.
Rasti on Sipoonjoen itäpuolella.
Rasti on seissyt yli kuukauden kesäkaudella, näkyvällä paikalla, keskeisten pyöräilyreittien varrella! Eikö ketään hävetä?
Kuvia ottaessa etualalla asfalttia pitkin kiisi ohi useampi maantiepyöräilijä. Tuolta kaukaa rakennuksen takaa lähestyi pari grävelkuskia, joita en myöskään ihan ehtinyt saada kuvaan.
Ei hävetä. Harmittaa kyllä vähän, kun ei ehdi tekemään asioita mitä haluaisi. Ja ei, en tiedä missä rasti on, mutta eiköhän se vähän etsimällä löytyisi.
Tuli mieleen, että näinköhän jäsen Firlefanz on hylännyt meidät, olisi varmaan tämäkin rasti haettu ajat sitten jos hän olisi kuvioissa.
Mä voisin hakee tuon torstaisatkulla, tosin sade voi lannistaa. Olen nähnyt tuon, mutten muista missä. Kaipa se etsimällä löytyy.
Missäs Opulus/Firlefanz tosiaan muuten luuhaa? Onko Kotleri bannattu ja hän taas sympatiseeraa?
Kirjanmerkit