GarminMPMessutElectrobikeGiant
Sivu 65 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1921
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Millä tavalla ne coili-iskarit levoissa hajoavat kun ja jos hajoavat? Männänvarsi taipuu mutkalle? Onko se enemmän materiaalin väsymisestä johtuvaa vai yhdestä liian isosta iskusta kiinni?
    Menee poikki, mm tuolla kuvia.

    https://www.google.com/search?q=levo...&bih=853&dpr=1

  2. #1922
    Moikka! Olen tilaamassa itselle ensimmäistä täysjousto sähkömaastopyörää ja nyt näyttäisi saavaan Specialized turbo levo alloy 2022 alle 5000€. Onko tämä ihan kaikin puolen järkevä ostos, ajatellen hinta/laatu-suhdetta? TOinen vaihtoehto olisi Canyon hiilikuitu Spectral 7.0. Osista kun en juuri mitään tiedä VOisiko joku kertoa mielipidettä että mitä kannattaisi tehdä? Kiitos jo etukäteen. Saa toki muutakin ehdottaa, mutta spessu olisi jo valmiina ostoskorissa.

  3. #1923
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.858
    ^missä noin edukas? Paikallisessa 6800e.

  4. #1924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^missä noin edukas? Paikallisessa 6800e.

    Sorry, liitin vahingossa väärän pyörän,kyse siis Specialized Turbo Levo Alloy 2022


  5. #1925
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    EMTBforumin ketjussa on kolme eri vastausta SRAMilta: https://www.emtbforums.com/threads/w...bo-levo.18092/

    Coili olisi kyllä kiva Levossakin, luomuenskassa kierrejousikeppi ja joka kerta kun sillä ajan niin tekee mieli päivittää myös Levo.
    Tuossa yhteensopivuudesta. Tuo mukaan uusin pitäisi käydä. Kenovoon vain teräsakselilla tai ilmakeppiä rokkarin valikoimista.

    https://support.rockshox.com/hc/en-u...le-on-my-bike-

    Tosin Somessa oli jotain harvinaisempaa tänään, Levossa katkennut takahaarukka ja exstoria coili alla. Tosin todennäköisesti asioilla ei ollut tekemistä toistensa kanssa...

  6. #1926
    Männänvarsi katkeaa tai vääntyy mutkalle. Arvaisin, että väsyminen syynä. Tuskin ekasta iskusta menee poikki koska aika moni ajaa suhteellisen pitkään coililla. Esim: https://www.emtbforums.com/threads/l...-issues.18569/

  7. #1927
    Sain nyt postia sramilta, kyselin heidän coilin sopivuudesta ja sain vastauksesi että käy. Taitaa myös olla ainut iskari joka myös spessu hyväksynyt. Tässä vielä heidän vastaus:

    We recently got word that our MY23 Super Deluxe Coil has been tested and is compatible with your Levo Gen 3. I have included the shock I would recommend for your Levo below. You will also need one piece of m8 x 20mm mounting hardware for the front eyelet. The part number for this is 11.4118.091.806.

    • 00.4118.359.004 - Rear Shock Super Deluxe Ultimate Coil RC2T - (210X55) LinearReb/LowComp, Adj Hydraulic Bottom Out (Spring sold separately) 320lb Theshold Standard Standard - B1

  8. #1928
    ^Voi sentään, kiusaus latoa rahaa tiskiin on aika suuri

    Kiitos vinkistä!

  9. #1929
    Liittynyt
    12/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    48
    Tuon coilin kanssa ei varmaan enää juomapullo sovi paikalleen?

  10. #1930
    Mulla ei mahu coilin kaa juomapullo, mutta en oo sitä kyllä kaivannutkaan. Ei tullu sillonkaa ikinä käytettyy kun ei ollu coilia ja olis juomapullo mahtunut.

    Ajan lyhyet lenkit ilman vettä ja vähänki pidemmillä ajuilla on aina pyöräilyreppu selässä jossa 2,5litran juomarakko. Paljo kätevämpi ku ei tarvii pulloo kurkotella, ei lentele pullo patikossa mehtään, vesi ei lopu kesken ja saa jotain pientä kamaa mukaan. Mtb reppu juomarakolla selässä ei häirihe toisin kuin perinteinen reppu..

  11. #1931
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeeVee Katso viesti
    Tuon coilin kanssa ei varmaan enää juomapullo sovi paikalleen?
    Riippuu kovasti iskarin mallista ja erityisesti, miten tilavuuskompensaatiosta vastaava IFP- tai rakkokannu on sijoitettu. Iskarin pituussuuntaan toteutettu versio vie enemmän tilaa kuin siihen nähden 90° käännetyt. Jäkimmäisestä esimerkkinä DVO:n uudemmat mallit, Öhlins, EXT:ltä E-Storia, Fast Suspension Fenix yms.

  12. #1932
    Liittynyt
    12/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    48
    Jälkimmäisissä taitaa se hintakin hieman karata.
    Minulle tuo pullon mukanaolo on kyllä kynnyskysymys. Harvoin tulee lähdettyä ajelemaan siten, että kääntyy tietyn ajan kuluttua takaisin. Päin vastoin, ajot tuppaavat venymään yli tunnin, jolloin vedelle on tarve. Sitten taas pidemmät matkat ovat asia erikseen, löytyy juomarakkoa sekä vyölaukkumallilla- että selkärepulla. Tuo pullon mukanaolo mahdollistaa.

    Toisaalta 1/5 kulkineen hinnasta pelkkään takaiskariin tuntuu hurjalta, kun vakio ilmakeppejä voisi ostaa reppuun matkaan varalle 3 kpl.

  13. #1933
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Paikka juomapullolle vaikuttaa olevan kovasti mielipiteitä jakava ominaisuus. Näen asian niin, että, jos paikka löytyy rungosta, oikein kiva. Jos ei, ja muuten ajo-ominaisuudet ja kokonaisuus ovat mieleiset tai muuten puolustavat paikkaansa, pullon paikan puute ei ole kynnyskysymys. Tarvittava juotava kulkee hyvin repussa tai vyölaukussa (tai miksi niitä trendikkäitä laukkuja nimitetäänkään).

    Makuasioita toki varmasti tämäkin.

  14. #1934
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeeVee Katso viesti
    Tuon coilin kanssa ei varmaan enää juomapullo sovi paikalleen?
    Kaverin L-koon levossa super deluxe coili ja normi juomapullo mahtuu

  15. #1935
    Liittynyt
    12/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    Kaverin L-koon levossa super deluxe coili ja normi juomapullo mahtuu
    Tämäpä on hyvä homma! Jahka tuo vakio ilmakeppi antautuu lopullisesti, tuo rokkarin coili voisi olla sitten seuraava. L-koon Turbo Levo Comp tosiaan itselläni.

  16. #1936
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeeVee Katso viesti
    Toisaalta 1/5 kulkineen hinnasta pelkkään takaiskariin tuntuu hurjalta, kun vakio ilmakeppejä voisi ostaa reppuun matkaan varalle 3 kpl.
    Tähän liittyen vielä, että tässä ei verrata omenoita omenoihiin. Perus- ja huipputuotteiden hinnoittelussa on aina tuntuva ero, melkeinpä asiayhteydestä riippumatta. Samalla vertailulla, perustason sähköpyöriä voi ostaa kolme kappaletta yhden huippumallin hinnalla. Se, että mitä pyörältä haluaa ja missä määrin haluttujen ominaisuuksien saavuttamiseen haluaa panostaa, määrittää ostopäätökset.

    Ja samalla sivuhuomiona, että keulalla ja takaiskarialla on ehkä suurin vaikutus pyörän käytökseen. Toki renkaiden, kiekkojen ja jarrujen tärkeyttä vähättelemättä.

  17. #1937
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Vaparissa oli hiukan takertelua laakereissa niin ajattelin vaihdella. Jos joku tuumailee että mitä laakereita navoista tai vaparista löytyy niin 2020 mallin takanavasta löytyy 6903 laakeri, vaparista ja etunavasta 6902 laakerit. Tässä siis vaparina FH-521 ja vaihteita tuosta löytyy kokonaiset 11 kpl... Made in Japan SKF:t tuli tuolta.
    https://www.kugellager-shop.net/



  18. #1938
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Männänvarsi katkeaa tai vääntyy mutkalle. Arvaisin, että väsyminen syynä. Tuskin ekasta iskusta menee poikki koska aika moni ajaa suhteellisen pitkään coililla. Esim: https://www.emtbforums.com/threads/l...-issues.18569/
    Minä lähtisin siitä, että nuo katkeamiset liittyy iskarin tai jousen pohjaamiseen. Ei tuo onnistu pelkällä tasaisella tiellä ajamisella. Minulla on spektraalissa samanlainen iskari ja jatke rakennelma ja ei se vielä pariin tuhanteen kilometriin ole periksi antanut. Isommalti en hypi enkä droppaile, mutta muuten paukutellaan polkuja ja kivikoita melko reilusti 90-100kg ajopainolla. Ja tässäkin rungossa FOX on erikseen kieltänyt Marzocchin tarrallisen alumiinisella männänvarrella olevan coil-iskarin käytön.

  19. #1939
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Minä lähtisin siitä, että nuo katkeamiset liittyy iskarin tai jousen pohjaamiseen. Ei tuo onnistu pelkällä tasaisella tiellä ajamisella. Minulla on spektraalissa samanlainen iskari ja jatke rakennelma ja ei se vielä pariin tuhanteen kilometriin ole periksi antanut. Isommalti en hypi enkä droppaile, mutta muuten paukutellaan polkuja ja kivikoita melko reilusti 90-100kg ajopainolla. Ja tässäkin rungossa FOX on erikseen kieltänyt Marzocchin tarrallisen alumiinisella männänvarrella olevan coil-iskarin käytön.
    Iskarit kestävät pituussuuntaista kuormitusta merkittävästi, siihenhän ne ovat suunniteltu. Sivuttaissuuntaiset ja vääntävät kuormat ovat toinen juttu. Vaikka mainitun Spectralin rakenne on päällisin puolin sama, erot nivelten toteutuksessa, laakeroinnissa yms. voivat tehdä eron sillä, että toimiiko valittu iskari ongelmitta vai tuleeko ennenaikaisia rikkoja tai muita ongelmia. Lisäksi, ilmeisesti osassa Levon vuosimalleja iskari on sivussa rungon keskilinjasta, mikä ei ole ainakaan kuormitusta vähentävä tekijä.

  20. #1940
    Pivot Shuttle GX-versio vaihtui Levo Experttiin 2023. Pivot oli hyvä ja laadukas pyörä, mutta akku 504wh ei riittänyt heikkokuntoisen lenkeillä. Ajelin pääasiassa trailillä. Akkua ei voinut vaihtaa suuremmaksi, joten Pivotti lähti myyntiin. Fillaritorilla on muuten paljon sähkömaastureita myynnissä, mutta ne eivät oikein mene kaupaksi?

    Turbo expertillä on nyt takana muutama lenkki. Levo on ylittänyt odotukseni: moottori on loistava, tosi pehmeä jousitus, sähkövaihteet toimii, rangea on riittävästi, microtune on mahtava. Insertit on laitettu ja seuraavana vuorossa on PPF-kalvon asennus.

  21. #1941
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Iskarit kestävät pituussuuntaista kuormitusta merkittävästi, siihenhän ne ovat suunniteltu. Sivuttaissuuntaiset ja vääntävät kuormat ovat toinen juttu. Vaikka mainitun Spectralin rakenne on päällisin puolin sama, erot nivelten toteutuksessa, laakeroinnissa yms. voivat tehdä eron sillä, että toimiiko valittu iskari ongelmitta vai tuleeko ennenaikaisia rikkoja tai muita ongelmia. Lisäksi, ilmeisesti osassa Levon vuosimalleja iskari on sivussa rungon keskilinjasta, mikä ei ole ainakaan kuormitusta vähentävä tekijä.
    Ei sillä ole mitään merkitystä kuormitusten kannalta, että iskari on sivussa keskilinjasta, jos rakenne on suunniteltu oikein. Ja jotain on pahasti pielessä, jos rungon sivuttaisjäykkyys on rakennettu iskarin varaan. Kyllä se nurjahduspituus on se pääongelma tämän tyypin rakenteessa.

  22. #1942
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Ei sillä ole mitään merkitystä kuormitusten kannalta, että iskari on sivussa keskilinjasta, jos rakenne on suunniteltu oikein. Ja jotain on pahasti pielessä, jos rungon sivuttaisjäykkyys on rakennettu iskarin varaan. Kyllä se nurjahduspituus on se pääongelma tämän tyypin rakenteessa.
    Iskarin sijoittaminen sivuun keskilinjasta voi altistaa lisäkuormitukselle. Ei välttämättä, mutta riski on olemassa. Yhtäkään nykyaikaista runkoa ei ole tietääkseni rakennettu niin, että iskari on rakenteellisena osana kantamassa runkoon kohdistuvia kuormia. Siitä huolimatta sivuttaissuuntaista kuormaa voi kohdistua iskarille rungon joustasessa samaan suuntaan ja/tai kiertosuunnassa. Jotkin rungot tai rakenteet vaikuttavat olevan tälle alttiimpia kuin toiset. Ja olet 100 % oikeassa, että nurjahduspituus on tässä yhtälössä varsin ratkaiseva tekijä. Mitä pidempi yoke-/haarukkalinkku, sitä riskialttiimpi tilanne.

  23. #1943
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    253
    Varmaan tuo RS suositus tulee laakerien toleranssien ylärajoista + jokin varmuus. Eiköhän nuo männänvarren katkeamiset kuitenkin johdu suoraan välyksien kautta kasautuvasta vaihtokuormituksesta, epäkeskeisyyden aiheuttamana. Ei siitä mihinkään pääse, että Stump/Levo rakenne on paljon herkempi kuin keskeisesti kuormitettu vaihtoehto. Ideaalimaailmassa laakerit uusitaan kun toiminnassa ilmenee merkkejä kulumasta, käytännössä toisella puolella toleranssin alarajalla, toisella puolen ylärajalla, taivutusta tulee ilmeisesti jo vähäiselläkin kulumalla huonolla tuurilla niin merkittävästi, että männänvarsi napsahtaa poikki.

  24. #1944
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.241
    Uusi Levo SL julkastu. Ihan pätevän olonen laite. Hinnasta puhumattakaan.

  25. #1945
    Ihanan halpaa.

    Mitenhän tuo tulee myymään…Spessun etumatka on kurottu kiinni ja menty ohi. Tuntuu että kilpailijoiden tuotteet ovat jo parempia.
    The present now will later be past.

  26. #1946
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Ootko lukenut esim. E-mountainbike magazinen kevytsähköpyörä testiä? Siinä todetaan että kaikissa peleissä on jos jonkin näköistä ongelmaa. Toisaalta Spessun vuosia vanha integrointi on edelleen tätä päivää. Ja esim Kenovo SL on edelleen täysin kilpailukykyinen peli, kaikilla mittareilla.

  27. #1947
    Olen toki lukenut ja en epäile etteikö tuo olisi hyvä.

    Nykyään vaan on niin paljon jo kilpailua että samalla rahalla saat jo mielestäni parempaa. Isompaa akkua, irrotettavaa akkua, parempaa vääntöä, parempaa rangea, luultavasti hiljaisempaa moottoria. Softa puolellakin alkaa etumatka olla jo kurottu kiinni.
    The present now will later be past.

  28. #1948
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viesti
    Olen toki lukenut ja en epäile etteikö tuo olisi hyvä.

    Nykyään vaan on niin paljon jo kilpailua että samalla rahalla saat jo mielestäni parempaa. Isompaa akkua, irrotettavaa akkua, parempaa vääntöä, parempaa rangea, luultavasti hiljaisempaa moottoria. Softa puolellakin alkaa etumatka olla jo kurottu kiinni.
    Mulle noi mainitsemat paremmat asiat on yleensä parempaa vaan paperilla. Paperilla voi lupailla vaikka mitä vääntöjä/tehoja ja rangea ja todellisuus on ihan toinen. Mutta toki moni tekee ostopäätöksesnä papereiden perusteella ja sen takia niihin kirjoitellaankin myyviä juttuja.Ja softapuolella nimenomaan ei ole kurottu mitään kiinni, siitähän tuossa grouptestissä kirjoitettiin että suurin osa pyöristä ihan keskeneräisiä...
    Mutta tosiaan hyvä että on nykyään vaihtoehtoja ja en toki väitä että Spessu on paras. Ja onhan toi edellinen Levo SL vähän vanhanaikainen jo geoltakin...Toisin kun esim. Kenovo SL.

  29. #1949
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Tänään tuli vaihdettua Levoon Super deluxe ultimate. Ja kyllähän sen jälkeen kyyti muuttui aivan toisenlaiseksi kuin mitä tuossa vanhassa RockShox Deluxe Select megnegillä varustettuna oli. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Noh, se on sellaista kun ei tiedä paremmasta niin luulee että se aikaisempi on kelvollinen...

    Juomapottukin mahtuu vielä messiin.

  30. #1950
    Liittynyt
    12/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    48
    Mikä sinun fillarin tarkka malli ja runkoko on? Minkä kokoinen tuo spessun puteli on?

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 16.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 15.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •