^Aivan varmasti alta 6 kiloa.
^Aivan varmasti alta 6 kiloa.
9 kiepahtanut nurin...
Olis kiva mennä katsomaan tuota rapalan kalavaa'an kanssa ja kun näyttää yli 6kg niin alkaa tinkimään hinnasta ihan pirusti.
https://m.tori.fi/vi/110131573.htm
Vaihtaa 27.5 kiekot pyörään niin voi näemmä laittaa tonnin lisää hintaa. Eiku...
Tais mennä pyörät sekasin ja yli hintapyynnön uutta osaa saanut taustalla oleva sähkäri.
Embrace the moment
Lokarit ois voinut samalla laittaa alemmaksi
Vahvistaa vain sitä valitettavaa tosiasiaa, että kaikkiin kotimaisiin alan liikkeisiin ei voi luottaa. Olen monelle tutulle sanonut, etten heinä veisi mitään monimutkaisempaa ja kalliimpaa muutamaan paikalliseen, ammattitaito kun on hyvin vaihtelevaa. Toki, hyvät on sitten erittäin osaavia.
Vein vuosia sitten uuden maastopyörän liikkeeseen ja vanhempi mekaanikko huuli pyöreänä tutki fillaria "Siinähän on mopon renkaat" ja "Mikä tuo tuollainen liikkuva satulatolppa on, kyllä kehitys kehittyy..". Todettiin yhdessä tuumin että vien jonnekkin muualle![]()
Embrace the moment
^Ko. liike oli aikoinaan vanhanajan kivijalkaliike mutta aikoinaan omistajan vaihdon yhteydessä taso laski.
^kyllä toi kivijalkaliike edelleen on Martissa. Kaippa huollot ja sähköpyöräbuumi pitää ko. puljun pystyssä.
Joskus vaihdoin hämärässä pyörävarastossa renkaat ja toinen kumeista oli jäänyt nousematta vanteelle. Työmatkalla poikkesin osin myös uteliaisuuttani tuohon liikkeeseen ja kysyin voisivatko/voisinko pumpata jotta nousisi paikalleen. Omistaja istui vetelän näköisesti nojatuolissa, ei jaksanut nousta ja totesi että menee huollon kautta eikä onnistu tänään. Liike oli tyhjä asiakkaista. Olisin myös ostanut tbl kamoja mutta niitäkään ei ollut ainuttakaan, eivätkä ota valikoimiin.
^ Tiedän että on vieläkin ja kyllä ennen perusjutut hoitui, joku teki hommat kun omistaja seisoi ulko-ovella tupakalla...
Yli euron kilometri porukkalenkistä: https://facebook.com/events/202557605900463. Hyvä tietysti, kun näitä järjestetään, mutta ehkä kymppi pari olisi ookoo hinta. Toisaalta onhan esimerkiksi FNLD GRVL parisataa.
Eikö tuossa ole hinta 30€ omalla pyörällä ajaessa. Tuo 70€ on sitten vuokrapyörän kanssa (eli pyörävuokra olisi 40€).
Tuossa pitää tajuta että takana yrittäjä ( https://fillarihemmo.com/index.html ) joka koittaa saada elantonsa kyseisillä palveluilla, eikä takana ole mikään aatteellisen yhdistyksen harrastustoiminta yms.
Voisi ehkä jollain tasolla verrata vaikka jonkinlaiseen kuntosaliohjaajaan taikka muuhun "liikuntaneuvojaan" joka tekee kyseisiä palveluita yritystoimintana josta pitäisi elanto saada.
Taikka sitten vaikka lapin tunturikeskuksissa järjestettäviin muutaman tunnin ohjattuihin lumikenkäsafareihin jotka maksavat luokkaa 50€/hlö sisälteän lumikenkien vuokran.
^ Ja missä tahansa kahvilassa pysähtyessä lettu/kakku/leivos + kahvi on vähintään sen 10e, eli olisko tuossa opastetun lenkin osuutta sitten noin 20e. Sitä paitsi ihmiset kaipaa ja on halukkaita maksamaan opastetusta liikkumisesta luonnossa, kyllä tuosta kannattaa yrittäjien ottaa niin sanotusti rahat poisSinällään ymmärrän että jos ei kaveripiiristä löydy ajoseuraa, niin porukkalenkki jonkun olemassa olevan jäljen perusteella ei pitäisi tavallaan maksaa muuta kuin järjestämisen vaivan joltakin osallistujalta, mutta kait siihenkin on kanavat/foorumit olemassa.
Nii-no, kyllähän tuollaisen jokainen meistä voi järjestää ja laskea paljonko omalle työlle haluaa palkkaa tai korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Reitin suunnittelu, porukan kerääminen, retken vetäminen, lettutaikina ja kahvi, lettujen paistaminen... mä voisin tonnilla tai kahdella ruveta. Toki pimeänä.
^ Per osallistuja
Todettakoon, että ei ole asia, mitä haluaisin lähteä tekemään (tuntemattomien opastaminen asiassa, mitä eivät mahdollisesti ole koskaan tehneet), joten hinta sen mukaan
Mutta itse tarjolla oleva lenkki. 30€ ohjatusta/opastetusta muutaman kymmen km lenkistä sisältäen lettukahvit, niin ei kyllä tunnu hinnalla pilatulta.
siitä hybridiä edullisesti
https://www.tori.fi/vi/112410735.htm
^Nuo Campan grippari vaihteiset maastosarjat ovat järkyttävissä hinnoissa maailmalla...
Voi olla että hetken saa olla myynnissä…
En tiedä mikä tuon arvo on mutta vanhempia harvinaisuuksia ei kannata myydä Suomessa. Jostain harvinaisesta italialaisesta voi saada täällä pari sataa ja Italiassa voi laittaa suunnilleen nollan perään. Ja samoin japanilaisesta.
jännä kuvio kyllä kun samaan aikaan jdm autoista maksetaan taas muualla enemmän kuin paikallisesti.
^^Suomessa niin pienet markkinat mutta muualla tiedetään myös paremmin tavaran arvo. Kannattaa kysellä esimerkkejä täälläkin osallistuvilta klassikkoja omistavilta.
Kyllähän kahdeksan ja puoli tonnia kuulostaa aika kovalta vitriinipyörästä. Ehkä joku liike, tyyliin Velosport, voisi ostaa tuollaisen näytille, mutta sekin on aika tyhmästi sijoitettua rahaa.
Perinteinen Ebaystä katsottu vastaavan NOS pyörän hintapyyntö ja aateltu et se on se millä kannattaa lähteä kauppoja hieromaan täälläkin päin. Nopeasti arvioiden tuollaisen Campan NOS mtb-osasarjan saa Ebaystäkin koottua tonnin luokkaan tai jopa allekin. Taatusti harvinainen osasarja, mutta tuskin niitä kiinnostavimpia Campakerääjille.
Vertailuna tohon rahaan taatusti löytäää jo NOS Campan 50th anniversary osasarjalla varustetun kullitettua Colnagoa vastaavan pyörän.
^Noissa pätee pitkälti kysynnän ja tarjonnan lait, kaverilla joskus liki ajamaton, muistaakseni Benetto maasturi Campan lippulaiva setillä ja tarjoukset oli kyllä samaa luokkaa kuin omasta Cinelli SuperCorsasta täydellä SuperRecordin setillä. Joillakin on rahaa ja joillakin ei... Sama pätee maastopuolellakin klassikko runkoihin, esim. Kleineihin...
Määritä älytön?
Kirjanmerkit