Tuli joskus kokeiltua rihdata vanhaa kanttareiden muiluttamaa vannetta (syvä V-profiili), jolla takana kilometrejä luokkaa 7tkm +/- 2tkm, ja sivuheittoa jotain 5mm pahimmillaan. Kuten odottaa sopii, niin ihan priimaahan tuosta ei tullut - tekijästä hyvin luultavasti kiinni. Heittoa jäi sivu ja pystysuuntaan jotain millin/pari, vetojännityksissä vaihteluväli luokkaa 15 -20%, talvivanteiksi ihan soivat pelit kuitenkin.
Mutta siinä vaiheessa kun taidot tai kierteet nippeleistä on lopussa, niin onko ok ottaa (kumi) vasaraa käteen ja kokeilla oikaista vannetta ulkoisesti? Uudet vanteet nyt ei keskimäärin paljoa maksa, mutta olisko tuossa vielä tapa jota kannattaisi jopa kokeilla isomman vanneprojektin aloittamista?
Onnistumisia kenelläkään vasaran kanssa? :-)
Kirjanmerkit