HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 41 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Varaus OnePlussan softabugeille....
    Näitä voi olla. Oma 9 Pro on nyt sellainen, minkä sen olisi pitänyt olla jo heti uutena. Joitakin hyytymisiä ja hätäisen oloisesti kasattuja päivityksiä on matkalle mahtunut. Viimeisin Android 13-päivitys on ollut vakaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Noita äänijuttuja arvostan myös, samoin kapeutta.
    Sonysta joutuu karsimaan vähän kummallisia ominaisuuksia, mutta sitten paljon on hyvää. Kuvauksestakin pidän, opettelua vaan käyttöön edelyttää vaikka automaatti ylittämätön onkin.
    En tiedä mikä nykytilanne on. mutta Motorolan luureissa oli vielä muutama vuosi sitten aika olematon määrä ylimääräistä tauhkaa asennettuna. Lisäksi sai taskulampun syttymään ravistelulla joka oli ihan kätevä esim. hanskat kädessä ropaillessa.

Auttakaapas taas tyhmää. Olen nyt kolme varttia koettanut saada Yle Areenan näkymään iPhonesta Chromecastin kautta telkkariin, mutta ei vaan onnistu. Kohta tulee naiset 30 km hiihdosta maaliin ennen kuin saan kuvan näkyviin.

Mutta siis telkkari tunnistaa Chromecastin ja taustakuvat rullaa normaalisti. Puhelimessa Google Home myös tunnistaa se lutikan, esim asetukset aukeaa minusta ihan normaalisti.

Mutta sitten Areenassa se oikean ylänurkan kuvan jakamisikkuna aukeaa myös, mutta sitten tulee harmaana teksti Yhdistä kohteeseen, mutta mitään ei tapahdu.

Hitto että tämä sovellusten ja kaiken maailman apulaitteiden kanssa painiminen on sitten ahdistavaa. Sellaista sokeaa haparointia sinne tänne ja sattuman varaista kokeilua, että missä vika. Välillä se puuttuva täppä löytyy minuutissa, välillä sitä joutuu etsimään päiväkaupalla.

Eli onko vika iPhonen asetuksissa, Areenan asetuksissa vai siinä Chromecastissa?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

DNA teki tarjouksen 10 megan liittymästä alle 20 €, ja kaupat tuli.

Sitten Elisan vastine on tarjota 200 megan liittymää. Miksi ihmeessä puhelimessa pitäisi olla 200 megan liittymä? Mulle on 10 megaa riittänyt ihan hyvin.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...

Eli onko vika iPhonen asetuksissa, Areenan asetuksissa vai siinä Chromecastissa?
    Vaihda puhelin android-laitteeseen?

Puhelimen vaihtoa?

DNA teki tarjouksen 10 megan liittymästä alle 20 €, ja kaupat tuli.

Sitten Elisan vastine on tarjota 200 megan liittymää. Miksi ihmeessä puhelimessa pitäisi olla 200 megan liittymä? Mulle on 10 megaa riittänyt ihan hyvin.
    Kyvyttömyys ymmärtää muiden tarpeita paistaa usein posteista, miksi näin?

Se 200 megan liittymä voi esimerkiksi olla useamman henkilön käytössä yhtä aikaa. Tai sitten se on vaan kiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Kyvyttömyys ymmärtää muiden tarpeita paistaa usein posteista, miksi näin?
    No kysytään niin että mikä puhelinsovellus tai käyttötapa pystyy hyödyntämään 200 megan nopeutta? Eikö puhelimen muut tekniset ominaisuudet ala rajoittaa jo ennen tuota?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Vaihda puhelin android-laitteeseen?
    Ei kannata enää. Hiihto loppui jo.

Ostin taas yhden seikkailupuhelimen kun P20 Pro:sta on takapuoli halki eli pieni kastumisvaara niin käytetystä OnePlus 8 Pro:sta olikin takakansi irti. Sen verran halpa että pidän varmaan kuitenkin mutta pitäs pähkäillä miten se suljetaan, varmaan jostain iFixitistä löytyy ohjetta tai sit pitää viedä pajalle, luulisi ettei pelkkä kannen kiinnitys maltaita maksaisi. Löytyi kätevästi mökkikyliltä ja pääsi matkan varrella vielä metsään kävelemään niin hoitui kätevästi eilen.

No kysytään niin että mikä puhelinsovellus tai käyttötapa pystyy hyödyntämään 200 megan nopeutta? Eikö puhelimen muut tekniset ominaisuudet ala rajoittaa jo ennen tuota?
    No vaikka joku peli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    No vaikka joku peli.
    Peli?

10megaa on solmussa jo kun katselet HD lähetystä pyöräilystä. Ja tietty se lähetys striimataan isolle töllölle kun ollaan sukuloimassa.

Mun puhelin pärjää kyllä testatusti ainakin jonnekin 900 megaan asti, eikä ole uusin malli. Jos luuri rajoittaa niin on vaan köpöinen puhelin.

Ihan selvä ero kokoajan minkään netissä olevan asian käytön nopeudessa kun muksun kämpässä on 10 megan netti ja kotona paljon nopeampi, tulee tahtomattaan vertailtua aika usein. Pärjää sillä kympilläkin ihan hyvin.

K.Kuronen Guest
    Ei mullakaan ole puhelimessa, kuin 10-megainen. Aika-ajoin operaattorin mainosmiehet tyrkyttävät nopeampaa, mutta tarvetta päivittää ei ole ollut. Jos käyttäisin pilveä tallentamaan, niin sitten voisi olla tarvetta.

Okei, ilmiselvästi minulle vieraampi aihealue. Olen parikertaa kysynyt Elisalta tarjouksia, mutta mitään ei ole ollut tarjolla. Mutta heti kun tulee liittymän vaihtoilmoitus, niin sitten niitä löytyykin.

Mutta tarjoavat sitten 200 MT liittymää kun olen niitä halvempia kysellyt…

Taidan olla nykyaikana marginaaliryhmän kuluttaja, kun olen kiinnostunut lähinnä noista kahdesta halvimmasta liittymästä, 5-10 MT. Ainakaan tällä hetkellä en koe kaipaavani noita 200-1000 MT liittymiä.

Paras keino saada hyviä operaattoritarjouksia on vaihtaa toiselle operaattorille ja odottaa tekstaria tai soittoa nykyiseltä. Elisalta 17 euroa 50 meganen rajattomilla puheluilla/viesteillä. Pari kertaa tullut nyt uusittua tämä 2 v. määräaikainen tällä tavoin ja viimeksi tuli vielä 50 € lahjakortti ruokakauppaan.

K.Kuronen Guest
    Mulla suurin syy pysyä alemmassa nopeusluokassa on raha: en viitsi maksaa, kun en kumminkaan käyttäisi. Lisäksi hitaus pitää poissa pahanteosta->nopea yhteys mahdollistaa uusia asioita ja taas joku käy kukkarollasi.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Paras keino saada hyviä operaattoritarjouksia on vaihtaa toiselle operaattorille ja odottaa tekstaria tai soittoa nykyiseltä. Elisalta 17 euroa 50 meganen rajattomilla puheluilla/viesteillä. Pari kertaa tullut nyt uusittua tämä 2 v. määräaikainen tällä tavoin ja viimeksi tuli vielä 50 € lahjakortti ruokakauppaan.
    Ei toiminut ainakaan mulla: vaihdoin operaattoria ja sain vanhalta toki tarjouksia, mutta ne olivat kuitenkin entistä kalliimpia. Kukaan ei ole vielä tarjonnut halvempaa.

Mikä oli vanha operaattori? Omien havaintojen mukaan Elisa ja Telia pitää hyvin tiukasti kiinni vanhoista asiakkaista. Ehkä kulupuoli painaa operaattoreitakin etteivät tee kovin agressiivista houkuttelua.

Black friday aikana kannattaa myös tarkistella puhelinliittymiä. Parina viime kertana ollut näitä 50 megan liittymiä alle 20e.

Operaattorit ovat inflaatio-tietoisena nostaneet hintojaan ja pyrkivät juuri tuolla nopeuden nostolla myymään kalliimpia liittymiään.
    Oma liittymä DNA ollut pitkään vuoden määräaikaisella sopimuksella 10M nopeudella, nyt uutta yrittivät nostaa hinnaltaan ja tietenkin nopeudeltaan. Vääntää sai, että sain jatkon hyvin riittävällä vanhalla nopeudella, parin euron nosto oli hyväksyttävä ja taas vuosi tuolla mennään. Kotoa löytyy nopeutta kotiverkosta.
    En halua ämpärillistä kun kupillinen riittää.

Eli täällä on siis muitakin jotka pärjää ilman satojen megatavujen nopeuksia. En siis ole ihan yksin tässä asiassa.

En tiedä peleistä mitään mutta välillä liikkuvassa etätyössä ja korona-aikaan myös etäopiskelussa riittävä liittymän nopeus vähentää pätkimistä kokouksissa merkittävästi. Varsinkin niiden ihmishirviöiden kanssa jotka pitävät isoissakin kokouksissa vaatimuksena kameran päälläoloa.

MOI on 200meganen ja 18€

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Varsinkin niiden ihmishirviöiden kanssa jotka pitävät isoissakin kokouksissa vaatimuksena kameran päälläoloa.
    "ei kato voi kun läppäri on telakassa jossa on parit monitorit...jos ton kannen avaa niin menee kaikki pieleen"
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

osittain liittymän ongelma ei ole vain se nopeus, vaan missä vastaanottava servu on ja miten se kulkee sinne. Dna:n mokkulaliittymän ping sahaa ylös-alas (80-650ms tai enemmän), joka tekee siitä joissain peleissä käyttökelvottaman, esimerkkinä vaikkapa ets2 tai ats (raja-arvona 650ms potkuihin TMP-servulta.
    Nyt on soneran prepaid-netti testissä ja ping on 80-200ms oletettavasti pariisiin tai jonnekin ison rapakon taakse.
    Hidashan tuo on vieläkin, mutta paremmin ennustettavissa, laitteisto on sama vieläkin.
    10/14
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Auttakaapas taas tyhmää. Olen nyt kolme varttia koettanut saada Yle Areenan näkymään iPhonesta Chromecastin kautta telkkariin, mutta ei vaan onnistu. Kohta tulee naiset 30 km hiihdosta maaliin ennen kuin saan kuvan näkyviin.

Mutta siis telkkari tunnistaa Chromecastin ja taustakuvat rullaa normaalisti. Puhelimessa Google Home myös tunnistaa se lutikan, esim asetukset aukeaa minusta ihan normaalisti.

Mutta sitten Areenassa se oikean ylänurkan kuvan jakamisikkuna aukeaa myös, mutta sitten tulee harmaana teksti Yhdistä kohteeseen, mutta mitään ei tapahdu.

Hitto että tämä sovellusten ja kaiken maailman apulaitteiden kanssa painiminen on sitten ahdistavaa. Sellaista sokeaa haparointia sinne tänne ja sattuman varaista kokeilua, että missä vika. Välillä se puuttuva täppä löytyy minuutissa, välillä sitä joutuu etsimään päiväkaupalla.

Tämä tulee nyt hieman myöhään mutta onko areena appi ajan tasalla? iOS 16 areena apin oikeassa yläkulmassa TV-kuvake valittuna toimii ainakin omassa TV:ssa striimaus puhelimesta. TV:ssa itsessään on chromecast toiminto. Tosin itse käytän Apple TV:ta toistamiseen.

K.Kuronen Guest
    Eli täällä on siis muitakin jotka pärjää ilman satojen megatavujen nopeuksia. En siis ole ihan yksin tässä asiassa.
    Olen pärjännyt. Kävin katsomassa operaattorin sivuilta, niin näemmä on välillä ollut joku tarjousliittymä 150 Mbit/s, mutta enpä ole tainnut juuri huomata nopeuden putoamista. Kuukaudessa datan käyttö mulla on välillä 2-4 gigaa -kun en katso leffoja tai vastaavaa.

Mulla puhelimen käytön intensiteetti kasvaa ollessani matkoilla tai esimerkiksi jossain tapahtumassa, niin verkko on herkästi muutoinkin kuormitettu.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    MOI on 200meganen ja 18€
    Tämä on edullinen, mutta mua kiinnostaa tässä se, että mikä on toteutunut nopeus: MOI toiminnee DNA:n verkossa ja ainakin itseäni pohdituttaa priorisoiko DNA omien asiakkaidensa liikennettä -mulla puhelin kuumenee useimmiten siloin, kun porukkaa on ympärillä paljon.

Toinen mikä miettyttää on, että milaisella nopeudella esimerkiksi EU-alueella liittymä toimii. Mulla ei ole mitään käsitystä millaiset operaattorien roaming-kuviot ovat.

K.Kuronen Guest
    ^lisäksi nopeuden tarpeesen vaikuttaa se, että kotona ollessani puhelin on kodin langattomaan verkkoon kytkeytyneenä.

K.Kuronen Guest
    ... mutta tarvetta päivittää ei ole ollut. Jos käyttäisin pilveä tallentamaan, niin sitten voisi olla tarvetta.
    Tämä jäi vaivaamaan, joten varasin pilvestä tilaa toistaiseksi riittävästi ja laitoin pilvitallennuksen taustalle päälle. Kunhan alun ruuhkasta selviää, niin saapa nähdä alankon kaivata nopeampaa liittymää.

Tämä on edullinen, mutta mua kiinnostaa tässä se, että mikä on toteutunut nopeus: MOI toiminnee DNA:n verkossa ja ainakin itseäni pohdituttaa priorisoiko DNA omien asiakkaidensa liikennettä -mulla puhelin kuumenee useimmiten siloin, kun porukkaa on ympärillä paljon.

Toinen mikä miettyttää on, että milaisella nopeudella esimerkiksi EU-alueella liittymä toimii. Mulla ei ole mitään käsitystä millaiset operaattorien roaming-kuviot ovat.
    Juu DNA:n verkossa ja täällä lapissa telialla ja DNA:lla on yhteisverkko.
    Kattavuus ainaki hyvä ku tuolla korvessa samoilee.
    Ruuhkaa on ja se näkyy nopeudessa.
    tällä hetkellä 40/10

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •