GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 64 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1891
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Onkos purukka päivittänyt jo akkunsa? Aikaisemmin oli puhetta että ladatako 100% vai jättää vajaaksi niin nyt valmistajalta on tullut siihen ratkaisu. Giant oli aikaansa edellä kun tämä löytyi suoraan laturista.

  2. #1892
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Mä pidän akkua yleensä aina 100% latauksessa. Eilen oli niin lyhyt lenkki (20km) että jätin lataamatta. Pyörä on vajaa kaksi vuotta vanha ja 2600km mittarissa. Akkua ladattu 41 kertaa ja kunto 100%. En näe mitään syytä ladata vaan 80%.

  3. #1893
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Sama täällä. Aina ladataan täyteen. Eri asia on jos jätetään pyörä pitkäksi aikaa seisomaan. Siinä tapauksessa voi olla parempi, jos akku on hieman vajaa.

  4. #1894
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Itse lataan akun vasta ennen reissua (esim päivällä jos töiden jälkeen tarkoitus lähteä). Akku jää sitten siihen varaustilaan mitä se oli lenkin jäljiltä. Poislukien tilanteet että on melkein tyhjäksi ajettu jonka jälkeen lataan hieman lisää virtaa akkuun.

  5. #1895
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Spessun hinnanalennuksista huhuttu ja puhuttu useammissa topikeissa, olisiko tämä kaikkein oikein ainakin Levojen osalta.

    Olenkohan ymmärtänyt oikein että tämä on uusin malli
    https://www.specialized.com/fi/fi/tu...=349643-216807

    Ja tämä aiempi
    https://www.specialized.com/fi/fi/tu...=317297-188261

    Osissa erona nopeasti katsottuna jarrut (R vs RS). Jos näin, niin Levo compissa hinta nousi edelleen, ei laskenut

  6. #1896
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Uudessa on myös hiilikuituvanteet, SWAT tool ja mastermind TCU mitä ei edellisessä veriossa ollut eli aikamoiset upgradet jarrujen lisäksi. Mutta kiva kun pyöien hinnat laskee.

  7. #1897
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Sitten joko tuo ylempi linkkaamani ei ole uusi malli, tai sitten spekseissä vikaa koska speksien mukaan samat alloy-vanteet

  8. #1898
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Itseasiassa katsoin väärin itsekin, mutta nämä on eri pyöriä alunperin: toinen on Comp Alloy ja toinen Comp mikä on hiilikuítua ja aina ollutkin eri spekseillä...eikä misään hiilikuituvanteita

  9. #1899
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.241
    Swat toolinkin saa 100€:lla jälkeenpäin pyörään kuin pyörään.

  10. #1900
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Joo mutta kannattaa laittaa mielummin oneup

  11. #1901
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Itseasiassa katsoin väärin itsekin, mutta nämä on eri pyöriä alunperin: toinen on Comp Alloy ja toinen Comp mikä on hiilikuítua ja aina ollutkin eri spekseillä...eikä misään hiilikuituvanteita
    Niin, tosiaan sivun speksien mukaan samat pyörät, jarruja lukuunottamatta. Ja eri hinta. Mietin että onkohan samalla nimi muuttunut uudessa

  12. #1902
    Täällä varmaan itsestään selvyys suurimmalle osalle Turbo Levon omistajia, mutta itsellä ei ole kertaakaan vielä ollut Turbo Levo 2019 Comp Carbonissa nastarenkaita alla, niin mitkä on parhaat 29” nastarenkaat jotka mahtuvat alle pyörimään ettei ota kiinni mihinkään?

  13. #1903
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.861
    Mulla on alumiininen comp ja 2.6” piikkisika mahtuu just pyörimään takana, ja sehän on paras nastarengas…jos sattuu saamaan priiman eli ei vuoda mistään nastan reiästä tai kyljestä…
    Carbonissa toki varmaan on vähän erilainen takahaarukka…

  14. #1904
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Jahas, hanget sulavat ja olisi taas aika kaivaa pyörä esille. Nyt tekisi mieli päivittää 2020 Levosta takajousi. Se saisi olla malliltaan sellainen että vesipullo mahtuu vielä paikoilleen.

    Onko heittää suosituksia? Vakio iskari on RockShox Deluxe Select w/ custom air valve, 52.5x210mm...

  15. #1905
    Mulla on samanlaisessa pyörässä MRP E-Hazzard 210x55 mm coili 600nm progressiivisella jousella. On ihan eri peli tuon coilin kanssa ja on halpa coiliksi. Tulee tosin ikävästi juomapullon tielle.

    On huippu iskari ja ainoita jotka oikeasti Levossa kestää. Kiinnitystapa aiheuttaa normaalia isommat voimat jotka kohdistuu iskariin ja esim. Fox ei korvaa takuuseen enää Levossa katkenneita coileja.

    Toinen toimiva lienee tuo EXT mutta se on ihan eri hintaluokassa.
    Jusevaan muokkasi tätä : 08.04.2023 at 18.25

  16. #1906
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83

    S koon runkoon menee puolenlitran pullo ja 99 wh Akku


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  17. #1907
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jusevaan Katso viesti
    Mulla on samanlaisessa pyörässä MRP E-Hazzard 210x55 mm coili 600nm progressiivisella jousella. On ihan eri peli tuon coilin kanssa ja on halpa coiliksi. Tulee tosin ikävästi juomapullon tielle.

    On huippu iskari ja ainoita jotka oikeasti Levossa kestää. Kiinnitystapa aiheuttaa normaalia isommat voimat jotka kohdistuu iskariin ja esim. Fox ei korvaa takuuseen enää Levossa katkenneita coileja.

    Toinen toimiva lienee tuo EXT mutta se on ihan eri hintaluokassa.
    Levossa on suhteellisen korkea vipusuhde, iskarin jatkeena oleva yoke-linkku ja rungon keskilinjasta sivussa oleva iskarin kiinnitys (useimmissa malleissa). Jo yksikin näistä voi laittaa iskarin kovalle rasitukselle, puhumattakaan kaikki kolme yhdessä. Kierrejousi-iskareissa vaihtehdoiksi rajautuvat mallit, joissa on kohtuullisen paksu männänvarsi ja mielellään vielä teräs matariaalina tuomassa lisää lujuutta ja kestävyyttä.

    Korkean vipusuhteen ansiosta Levossa – ja yhtä lailla myös Stumpjumpereissa – jousivakiot menevät nopeasti aika suuriin lukemiin jo normaalipainoisellakin kuskilla.

  18. #1908
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TSOCOM Katso viesti
    S koon runkoon menee puolenlitran pullo ja 99 wh Akku
    Öhlins on siitä armollinen että lisäsäiliön koko on varsin maltillinen ja suunnattu niin että se ei tule niin paljoa tielle kuin monissa muissa lisäsäiliöisissä.

  19. #1909
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Levossa on suhteellisen korkea vipusuhde, iskarin jatkeena oleva yoke-linkku ja rungon keskilinjasta sivussa oleva iskarin kiinnitys (useimmissa malleissa). Jo yksikin näistä voi laittaa iskarin kovalle rasitukselle, puhumattakaan kaikki kolme yhdessä. Kierrejousi-iskareissa vaihtehdoiksi rajautuvat mallit, joissa on kohtuullisen paksu männänvarsi ja mielellään vielä teräs matariaalina tuomassa lisää lujuutta ja kestävyyttä.

    Korkean vipusuhteen ansiosta Levossa – ja yhtä lailla myös Stumpjumpereissa – jousivakiot menevät nopeasti aika suuriin lukemiin jo normaalipainoisellakin kuskilla.
    Jos nyt jotain todellista muutosta haluaa jousitukseen niin onko coili se ainut oikea vaihtoehto?

    Rokkarin uutta ilmakeppiä tuossa on tullut tuumailtua.. Tuo on kooltaan vain hirveä järkäle.

  20. #1910
    Coilissa on niin paljon vähemmän tiivisteitä, jonka myötä vähemmän kitkaa ettei samaan herkkyyteen taida ilmaiskarilla päästä millään. Tuo öhlinssi olis hyvä iskari jos lompakkokestää.

  21. #1911
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Jos nyt jotain todellista muutosta haluaa jousitukseen niin onko coili se ainut oikea vaihtoehto?
    Jos yleiset ajo-ominaisuudet eli alkuherkkyys, vaimennusominaisuudet ja ennakoitava käytös sekä yleisesti varmatoimituus, ovat prioriteettilistalla, kierrejousi-iskaria on vaikea päihittää. Sama periaate pätee myös keuloihin.

  22. #1912
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Jos yleiset ajo-ominaisuudet eli alkuherkkyys, vaimennusominaisuudet ja ennakoitava käytös sekä yleisesti varmatoimituus, ovat prioriteettilistalla, kierrejousi-iskaria on vaikea päihittää. Sama periaate pätee myös keuloihin.
    Comp carbon tuli mulle viime viikolla talliin gen2 rinnalle, ja olin vähän ajatellut full coil konversiota pyörälle. Fox36 rhythm keulaan tulee marzocchi z1 coil kitti, osat odottaa jo asennusta.
    Taakse ajatellut mrp hazzardia, arvostelujen perusteella alkuherkkyys on superherkkä, just sitä mitä etsin. Vaihtoehtoisesti ne vähän eksoottisemmat Ööölinssiä tai ext voisi kiinnostaa jos finanssit riittää

  23. #1913
    Uusi Rokkari vois olla hyvä Levoon, varsinkin kun siihen on Levolle oma tune saatavilla. Jos olisin ostamassa, ottaisin HBO-version.

  24. #1914
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Uusi Rokkari vois olla hyvä Levoon, varsinkin kun siihen on Levolle oma tune saatavilla. Jos olisin ostamassa, ottaisin HBO-version.
    Kysyin asiasta sramin aspasta ja he meinasivast että tuo perinteinen pelittää myös hyvin. Ja ajatuksena olisi ottaa tuo missä on hydraulic bottom out.

    Tuossa olikin tuosta tekniikasta.
    https://www.sram.com/en/rockshox/roc...lic-bottom-out

  25. #1915
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Kysyin asiasta sramin aspasta ja he meinasivast että tuo perinteinen pelittää myös hyvin. Ja ajatuksena olisi ottaa tuo missä on hydraulic bottom out.

    Tuossa olikin tuosta tekniikasta.
    https://www.sram.com/en/rockshox/roc...lic-bottom-out
    Onko tuo uusin Rokkari hyväksytty iskari Levolle? Ei olisi kivaa jos varsi katkeaa ja rikkoo rungon samalla ...

  26. #1916
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detomaso Katso viesti
    Onko tuo uusin Rokkari hyväksytty iskari Levolle? Ei olisi kivaa jos varsi katkeaa ja rikkoo rungon samalla ...
    En ole tutkinut coili versio vaan itsellä oli kiikarissa ilmaversio. Siitä löytyy myös oma malli sekä gen 2 & gen 3 malleille. Molempiin on omansa. Aspan mukaan ainakin gen 2 malliin menee myös vakio versio eli ei tarvi olla Levoon viritetty malli.

    00.4118.358.063 is a custom-tuned OE shock for 2020-2021 Specialized Levo. This shock features a slightly lighter compression tune than the stock aftermarket tune shock, which is 00.4118.358.090.

    Personally, I would recommend going for 00.4118.358.090 as it will offer just a little bit more support during the shock's compression. There are quite a few folks running your generation of Levo in our Colorado HQ who greatly prefer the stock LNL tune. I feel that with the increased weight of an E-Bike, this will be the better choice for most riders!

    Tuolta löytyy noita eri malleja.
    https://www.sram.com/contentassets/a..._1nov2022.xlsx

  27. #1917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detomaso Katso viesti
    Onko tuo uusin Rokkari hyväksytty iskari Levolle? Ei olisi kivaa jos varsi katkeaa ja rikkoo rungon samalla ...
    EMTBforumin ketjussa on kolme eri vastausta SRAMilta: https://www.emtbforums.com/threads/w...bo-levo.18092/

    Coili olisi kyllä kiva Levossakin, luomuenskassa kierrejousikeppi ja joka kerta kun sillä ajan niin tekee mieli päivittää myös Levo.

  28. #1918
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    EMTBforumin ketjussa on kolme eri vastausta SRAMilta: https://www.emtbforums.com/threads/w...bo-levo.18092/

    Coili olisi kyllä kiva Levossakin, luomuenskassa kierrejousikeppi ja joka kerta kun sillä ajan niin tekee mieli päivittää myös Levo.
    Coilia minäkin mietin mutta ajattelin kokeilla kuitenkin tuota uutta ilmakeppiä. Kovasti ainakin väittävät että kehitystä oli tapahtunut mutta tiedä sitten....

    https://blisterreview.com/gear-revie...er-deluxe-coil

    Kun lueskelin noista kierrejousista ja levosta niin jossain oli mainittu että kierrejousi ei olisi parhaimmillaan tässä pyörässä vipusuhteen takia. En tiedä pitääkö paikkaansa.

  29. #1919
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Kierrejousi-iskari vaatii parikseen mielellään takapään kinematiikan, jossa olisi vähintään ~16 % progressiota. Ei kiveen hakattu lukema, mutta suuntaviiva, jonka Levo täyttää.

    Kierrejousen lineaarisen luonteen johdosta progresiivisuuus ja pohjauskontrolli tulisi toteuttaa jollakin seuraavista tavoista:

    1) Vipusuhteen muutos kinematiikan puolesta (kuten mainittu yllä).
    2) Positioriippuvainen vaimentimen rakenne, jossa erillinen vaimennuspiiri tai rakenne lisäämässä vaimennusta joustomatkan lopussa.
    3) Progressiivinen kierrejousi.
    4) Reilun kokoinen ja tietyillä ominaisuuksilla varustettu pohjauskumi iskarin männänvarren ympärillä.
    5) Tai jokin yhdistelmä edellä mainituista.

    Levossa kierrejousi-iskareiden suhteen suurin haaste on iskarilta kysyttävä rakenteellinen lujuus, mikä on mainittu jo useaan kertaan.

  30. #1920
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    125
    Millä tavalla ne coili-iskarit levoissa hajoavat kun ja jos hajoavat? Männänvarsi taipuu mutkalle? Onko se enemmän materiaalin väsymisestä johtuvaa vai yhdestä liian isosta iskusta kiinni?

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 16.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 15.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •