GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 427 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 327 377 417 425 426 427 428 429 437 477 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.781 - 12.810 / 15445

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12781
    K.Kuronen Guest
    ^jos katkeaa joko kokonaan tai osittain kahvan sisään, niin hyvinkin jumittaa.

  2. #12782
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu. Ja tuo on tosiaan käyräsarvisten vaijerishimanon tyyppivika. Ainoa korjaus on di2, tai täyspitkät kuoret, jolloin uuden vaijerin saa sisään viidessä minuutissa.

    Jos pyörillä ajaa, kannattaa laittaa vaikka probike garage apsi hälyttämään vaijereiden vaihdosta. Lähes aina 3tkm kohdalla on jo hieman rispaantumaa vaijerissa ja joskus se alkaa jo tahmaamaan tuossa kohtaa reilusti.

  3. #12783
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Noi Runtut ja Spessut kyllä huutaa nivelpistettä tohon vinoputkeen. Jos gravelit on oikeastaan 90-luvun maastureita droppitangolla niin kyllä siihen yksi URT-jousituskin saadaan hypetettyä.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  4. #12784
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mulla on yksi shimanon kahva saanut kivensirun rattaiden väliin. Sen sirun itseasiassa näki, kun katsoi tarkkaan ja sai kaivettua pois.

    Toinen tosi yleinen vika on jähmeät ja ja likaiset rasvat kahvan sisällä. Toisessa pyörässä herkesi etuvaihtaja toimimasta tänä talvena aina alle -3c. => Kahvaa alaspäin, brakecleaneria ja paineilmaa vuorotellen ja lopuksi uudet rasvat sisään. Taas toimii. Kahvakumi pitää ottaa putsatessa pois. Muuten se on entinen.

    Edit: hihi, mobiililla ei pysty muokkaamaan kirjoitusta

  5. #12785
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hehe, pystyy kun ottaa full site'n muokkauksen ajaksi käyttöön...

  6. #12786
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Hehe, pystyy kun ottaa full site'n muokkauksen ajaksi käyttöön...
    ptaipale siis ehti kirjoittaa paljon tuohon väliin ja kaikki hävisi kerrasta. Voin kuvitella, että ottaa päähän.

  7. #12787
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ottaa ottaa on tuo koettukin, ei toista kertaa luista ajatus!

    (Monta kertaa on juttua piisannut omalla näppiksellä ja sen uudelleen luettuaan heti rytännyt roskiseen, niinkuin nyt tämänkin voisi tehdä - asian ulkopuolella eikä mitään sanottavaa.)

  8. #12788
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Uusi Enve MOG, gravel

    Myydään toistaiseksi vain tuollaisena settinä (pl.satula), ja kun envestä kysymys niin hinta kohtuullisen kova 5.995

    Oma fiilis tuosta, että "ihan ok", speksit ja monet ratkaisuista hyviä mm. rengastila, rungon sisäisen säilytystila, mutta jotenkin koko markkina on nyt aika vaisu tai sitten vain itse olen







    https://www.bikeradar.com/news/enve-mog-2023/

    ja Ben Delaneyn arvostelu/koeajo

    https://www.youtube.com/watch?v=l8tH8fyE2qs&t=584s

  9. #12789
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Mulla tuli Envestä heti mieleen Vielo V+1 millä olen ajanut pari lenkkiä, mutta tarkemmin kun tutkii geometriaa niin ei ne niin samanlaiset olekaan. Molemmissa rengastilaa mukavat 50mm. Vielo 45mm Riddlereillä on törkeän hauska filo, kelpaisi mulle.

    The older I get the faster I was

  10. #12790
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Melko onnistuneelta Stigmata-kopiolta toi musta näyttää, sans dropatut chainstayt (niin tai eihän siinä ekassa kuitu-Stigmatassa ollut dropattuja). Envessä on pikkasen kivempi geo - himpun pitempi ja himpun matalampi edestä - joten kelpais kyllä mulle.

    Kuva chainstaysta kiinnostelisi, kun on saatu 50 mm rengastila lyhyehköön perään ilman sitä rumaa dropattua chainstaytä.

    Spessu-kopio lipastonlaatikon olisi jättänyt pois.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #12791
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Onko keskiö tosi matalalla? Näyttää rungon mukaan vähän siltä.

  12. #12792
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tästä kuvasta näkee vähän perää. Seat tuben alapäätä on viety keskiön etupuolelle. Siksi tuo keskiön paikka näytti oudolta.



  13. #12793
    Ben Delaneyn MOG-esittelyvideossa kameralla zoomaillaan chainstay’iden seutua melko informatiivisesti. Muistutti sitä Laufin vehjettä.

  14. #12794
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Spessu-kopio lipastonlaatikon olisi jättänyt pois.
    Itsellä kyl vaikeuksia keksiä mitään negatiivista lipastonlaatikoista pyörissä. Tai ehkä jos puhutaan ihan kisakireästä maantietykistä jossa jokaisella grammalla (ainakin kuskin mielessä) on merkitystä. Omassa Divergessä toi ollut ihan suosikkijuttuja, sinne menee hyvin kaikki sellainen jota ei tuu normaalilenkillä tarvittua, mutta joita saattaa huonona päivänä kaivata (vararenkaat, sadetakki, joku energiageeli). Tykkään kun ei tarvitse paidassa kantaa kun ihan minimikamat.

    Muutenkin kyllä toi MOG jotenkin kolahtaa itselle tosi kovaa, tuntuu et siinä on aika tarkkaan kaikki jota itse haluais seuraavalta pyörältä. Onneksi hinta on sellainen, että ei tarvitse ihan hetkeen pohtia hankintaa vakavasti.

  15. #12795
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    ^Sama. Omassa Explorossa harmittaa valtavan alaputken hukkatila. Sinnehän mahtuisi vaikka bivypussi tai viinipullo, jos 3T olisi asian järkevämmin suunnitellut.
    Pyöräily on kivaa!

  16. #12796
    Työsuhdepyörä harkinnassa ja pohtinut siihen Giant Revolt Advanced 1:sta -22. Onko foorumilla kokemuksia tästä pyörästä?

  17. #12797
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.262
    Ei välttämättä kokemusta mutta SRAM:n AXS:n osat toimivat hyvin.

  18. #12798
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569

    Specialized Diverge custom

    Tuli rakenneltua ensimmäinen gravel-fillari maasto- ja maantiepyörien kaveriksi.
    Kyseessä on Spessun Diverge Pro -takuurunko, johon on sitten kasattu mieleistä osaa. Speksi menee valmiiden pyörien Pron ja S-Worksin väliin. Sain hyödynnettyä Black Friday- ja joulualennusmyynnit aika mukavasti ja loppujen lopuksi hinnaksi tuli selkeästi edullisempi kuin esim. mitä Expert maksaa. Kannatti siis nähdä vähän vaivaa ja kasata itse.
    Sramin sähköistä voimansiirtoa, Rovalin Terra CL-kiekot Schwalben G-One R-kumeilla, Easton EC90AX tanko, jne. Tarrat on NLDesignilta, SpeedyDecalsilta ja eBaysta.
    Tuossa kuvan setupissa eli siis polkimineen, pullotelineineen päivineen painoa on 9,02kg.


  19. #12799
    Olikos Lauf Seigloista omakohtaisia kokemuksia? Speksit / arvostelut vaikuttaneet mielenkiintoisilta

    https://www.laufcycling.com/product/lauf-seigla
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  20. #12800
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Olikos Lauf Seigloista omakohtaisia kokemuksia? Speksit / arvostelut vaikuttaneet mielenkiintoisilta

    https://www.laufcycling.com/product/lauf-seigla
    Meinasin testata Islannissa tätä, mutta en sitten saanutkaan tilaisuutta. Olen harkinnut vakavasti seuraavaksi pyöräksi, mutta pitäisi varmaan siirtyä silloin SRAMin voimansiirtoon (mikä ei sinänsä mikään ongelma ole). Voisi olla ihan mielenkiintoista ajella talvella Piikkisioilla ja kesällä esim Race Kingeillä.

  21. #12801
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Cannondale tuonut lab71 mallin myös Topstoneen. Tykkään värityksestä



    Das Cannondale Lab71 Topstone ist sozusagen die Ultraleicht-Variabte des Gravel Bikes Cannondale Topstone Carbon, das 2022 ein umfassendes Update erhielt. Die Eckdaten:

    • LAB 71 Rahmenset des Cannondale Topstone
    • 160 Gramm Gewichtseinsparung gegenüber der Standard-Version
    • Kingpin Hinterradfederung
    • Exklusive LAB 71 Lackierung
    • Reifenfreiheit 700 x 45 mm, 27,5 x 2.1
    • Größen XS, SM, MD, LG, XL
    • Gewicht 950 g (Rahmen), 460 g (Gabel) in Größe 56 (Herstellerangabe)
    • Verfügbar ab sofort
    • Infos www.cannondale.com

    Preis 4.199 €









  22. #12802
    Miten takahaarukan flipin kääntäminen muuttaa trail-mittaa kolme milliä? V: Luulisin tämän johtuvan isommista renkaista.

  23. #12803
    Uusi pyörä tilattuna. Tein pienen speksailuläpikäynnin siitä mihin 4000€ pyörään päädyin ja miksi.


    Vertailussa oli:
    3t exploro racemax
    Canyon grail cf sl 8
    Kona Sutra LTD
    Canyon Grizl
    Rose Backroad
    BMC URS
    Genesis Fugio
    Devinci Hatchet
    Basso Palta 2


    Nää on omia preferenssejä, joten älkää ottako mistään itseenne. Tuleeko mieleen joku pyörä, mikä jäi väliin?

  24. #12804
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Jätitkö tarkoituksella kertomatta, että mihin noista päädyit?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #12805
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Videota katsomatta veikkaan Canyon.


  26. #12806
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Jätitkö tarkoituksella kertomatta, että mihin noista päädyit?
    Täällä ainakin jäi.

    Mikä muuten mahtaa olla suurin eturatas, joka sopii 2x kokoonpanossa Grizliin? Netistä ei oikein löytynyt tietoa asiasta. Itse veikkaisin 50T ratasta.

  27. #12807
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti …. Tuleeko mieleen joku pyörä, mikä jäi väliin?[video=youtube_share;wxXutC2Jj50
    https://youtu.be/wxXutC2Jj50[/video]

    No mä oisin sisällyttäny Lauf Seiglan, josta oli ylempänä puhetta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #12808
    Itse ostaisin noilla spekseillä Fairlightin Secanin, mutta ei taida ihan helposti osua työsuhdepyöräksi. Gritzliä eetappina varmaan, isompia kokoja saisi heti seksikkään pinkkinä outletista. Välillä tulee samanlaisia ajatuksia, onneksi oma työantaja ei tue juurikaan ja tuo etu jää siihen verotuun - kaikki hankaluudet.


    Basso varmasti komea : peuccu:

  29. #12809
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    10
    Hei. Olisiko heittää suositusta ensimmäiseksi Gravelleriksi? Katselin jo Canyonin Grizl 7 ja Grail 7 malleja, mutta niistä ei ole kokoja saatavilla. Itsellä mitat 183cm/83cm.
    Pyörästä pitäisi löytyä hydrauliset levyjarrut ja mielellään saisi mahtua 42mm rengas (tai mahdollisimman leveä talvea ajatellen), hinta mielellään alle 2000€, mielellään yhdellä eturattaalla, eli aika väljät vaatimukset loppuunsa.

    Alla muutama mitä katselin, onko noista sanoa hyviä ja huonoja, sekä mahdollisesti muita vaihtoehtoja? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.

    Cube Nuroad EX flashstone´n´orange Gravel Bikes | Bike-Discount

    Cube Nuroad EX caramel´n´black Gravel Bikes | Bike-Discount

    Radon Regard 9.0 FE Gravel Bikes | Bike-Discount

    Cannondale TOPSTONE 2 - Shimano GRX - Gravelbike - 2023 - midnight blue - Frame Size: L (bike24.com)

    Nukeproof Digger Comp intl., beige netistä | bikester.fi


    Kiitokset kaikille jo etukäteen vastauksista

  30. #12810
    Giant Revolt Advanced 3. Varmaan ihan hyvä perus gravelpyörä osuisi suunnilleen kysyjän spekseihin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •