Haha, joo. Laitteet ovat ruvenneet silti kestämään hyvin - vaijereita vaihtoon säännöllisesti, ketjua kattilaan ja laakereille rasvaa, niin pyörillä ajaa kauan. Ennen noita tuntui hajoavan useammin, mutta oikealla huollolla on merkitystä. Vapareitakaan ei ole paukkunut pitkään aikaan, mutta läskipyörän navan akselin sain katki, kun tein vähän liian optimistisen kalliodropin. Ei siis läpiakselin, vaan sen navassa itsessään olevan onton akselin, jonka läpi läpiakseli menee.
Ehkä uppovahaaminen on ollut isoin juttu pyörien osien kestävyyden kannalta. Eipä noissa toimenpiteissä kauaa mene, kun ottaa ne rutiiniksi. DT:n navat ovat siitä kyllä käteviä, kun niiden huoltaminen on viiden minuutin homma.
Vielä kun saisi renkaat kestämään paremmin. Nyt on ainakin koko talvi treenattu ajotekniikkaa, joten pitäisi olla pehmeämmät kädet.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit