GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 74

Aihe: Pyörä tyypin valinnan vaikeus maastopyörä, gravel vai cyclocross?

  1. #1
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11

    Kymysys Pyörä tyypin valinnan vaikeus maastopyörä, gravel vai cyclocross?

    Helou

    Tässä foorumia selaillut ja yrittänyt etsiä niitä pointteja millä saisi tehtyä valintaa suuntaan tai toiseen pyörä hankinnan kanssa. Enkä nyt löytänyt sellaista narua mihin olisi omien ajatusten kanssa kuvitellut sopivani, joten tässä nyt uusi.

    Tilanne on siis sellainen että työpaikalle tuli pyörä etu mahdollisuus saataville ja sitä ajatellut nyt hyödyntää MUTTA...
    Vaikeus on nyt valita mille tielle/polulle sitä lähtisi? Omia ajatuksia pyörä tyypiksi kun on ollut muutama.

    Eli maastopyörä jäykkäperänä tai täysjoustona joko luomuna tai sähköllä? Lisäksi sitten gravel tai cyclocross vaihtoehto.
    Merkeistä katsellut näitä "yleisimpiä" Canyon, Cube, Kona, Trek. Mutta myös muutamaa muuta erikoisempaa merkkiä mistä en ollut aiemmin kuullut, kuten YT ja Vitus.
    Malleihin sen kummemmin ainakaan vielä tässä aloituksessa menemättä kaipaisin ehkä näkökulmia ja näkemystä pyörän tyypin valinnasta.

    Omaa pyöräily historiaa ei sinällään ole mihinkään tiettyyn suuntaan. Mutta tähän asti on ollut sieltä ylä-aste ikäisestä jäykkäperäinen maastopyörä se tutuin kapistus. Tällä hetkellä on vm. -12 Cube Attention jolla on tullut enimmäkseen kuitenkin nieltyä asfalttia, mutta myös pururatoja ja jonkin verran polkuja.
    Tähän käyttöön peilatessa voisi edelleen olla vaihtoehto jatkaa vain uudemmalla jäykkäperä maastopyörällä tai gravel pyörällä. Joo, mutta kun asia ei kuitenkaan ainakaan omasta mielestä ole niin yksinkertainen.

    Kun myös maastopyörä kategoriassakin on niitä alakategoria vaihtoehtoja mitä katsellut niin ehkäpä XC tai Trail jotka voisi sopia itselle? Lisäksi vielä ed. mainitut voisi sähköllä varustettuna kiinnostaa.

    Pyörät kuitenkin on kehittynyt tässä reilun 10v aikana viimeisimmästä hankinnasta niin voisi sanoa tipahtaneen kärryiltä pyörien geometria muutoksista soveltuvuuksista eri käyttötarkoituksiin ym. Joten ilmassa on itsellä kysymyksiä kun kuitenkin on ehkä enemmän se yhden "yleispyörän" ajatusta mielessä kuin että ostaisi eri käyttötarkoituksiin omansa.

    Muutama kysymys mitä tässä kohtaa mielessä:

    1. Soveltuisiko täysjousto tänäpäivänä myös siihen enimmäkseen asfaltti ajoon vai meneekö täysin hukkaan ominaisuuksiltaan?
    2. Ed. kysymykseen tavallaan jatkoa, entä jos se olisikin sähköavusteinen? (Canyon Neuron:ON 6 & 7 lähtenyt muutamalla työkaverilla tilaukseen)
    3. Miten nuo sähköavusteiset sitten toimii ilman akkua/kun se on tyhjä? Onko se juuri normaalipyörän tuntua kummallisempi? Toki varmasti raskaampi painonsa takia? Mutta vastustaako moottori kuinka polkiessa?
    4. Mikä olisi sitten se "ala kategoria" XC vai Trail vai jokin muu jos kyseessä maastopyörä?
    5. Gravel vai cyclocross? Jos tähän kippurasarvi kategoriaan meneekin valinnan kanssa? Mikä on se näiden ero muu kuin rengaskoko?

    Sitten vielä sellainen ajatus että jos luomuna pyörän hinta menee 3000€ pintaan niin siinä tapauksessa ehkä kääntyisin jo sähköpyörän suuntaan?
    Eli luomuna hintahaitari ollut n.2500€ hintaisiin asti.

    Tuli nyt ehkä hieman sekavaakin tekstiä mutta en nyt osaa tätä asiaa kiteyttää järkevästi. Vaihtoehtoja kun on monia joista ei osaa lähteä edes karsimaan ainakaan yksin miettimällä. Siksi kaipaisi apuja ajatuksiin sekä mielipiteitä, tarkentavia kysymyksiä etc.

    Kiitos heti tässä kohtaa jos täältä apuja valintoihin saan.

  2. #2
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Noin niin kuin yksinkertaistaen minun mielipide, luomut ensin. Jos ajat pääosin asvalttia tai hiekkapohjaista ympäri vuoden niin graveli.

    Mitä enemmän polkuja sitä enemmän voi harkita joustojen lisäämistä. Silloin kyllä melkein budjetinkin jo pitää alkaa kasvaa samalla kertaa.

    Sähkövehkeillä on varmaan ihan sama millainen jyrä, se moottori hoitaa ne vierintävastukset. Hinta tosin vielä suurempi ongelma näissä.



    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  3. #3
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Olet siis vähän samalla kannalla kuin itsekin olen jos ajattelee sillä kuuluisalla järjellä, Mertarannan sanoja lainatakseni.

    Mutta jos näille vaihtoehdoille kannatuksia antaisin omien ajatusten pohjalta niin ajattelisin että

    30% Gravel
    30% Jäykkäperä luomuna
    20% Maastopyörä sähkönä täysjoustona tai jäykkäperänä
    15% Täysjousto luomuna
    5% Cyclocross.

    Tällaisella jakaumalla asiaa ehkä tällä hetkellä ajattelen. Gravel ja Jäykkäperä tasa jakaumalla siksi että ei vain osaa niiden välillä päättää. Maastopyörä tutumpi ja Gravel täysin vieras.

    Ehkä joutuu kävellä ihan kivijalkaan ja kokeilla miltä se gravel tuntuisi.

  4. #4
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.683
    Tai sit vaan ostat sen kolme pyörää, kun se on edessä ennemmin tai myöhemmin

  5. #5
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Cyclocrossarit kannattaa sitten kokonaan unohtaa jos ei aio kisata cyclocrossia.
    Gravelit on paljon parempia yleiskäyttöön koska niihin saa paremmin renkaita talveen.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  6. #6
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.697
    Jäykkäperä tai graveli sen pohjalta kuinka paljon haluaa ajaa alhaalta. Tai sitten täysjäykkä mtb 2,2 kumeilla. Tämä siis jäykkäperän sijasta.

  7. #7
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Täysjäykkä taipuu moneen, maantielle, hiekalle ja poluillekin.

  8. #8
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.714
    Jos ei meinaa oikeasti maastopyöräillä, niin graveli, ne on mainioita yleispyöriä.

  9. #9
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.697
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos ei meinaa oikeasti maastopyöräillä, niin graveli, ne on mainioita yleispyöriä.
    Jep, ainoa vain, jos alhaalta ajaminen ei tunnu luontevalta, niin sitten ei.

  10. #10
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Ei gräveliä tarvitse ajaa alaotteelta. Itse en aja käytännössä koskaan

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Suuri osa tyrmää maantietangon juuri tuon vuoksi, aivan minimaalista itselläkin oli alaotteen käyttäminen.

  12. #12
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    ^^ Sittenhän sinulle semmoinen gravel-fillareille tyypillinen ominaisuus kuin ohjaustangon flare on täysin tarpeeton.

    Itse ajan gravelillani alaotteelta paitsi vastatuulessa myös alamäissä, joissa tunnen tarvitsevani leveämmän otteen tuomaa parempaa ohjattavuutta tai suurempaa vakautta.

    (Viihdyn cyclollani ehkä jopa paremmin kahvoilla, mutta ero voi tulla yksinkertaisesti siitä että gravelissani tanko on pikkaisen korkeammalla ja sitähän voisi tietysti laskea, joten kyseessä ei ole pyörätyyppiin kuuluva ominaisuus.)


    PS En itse lähtisi valitsemaan gravelin ja cyclocrosserin välillä talvirenkaiden perusteella kuin korkeintaan siinä tapauksessa että todella aikoo ajaa säännöllisesti talvisin ja tulee ajamaan sellaisissa olosuhteissa että 35-40 -millistä leveämmistä renkaista todella on hyötyä. Siis siinä tapauksessa että löytäisin cyclon, jonka saisin yhtä edullisesti kuin vastaavantasoisen gravelin (mitä lienee syytä pitää epätodennäköisenä nykyään?).

  13. #13
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Itse ajan gravelillani alaotteelta paitsi vastatuulessa myös alamäissä, joissa tunnen tarvitsevani leveämmän otteen tuomaa parempaa ohjattavuutta tai suurempaa vakautta.
    Juuri noin, eli melko harvoin.

  14. #14
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Nyt tullut kyllä liuta vastauksia jotka puoltaa ajatuksia niihin omiin alkuperäisiin ennen täysjousto/sähköpyörä ajatusten mukaan tuloa.

    tchegge_
    Cyclocrossarit kannattaa sitten kokonaan unohtaa jos ei aio kisata cyclocrossia.
    Gravelit on paljon parempia yleiskäyttöön koska niihin saa paremmin renkaita talveen.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
    Noniin joo ei ole ajatustakaan lähteä kisaamaan. Ja tuo gravel yleispyöränä kyllä kiinnostava.

    Bndit
    Jos ei meinaa oikeasti maastopyöräillä, niin graveli, ne on mainioita yleispyöriä.
    No joo se oikeasti maastopyöräily on ehkä sellaista mitä ei tule kyllä mitenkään aktiivisti harrastettua niillä lenkeillä mitä pyörällä tekee, mutta jäykkäperää omissa ajatuksissa puoltaa se että reitillä voi olla pätkä tai pätkiä myös polkuja eikä siten rajoita reittiä pelkille päällystetyille teille tai hiekkateille.
    Gravel toki varmaan pärjää myös näissä vallan hyvin? Mikä sitten tekeekin valinnasta hankalaa.

    MRe
    Jäykkäperä tai graveli sen pohjalta kuinka paljon haluaa ajaa alhaalta. Tai sitten täysjäykkä mtb 2,2 kumeilla. Tämä siis jäykkäperän sijasta.
    Näistä vaihtoehdoista sitten varmaan täytyy lähteä merkkiä ja mallia katselemaan kun kuulostavat sellaisilta vaihtoehdoilta että näistä varmaan löytyy se sopeva kulkine.

    Ja kun työsuhdepyörä kyseessä oma ajatus on sen "leasing sopparin" (jos sitä tässä tapauksessa siksi voi kutsua) kanssa että pituus olisi maksimissaan n. 24kk joka taas tarkoittaa sitä että pyörän hinta varusteineen ei voi ollakkaan kuin n.2100€.

    Onko ehdotuksia tuohon hintaluokkaan jos puhutaan pelkästä pyörästä? Gravel, Jäykkäperä tai täysjäykkä? Täysjäykät itsellä jäänyt täysin katselematta millaisia olisi edes tarjolla?

  15. #15
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Täysjäykkien maastopyörien tarjonta aika vähäistä, suurinosa niistä taitaa olla itse kasattuja.

  16. #16
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.683
    Täysjäykkä: Kona Unit X (ainaskin bikeshop.fi myy)

  17. #17
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Täysjäykkien maastopyörien tarjonta aika vähäistä, suurinosa niistä taitaa olla itse kasattuja.
    Eli täysjäykät taitaapi jäädä leikistä pois, paitsi tuo Kona Unit X vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.


    Sitten jos menee vielä noihin teknisiin ominaisuuksiin, osasarjoihin ja keuloihin niin onko niissä sitä kierrä kaukaa osastoa kuinka paljon jos puhutaan pyörän hinnasta maks. se 2100€?

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Tuossa hintaluokassa joskus saattaa olla kompromisseja osasarjoissa ja kiekoissa. Osasarjat saattaa olla sekalaisia, kammet esim. jotkin bulkit ja usein löytyy jotain omalle merkille brändättyjä kiekkoja. Ja kun keulassa ei lue Suntour (vaikka ko. valmistajaltakin löytyy laatua mutta harvinaisia ensiasennettuna) niin ei kovasti kovasti mennä metsään.

  19. #19
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Kiitoksia konsultaatiosta osasarjoihin liittyen tässä kohtaa. Sen toki pienessä pyörä asioista sen kummemin tietämättömässä päässäni olen asian näin ajatellutkin ettei tuossa ko. hintaluokassa voida vielä oikeastaan varmaan laatu osista puhua ja että Suntourit kierretään kaukaa.

    Nyt varmaan täytynee koittaa kaivaa saatavilla olevia / saataville tulevia mielenkiintoisia vaihtoehtoja gravel ja jäykkäperä maastopyöristä. Josko niille saisi jotain rankkausta plussia/miinuksia sekä mielipiteitä täältä enemmän pyörä asioihin perehtyneiltä harrastajilta.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    Pitkään pyörin vähä samojen ongelmien kanssa mut lähtökohta oli että sähkö ois kiva avustus välillä. Valinta oli jo kohtuu vahva Gravel mut silti joku mietitytti…

    valinta osuikin sitten sähköiseen ”flatbar graveliin” canyonilta eli ROADLITE:ON CF 9 LTD. Mielestäni osasarjat olivat kohtuulliset ja kliini ulkonäkö houkutti kovastikkin. Tässähän on valio roadliteä hieman leveämmät renkaat jo lähtöön niin talvellakin varmasti siihen löytyy mieluista kiekkoa alle.

    EDIT: tämä oma valinta paukkui yli sun budjetista mut ajatuksena malli mihin päädyin vastaavilla vaihtoehdoilla

  21. #21
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Tuo sähkö on ollut kiinnostuksen kohde joo, mutta jotenkin siinä ruvennut arveluttamaan se että kun pitää pelata sen akun kanssa. Ja se akun kanssa pelaaminen, meinaan siis sitä että aina pitää (vai pitääkö?) ottaa ajoissa huomioon että aikoo lähteä pyöräilemään eikä siten voi lähteä ekstemporee lenkille, toisin kuin luomulla. Joo toki voi sähkölläkin polkea ilman avustusta mutta mielestäni sähkössä se juttu on se avustus.

    Ja talvet on omassa käytössä pyörä ollut tähän asti aika hyvin talviteloilla. Ainoastaan hätävarana jos auto tekee tenät eikä lähdekkään käyntiin tai jokin muu ongelma sattuisi tulemaan.

    Mutta joo muuten kiitos kokemuksen jakamisesta. Tiedä kanssa mitä tässä nyt vielä tulee päätettyä, varmaan jotain hätiköityä lopuksi kun pyöräily kelit rupeaa olemaan jo mukavat.

  22. #22
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Roadlitestä löytyy hyviä luomuversioitakin, itsekin moista jossain vaiheessa projektiksi suunnittelin.
    Sinun budjettiin mahtuu jopa tuo lippulaiva https://www.canyon.com/fi-fi/hybridi...rahmenfarbe=BK

  23. #23
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.697
    Kyllähän se sähkö lisäsäätöä tuo. Luomu on luomu. Sähkössä on sitten jotain etuja, joita joko arvostaa tai sitten ei.

  24. #24
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098

  25. #25
    Liittynyt
    04/2023
    Paikkakunta
    SJK
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kyllähän se sähkö lisäsäätöä tuo. Luomu on luomu. Sähkössä on sitten jotain etuja, joita joko arvostaa tai sitten ei.
    Kyllä vain ja omalla kohdalla sähköpyörän hankinta jotenkin tuntuu että voi olla ettei ole sen aika vielä. Mutta tässä kohtaa ei ole mitään kuitenkaan tyrmätty vaikka ajatukset sähköpyörästä onkin sellaiset ettei välttämättä sitä akku säätöä kaipaisi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Ulkonäöllisesti tuollainen flat bar gravel ei hivele välttämättä omaa silmää mutta sitäkään ei tietenkään pois voi sulkea. Nuo vaihtoehdot täytynee myös pitää mielessä kun tässä näitä pyöriä etsii.

    Nyt mitä vähän katsellut vaihtoehtoja niin esim. Canyonin graveleissa näyttää olevan melko pitkälle menevät toimitukset. Kertonee siitä että gravelit kiinnostaa? Ja varmaan juuri pyöräetu hankinnoissa?

  26. #26
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.269
    ^Taitaa kevään edetessä kaikkien pyörien toimitus viivästyä joten ei kannata kovasti odotella...

  27. #27
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Oma näkemykseni:

    Jäykkäperä on talvella hyvä asiointipyörä, helppo ja mukava ajaa vähän huonommallakin alustalla. Maastossa kiva, kun tavoitteena ei ole kovat nopeudet, vaan ajamisesta nautiskelu, jossa on aikaa pyörän hallintaan. Sora- ja asfalttitiellä tylsä. Rengaspaineiden kanssa jatkuvaa säätöä, jos hakee optimia eri tilanteisiin.

    Cyclo tai gravel, niputan ne samaan. Ainakin joskus ennen geometriasta sai hakemalla hakea eroja. Toki nykyään on myös graveleita, jotka poikkeavat cycloista selvästi. Itselläni on 10 vuotias gravel, joka ei geometrialtaan juurikaan sen ajan cycloista poikkea ja ihan kiva tiellä tapahtuvaan yleiskäyttöön tuo on. Jos vastaan tulee siis miellyttävä cyclo, en näe syytä hylkiä sitä. Gravelit on pääsääntöisesti käytännöllisempiä, joten se on varmaan tärkeämpi kriteeri. Rengastilaa enemmän, kiinnikkeet lokareille yms. varusteille, pidempi takahaarukka eli laukkujen kanssa helpompaa (asiointimatkat, retkipyöräily).

    Cyclo/gravel (lue: krossari) on hyvä asfaltilla ja soralla. 35 mm rengas on jo ongelmaton, mutta n. 40-47 mm oikein hyvä huonommallakin alustalla (tie). Vähänkin hankalamassa maastossa krossarista tulee haastava ajettava, toki sekin voi olla nautinnollista, joskaan ei kovin vauhdikasta. Talvella pääsääntöisesti ok, kun yleensä tiet on aurattu suht sileiksi. Perunapellossa ikävä, etenkin jäisellä pinnalla.

    Suoratankoinen täysjäykkä maasturi tai hybridi ok, jos suoratankoisella tykkää ajaa tietä pitkin. Itse en tykkää. Antaa vähän pelivaraa ajoalustan heikentymiselle, mutta vähänkään pidempi maantiepätkä on puuduttavan tuntuinen. Toki henkilökohtaista, joku voi pitää sillä ajamisesta. Koen, että käyrätankoisessa ajoasento on miellyttävämpi. Kädet luontevasti, jolloin saa keskikropan töihin. Alaote tarjoaa vaihtelua, vaikka sitä vain harvoin käytän.

    Sähkön ongelma on avustuksen loppuminen aivan liian aikaisin. 25 km/h ylittäminen ei ole mukavaa, kun polkemisvoima vaihtelee silloin epäloogisesti. Ja 25 on oikeasti hidas nopeus eli raja tulee vastaan usein paitsi ylämäessä.

    Täysjousto on puhtaasti maastoajoon, tiellä ajamiseen en sitä ostaisi.

    Noista voi oman käyttötarpeen mukaan alkaa haarukoida. Jos tarvitset pyörän asiointimatkoille ja muu on hauskanpitoa, ota asiointiin soveltuva ja jatka harrastepelistä haaveilua. Kahden pyörän taktiikkaa kannattaa ihan oikeasti harkita. Vaihtoehtona on myös ostaa halpa 90-luvun täysjäykkä maasturi asiointiin/työmatkoille ja päivittää se arjessa toimivaan kuntoon (varkausriski). Maasturi sitten harrastuksen tarpeiden mukaan ja kukkaron paksuuden perusteella niin, että varmasti pärjää.
    Mohkku muokkasi tätä : 11.04.2023 at 09.18 Syy: kirjoitusvirheitä

  28. #28
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti

    Täysjousto on puhtaasti maastoajoon, tiellä ajamiseen en sitä ostaisi.
    täysjousto moninkertaistaa huollon määrän. Itsellä kestotestissä vanha enska-fillari 05-07 ajoilta työmatkakäytössä talvella, en ole enää huoltanut joustoja n. 7 vuoteen. Ilmajouset liikkuu edelleen, mutta ainakaan mitään vaimennusta ei enää ole ollut viiteen vuoteen samoin kaikenmaailman laakereiden perään joutuu katselee tai oikeastaan kuuntelee

    Stongan muodon määrittelee oma mieltymys, itse myynyt kaikki käyrätankopyörät pois ja nyt mennään suoratangoilla jopa maanteillä. Useimmilla muilla erilaiset preferenssit

  29. #29
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mohkkun mietteet jälleen kuin omasta näppiksestä, pientä eroa tangosta ja sähköstä, mutta kysyjän kannattaa lukea ajatuksella nuo mietteet.
    Oma kymmensormijärjestelmä (yksi kirjoittaa yhdeksän lepää) ei jaksa tuottaa pitkiä kommentteja, joten vain tuen em. tekstiä.

  30. #30
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.697
    Olen mä ajanut suoratankoisella täysjäykällä maasturilla satasen lenkkejä. Gravelilla en sen pidempiä. Eli tottumiskysymys. Varmaan, kun pääosa kilsoista tulee täpärillä tai läskillä, niin se ajoasento tuntuu luontaiselta.

    Jos on tottunut käyrään tankoon, niin graveli.

Samanlaisia aiheita

  1. Ensimmäinen maasturi ja valinnan vaikeus (27.5 vs 29)
    By Raik in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 10.06.2018, 11.32
  2. Maastopyörän valinnan vaikeus
    By markuvaa in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 26.06.2017, 21.02
  3. Joustokeulan valinnan vaikeus
    By Lvaline in forum Jousitus
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 31.05.2017, 09.27
  4. Valinnan vaikeus
    By tmee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 24.09.2015, 19.25
  5. maantiepyörän valinnan vaikeus
    By Kuke in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 26.08.2015, 13.24

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •