GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 111

Aihe: Rengas ei mene vanteelle

Ei ole jäänyt vielä mikään nousematta tavan lattiapumpulla, mut ehkä sekin päivä koittaa vielä. Tarvinu myöskään sielua ikinä poistaa venttiilistä.

^Sama homma. Ihme onkelmia.

Olen joutunut turvautumaan sielu poistoon ja kompuraan , mulla kävi kerran niin päin , etten meinannut saada rengasta pois hyllyltä , muistaakseni jotkut mavikin tubelesvanteet .

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takku Katso viesti
    Sisurin kanssa. Ulkokumi on ollut yhden talven käytössä jo toisessa pyörässä joten toisen vanteen käytön yön yli voinee ohittaa.

Uusi vanne on Bontrager Paradigm.
    ...
    Sisäkumi. Tubelassien kanssa on sitten kompurat ja napsauttimet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ei ole jäänyt vielä mikään nousematta tavan lattiapumpulla, mut ehkä sekin päivä koittaa vielä. Tarvinu myöskään sielua ikinä poistaa venttiilistä.
    Ootko läskin renkaita koittanu?

En ole, plussarenkaita kyllä ollut.

Joo nuo läskin kumit on kohtuu ärsyttävä laittaa jalkapumpulla. On niin löysiäkin kumeja, että tipahtavat maahan jos vanteen kääntää poikittain.
    Just sain ihmeen kaupalla yhden 4.8" Jumbo Jimin pitämään hirvisäkillä, vaikka tuntu mahdottomuudelta aluksi. Täyty sormin saada väännettyä hyllylle ja siitä sitten armotonta pumppausta muutama minuutti. Ei jaksanu nyt yöllä lähtä enää ajeleen huoltoasemalle, eikä jättää huomisellekkaan

Se on niin kumista ja vanteesta kiinni. Graveliin panaracerin kesäkumit joutuu laittamaan aina kompuralla ilman sielua, mutta contin "ei tubeles" nastat menee samoille kiekoille käsipumpulla sielun kanssa.

Maastopuolella stanin kehille on noussut swalbet ja misukat aina käsipumpulla ilman sielua.

Jatkan tähän samaan ketjuun, kun liippaa niin lähelle. Omien contin nastojen kanssa tappelin viime syksynä useamman tunnin ennen kuin olivat tyydyttävästi kiekoille. Tummeli jo mainittiin ja sitä hommaan purkin kaappiin . Onko tällaista kukaan Bosch EasyPump 10.3bar Battery Air Pump Compressor | Bike-Discount kukaan käyttänyt ja onkohan hintansa arvoinen?
    Zykkel muokkasi tätä : 04.03.2023 at 19.46

^Mulla on toi Boschi. Hyvyys riippuu mitä haet. Mulle se on sekä ilmanpainemittari että pumppu kaikkiin talouden ilmatäytteisiin renkaisiin. Siis autoihinkin mutta siinä käytössä se on sekä hidas että pieniakkuinen. Hyvää on tarkka mittari ja se, että voi vaan naputtaa tauluun halutun paineen ja antaa koneen hoitaa pumppauksen.

Ja ladata se pitää aina muistaa.

Tarvitsetko? Jos on jo hyvä käsi/jalkapumppu tarkalla mittarilla niin et tarvii.

Kannattaa nyt miettiä että osa puhuu sisurillisista ja osa tubeleksista, suuri ero renkaan asennuksissa.

Tähän talveen saakka olen ollut sitä mieltä, että renkaat asettuvat vanteille täydellisesti, vaivattomasti, helpostikin, nyt olen kääntänyt takkia sen verran, että joskus tuo voi olla kinkkistäkin joillekin vanteille ja renkaille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Nyt otin nastarenkaat vanteilta vaihtaakseni nastatonta alle kesäksi ja kas kummaa Tummeli toimii. Ilmat pois renkaista, niin nuo hankalasti asentuvat napsahteli takaisi uraan koskematta, ei noita olisi saanut ihan tasaisesti ilman liukastetta. Muutoinkin renkaan vaihto helpottui paljon voitelun ansiosta, eikä tuota voidetta tarvinnut lisätä uusille renkaillekaan! Huraa...

Fairyvedellä itse kostutellut. Silikonia olen lukenut myös kehuttavan. Sellaisesta auton ovitiivisteille tarkoitetusta tuubista

Huulirasva vähän sipaisee renkaan huulelle?

Kolme rengasmuovia poikki ja kaksi sisuria puhki kun ähelsin Terreno Dryt paikalleen.

Juu, joissain arvoisteluissa luki että voi olla tiukka asentaa mutta en ihan tuota ajatellut. Ei auttanut liukaste tai auringossa paahtaminen, viimeiset 30cm oli jo täyttä tuskaa. No, keveneepä lenkkivarustus kun sisuria tai paikkoja on turha kantaa mukana kun noita ei kuitenkaan saa kenttäolosuhteissa irti. Toivottavasti vähän löystyvät ajan mittaan.

Yhdeltä inserttivideolta opin tipsin käyttää rengasmuovia toisin päin niin ei riko vannenauhoja, ehkä ei sisuriakaan?

Yhdeltä inserttivideolta opin tipsin käyttää rengasmuovia toisin päin niin ei riko vannenauhoja, ehkä ei sisuriakaan?
    Park Toolit eivät toimineet toisin päin, jotkut halpikset sopivat paremmin mutta napsuivat sitten poikki. Pitäisi vielä käydä testilenkillä ja päättää myykö nuo ja ostaa jotkut toiset tilalle vai säästääkö tubelesshommiin tulevaisuudessa.

shwalben sininen on ainoa oikea rengasrauta. Park toolit ovat käyttökelvottomat ainakin maantie ja gravell renkaiden kanssa.

^Totta, muuten. Itsellä kaikki käytössä olevat Schwalbeja. Yksi pari kehuttuja Pedroseja taitaa pölyttyä jossain. Muistan niitä ensikertaa kokeillessani ihmetelleeni niiden huonoutta sinisiin verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    ^Totta, muuten. Itsellä kaikki käytössä olevat Schwalbeja. Yksi pari kehuttuja Pedroseja taitaa pölyttyä jossain. Muistan niitä ensikertaa kokeillessani ihmetelleeni niiden huonoutta sinisiin verrattuna.
    https://www.bikeshop.fi/Schwalbe-ren...ekauppa/p1847/

^ ilmeisesti nämä siis kyseessä? Muotoilu kyllä näyttää paremmalta omiin tarkoituksiin niin taidanpa tilailla. Eikös noissa Continentalin sisurilaukuissa ole vastaavanlaiset mukana? Ja ehkä sitten samalla sen tubelesskitin kun tuntuu olevan niin tiivis paketti että voisi jopa toimia.

Eturengas ei halunnut aluksi lainkaan asettua paikalleen, sai vielä muutaman syklin tyhjentää ja paineistaa. Ei sitä ajaessa tuntenut mutta pisti silmään kun viipotti,

Kovin tarkat tuntuvat olevan paineen suhteen että saa rullaavuuden ja mukavuuden balanssiin.

Nuo ovat loistavia. Ohuita ja kestävät oikeasti voimaa. En ole saanut yhtään poikki.

Tuo keskellä oleva hahlo on tarkoitettu pitämään renkaan reunaa paikallaan. Itse kyllä lukitsen vaan toisen reunan ja nostelen kahdella raudalla rengasta paikalleen. Noita kannattaa tilata reilusti kerralla. Saa jokaiseen bagiin mukaan ja kotiinkin jää vielä varalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Jaa nekö Pedrosit onkin huonot Mulla on toiminu hyvin ja oon tainnu parit varallekki ostaa, kun vaikutti hyvälle käytössä. Pedrosilla oon vääntäny GP5000 TL -kumitkin Dt Swissin Arc 1400 kiekolle ja vaikuttaa siltä ettei nuo helposti poikkikaan menis Muista ei kylläkään oo kokemusta, mutta nuo on mulla toiminu hyvin.

Itellä parhaat ollu maxxiksen muovit, kuluu kyllä käytössä.

Noihin Schwalben muoveihin täytyy tutustua, hyvä idea tuo että rengas pysyy vanteella ilman apukäsiä

Jos pysyy, riippunee rengasvanne kombosta, ainaki mulla vastaavat singonnu pitkin seiniä kun väännellä kunnolla itsellä käytössä noiden maxxisten lisäksi cb speedier joita käytän lähinnä renkaan poistoon. Näiden lisäksi vielä jonku suosituksesta ostin feedbackin metallisisuksella olevat raudat/muovit, jotka olleet täysin hyödyttömät. Aattelin et nää metallivahvisteiset ois hyvät vaikeiden renkaiden kanssa, mutta ovat niin paksut, ett eivät juurikaan vaikeiden renkaiden kanssa toimi

Ostin tuollaisen Speedierin heräteostoksena viime kesänä ja se on kyllä ihan hyvä vehje. Sillä on aika näpsä rengasta vanteelta poistettaessa nostaa renkaan reuna pois vanteelta.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/3838...asraudat-3-kpl

Nää on itellä ollu ja toimii todella hyvin, ei ainakaan katkea kun terästä sisus. Vaikea sanoa kuinka vaiketa rengas/kiekkokomboja on ollut kun vain omassa kuplassani olen renkaita asentanut. Kuitenkin kymmeniä eri vanne ja renagskomboja maastosta graveliin, inseritllä ja ilman, sekä sisurilla ja ilman on toiminu loistavasti.

^Joskus ei kaikki vaan mene niin kuin Strömssössä mutta onhan se hyvä että joku niin loistava että aina onnistuu ;-)

Itse pitkälti käyttänyt Contin, Parkin, Pedrosin sekä jotain muitakin ja muutamia katkonut, kylläkin taitaa olla että kovat muovit hapertuu vuosien saatossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nuo ovat loistavia. Ohuita ja kestävät oikeasti voimaa. En ole saanut yhtään poikki.

Tuo keskellä oleva hahlo on tarkoitettu pitämään renkaan reunaa paikallaan. Itse kyllä lukitsen vaan toisen reunan ja nostelen kahdella raudalla rengasta paikalleen. Noita kannattaa tilata reilusti kerralla. Saa jokaiseen bagiin mukaan ja kotiinkin jää vielä varalle.

Saaks näitä Schwalbeja jostain päin pääkaupunkiseutua kivijalasta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •