MPMessutElectrobikeGarminGiant
Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 195

Aihe: Revonte One: Suomalainen sähköpyörämoottori + vaihteisto yhdessä

  1. #151
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    346
    Pahin kilpailija tuolle firmalle on aika. Rahaa palaa ja jossain vaiheessa se vaan loppuu jos mitään konkreettista ei saada aikaan. Jos heillä olisi oikea tuote joka toimii niin oikea markkinointiosasto antaisi demopyörän jollekin alan johtavalle lehdelle tai EMBN kanavalle testiin ja tilauskirjat täyttyisivät hetkessä jos palaute olisi hyvää.

    Joku tässä hommassa nyt ei täsmää...

  2. #152
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Pahin kilpailija tuolle firmalle on aika. Rahaa palaa ja jossain vaiheessa se vaan loppuu jos mitään konkreettista ei saada aikaan. Jos heillä olisi oikea tuote joka toimii niin oikea markkinointiosasto antaisi demopyörän jollekin alan johtavalle lehdelle tai EMBN kanavalle testiin ja tilauskirjat täyttyisivät hetkessä jos palaute olisi hyvää.

    Joku tässä hommassa nyt ei täsmää...
    Revontella taidetaan jo itsekin hämmästellä, miten tälle on piisannut rahoitusta näinkin kauan...

    Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

  3. #153
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    675
    Tuolla näyttikin olevan kutsu yhtiökokoukseen (n. kk sitten), jossa pyydettiin lupaa osakeannille. Toki tää on aika normaalia uusien innovaatioiden tekijöillä. Tuotteistaminen ja markkinoilletulo kestää. Toivon menestystä.

  4. #154
    Vuodet vierii mutta Revonte ei vaan valmistu. Onko mitään veikkauksia tälle vuodelle vai onko projekti haudattu kokonaan.

  5. #155
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kolmeen vuoteen firma ei ole myynyt yhtään mitään. Taitaa aika ajaa armottomasti ohi täydellisen sähkömoottorin.

  6. #156
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Joo. Mut onhan korona-aika komponenttipulineen tuonut omat lisämausteensa ja sotkenut nämäkin suunnitelmat? Niin tai näin, olis ollu kiva nähdä jotain uutta markkinoilla.

  7. #157
    2019 uutisoitiin että Revonte on saanut kaupalliseen tuotantoon valmiin laitteen ja massatuotanto aloitetaan. Tämä oli täyttä valhetta kun vuonna 2022 ei edelleenkään ole valmista.

  8. #158
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    81
    Revonten moottoria käyttävä tavarapyörä Oulusta:

    "Ouca Bikes tuo markkinoille ensimmäisessä vaiheessa kolme erilaista tuotetta monipuolisiin käyttötarkoituksiin: Ouca Kiddiebus päiväkotien retkeilyyn, Ouca Space lähettipalveluiden näppäräksi kuljetusvälineeksi sekä Ouca Transport, joka sopii paitsi tavaroiden kuten työkalujen, myös ihmisten kuljetukseen. Sipilä ja Alapuranen lisäävät, että käytännössä mahdollisuuksia rajaavat kuitenkin vain mielikuvitus ja 255 kg kuormarajoitus."

    https://www.epressi.com/tiedotteet/s...kkinoille.html



    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/o...8-21029528cec1 (maksumuuri)

    https://oucabikes.com/fi/ (Ei ostolinkkejä, eikä hintatietoja)

  9. #159
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.966
    Onhan toi aika hurjaa, jos tuollainen yli 350-kiloinen yhdistelmä painaa kelvillä 25 km/h tai yli. Onkohan noissa millaiset jarrut?

  10. #160
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    41
    https://www.youtube.com/watch?v=tlvInmKHCzw&t=398s kyllä sitä näköjään messuilla käydään vuodesta toiseen, mutta mitään ei kuitenkaan markkinoille tule?

  11. #161
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tunturi meni Härmälässä mutta kuvaa ei kukaan ehtinyt ottaa mutta näytti että ei perinteistä takavaihtajaa ollut

  12. #162
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Pahin kilpailija tuolle firmalle on aika. Rahaa palaa ja jossain vaiheessa se vaan loppuu jos mitään konkreettista ei saada aikaan.
    Isommillakin yrityksillä on usko loppunut. Continental jaksoi uskoa 48V Revolution -keskiömoottoriinsa vain muutaman vuoden. En enää löytänyt uutista tuotelinjan lopettamisesta, mutta vuosi pari sitten se oli. Ehkä autojen osista on tutumpaa ja turvallisempaa nyhtää rahaa.

  13. #163
    Revonten tilanne? Vieläkö ponnistaa?

  14. #164
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    346
    Eipä tuosta ole kuulunut mitään muuta kuin jokunen blogi silloin tällöin. Täysin sisällötöntä höttöä ja "proof of consept" -tyylistä vakuuttelua https://revonte.com/more-fun-and-les...-drive-system/

    Ilmeisesti kuitenkin olivat kesällä 2022 alan messuilla esittelemässä protojansa. Samaan aikaan muut ovat menossa kovaa vauhtia ohi samanlaisilla ratkaisuilla. Näistä oli juttua noiden messujen raporteissa.

  15. #165
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    128

  16. #166
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.710
    ”It has the silhouette of a pregnant cat.”

    Röhöttelin kyllä pitkään tälle. Ei kyllä varmaan helpoin homma saada tolle paketille sulavin muoto titaanista.

  17. #167
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    En tiedä miten sähkö vaikuttaa titaanista tehtäviin runkoihin, mutta muutaman vuoden sisällä titaanista on alettu tekemään entistä enemmän pyöreitä muotoja. Ei tarvitse olla sen näköinen kuin olisi pelkkää titaanilevyä ollut saatavilla hitsauspöydällä. Aina voi myös monimutkaisimmat rungon osat printata titaanista, niin kuin Pässilässäkin noi akkukotelon päät.

    Esimerkki mitä titaanista saa nykyään tehtyä (haarukka ja emäputki), 5k runkosetin hinnasta päätellen Taiwanilaista. Custom-pajat tekee sit 3D-printtaamalla lugeista entistä saumattomampia, mutta hinta kasvaa.

  18. #168
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Hienoa, että Revonte on hengissä.

    Harmi, että korona-ajan buumia ei päästy hyödyntämään.

  19. #169
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.966
    ^^Onhan noita sulavia titskurunkoja tehty maailman sivu. Vaikka mun Kona HeiHei vuodelta -92 tai -93. Tai Pexin gräveli, mitä täälläkin on esitelty.

  20. #170
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.302
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^Onhan noita sulavia titskurunkoja tehty maailman sivu. Vaikka mun Kona HeiHei vuodelta -92 tai -93. Tai Pexin gräveli, mitä täälläkin on esitelty.
    Niimutku nekin on pyöreetä putkea. Pointti tossa Johanneksella oli, että nykyään voi olla muutakin muotoa kuin putkea ja levyä. Ja onhan tuo Pässilän akkuputki ihan kauhea.


  21. #171
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^Onhan noita sulavia titskurunkoja tehty maailman sivu. Vaikka mun Kona HeiHei vuodelta -92 tai -93. Tai Pexin gräveli, mitä täälläkin on esitelty.
    Meinasinkin monimutkaisempia muotoja mitä ei saa tehtyä vain putkea taivuttamalla ja hitsaamalla yhteen. Niinkuin tuo sun mainitsemasi Kona mikä on ihan perus titaanirunko, jollaisia on tehty jo ainakin 80-luvulta saakka.

  22. #172
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niimutku nekin on pyöreetä putkea. Pointti tossa Johanneksella oli, että nykyään voi olla muutakin muotoa kuin putkea ja levyä. Ja onhan tuo Pässilän akkuputki ihan kauhea.
    Ahaa, joo ok. Mutta on tuo Pässilän runko tosiaan kuin amiksen kevätpajasta.

  23. #173
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.849
    Mun mielestä tuossa on hieno Mad Max henkinen tyyli.

  24. #174
    F. Kotlerburg Guest
    Melko turha verrata luomuun. Akku määrää pitkälle rungon muotoa. Voisihan sen tehdä pyöreäksi, mutta sitten kitistään, että turhan paksu ja painoa vaan lisää. Tuommoisiahan nuo invamopot on, että akku määrää viistoputken muodon.

  25. #175
    Liittynyt
    08/2003
    Viestit
    4.237
    Ne, jotka osti 90-luvun maastopyöriä, eivät saa arvostella polkupyörien ulkonäköä.

  26. #176
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.849
    Hahahaaaa Mulla oli 90-luvulla täysjäykkä Cannondale M800, oli kaunis kun karkki.

  27. #177
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.966
    ^Mulla oli Cannondale Killer V900. Edelleen harmittaa, kun vaihdoin pois. Tilalle tuli täpäri Marin RiftZone.

  28. #178
    F. Kotlerburg Guest
    Mulla oli teräsrunkoinen Marin Muirwoods. Uskomattoman upea pyörä näihin nykykötöstyksiin verrattuna.

  29. #179
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.710
    Joo en mä väittäny ettei titaania muuhun muotoon saa, lähinnä meinasin et tommone maasto sähkäri missä sähköistyskomponentit ja lujuusvaatimukset maastoajelua varte varmaa sanelee vähän rakennetta myös.

  30. #180
    Olisikohan aika Revontella laajentaa tuoteperhettä?

    Revonte one on pieni vaihteellinen moottori. Luulisi että samaan kokoon saisi rakennettua myös moottorin jossa niitä vaihteita ei ole. Vaikka automaattivaihteisen moottorin laatikon saisi toimimaan täysin pomminvarmasti ja luonnollisen tuntuisesti, olisi markkina silti liian kapea. Suuri massa haluaa yksinkertaisen pyörän jonka saa hajotessa korjattua lähimmällä pyöräkorjaamolla tai polun varressa. Ensimmäinen ajatus tuosta Revonte onesta on että mitä teen kun vaihteisto jämähtää korvessa lukkoon. Tai miltä kuulostaisi suomalainen moottori, jonka saisi kiinni olemassaoleviin bosch, yamaha yms. runkoihin?

Samanlaisia aiheita

  1. Ensimmäinen Suomalainen Ranskan ympäriajon "Kunniastarttiin!
    By Laroute in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 01.04.2017, 21.24
  2. Vielä sigma mittareista yhdessä ja erikseen
    By son_thom in forum Varusteet
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 29.09.2014, 16.32
  3. Saariston rengastie yhdessä päivässä
    By villeton in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 11.08.2014, 14.02

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •