ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 235 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135 185 225 233 234 235 236 237 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.021 - 7.050 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #7021
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Ansisilla hieno peli. Rungon värimaailmasta meikäläisenkin silmä tykkää.
    Kiitos. On aina ihan pakko kokeilla jotain erilaista ettei aina niitä perusvärejä ja kuvvioita-

  2. #7022
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tuollainen tuli ostettua jemmaan, kun sai reilusti alle rungon hinnalla kokonaisen pyörän.

    Meinasin tehdä tuosta suoratankoisen gravelipyörän. Mahtuu talveksi sitten icespikerit alle. Suunnitelmissa: kuituiset putkiosat, jäykkä kuitukeula, sram gx eagle axs ja tietty kuitukiekot. Tuo raamihan on aika kevyt, joten tästä tulee mielenkiintoista ja ehkä kallistakin.

    Tätä piti ihmetellä suhteellisen rauhallisella aikataululla, koska rahaa ei pahemmin ole, mutta kuinkas taas kävikään.. Osat on käytännössä kaikki haalittu valmiiksi ja osa on vielä tulossa ympäri maailmaa.

    Pyörään on nyt tällä hetkellä tulossa:

    -Enve kuitukeula
    -Enve M525 kiekot DT 240 navoilla ja renkaiksi Kenda Saber 29x2.2
    -GX Eagle AXS vaihtaja ja vipu(jätän kuvassa olevat Shimanon kammet, rattaan ja pakan toistaiseksi, koska rahatilanne)
    -Syncross XC 1.5 stemmi ja Newultimate Evo kuitutanko
    -Satulatolpaksi hyväksi havaittu kevyt kiinanihme ja satulaksi WTB SL8 127mm mikä löytyy kaikista muistakin pyöristä
    -Polkimet Shimano XTR

    Palataan tähän, kun loput osat saadaan kotiutettua ja pyörä nippuun.

  3. #7023
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eilen illalla alkoi projekti kasaus...





    Hyvälle mallille tuli ja tänä iltana sitten loppuun.
    Kappas, tämä fillari täyttää ihan just 10! Kylläpäs aika rientää.


  4. #7024
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ It’s a keeper! Kun pyörä pysyy omistajallaan kymmenen vuotta, on siinä asiat niin kuin pitää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #7025
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    ^joo on se mun kaikkeen taipuva suosikkifillari. Jos yhden fillarin saa mukaan autiolle saarelle tai tuonpuoleiseen niin toi


  6. #7026
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Itseasiassa hoksasin just, että mun Gunnar-29erille tuli myös 10 vuotta täyteen tammikussa. Se onkin jo sitten toinen virallisesti keeperiksi luokiteltava pyörä meidän taloudessa ja lähivuosina on tulossa pari lisää
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #7027
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Hitaasti, mutta rauhallisesti. Ehkä ensi viikolla pääsee tällä jo testilenkille.


  8. #7028
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    ^Flatbar! Paljonkos tuo Scottin runko painaa?

  9. #7029
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Flatbar! Paljonkos tuo Scottin runko painaa?
    Ei punnittu. Ei kai toi scale ihan hirveitä paina. M kokoinen runko.

  10. #7030
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    ^Tyylikäs värimaailma!

  11. #7031
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Microshift oli merkkinä tuttu, mutta enpä tiennyt kuinka laaja skaala niillä on näitä vaihdevipuja. Tuoltahan löytyy maantiekahvoja 7-vaihteisista lähtien, on Shimano ja Sram yhteensopivia.
    Tämän kun olisi tiennyt silloin kun rakentelin monster-gravelia vanhasta Norcon hybridistä.

    https://www.microshift.com/products/...ents/shifters/
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  12. #7032
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Hitaasti, mutta rauhallisesti. Ehkä ensi viikolla pääsee tällä jo testilenkille.

    Tää on kyllä tyylikäs. Satulatolppa ehkä osuu vähän silmään, mutta muuten täys kymppi!

  13. #7033
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    ^Sama juttu tolpan suhteen, tyylikkäämpiäkin löytyy mutta pieni rike kuitenkin.

  14. #7034
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Onko tuossa tolpassa joku juju? Jousto yms.

  15. #7035
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Ei jujua paitsi keveys. Näytti irtonaisena kuvassa paremmalta. Vaihtunee suoraan pyöreään kuitutolppaan.

  16. #7036
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    Gelulta löytyy keveitä suoria...

  17. #7037
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Gelulta löytyy keveitä suoria...
    Enveltä myös. Alkaa lompakko olemaan jo aika kovilla

  18. #7038
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tolppa on just kova. Kaveriksi tarttis vielä aero flat barin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #7039
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tolppa on just kova. Kaveriksi tarttis vielä aero flat barin
    Hieno idea. Joku tämmönen hässäkkä tohon, niin saadaan tasapainoinen kokonaisuus


  20. #7040
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    Itse päädyin Geluun ehdottomasti painon mutta myös sen vuoksi että kestää painoa! En tiedä Enven painosta mutta veikkaan että häviää kyllä...

  21. #7041
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lompakko hankas nyt sen verran vastaan, että aloitetaan tuollaisessa kokoonpanossa. Tolppa, kammet ja kevyempi pakka sitten vielä joskus, kun rahatilanne on vähän parantunut.



  22. #7042
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Hienot kuvat. Tausta vähän kelvoton, mutta kammet ja venttiilit oikeassa asennossa.

    Hienon näköinen.

  23. #7043
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hienot kuvat. Tausta vähän kelvoton, mutta kammet ja venttiilit oikeassa asennossa.

    Hienon näköinen.
    Toinenkin tausta olisi ollut käytettävissä, mutta Kalasatamassa rajusti puhaltanut tuuli esti tuon käytön.

  24. #7044
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Jatketaan täällä omalla uudella maantiepyörällä.

    Leikkaa ja liimaa projektina Giantin Propel Advanced 2, johon vaihtui:
    - 105 mekaaninen di2:ksi, kampisarja menee vaihtoon kun r2 toimittaa uudet eturattaat
    - kiekot roval rapide, lateksisisurit ja gp 5000:t
    - tanko: pro vibe evo
    - satula: prologi dimension

    Paino alkuperäisenä 9,1 kg ilman polkimia ja telineitä. Kuvassa 7,75 kg, polkimineen, 1x pulloteline ja garmin mount. Uusien kampien jälkeen esitepaino tulee olemaan
    tasolla 7,3 kg.



    Eilen meni ehkä 5-6 tuntia purkaessa vanhaa ja kootessa tätä uutta. Ihan ehdottomia työkaluja johdollisessa di2:ssa Park Toolin johdotussarja (ir -1.2) ja oikeat keskiötyökalut.
    Jarrujen ilmaus ja nesteiden laitossa käytössä minulla on jokin valmissetti. Muutenhan tuo menee perustyökaluilla.

    Valmiina tuossa on 5 cm spacernippu, joka myös kuvassa. Itsellä oli sellainen ajatus että po. koossa 2,5-3 cm olisi sopiva, mutta tuolla tangolla se saattaa mennä matalaksi.

  25. #7045
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Äkkiä googlaten 105 kampisetti rattaineen on luokkaa 720 grammaa. Mikä kampisetti pudottaa painoa 450 grammaa?

  26. #7046
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Esitepainolla varmaankin tarkoitetaan painoa ilman polkimia, pullotelineitä ym härpäkkeitä.

  27. #7047
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    Kaakku, ei mikään, keveimmät kammet lienee hieman alle 300g ilman rattaita joten tuonne 450gramman painoon voi päästä mutta sitten se kyllä maksaa!

  28. #7048
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Jatketaan täällä omalla uudella maantiepyörällä.

    Leikkaa ja liimaa projektina Giantin Propel Advanced 2, johon vaihtui:
    - 105 mekaaninen di2:ksi, kampisarja menee vaihtoon kun r2 toimittaa uudet eturattaat
    - kiekot roval rapide, lateksisisurit ja gp 5000:t
    - tanko: pro vibe evo
    - satula: prologi dimension

    Paino alkuperäisenä 9,1 kg ilman polkimia ja telineitä. Kuvassa 7,75 kg, polkimineen, 1x pulloteline ja garmin mount. Uusien kampien jälkeen esitepaino tulee olemaan
    tasolla 7,3 kg.



    Eilen meni ehkä 5-6 tuntia purkaessa vanhaa ja kootessa tätä uutta. Ihan ehdottomia työkaluja johdollisessa di2:ssa Park Toolin johdotussarja (ir -1.2) ja oikeat keskiötyökalut.
    Jarrujen ilmaus ja nesteiden laitossa käytössä minulla on jokin valmissetti. Muutenhan tuo menee perustyökaluilla.

    Valmiina tuossa on 5 cm spacernippu, joka myös kuvassa. Itsellä oli sellainen ajatus että po. koossa 2,5-3 cm olisi sopiva, mutta tuolla tangolla se saattaa mennä matalaksi.
    No nyt di2 kahvoilla näyttää jo komealta. Ne mekaaniset hydrokahvat ovat vaan kaameat roadissa.

    Mä sain kanssa tehdä duunissa kasan keskiötyökaluja uuteen pf-dubiin. Prässäsin vielä illalla 23:30 pf30a keskiön väärin päin paikalleen ja sain tehdä kunnolliset ulosvetotyökalutkin. No mutta nyt on ceramicspeedin mallin mukaan vehkeet vimpan päälle pom muovista.

  29. #7049
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Kävin pari tuntia testailemassa tänään ja lyhensin sitten kaulaputkea 2 cm.

    Giantissa on hyvin ajateltu ohjaamo; expanderi on tosi vankka 4-5 cm pituinen, spacereita löytyy useita aina 2 mm ylöspäin ja sitten vielä jarruletkujen veto ohjaamon läpi onnistuu siten että kiristysmutterit yms. on paikallaan. Ulostuloaukot ohjaamossa on pyöreät ja sen kokoiset että just mahtuu/suunniteltu siten. Toki täytyy sanoa että kun vedot on sellaisia että jarruletkut tulee tangon keskeltä ulos, niin aika pahan näköisiä kulmia noihin vetoihin tulee ja letkut kyllä tulee hankautumaan ajan kuluessa ehkä nopeastikin
    Nyt paikallaan oleva pro on sitten ihan eri maata, eikä hyvässä mielessä.
    105:ssa kahvoissa ja tuollaisessa vakiona olevassa alumiinisessa aero-ohjaamossa on yllättävän paljon painoa, ja eron kevyeen ohjaamoon huomaa ajaessa "heiluttelupainona"

    Mulla on sellainen park toolin vispilä, joka työnnetään keskiön sisälle ja sitten se napsahtaa kiinni pressfitin reunoihin. Kiinnittämiseen perusprässi. Pressfit keskiösysteemi meni tosi helpolla, Trekin T47 avaus tuotti tuskaa kun siinä se perhanan huulle on vain 2 mm ja en saanut oikein työkalulla otetta siitä.


    lisäys: esitepainolla tosiaan tarkoitin ilman polkimia ja juomapullotelineitä ja garmin mounttia. Kampien painonpudotus 105--> DA on luokkaa 100 g-120 g.
    dura-ace kammet 172,5 mm on 490 g + mitkä rattaat sitten siihen laittaa

  30. #7050
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.197
    ^Onkos pakko olla noin kammet Shimanon ja painavat?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •