HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 31 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #901
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Veloflex Record TLR 25

    https://www.bicyclerollingresistance...lex-record-tlr

    6,3 W
    N 2 W vähemmän kuin GP5000S

  2. #902
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    ^On kyllä aikamoinen nakinkuori, kun kumin paksuus keskeltä on 1,1mm.

  3. #903
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    ^Niin on. Mutta kun vedetään 50 km maximia niin ei väliä. Joka päiväisessä käytössä ehkei paras vaihtoehto.
    Yllättävän pieneksi vierintävastukset saadaan.

  4. #904
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tuo voi olla silti varsin käyttökelpoinen kumi jos vaan paikkautuu litkun kanssa hyvin. Vaikka napsahtavassa nakissa onkin enemmän paksuutta. Renkaiden paikkautavuudessa olen ollut huomaavinani eroja. Toki useampien millien reikä on reikä mutta tälläiset mikroreiät jotka litku kerkiää pakkaamaan ennekuin kummemmin edes huomaan reiän syntyneen.
    Schwalben TT.t kun ajoin loppuu niin molemmista renkaista löytyi varsin mittava määrä reikiä. Yhden reiän olen varmuudella noteerannut kun jouduin taluttamaan himaan viimeiset pari kilsaa.

    Vittorialta löytyi ainakin joskus joku helevetin ohut rengas joka oli vissiin tarkoitettu enemmänkin velodromelle kuin maantielle. Paino taisi pyöriä samoissa lukemissa Veloflexin kanssa. Tuotakin pääsi kokeilemaan peräti 500km verran kun lähettivät väärät renkaat eivätkä halunneet niitä takaisin.

  5. #905
    Grand Prix 5000 All Season TR 25 testattu BRR:ssä. Hitaampi ja kestävämpi kuin GP 5000 S TR, mikä ei ole yllätys. Kestävään Vittorian Nextiin verrattuna taas nopeampi mutta ei niin pistosuojattu. Siitä välistä siis.

    Grand Prix 5000 S TR 25 Grand Prix 5000 All Season TR 25 Corsa N.EXT TLR 26
    9.1 Watts 11.6 Watts 13.2 Watts
    (100 psi / 6.9 bar) (100 psi / 6.9 bar) (100 psi / 6.9 bar)
    10.1 Watts 12.6 Watts 14.6 Watts
    (80 psi / 5.5 bar) (80 psi / 5.5 bar) (80 psi / 5.5 bar)


    https://www.bicyclerollingresistance...rix-5000-as-tr

  6. #906
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    25/28 koossa Challenge Criterium RS omaan käyttöön olisi selvästi parempi.
    Aika moinen jötikkä AS on koossa 35, 425 g.

  7. #907
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Eli tuo ei ole tosiaankaan 4seasonin korvaaja. Lähempänä vanhaa Tl versiota, tosin vanha Tl on nopeampi ja ainakin keskeltä paremmin suojattukin.

    Vähän outo julkaisu, mutta voi tuo todellisessa käytössä kestää selvästi nykyistä S-mallia paremmin. Hidashan tuo ei edelleenkään ole.

    Mutta ei asiaa sepelille.

  8. #908
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    25/28 koossa Challenge Criterium RS omaan käyttöön olisi selvästi parempi.
    Aika moinen jötikkä AS on koossa 35, 425 g.
    No on kyllä, 34mm Vittoria NEXT painaa 315g. Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622 vahvana Endurance-versiona painaa 425g .

    Näillä näkymin molemmat, GP5000 AS 35mm ja Vittoria NEXT 34mm ovat tulossa BRR testiin eli mielenkiintoista nähdä miten tulokset seuraavat 25-26mm kumien tuloksia.

    Laitetaan vielää noiden kapeiden mitat, niissä ei kyllä mitään älytöntä painoeroa ole, joten ton 35mm leveän ilmoittu paino kyllä kuulostaa todella oudolta.

    Model Grand Prix 5000 S TR 25 Grand Prix 5000 All Season TR 25 Corsa N.EXT TLR 26
    Specified Weight 250 grams 300 grams 285 grams
    Measured Weight 255 grams 282 grams 268 grams
    Measured Width 25.7 mm 25.5 mm 26.1 mm
    Measured Height 21.8 mm 22.2 mm 23.1 mm

  9. #909
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Kyllä tuo uusi conti vaikuttaa kuitenkin fiksulta renkaalta. Tuo on heti kisarenkaan alapuolelle jäävä tosi nopea, pitävä ja kyljiltään paremmin suojattu rengas.

    Aika monella painavammalla kuskilla on kuitenkin ollut ongelmia uuden s mallin kylkien kanssa.

  10. #910
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...VectranBreaker Tuota itse suunnittelin syksyn keventelyyn.

  11. #911
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    33
    Laitoin 5000s teeärrät pari viikkoa sitten uusille Dt swissin kiekoille. Eteen 28 mm ja taakse 30 mm leveänä. Eturengas pitää paineensa useamman päivän, mutta takarengas vaan muutaman tunnin. Upotin molemmat renkaat vesiastiaan ja takarenkaasta tulee pieniä ilmakuplia kyljistä läpi runsaasti, varsinkin renkaan saumakohdista, etuenkaasta ei yhtään. Peaty`sin litkut sisällä, korjaantuukohan tuo vuoto ajastaan, vai onko maanantai kappale?

  12. #912
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Vaihda uuteen. Susihan tuo.

  13. #913
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Toinen vaihtoehto Kaffelatexilla tai Orangella kyllästää. Ne jättää kuivuessaan ilmaa pitävän kalvon renkaaseen.

  14. #914
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Tai laita sisurit, en aina ymmärrä tuota maantie renkaiden litkutusta, ei oikeastaan kukaan sen kummempia perusteluja esittänyt moderneihin sisureihin verrattuna.

  15. #915
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    33
    Orangea tilasin, sekä uuden renkaan. Latexeilla on tullut tähän asti ajettua maantiellä, mutta kokeillaaan nyt tubelesta tälläkin puolella, maastossa olen ajanut Stanin litkuilla.

  16. #916
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Otin GP 5000 S TR:t pois vanteielta ja korvasin ne GP 5000 -renkailla. Pääsyy oli se, että halusin mustat renkaat ja noissa TR:ssä oli ruskeat kyljet. Hyvä, että vaihdoin, koska olivat TR:t niin tiukassa vanteella, että tien päällä sisärenkaan vaihto olisi ollut varsin ikävä homma. Vanteet olivat DT Swiss ARC 1400:t. Jotenkin tuntuu, että ennen tubeless-aikaa renkaat oli paljon helpompi laittaa vanteelle.

  17. #917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tai laita sisurit, en aina ymmärrä tuota maantie renkaiden litkutusta, ei oikeastaan kukaan sen kummempia perusteluja esittänyt moderneihin sisureihin verrattuna.
    Pienemmät rengaspaineet, parempi rullaavuus, puhkeamattomuus (pienet reiät) sekä kevyempi kokonaisuus.

    Itsellä Gp 5000 s tr:t meni Dt swissin vanteille ihan sormin vääntämällä.

  18. #918
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Pienemmät rengaspaineet, parempi rullaavuus, puhkeamattomuus (pienet reiät) sekä kevyempi kokonaisuus.

    Itsellä Gp 5000 s tr:t meni Dt swissin vanteille ihan sormin vääntämällä.
    Kuinka alhaisilla paineilla pitää päästä ajamaan vaikka 28mm koossa?

    Maantierenkaissa paino taitaa mennä kyllä sisuriversiolle, jos ajetaan latexilla tai tpu:lla. BRR:ssä vanha GP5000 28mm 235gr ja siihen tavallinen Tubolito n. 40gr. Tubeless-rengas itsessään painaa saman ja siihen vielä venttiilit ja litkut päälle.

    Paikkautuvuus ja rullaus ovat sitten plussaa.

  19. #919
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Miksi maantiellä täytyy olla pienemmät paineet ja ei mielestäni se tuo rullaavuuttakaan. Mikään ei ole puhkeamatonta ja paljonko laitat lientä esim. 28mm:n renkaaseen?

  20. #920
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    R2:ssa GP5000 25mm & 28mm tarjouksessa 36,47 eur. Hinta ja laatu kohtaavat tässä aika hyvin vrt. 5000 S TR.
    The older I get the faster I was

  21. #921
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Miksi maantiellä täytyy olla pienemmät paineet ja ei mielestäni se tuo rullaavuuttakaan. Mikään ei ole puhkeamatonta ja paljonko laitat lientä esim. 28mm:n renkaaseen?
    Avainsana lihavoitu.

    Mielestäni tubeleksen isoin etu sisuriin verrattuna maantiellä on se että se eliminoi käärmeenpuremat.
    The older I get the faster I was

  22. #922
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Snakebitet hyvin harvinaisia maantiepaineilla... Lisäksi modernit sisurit kestää niitäkin hyvin.

  23. #923
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Miksi maantiellä täytyy olla pienemmät paineet ja ei mielestäni se tuo rullaavuuttakaan. Mikään ei ole puhkeamatonta ja paljonko laitat lientä esim. 28mm:n renkaaseen?
    Maanteillä alkaa olla sen verran paljon korjausvelkaa, että pienemmillä paineilla on huomattavan paljon mukavampaa ajaa. Kyllä tuon tubelessin rullaavuuden huomaa kovemmissa vauhdeissa. Toissapäivänä 32 mm GP5000 S TR 3,5 bar paineilla 200 km lenkki eikä tuntunut käsissä tai selässä lainkaan. Aamulla oli kylätie jäässä ja rengas piti hyvin. Ehkä tuo 30 mm alkaa olla sellainen raja, jonka yläpuolella tubelessilla on enemmän etuja kuin haittoja maantiellä.

  24. #924
    Katsokaa mitä Velogi on mieltä tubeless renkaista. Videolla myös pieni testi. Noilla ajatuksilla itse lähdin renkaita kokeilemaan. Taas sana mielestäni tubeless toi ajomukavuutta paremmalla rullaavuudella. Sehän on tärkeintä miltä itsestä tuntuu eikä se miltä toisesta tuntuu.
    https://www.youtube.com/watch?v=Poufo1zOAQQ

  25. #925
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Moderneilla sisureilla tarkoittanet TPU-sisureita? Niistä ja niiden eduista ja ei-eduista niin butyyleihin, latekseihin kuin tubelesseihin nähden on keskusteltu - aivan kuten on keskusteltu tubelessien eduista ja ei-eduista maantiekäytössä.

    Jos olet unohtanut vanhat keskustelut (joihin olet itsekin osallistunut) etkä välitä kaivaa niitä esiin, niin nopealla haulla "pros and cons" löytyy melko vähällä vaivalla kaikki tarpeellinen tieto. Kylmä totuus taitaa olla että se millaisina edut ja ei-edut näkee riippuu ihan sairaan paljon sitä miten ajaa, millaisia ajoja ajaa ja miten paljon eri asioita arvostaa. Ne kenties pienet erot, jotka eivät sinusta ole kummoisiakaan tai joita et omassa ajossasi ehkä ole huomannutkaan, voivat olla toiselle sen verran tuntuvat ja merkittävät, että valinta on itsestään selvä.

    Vaikka minusta keskustelu samoista aiheista yhä uudestaan ja uudestaan voi olla viihdyttävää, avartaaa ja hyödyllistä ainakin niille, joille asiat ovat vielä suhteellisen uusia, niin en näe keskustelua kovin hedelmälliseksi silloin jos puhutaan "mielestäni"-tasolla ilman kummoistakaan omaa kokemusta siitä minkä etujen merkittävyyttä epäilee tai minkä ei-etuja pitää niitä etuja suurempina.

  26. #926
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Vaikka minusta keskustelu samoista aiheista yhä uudestaan ja uudestaan voi olla viihdyttävää, avartaaa ja hyödyllistä ainakin niille, joille asiat ovat vielä suhteellisen uusia, niin en näe keskustelua kovin hedelmälliseksi silloin jos puhutaan "mielestäni"-tasolla ilman kummoistakaan omaa kokemusta siitä minkä etujen merkittävyyttä epäilee tai minkä ei-etuja pitää niitä etuja suurempina.
    Tälläkään foorumilla ei olisi paljonkaan kirjoituksia jos kirjoitukset eivät saisi perustua omiin kokemuksiin. Niitähän nämä "mielestäni" kirjoitukset ovat. Jos samasta aiheesta ei saisi keskustella uudestaan niin ei tänne foorumile viikossa montaa viestiä tulisi. Vanhoista yli miljoonasta viestistä löytyy lähes kaikki oleellinen.

  27. #927
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Tälläkään foorumilla ei olisi paljonkaan kirjoituksia jos omat kirjoitukset eivät saisi perustua omiin kokemuksiin. Niitähän nämä "mielestäni" kirjoitukset ovat. Jos samasta aiheesta ei saisi keskustella uudestaan niin ei tänne foorumile viikossa montaa viestiä tulisi. Vanhoista yli miljoonasta viestistä löytyy lähes kaikki oleellinen.
    Ymmärsit valitettavasti ihan päinvastoin kuin oli tarkoitus (mikä tietysti on yksinomaan minun ja koukeroisten lauseiteni vika). Halusin sanoa että omista kokemuksista sopii ja pitääkin kertoa - mutta se mitä en parhaalla tahdollanikaan osaa pitää hedelmällisenä on se että alkaa puhumaan "mielestäni" asioista, joista ei ole joko lainkaan tai ei riittävää kokemusta, mutta joiden kohdalla nimenomaan se omakohtainen kokemus ratkaisee onko jollain ominaisuudella tai jonkin eron suuruudella merkitystä vai ei.

    Etenkin silloin kun on kuurot korvat niille vastauksille, joissa toiset kertovat omista kokemuksistaan.

    PS Minun pääni tosiaan tuottaa tuollaista tekstiä - enkä nytkään jaksa lähteä sitä oikomaan ja uudeksi kirjoittamaan. Selvän siitä kuitenkin saa jo toisella lukukerralla. Siis jos ensimmäinen on tuottanut semmoisen täh?! mitä soopaa tuo taas nyt suoltaa!? -elämyksen...

  28. #928
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^Jaa.
    Mielestäni asioita saa tarvittaessa kyseenalaista = kysyä perusteluita esitetyille mielipiteille, vaikka "asioista ei ole joko lainkaan tai ei riittävää kokemusta".

  29. #929
    ^
    ^Mikä on riittävä kokemus että saa kirjoittaa omista kokemuksista. Kenellä kuuro korvalla ei ollut riittävää kokemusta osallistua keskusteluun?

  30. #930
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miku Katso viesti
    Laitoin 5000s teeärrät pari viikkoa sitten uusille Dt swissin kiekoille. Eteen 28 mm ja taakse 30 mm leveänä. Eturengas pitää paineensa useamman päivän, mutta takarengas vaan muutaman tunnin. Upotin molemmat renkaat vesiastiaan ja takarenkaasta tulee pieniä ilmakuplia kyljistä läpi runsaasti, varsinkin renkaan saumakohdista, etuenkaasta ei yhtään. Peaty`sin litkut sisällä, korjaantuukohan tuo vuoto ajastaan, vai onko maanantai kappale?
    Sama homma, 30 millisestä 5000 S TR tulee Stanin litkut läpi, pieniä kuivuneita tahroja on ihan kulutuspinnalla koko matkalla. Paine pysyy päivän tai pari ok tasolla, ettei onneksi isosti vuoda.

    Edessä Pirelli P Zero Race TLR (valkoisella fontilla) 28mm on lähes 100% pitävä samalla litkulla.

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •