Monen pikalukon sanotaan jostain syystä olevan myös kertakäyttöinen mutta hyvin ne toimii vaikka useammankin kerran avaa ja taas kiinni napsauttaa.
 Suurtietäjä
					
					
						Suurtietäjä
					
					
                                        
					
					
						Monen pikalukon sanotaan jostain syystä olevan myös kertakäyttöinen mutta hyvin ne toimii vaikka useammankin kerran avaa ja taas kiinni napsauttaa.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Shimanon lukot oli tosi tiukat, KMC:n ketjuja ja lukkoja käyttänyt, olleet huomattavsti helpompi asentaa.
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Noita KMC lukkoja on monta käytössä, ysiä ja kymppiä nyt ja uskon noiden käyvän kaiken merkkisiin ketjuihin, samoin kuin tuohon 11 pakallekin tarkoitettuun ketjuuun merkistä riippumatta, kokemusperäistä tietoa vain kuitenkin.
YBN:n pikalukkoja olen nähnyt kehuttavan ja suositeltavankin. Ovat Campagnolo-yhteensopivia ja virallisestikin uudelleenkäytettäviä 5 krt.
Toimiiko SRAM NX 11-vaihteinen takavaihtaja SRAM GX 10-42 11-lehtisen takapakan kanssa? 11-42 itsellä nyt.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Ei taida vaihtaja olla lainkaan niin ronkeli pienien kuin isojen kanssa on. Vahva veikkaus siis että toimii.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						"Compatibility: KMC, CAMPAGNOLO, SRAM and Shimano" Tuo infoa Nallekarkkikaupan sivulta KMC:n lukosta joten perinteiseen luotetaan.
 Veteraani
					
					
						Veteraani
					
					
                                        
					
					
						Luotettavalta taholta KMC liittimen sopivuudesta ketjuihin:
https://www.bike-components.de/en/KM...r-Link-p68895/
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						En muista kysyinkö jo aijemmin tästä mutta kysympä uudelleen, elikkä tähän asti ajellu tuolla shimanon takavaihtajan kitkakytkimen asetuksella off, ja vaihteet säädetty tai lähinnä vaijeri kiristetty off asennossa mutta kun se ilmeisesti ajaessa kuuluu olla on asennossa niin onko syytä vaijerin kireyttä säätää uudellen kun tuntu että off asennossa vaihtu vaihteet kevyemmin? Vai kuuluuko se asiaan että vaihtuu vähän jämäkämmin vaihteet?
^joo kysyit. Vaijerin kireys ja kytkimen asento eivät ole kytköksissä toisiinsa.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Nykyinen keskiö Eastonin 30milliselle, sopiiko sama DUB:n kammille?
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Kiitos asiallisesta vastauksesta! Hankitaan sitten SL:n kammet.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Jos saman renkaan laittaa leveämmälle vanteelle, niin kuinkakohan paljon se suunnilleen vaikuttaa renkaan leveyteen? Renkaana 38mm Terrene Griswold ja vanteen sisäleveys muuttuisi 19mm -> 24mm.
Vähän tiukkaa tekee jo nyt lokareiden kanssa, tosin rengas taitaa pääosin leventyä sieltä alempaa?
Lauf lopettanut 29er lehtijousikeulan valmistamisen. Haluaisin tulevaan "kevyehköön suoratankograveliin" keulaan pienen mukavuusjouston, mutta en 100mm joustoa mitä pyörässä on vakiona ja tuollainen simppeli laufin lehtijousihomma olisi kelvannut, vaikka ei ehkä hivele silmää rajusti. Toki toinen ajatus oli laittaa joustava stemmi ja sitten joku jäykkä kuitukeula. Pitää vähän googletella, mutta lisää hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						https://www.cyclingnews.com/features...pension-forks/
Tossa on aika hyvä lista keyistä "gravel" keuloista. Oma ulkonäkö suosikki on kyllä toi lefty. Tosin pitää sit olla oma napa sille?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Keskiö kaput. XT vai XTR PF keskiö? Vai joku muu? HT2.
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Eikö gravel keula sovi gravel -projektiin?
https://www.laufcycling.com/product/lauf-grit-3rd-gen
Edit: Aah, luin liian nopeasti, maastopyörän rungosta ilmeisesti ja tuossa laufissa on liian lyhyt a-c mitta?
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Mistä löytyisi hyvä jousitettu satulatolppa 31,6x400mm? En löydä kuin 350mm pitkiä.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Cane Creek on ainakin yksi vaihtoehto: https://www.bike-components.de/en/Ca...420-mm-SB-0-mm
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						GXP/BSA keskiö. Kolmen kympin Sram tai 250 € Chris King. Eikö tähän väliin oikeasti osu mitään, paitsi ehkä about satasen Hope, johon joutuu hommaamaan GXP adapterisarjan.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						^Perus laakerit itsellä toimineen mutta jos joutilasta rahaa niin https://r2-bike.com/CHRIS-KING-Botto...4-Ceramic-2021 tuohon sijoittaisin.
Onhan niitä, ESIM. Noista otin vaihteeksi Stronglightin kun väri mätsää. Ei valittamista muutaman tonnin jälkeen.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Jos nelikanttiin saisi vielä laadukkaita kampia niin ei olis koskaan tarvinut luopua, oli aika hurjia kilometrimääriä mitä niillä ajettiin.
Kirjanmerkit