ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 35 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1021
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei tuohon muuta vastausta kuin juuri noin on tavanomaisten satulakulmien osalta, mutta kun nuo kulmat tosiaan joissakin maastopyörissä erikoisia, samoin keuloissa on hyvinkin erikoisia kulmia. Noilla vehkeillä tavoitellaakin muuta kuin rentoa maantie-etenemistä.

  2. #1022
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itse vahvasti luottanut suht perinteisiin seikkoihin ajoasentoa säätäessä ja voi olla että jos joku Excel insinööri tietää paremman konstin mutta kun kaikki mennyt hyvin ja tuntuu hyvältä niin onhan tapana ettei voittanutta joukkuetta ei vaihdeta.

    TERU, satulan nokka about 70-90milliä keskiön takana mutta vkl meinasin alkaa karkeat säädöt, lopulliset vasta keväällä kun ajoon pääsee.

  3. #1023
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kun taas tuo punnitsemisen aika edessä niin mikä olisi suht luotettava/edullinen kala/matkalaukkuvaaka?

  4. #1024
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun taas tuo punnitsemisen aika edessä niin mikä olisi suht luotettava/edullinen kala/matkalaukkuvaaka?
    Eikö excelipaino enää kelpaa? Jos haluat luotettavan ja edullisen sun pitää ostaa kaksi. Ja fillarit punnitaan fillarivaa'alla. Park Tool on hyvä.


  5. #1025
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ParkTool oli täys paska! Referenssipainolla heitti muutaman sadan gramman verran, liekö ilmanpaineesta/tuulensuunnasta johtui?

    Sorry, en käytä Exceliä mutta mukava saada verrokkipaino kun projekti alkaa valmistua.

  6. #1026
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Sorry, en käytä Exceliä mutta mukava saada verrokkipaino kun projekti alkaa valmistua.
    No ruutupaperi käy yhtä hyvin. Mutta tarkennetaan kysymys, eikö sulle riitä enää se, että punnitset palikat erikseen ja lasket painot yhteen?


  7. #1027
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun taas tuo punnitsemisen aika edessä niin mikä olisi suht luotettava/edullinen kala/matkalaukkuvaaka?
    Periaatteessa ikään mittalaite ei ole tarkka vaan se on kalibroitava. Edullisistakin vaakaakin voi käyttää kun määrittää sille korjaus kertoimen eli miten paljon se heittää eri painoilla. Itse käyttänyt n 15 € keittiö vaakaa missä virhe on yllättävän lineaarinen. Kalibrointiin käytetty Prisman vaakoja (parempia ei löytynyt, oletus että kalliina kohtuullisen tarkkoja ja 3 eri vaakaa näytti eri painoilla samoja lukemia) ja eri painoisia tuotteita.

    Matkalaukku vaa'alla kokonaista pyörää punnitessa yllättävän suuria heittoja tuli riippuen miten hyvin pyörän sai tasapainoon.

  8. #1028
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ja fillarit punnitaan fillarivaa'alla.
    8 kg fillari painaa;
    - fillarivaa'alla max 7 kg
    - kalavaa'alla min 9 kg

  9. #1029
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jack, kiintoisaa todeta tuleeko heittoa mitattuihin painoihin ja ihmetellä mistä mahdollisesti voisi johtua.

    Aro, jos vaaka näyttää puolen/litran painolla oikein niin miksi muu mittaus olisi virheellinen? Ja viitaten, Parkin vaaka näyttänee jotain muuta...

  10. #1030
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Tähän jos saisi lapsuudenkaverini referaatin punnitsemisista ja vaakoista ylipäätään niin olis kiva. Kerran tavattiin työnlomassa heppu osasi kyllä kertoa suurinpiirtein kaiken miten määritellään paino. lievästi aspergisena tyyppinä, hän on paneutunut noihin vaakaongelmiin jokseenkin intensiivisesti.
    Parktoolin ongelma ainakin omassa on liian nopea mittaus. Toisinsanoen vaaka lukittuu liian nopeasti. Ja pyörä joka heiluu mittaustavasta riippuen aiheuttaa väistämättä epätarkkuutta.

  11. #1031
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Ja painosta puhuttaessa ihmettelen miten se voi olla joillekin niin pakkomielle? Kyllä se joskus vetää nöyräksi vetää kun 65 kiloinen pulkannaru huitasee ohi 15 kiloisella teräsrunkoisella vieläpä jollain touring renkailla.

  12. #1032
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Kyse ei ole pakkomielteestä ja eikä identittetti kärsi vaikka sen tekisi mummeli Jopolla. Lähinnä vain harrastus jos moisesta olet kuullut, joku touhuaa autojen, joku äänentoiston ja kaikki mittailee jotain...

  13. #1033
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    En mä sua nyt varsinaisesti tarkoitttanut. Mutta en näe siltikään mitään keventelyä erityisen potentiaalisena kohteena saatuun hyötyyn. Enemmän pistäisin paukkuni aeroon vaikka senkin hyöty tavikselle on hyvin marginaalinen. Esson stemmin sijoittaminen onrahan hukkaa siinä missä pulska satakiloinen leveine kupeineen koettaa saada aerohyötyä pyörästään.

  14. #1034
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Ja jos hifist’ puhutaan niin aina olen rakentanut omat laitteeni itse. Siltikin keskittyen kaiutinpuolelle koska muulla aluella asiaan paneutuneet insinöörit vetää pidemmän korren. Takin voi nostaa selkään kun tajuaa pelin hävinneen.

  15. #1035
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ & ^^ Keventelyhän ei perustu mihinkään loogiseen vaan siihen että se on hauskaa. Itse en tavallaan voi kuvitella ajavani "kaupan" pyörällä ja jos niin tod.näk. sekin purettaisiin ja uudelleen rakennettaisiin.

  16. #1036
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Kevyt pyörä = kiva pyörä, musta.


  17. #1037
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Niin se menee, Jack, ja kun itse kasattu niin antaa lisä pointseja!

  18. #1038
    K.Kuronen Guest
    Itse olen tällä hetkellä vakaasti sillä kannalla, että kevympi pyörä on parempi pyörä, mutta ei siinä tapauksessa, jos keventäminen heikentää pyörän käyttöä päätarkoitukseensa, eli ajamiseen.

    Mulla gravelin paino nousi jonkin verran, kun vaihdoin sekä stemmin, että satulatolpna eeSilk-sarjalaisiin. Tuntuma on, että pyörästä tuli parempi, tai ainakin hauskempi ajettava ja odotan, että kevään tullen pääsee kunnolla ajamaan.

    ---------------------------------------------------------------------
    Mitä tulee suoratankoiseen graveliin, niin silmäkulmalla olen vähän vilkuillut Nicolai Argon GX-runkoa. En tiedä saatavuudesta. Jotenkin houkuttelisi, vaikka nyt ei tosin ole budjettia, mutta kukapa sitä huomisesta tietää.

  19. #1039
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Itse aika tarkkaan mennyt kaikkien komponenttien kanssa sillä linjalla että kestää kuskin massan ja ajotyylin. Olisihan kevyemmänkin saanut koottua mutta sitten mentäisiin limitillä.
    Onhan nuo Nicolait omalla karhealla tavalla hienoja vaikkakin aika suolainen hinta alumiini rungosta. Oleks tsekannut Nordestin titaanirunkoja?

  20. #1040
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Keventelyhän ei perustu mihinkään loogiseen vaan siihen että se on hauskaa. Itse en tavallaan voi kuvitella ajavani "kaupan" pyörällä ja jos niin tod.näk. sekin purettaisiin ja uudelleen rakennettaisiin.
    Minulle tuo keventely ei ole mikään itsetarkoitus, paremminkin luotettavuus ja kestävuus. Mutta tuosta itse kasailusta olen samaa mieltä. (Vaikka nyt pitää tunnustaa että mun Neuron ja Dude ovat lähestulkoon orkkis-kuntoiset.)
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  21. #1041
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...paremminkin luotettavuus ja kestävuus....
    Kevyt keventely ei poissulje tuota lainkaan kun ei aivan äärirajoille mene tai ole kovasti ylipainoinen.


  22. #1042
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Eikä keventely tee osista epäluotettavia. Siä juuri myös mainitsin ettei limiteillä mennä, yleensä keveimmissä osissa aina ilmoitetaan painorajat.

  23. #1043
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...
    Onhan nuo Nicolait omalla karhealla tavalla hienoja vaikkakin aika suolainen hinta alumiini rungosta. Oleks tsekannut Nordestin titaanirunkoja?
    Mä en laita mitään materiaalia toisen edelle, mutta halpaa runkoa en oikeastaan halua oli materiaali mikä hyvänsä.

    Nordestin valikoimaa on tullut katsottua, eikä mikään erityisesti sytyttänyt. Gravelirungot taisivat olla vähän lyhyitä.

  24. #1044
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Jep, halvalle rungolle harvoin motivaatiota aloittaa tai kannattaa mitään projektia tehdä paremmilla osilla. Toisaaltaan jos nurkkiin jäänyt yhtä sun toista niin saattaa "halvoistakin" syntyä kaikenlaista mielenkiintoista. Tavallaan yhtäkään projektia ei kannata vähätellä kun on vain tekijän näkemys jostain.

  25. #1045
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kunhan tuon FlatBarRoadien saa ajokuntoon ja jos miellyttää niin tiputetaan sitten painoa mutta ajellaan kesä ensin...

  26. #1046
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Enigman outletissä olisi jollekin flattiskonossöörille M-kokoinen suoratankodedikoitu gg-runko kohtuullisen edullisesti (ollakseen made in UK titaanirunko): https://www.enigmabikes.com/collecti...l-frame-medium

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #1047
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    ^Tästä tais olla jo joskus aiemmin kuvia, mut oli proton asteella sillon. Omissa silmissä paras ja hienoin yritelmä otsikonmukaiseksi pyöräksi.

    https://www.enigmabikes.com/collecti...l-frame-medium
    Kai toi runko on sama ja 32c tyre clearance virhe?

  28. #1048
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Chainstayt taitaa näyttää erilaisilta. Ehkä toi alerunko on joku proto, joten kannattanee kysyä ennenkuin tosissaan ryhtyy kaupoille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #1049
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tuossa Stenun kuvassa varmaan yli 32milliset?

  30. #1050
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuossa Stenun kuvassa varmaan yli 32milliset?
    Tuon alennusrungon sivulla ei ole kuvaa mistään kompliitista ja tosiaan runko näyttää erilaiselta chain stayn osalta, joten ehkä siinä on sitten ahdasta.
    Kuvan pyörä on Enigma Explor ja sen tiedoissa sanotaan rengastilaksi 50mm (45mm lokasuojilla).

    Se prototyyppi kulki nimellä Escape Flat Bar ja isot renkaat siinäkin oli:

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •