GiantEfatGarminElectrobike
Sivu 14 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 746

Aihe: Tiesuolojen ja muiden kemikaalien käyttö kevyen liikenteen väylillä

  1. #391
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    Laitetaanpas tämä nyt tähän. Näyttääkö teistä siltä, että pyöräilijä jalkautuu ja että hän vielä jättää autoille riittävästi aikaa reagoida muuttuneeseen tilanteeseen? Postaajan mukaan jalkautuu kohdassa 0:02 (missä painaa jarrua).

    https://twitter.com/fillarointi/stat...967944706?s=20

  2. #392
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Ota tuosta ny selvää...
    mutta kyllähän siinä aika suoraan ja pikaisesti työnnytään suojatielle.
    Vaikea siinä on autoilijan reagoida fillaristiin, joka näyttää jatkavan samaan suuntaan kuin auto ja sit kääntääkin yhtäkkiä eteen.
    Kyllä mä nyt toisella tapaa tuota paikkaa lähestyisin. Selkeä pysähdys eikä tuollaista välitöntä kääntämistä suojatielle.

    ei tosin ihan suola-aihe

  3. #393
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    ^Joo, ja meni väärään ketjuun. Piti mennä tuonne vaikeaan elämään kelvillä...

    Mutta siis vaikka jalkautuisikin mainitsemassaan kohdassa, niin aika pommia juuri tuossa tapauksessa rakennetaan autolle. Autoilijan pitäisi siis suojatietä lähestyessä pitää katse siellä oikealla menevässä pyöräilijässä, että tekeekö hän muodonmuutoksen, eikä muussa liikenteessä.

  4. #394
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Suola imee. Jatkakaa sopivassa topsussa. Omia viestejään voi poistaa.


  5. #395
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Laitetaanpas tämä nyt tähän. Näyttääkö teistä siltä, että pyöräilijä jalkautuu ja että hän vielä jättää autoille riittävästi aikaa reagoida muuttuneeseen tilanteeseen? Postaajan mukaan jalkautuu kohdassa 0:02 (missä painaa jarrua).

    https://twitter.com/fillarointi/stat...967944706?s=20
    Jatkot oikeassa ketjussa: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...42#post3203742

  6. #396
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.233
    Kiitos suolan:

    Tänään alko ongelmat shimanon 8100 takavaihtajan kanssa. Ei oikein jaksanu pitää ketjua enää kireellä, oli kytkin kiinni tai auki.

    3200km ajettu, josta talven osalta kuukauden päivät ja reilu 200km ajettu työmatkaa. Ei ennen työmatkapyöräilyn aloittamista mitään ongelmaa.

    Avasin ja se ketjun kiristysjousi oli umpiruosteessa, lähes puhkiruostunut. Kytkin oli ihan puhdas ja kunnossa.

    Putsasin niin hyvin ku pystyin ja voitelin jousen sekä sen kammion reilusti kevyellä rasvalla.

    Nyt toimii, mutta edelleen vähän laiska se kiristys, etenkin pakan pienillä rattailla. Pitää varmaan ostaa uusi ja pitää tätä nykystä varaosayksilönä.

    Maybe ens talvena sähkäri single speediks työmatkakäyttöön?

    Vähän voin kyllä myös syyttää shimanoa, että se jousen kammio ei oo vesitiivis.

  7. #397
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tai vaan syytät sitä oikeaa syyllistä eli suolausta.
    Roots, bloody roots

  8. #398
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.233
    Nojuu se on pääsyyllinen minunkin mielestä. Ostin tilalle M6100 vaihtajan lähikaupasta ja se saa olla tossa siihen asti kun saan varaosat tohon m8100:een, eli se jousi ja sen tiivisterinkula. Onneksi sentään kilometrikorvaukset saan ja se kattaaa tämän kuukauden ajojen osalta tämän uuden vaihtajan.

  9. #399
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Jotenkin toivoisin tätä nastarenkaiden yleistymistä suolaamisen ja pyöräväylien hiekoittamisen sijaan. Viime viikolla puhkesi kahteen kertaan rengas tappajasepeliin. Kalliiksi alkaa käydä, jos hiekoitus/suolaus on ainoa oikeudenmukainen ja inklusiivinen tapa hoitaa asioita. Mielummin vähävaraisille nastarenkaat kerran kolmessa vuodessa ja hiekat pysyisivät jalankuljikoiden puolella ja suola astiassa.
    Roots, bloody roots

  10. #400
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Jotenkin toivoisin tätä nastarenkaiden yleistymistä suolaamisen ja pyöräväylien hiekoittamisen sijaan. Viime viikolla puhkesi kahteen kertaan rengas tappajasepeliin. Kalliiksi alkaa käydä, jos hiekoitus/suolaus on ainoa oikeudenmukainen ja inklusiivinen tapa hoitaa asioita. Mielummin vähävaraisille nastarenkaat kerran kolmessa vuodessa ja hiekat pysyisivät jalankuljikoiden puolella ja suola astiassa.
    Sepeli ja suolaushan korvaavat toisiaan.

    Tuo hiekoitus pelkästään jalankulkijoiden puolelle on tuhoon tuomittu idea. EI se vaan käytännössä toimi, kun lunta tulee 30cm kerralla. Sitten jos jalankulkija liukastuu pyörätien puolella, maksaa taas helsinki kaiken.

    Eli sepelistä ei kyllä eroon pääse. Tarttee vaan olla renkaat jotka tuota kestävät.

  11. #401
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tarttee vaan olla renkaat jotka tuota kestävät.
    Samaa mieltä

  12. #402
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    Tuolla on taas aurailtu kelvit monessa paikassa niin, että lumi on lähinnä levitetty ja tampattu kelvin pintaan ennemmin kuin aurattu pois. Sitten, kun kelit muuttuu kosteammiksi, seurauksena on auttamatta se jäinen polanne. Onkohan tuohon onnettomaan aurauksen laatuun syynä se, että urakoitsijalle tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse kuskata aurattuja lumia pois ja tuo on mahdollista, kun kukaan ei valvo sitä, että millaista jälkeä sinne tehdään?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #403
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.233
    Niin tai aurat kuluu vähemmän kun niitä ei raavita asfalttiin niin kovaa.

  14. #404
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ... tuo on mahdollista, kun kukaan ei valvo sitä, että millaista jälkeä sinne tehdään?
    Ja miten sopimukset on laadittu.
    Ja mitkä on sanktiot.

  15. #405
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    ^^ Totta. Tuplahyöty paskalla duunilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #406
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tuolla on taas aurailtu kelvit monessa paikassa niin, että lumi on lähinnä levitetty ja tampattu kelvin pintaan ennemmin kuin aurattu pois. Sitten, kun kelit muuttuu kosteammiksi, seurauksena on auttamatta se jäinen polanne. Onkohan tuohon onnettomaan aurauksen laatuun syynä se, että urakoitsijalle tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse kuskata aurattuja lumia pois ja tuo on mahdollista, kun kukaan ei valvo sitä, että millaista jälkeä sinne tehdään?
    Hesassa ei toisaan lumenkuljetuksen hinnalla ole enää mitään tolkkua. 300e/lava, vaikka kaatopaikalle ei ole kuin muutama kilometri. Tuo on ihan silkkaa ryöstöä.

  17. #407
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tarttee vaan olla renkaat jotka tuota kestävät.
    Onko tällaisia maasturiin? Männäviikolla puhkesi sekä ISP että nastaton maastorengas.
    Roots, bloody roots

  18. #408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Onko tällaisia maasturiin? Männäviikolla puhkesi sekä ISP että nastaton maastorengas.
    Melko huonoa tuuria. Mulla ei ole ISP puhjennut koskaan, eikä myöskään riddleri, jossa on vielä suht matala nappula.

    ISP:eillä ajan pääasiassa sepelillä. Litkuilla toki.

  19. #409
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kiskoin ISP:stä sellaisen etuhampaan muotoisen (juurineen) veitsenterävän palasen irti. Huonoa tuuriahan se, kun sattuu olemaan pystyasennossa, mutta siinä ei nappulat auta mitään. Taisi olla toinen kerta kun ISP puhkesi.
    Roots, bloody roots

  20. #410
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Tuusulanjärven kiertävät kelvit oli suolattu. En muista, että aikaisemmin olisi ollut. Fak.

  21. #411
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuusulanjärven kiertävät kelvit oli suolattu. En muista, että aikaisemmin olisi ollut. Fak.
    En usko. Oletko aivan varma että kiersit oikean järven?

    Ei se ainakaan aamulla ollut kuulemma suolattu.

  22. #412
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.581
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En usko. Oletko aivan varma että kiersit oikean järven?*


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    *eikä myöskään riddleri, jossa on vielä suht matala nappula. *
    Onko kuinka paljon tullut kilsoja? Näissähän ei muistaakseni ollut varsinaista pistosuojausta, gravelissa 45mm tällainen on edessä alkuperäisasennuksena ja vähän olen uskaltanut ajella sepelilläkin alkutalvina ennen pahempia kelejä mutten ole onnea alkanut koettamaan

  23. #413
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti


    Onko kuinka paljon tullut kilsoja? Näissähän ei muistaakseni ollut varsinaista pistosuojausta, gravelissa 45mm tällainen on edessä alkuperäisasennuksena ja vähän olen uskaltanut ajella sepelilläkin alkutalvina ennen pahempia kelejä mutten ole onnea alkanut koettamaan

    Ne maasto riddlerit ovat ihan eri renkaat. Siis nappulan korkeus on ainakin tuplat gravelliin verrattuna.

  24. #414
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    En usko. Oletko aivan varma että kiersit oikean järven?
    Tarkistin, joo.



    Ei se ainakaan aamulla ollut kuulemma suolattu.
    Ei se ollut sitten vielä vaikuttanut, vasta ip kun lauhtui.

  25. #415
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.400
    Luulen että siellä oli vaan lunta niin paljon. En ole tasan koskaan törmännyt suolaan järven kierrossa. Se järven itäpuolihan on ollut kovalla auratulla jäällä jo kauan. Tosi hyvä ja nopea ajaa.

    Itäpuoli taas ajettu jollain kevyemmällä koneella, eikä tuo ole jaksanut aurata pohjaan asti. Pehmenee äkkiä kun keli lauhtuu.

    Kuulemma eilen oli iltapäivästä monessa paikkaa tuollaista. Siis samanlaista pehmeää loskan/lumen sekoitusta. Ihan kuin ois suolattu, mutta ei olekkaan. Tuusulassahan tuon kevyen kaluston näkee helposti kelveillä. Kovien lumisateiden jälkeen kelvit ovat sellaista aaltoa.

  26. #416
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.311
    Toi liian kevyiden koneiden käyttö kyllä ihmetyttää. Täällä länsi-vantaallakin aurattu kevyen liikenteen väyliä varmaan jollain mönkijällä. Seuraavaksi ajanut hiekoitustraktori teki 3cm urat väylään. .

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  27. #417
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Hyvä Kuopio!

    Suolauutinen @yle.fi


  28. #418
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.307
    ^ kiitos jakamisesta. Pitäisi laittaa Hepo-faceen tämäkin, mutta en taida kehdata vastarannankiiskeillä enää enempää..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #419
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.581
    ^Joku sen sinne onneksi oli laittanut

  30. #420
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    412
    Ajoin ensimmäisen talven Helsingissä sitten 80-luvun pyöräillen, kun työmatka muuttui 20km mittaisesta 5km mittaiseksi.
    Hämmästyttävää oli pyöräteiden kunnossapitäminen vaihtelevuus jo näinkin lyhyellä matkalla. Baanat pidetään sulina hampaat irvessä levittämällä niille suolaa kilokaupalla. Välipätkät saattoivat taas olla vuorokauden pari liki auraamatta, jolloin niille muodostuu kapea ura, jota kaikki pyöräilijät sitten käyttävät ja joka jäätyessään on suorastaan hengenvaarallinen. Myöhäinen auraaminen jättää sitten jälkeensä polanteet.

    Pahinta on kuitenkin ollut suolaaminen. En tiedä, minkälaiset ketjut pitäisi olla 3 x 7 työmatkapyörässä, koska ne on pitänyt vaihtaa jo kertaalleen ruostumisen johdosta ja uudetkin ketjut keräävät jo vankkaa pintaruostetta, jota joutuu pyyhkimään liki viikoittain öljyisellä rätillä. Ruostetta on ilmestynyt liki joka paikkaan, jossa ei ole maalia tai muuta suojaa. Onhan se mukavaa ajella paljailla asfalttipinnoilla, mutta hinta sellaiselle on liian kova. Polkupyörä ja sen komponentit ei montaa vuotta tule kestämään jatkuvaa talviajoa, koska ruoste raiskaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •