^jos katkeaa joko kokonaan tai osittain kahvan sisään, niin hyvinkin jumittaa.
^jos katkeaa joko kokonaan tai osittain kahvan sisään, niin hyvinkin jumittaa.
Juu. Ja tuo on tosiaan käyräsarvisten vaijerishimanon tyyppivika. Ainoa korjaus on di2, tai täyspitkät kuoret, jolloin uuden vaijerin saa sisään viidessä minuutissa.
Jos pyörillä ajaa, kannattaa laittaa vaikka probike garage apsi hälyttämään vaijereiden vaihdosta. Lähes aina 3tkm kohdalla on jo hieman rispaantumaa vaijerissa ja joskus se alkaa jo tahmaamaan tuossa kohtaa reilusti.
Noi Runtut ja Spessut kyllä huutaa nivelpistettä tohon vinoputkeen. Jos gravelit on oikeastaan 90-luvun maastureita droppitangolla niin kyllä siihen yksi URT-jousituskin saadaan hypetettyä.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Mulla on yksi shimanon kahva saanut kivensirun rattaiden väliin. Sen sirun itseasiassa näki, kun katsoi tarkkaan ja sai kaivettua pois.
Toinen tosi yleinen vika on jähmeät ja ja likaiset rasvat kahvan sisällä. Toisessa pyörässä herkesi etuvaihtaja toimimasta tänä talvena aina alle -3c. => Kahvaa alaspäin, brakecleaneria ja paineilmaa vuorotellen ja lopuksi uudet rasvat sisään. Taas toimii. Kahvakumi pitää ottaa putsatessa pois. Muuten se on entinen.
Edit: hihi, mobiililla ei pysty muokkaamaan kirjoitusta![]()
Hehe, pystyy kun ottaa full site'n muokkauksen ajaksi käyttöön...
Ottaa ottaa on tuo koettukin, ei toista kertaa luista ajatus!
(Monta kertaa on juttua piisannut omalla näppiksellä ja sen uudelleen luettuaan heti rytännyt roskiseen, niinkuin nyt tämänkin voisi tehdä - asian ulkopuolella eikä mitään sanottavaa.)
Uusi Enve MOG, gravel
Myydään toistaiseksi vain tuollaisena settinä (pl.satula), ja kun envestä kysymys niin hinta kohtuullisen kova 5.995
Oma fiilis tuosta, että "ihan ok", speksit ja monet ratkaisuista hyviä mm. rengastila, rungon sisäisen säilytystila, mutta jotenkin koko markkina on nyt aika vaisu tai sitten vain itse olen
https://www.bikeradar.com/news/enve-mog-2023/
ja Ben Delaneyn arvostelu/koeajo
https://www.youtube.com/watch?v=l8tH8fyE2qs&t=584s
Mulla tuli Envestä heti mieleen Vielo V+1 millä olen ajanut pari lenkkiä, mutta tarkemmin kun tutkii geometriaa niin ei ne niin samanlaiset olekaan. Molemmissa rengastilaa mukavat 50mm. Vielo 45mm Riddlereillä on törkeän hauska filo, kelpaisi mulle.
![]()
The older I get the faster I was
Melko onnistuneelta Stigmata-kopiolta toi musta näyttää, sans dropatut chainstayt (niin tai eihän siinä ekassa kuitu-Stigmatassa ollut dropattuja). Envessä on pikkasen kivempi geo - himpun pitempi ja himpun matalampi edestä - joten kelpais kyllä mulle.
Kuva chainstaysta kiinnostelisi, kun on saatu 50 mm rengastila lyhyehköön perään ilman sitä rumaa dropattua chainstaytä.
Spessu-kopio lipastonlaatikon olisi jättänyt pois.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Onko keskiö tosi matalalla? Näyttää rungon mukaan vähän siltä.
Tästä kuvasta näkee vähän perää. Seat tuben alapäätä on viety keskiön etupuolelle. Siksi tuo keskiön paikka näytti oudolta.
![]()
Ben Delaneyn MOG-esittelyvideossa kameralla zoomaillaan chainstay’iden seutua melko informatiivisesti. Muistutti sitä Laufin vehjettä.
Itsellä kyl vaikeuksia keksiä mitään negatiivista lipastonlaatikoista pyörissä. Tai ehkä jos puhutaan ihan kisakireästä maantietykistä jossa jokaisella grammalla (ainakin kuskin mielessä) on merkitystä. Omassa Divergessä toi ollut ihan suosikkijuttuja, sinne menee hyvin kaikki sellainen jota ei tuu normaalilenkillä tarvittua, mutta joita saattaa huonona päivänä kaivata (vararenkaat, sadetakki, joku energiageeli). Tykkään kun ei tarvitse paidassa kantaa kun ihan minimikamat.
Muutenkin kyllä toi MOG jotenkin kolahtaa itselle tosi kovaa, tuntuu et siinä on aika tarkkaan kaikki jota itse haluais seuraavalta pyörältä. Onneksi hinta on sellainen, että ei tarvitse ihan hetkeen pohtia hankintaa vakavasti.
^Sama. Omassa Explorossa harmittaa valtavan alaputken hukkatila. Sinnehän mahtuisi vaikka bivypussi tai viinipullo, jos 3T olisi asian järkevämmin suunnitellut.![]()
Pyöräily on kivaa!
Työsuhdepyörä harkinnassa ja pohtinut siihen Giant Revolt Advanced 1:sta -22. Onko foorumilla kokemuksia tästä pyörästä?
Ei välttämättä kokemusta mutta SRAM:n AXS:n osat toimivat hyvin.
Tuli rakenneltua ensimmäinen gravel-fillari maasto- ja maantiepyörien kaveriksi.
Kyseessä on Spessun Diverge Pro -takuurunko, johon on sitten kasattu mieleistä osaa. Speksi menee valmiiden pyörien Pron ja S-Worksin väliin. Sain hyödynnettyä Black Friday- ja joulualennusmyynnit aika mukavasti ja loppujen lopuksi hinnaksi tuli selkeästi edullisempi kuin esim. mitä Expert maksaa. Kannatti siis nähdä vähän vaivaa ja kasata itse.
Sramin sähköistä voimansiirtoa, Rovalin Terra CL-kiekot Schwalben G-One R-kumeilla, Easton EC90AX tanko, jne. Tarrat on NLDesignilta, SpeedyDecalsilta ja eBaysta.
Tuossa kuvan setupissa eli siis polkimineen, pullotelineineen päivineen painoa on 9,02kg.
![]()
Olikos Lauf Seigloista omakohtaisia kokemuksia? Speksit / arvostelut vaikuttaneet mielenkiintoisilta
https://www.laufcycling.com/product/lauf-seigla
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Meinasin testata Islannissa tätä, mutta en sitten saanutkaan tilaisuutta. Olen harkinnut vakavasti seuraavaksi pyöräksi, mutta pitäisi varmaan siirtyä silloin SRAMin voimansiirtoon (mikä ei sinänsä mikään ongelma ole). Voisi olla ihan mielenkiintoista ajella talvella Piikkisioilla ja kesällä esim Race Kingeillä.
Cannondale tuonut lab71 mallin myös Topstoneen. Tykkään värityksestä
Das Cannondale Lab71 Topstone ist sozusagen die Ultraleicht-Variabte des Gravel Bikes Cannondale Topstone Carbon, das 2022 ein umfassendes Update erhielt. Die Eckdaten:
- LAB 71 Rahmenset des Cannondale Topstone
- 160 Gramm Gewichtseinsparung gegenüber der Standard-Version
- Kingpin Hinterradfederung
- Exklusive LAB 71 Lackierung
- Reifenfreiheit 700 x 45 mm, 27,5 x 2.1
- Größen XS, SM, MD, LG, XL
- Gewicht 950 g (Rahmen), 460 g (Gabel) in Größe 56 (Herstellerangabe)
- Verfügbar ab sofort
- Infos www.cannondale.com
Preis 4.199 €
![]()
Miten takahaarukan flipin kääntäminen muuttaa trail-mittaa kolme milliä? V: Luulisin tämän johtuvan isommista renkaista.
Uusi pyörä tilattuna. Tein pienen speksailuläpikäynnin siitä mihin 4000€ pyörään päädyin ja miksi.
Vertailussa oli:
3t exploro racemax
Canyon grail cf sl 8
Kona Sutra LTD
Canyon Grizl
Rose Backroad
BMC URS
Genesis Fugio
Devinci Hatchet
Basso Palta 2
Nää on omia preferenssejä, joten älkää ottako mistään itseenne. Tuleeko mieleen joku pyörä, mikä jäi väliin?
^ Jätitkö tarkoituksella kertomatta, että mihin noista päädyit?![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Videota katsomatta veikkaan Canyon.
Alkujaan tämän lähetti …. Tuleeko mieleen joku pyörä, mikä jäi väliin?[video=youtube_share;wxXutC2Jj50
No mä oisin sisällyttäny Lauf Seiglan, josta oli ylempänä puhetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itse ostaisin noilla spekseillä Fairlightin Secanin, mutta ei taida ihan helposti osua työsuhdepyöräksi. Gritzliä eetappina varmaan, isompia kokoja saisi heti seksikkään pinkkinä outletista. Välillä tulee samanlaisia ajatuksia, onneksi oma työantaja ei tue juurikaan ja tuo etu jää siihen verotuun - kaikki hankaluudet.
Basso varmasti komea : peuccu:
Hei. Olisiko heittää suositusta ensimmäiseksi Gravelleriksi? Katselin jo Canyonin Grizl 7 ja Grail 7 malleja, mutta niistä ei ole kokoja saatavilla. Itsellä mitat 183cm/83cm.
Pyörästä pitäisi löytyä hydrauliset levyjarrut ja mielellään saisi mahtua 42mm rengas (tai mahdollisimman leveä talvea ajatellen), hinta mielellään alle 2000€, mielellään yhdellä eturattaalla, eli aika väljät vaatimukset loppuunsa.
Alla muutama mitä katselin, onko noista sanoa hyviä ja huonoja, sekä mahdollisesti muita vaihtoehtoja? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.
Cube Nuroad EX flashstone´n´orange Gravel Bikes | Bike-Discount
Cube Nuroad EX caramel´n´black Gravel Bikes | Bike-Discount
Radon Regard 9.0 FE Gravel Bikes | Bike-Discount
Cannondale TOPSTONE 2 - Shimano GRX - Gravelbike - 2023 - midnight blue - Frame Size: L (bike24.com)
Nukeproof Digger Comp intl., beige netistä | bikester.fi
Kiitokset kaikille jo etukäteen vastauksista![]()
Giant Revolt Advanced 3. Varmaan ihan hyvä perus gravelpyörä osuisi suunnilleen kysyjän spekseihin.
Kirjanmerkit