FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 198 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 98 148 188 196 197 198 199 200 208 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.911 - 5.940 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5911
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minulla on Stanin venat ja litkut, niin ainakaan vielä en ole saanut yhtään venttiiliä tukkoon. Ja kaikki filot on matalan paineen maastureita.

  2. #5912
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Mulla nimenomaan sinne sielun sisään niitä tukoksia tulee. Stanilla on oikein video venttiilin ”sielun hoidosta” minkä katsomisesta ei lopulta jää oikein mitään käteen. Lopputulos sama kuin mihin olen tähän mennessäkin joutunut turvautumaan.
    Liuottamistakin on tullut kokeiltua mutta aika huonolla menestyksellä.

    https://youtu.be/IjVva4_4fEg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  3. #5913
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Olisko tuo niin, että venat menee tukkoon helpommin niillä, jotka pumppailee koko ajan? Mulla voi mennä puolikin vuotta niillä paineilla, mitkä renkaaseen tuli, kun se asennettiin. Olen aika laiska säätelemään paineita. Sitten jos alkaa hakkaamaan vanteelle, laitan lisää.
    Varmaan joo. Itse tarkastan paineet melkeinpä aina ennen ajoa.

  4. #5914
    Tossa venttiilin tai sielun putsaamisessa ainakin minulla on sellainen ongelma kun sielun poistaa pamahtaa rengas aina irti vanteelta. Kesällä sai lähes päivittäin tarkistaa paineet mutta nyt talvella nastarenkailla ei ole ollut tarvetta lisätä ilmaa kuin kerran. Ohuet kesä kummit päästää ilmaa reilusti läpi vaikka vuotoja ei olisikaan.

  5. #5915
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Ei mulla ole venttiilin varret sisältä mihinkään tukkeutuneet, vaan kuten yllä todetaan, niin sielu kasvaa sisältä umpeen ja tiivistekumi kerää itseensä tiukan kerroksen.
    No mullapa on. Vaikka tyhjentää sen venttiilin rungon ja repii sielun kumista kaikki irti, ei silti ilma kulje.
    uudella sielulla taas toimii kuin uusi.

  6. #5916
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Stanin litkujen kanssa ei ollut ongelmaa, mutta ei saanut etenkään takarenkaita aina täysin tiiviiksi. Vaihdoin orangeen ja myös malmista löytyvän bas-shopin oranssiin litkuun jotka molemmat tiivistävät hankalitkin renkaat tiiviiksi mutta etenkin läskipyörän venttiilit menee tukkoon kun niitten paineita säädetään ja etenkin päästetään ilmas ulos.

    En ole pitänyt ongelmana. Sielu irti, ja ruuvaa väkisin päätykalikan irti ja putsaa osat. Takaisin kasaan. Jossain samulionen videossa oli tästä.

  7. #5917
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Stanin litkujen kanssa ei ollut ongelmaa, mutta ei saanut etenkään takarenkaita aina täysin tiiviiksi. Vaihdoin orangeen ja myös malmista löytyvän bas-shopin oranssiin litkuun jotka molemmat tiivistävät hankalitkin renkaat tiiviiksi mutta etenkin läskipyörän venttiilit menee tukkoon kun niitten paineita säädetään ja etenkin päästetään ilmas ulos.

    En ole pitänyt ongelmana. Sielu irti, ja ruuvaa väkisin päätykalikan irti ja putsaa osat. Takaisin kasaan. Jossain samulionen videossa oli tästä.
    Mjoo, mutta tuolla fillmorella voisi päästä putsauksesta kokonaan eroon. "sielua" ei myöskään tarvitse irroittaa hyllylle noston ajaksi.

  8. #5918
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Eikä niitä sieluja aina saa toimiviksi putsaamallakaan. Joskus, ja toisinaan useinkin, sitä kuivunutta lientä on siellä venttiilin sisässä eikä sieltä oikein kupsuttamaan pääse.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  9. #5919
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    En tiedä onko lottovoiton luokkaa mahdollisuus mutta muilla foorumeilla pari tyyppiä valitteli joidenkin näiden uusien taikaventtiilien pilanneen vanteet. Syynä se että rengaspuolella on niin korkea osa että sen osuessa kiveen käy vanteelle huonosti.
    Tuskin on ihan jokapäiväinen ongelma.

  10. #5920
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Ei ne ole kyllä sen korkeammat kun tavallisetkaan tubeless venttiilit. Että kannattaa varmaan laittaa lotto vetämään jos näin on käynyt.

  11. #5921
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ei ne ole kyllä sen korkeammat kun tavallisetkaan tubeless venttiilit. Että kannattaa varmaan laittaa lotto vetämään jos näin on käynyt.
    Muutamassa taikaventtiilissä kyllä just mainostettiin tuota korkeutta. Fillmore taisi olla aivan yhtä matala kuin normaali.

  12. #5922
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Fillmoren pituudet tällä hetkellä 50, 70 ja 90 mm. Aluksi oli ainoastaan 50 mm pituisena. Omiin vanteisiin tuo 50 mm ei riitä. 70 olisi sopiva mutta niitä ei löydy googlettamalla mistään kaupasta, poislukien BikeInn. Mahtaako heilläkään olla niitä oikeasti varastossa, en taida viitsiä kokeilla tilaamista.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  13. #5923
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Muutamassa taikaventtiilissä kyllä just mainostettiin tuota korkeutta. Fillmore taisi olla aivan yhtä matala kuin normaali.
    Nyt löytyi kuva: https://m.pinkbike.com/news/funn-fas...w-release.html

    Ehkä jää silti muille testattavaksi.

  14. #5924
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Nyt löytyi kuva: https://m.pinkbike.com/news/funn-fas...w-release.html

    Ehkä jää silti muille testattavaksi.
    Niin tuo on ihan eri venttiili ja uskon kyllä että huonolla tuurilla tuo tosiaan rikkoo vanteen.

  15. #5925
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tuohon funfastiin on lisätty ne insertin ilmareiät ja on sen vuoksi korkeampi. Fillmoressa noita ei ole.

  16. #5926
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Sinolissa / Marinolissa hetken liottamalla on sieltä venttiilin sielusta irronnut jotain töhnää. Jostain syystä se on aina takarengas jonka venttiili jumittaa ekana.

  17. #5927
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Sama huomio kuin marco1:llä, että takarenkaan venttiili jostain syystä jumittaa enemmän. Minulla tupeles-elämää takana nyt parisen vuotta, litkuna Orange ja toistaiseksi olen pärjäillyt vaihtamatta venttiileitä. Sielu irti ja näkyvät monjät ihan sormin nyhtämällä pois. Ei varmaan ihan uudenveroisesti ilma kulje, mutta riittävästi kuitenkin.

  18. #5928
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Tubeless-elämää jostain 2007-2008 ajoilta Ellmerin ja PMT:n innoittamana. Ehkä kerran pari vaihtanut sielut tukkeutumisen takia. Paineet tarkistan aina ennen lähtöä.

    Litkuina Hutsu, Stan, Magic Milk... ehkä joku muukin, jota en nyt muista.

    On teillä ongelmat.


  19. #5929
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    Orange parhaiten paikkaavana litkuna joskus venttiilejäkin tosiaan tukkii, mutta en mäkään sitä kovin pahana tubeless-ongelmana pitäisi. Uudet sielut maksaa reilun euron ja niitten uusiminen aika-ajoin on ihan järkevää muutenkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #5930
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tubeless-elämää jostain 2007-2008 ajoilta Ellmerin ja PMT:n innoittamana. Ehkä kerran pari vaihtanut sielut tukkeutumisen takia. Paineet tarkistan aina ennen lähtöä.

    Litkuina Hutsu, Stan, Magic Milk... ehkä joku muukin, jota en nyt muista.

    On teillä ongelmat.
    Samasta setäporukasta tullu itsellekin usko tubeleksen ylivoimaisuuteen, ja ei juuri ole valinta kaduttanut. Läskissä ei ennen hiilikuituvanteita ollut 100% varmuudella toimivaa vaivatonta vannetta, ja silloin sai sisureita olla mukana. Mutta liki kymmeneen vuoteen ei ole tarvinnut niitäkään kaivaa repusta kesken lenkin.

  21. #5931
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Kyllä mäkin jokunen vuosi sitten olisin ihmetellyt samalla lailla mutta sitten noita tukkiutumia alkoi toisinaan ilmestymään. Ja viime vuosi oli pahin. Tuskin näille setämiehetkään on immuuneja vaikka toistaiseksi riesalta olettekin välttyneet. Mutta juu, nyt kannattaa leijua kun on siihen aihetta.

    Orangen kotisivuillakin tästä on mainittu niinkuin Staninkin.

    https://orangeseal.com/pages/contact...71037043aba08b


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  22. #5932
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tubeless-elämää jostain 2007-2008 ajoilta Ellmerin ja PMT:n innoittamana. Ehkä kerran pari vaihtanut sielut tukkeutumisen takia. Paineet tarkistan aina ennen lähtöä.

    Litkuina Hutsu, Stan, Magic Milk... ehkä joku muukin, jota en nyt muista.

    On teillä ongelmat.
    Orangella ja caffelatexilla on ongelmana, vai onko se sitten haasteena kun ei ole kovin vakavaa, mutta siitä selviää kun pitää laatikossa boksillisen sieluja.
    Stanilla ei ongelmia ole ollut, eihän se kuivu muutenkaan vuodessa renkaan sisään.

  23. #5933
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Joo ja eihän tää ihan istu tähän ketjuun minunkaan mielestä vaikka onkin tubeless -ongelma mutta ei paha sellainen. En viitsinyt uuttakaan ketjua perustaa kun tämä oli nenän edessä. Liekö oikein ne pahat tubelessprobleemit jo selätettykin pääasiassa.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  24. #5934
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Kaikki varmaan toimii tavallaan, mutta jos itse joudun tyhjentämään rengasta, niin koetan varovasti kääntää venttiilin klo 9 tai klo 3 paikkeille. Ja sitten jätän sen siihen valumaan hetkeksi aikaa, ja vasta sen jälkeen päästän ilmaa ulos.

    En tiedä auttaako se, mutta olenpahan yrittänyt.

  25. #5935
    Noniin, Tubelekseen siirrytään tänä vuonna. Tähän asti ei ole näiden kauhutarinoiden perusteella yhtään kiinnostanut, mutta kokeillaan nyt ainakin.

    Seuraavista kumeista lähtee sisurit pois, sopiiko kaikille Stans, orange tai joku muu vai onko eri renkaille eri litkut toimivampia?
    -GP5000 S TR 28mm
    -Pireli Cinturato Gravel M ja H 45mm
    -Puolison Rene Herse Hurricance Ridge Endurance Casing myös harkinnassa

  26. #5936
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Noniin, Tubelekseen siirrytään tänä vuonna. Tähän asti ei ole näiden kauhutarinoiden perusteella yhtään kiinnostanut, mutta kokeillaan nyt ainakin.

    Seuraavista kumeista lähtee sisurit pois, sopiiko kaikille Stans, orange tai joku muu vai onko eri renkaille eri litkut toimivampia?
    -GP5000 S TR 28mm
    -Pireli Cinturato Gravel M ja H 45mm
    -Puolison Rene Herse Hurricance Ridge Endurance Casing myös harkinnassa
    Perus Orange toimii noissa kaikissa.
    The older I get the faster I was

  27. #5937
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Noniin, Tubelekseen siirrytään tänä vuonna. Tähän asti ei ole näiden kauhutarinoiden perusteella yhtään kiinnostanut, mutta kokeillaan nyt ainakin.

    Seuraavista kumeista lähtee sisurit pois, sopiiko kaikille Stans, orange tai joku muu vai onko eri renkaille eri litkut toimivampia?
    -GP5000 S TR 28mm
    -Pireli Cinturato Gravel M ja H 45mm
    -Puolison Rene Herse Hurricance Ridge Endurance Casing myös harkinnassa
    https://www.tonitoni.fi/vittoria-pit-stop-latex-sealant

    Tuota tuuttasin kevääksi maastopyörän renkaisiin. Pullossa lupailtiin pitkää säilyvyyttä renkaan sisällä ja litku itsessään sisälsi kunnon partikkeleja, joten paikkaavuus on varmasti myös hyvä.

  28. #5938
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Perus Orangen etu ainakin omaan käyttöön on se että tiivistää renkaan hyllylle tosi hyvin. Ja ensimmäistä asennusta tehtäessä renkaannosto toimii kertalaakista.
    Paikkaavuus ihan hyvällä tolalla jos reikä on jotain alle 4 mm. Ja toimii myös kovempien paineiden kanssa toisin kun esim Stan. Kun muistaa lisätä litkua jos reikä tulee niin oranssilla kyllä pärjää.

    litkuista vielä sen verran että muistan olleeni tienposkessa reiän takia sisurin kanssa enemmän kuin litkujen kanssa määrällä mitattuna.

  29. #5939
    Orangea siis, kiitos. GP5000 ei ole koskaan puhjennut, mutta gravelkumeja sitten on mennyt sisureilla. Rehellisyyden nimissä pitää mainita, että paineet olivat liian kovat eli alkuaikoina vedin van vanhasta tottumuksesta maksimipaineet eli jotain 4bar 45mm kumeille. Kun tiputin paineet jonnekin 2,0-2,8bar paikkeille, on selvitty jo vähemmillä, Yllättäen. Muutamia toki aina, yleensä asfaltilla ja joku terävä mennyt läpi. Soralla ei ole ainakaan vuoteen tullut yhtään puhkeamista. Katsotaan nyt sitten, onko noi venttiilit sitten tukossa , mutta ihan mielenkiintoinen kokeilu molemmilla pyörilä edessä.

  30. #5940
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Mainittakoon vielä käytetyt kiekot ja renkaat joita on tullut käytettyä vähän ristin rastiin.
    DT-Swiss ER-1400 dicut
    DT-Swiss ERC-1400
    DT-Swiss PRC-1400 dicut
    Zipp 303S
    Zipp 404
    Zipp 808

    Schwalbe TT 25 ja 28mm
    Continental GP 5000 25mm
    Continental GP 5000 TL 25 ja 28mm
    Continental GP 5000 S TR 25,28,30,32mm
    Vittoria Corsa Speed 23 ja 25mm
    joitamia muitakin renkaita edellämainituilta valmistajilta. Mukaan mahtuu myös joku Michelinin Lithion tms joita ei voi renkaaksi kutsua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •